התחברות

צפייה בגרסה מלאה : זהירות! המשרד לבקרת איכות טיסה קובע!



AMIR
21-01-2012, 07:42:52
כי ההטסה בשבת בבוקר ב 3 מעלות פוגע באצבעות!

איזה קורררררררר

כנראה שהקור גרם למסוק שלי להשתגע ולשבור ימינה חזק ולהיכנס ברצפה...
לא נורא, עכשיו יש לי סיבה אמיתית למתוח אותו לבום ולהבי 600 :D

ziki
21-01-2012, 09:39:26
לא נעים לשמוע
לצערינו זה גם חלק מהתחביב :(

s.mario
21-01-2012, 10:02:28
אכן היה קור מקפיא הבוקר בהרי ירושלים...
התחושה באצבעות מתחילה להעלם אחרי כמה דק' של הטסה.:p

eitanbin
21-01-2012, 11:00:30
באמת לא נעים לשמוע.
לצערי קרה גם לי ,וממך אמיר למדתי שזה חלק מהתחביב,
מפרקים ומתקנים ,ועולים שוב לאויר.

איתן

שאול
21-01-2012, 11:57:16
כל עקבה לטובה וכל ריסוק שווה שידרוג.שלא תדע קרקע:D

AMIR
21-01-2012, 13:01:48
לא נורא הריסוק לא ביאס אותי, דווקא הייתי מרוצה מתפקוד ההולד שלי
שהיה מיידי ומזער המון המון נזק!
הנזק שלי מסתכם בלהבי זנב ולהבים ראשיות, ציר ראשי ספינדל ( מתוך הרגל, המקורי תקין!)
ובום יצאתי בזול,

מה שכן אני אהיה חייב לבדוק את ה3GX ולכוון את המסוק מאפס
*

HeliDraco
21-01-2012, 13:16:47
מצער לשמוע על הריסוק אמיר - אבל יפה שאתה מקבל אותו ברוח חיובית! :)
מקווה שתעלה שוב לאויר בקרוב!

AMIR
21-01-2012, 14:34:19
הבום כבר הוסב ל600,

נותר לי להחליף ציר ראשי וספינדל.
ולהתקין את הלהבי 600 כדי שהמסוק יהיה מושלם!

אני חייב לחשב סלד״ים ולהתאים יחס גיר.
אני רוצה לפרק סרוואים ולבדוק תקינותם.
לשנות מיקום המערכת FBL ולכוון הכל מאפס.
כמובן לבדוק את הבקר ותפקוד המנוע ( מנותק מהג״גש)
ולצאת לטסט...

אני פותח פוסט מסודר, צריך עזרתכם במציאת הסל״ד המתאים...
חשבתי להכניס את הסלדים מה600esp או מה 600pro efl

satrianip
21-01-2012, 16:20:48
מירו אין כמוך!
הלוואי ואני אדע לקחת דברים בצורה חיובית כמו שאתה לוקח
מדהים איך כל פעם אני לומד ממך משהו חדש!

יאללה עד שבוע הבא יש 2 טסטים בשטח בע"ה

lior_bar_ami
21-01-2012, 16:29:23
עצור סוסים ספידי גונזלס :)
"שבר ימינה חזק ונכנס ברצפה" - לא נשמע כמו משהו שמתקנים, מחליפים מיקום מע' ומטיסים...
אפשר קצת יותר פרטים? נשמע כמו כשל של ה 3GX, או של סרוו - בכל מקרה לא משהו שכדאי למהר לעלות אם לא מוצאים איזה ממצא, שינוי של ה 3GX לא יפתור בעיה אם זו קיימת.
הייתי משאיר את המע' במיקום שלה, ומריץ רגע את המע' ללא להבים כדי לוודא מה קורה בצורה הזאת (וויברציות, תיפקוד, השראות וכו') - ורק אז מקבל החלטות לגבי ההמשך.
לגבי הסל"דים, אעזור לך בשירשור הייעודי לכך.

AMIR
21-01-2012, 16:39:37
היי ליאור,
המקרה שהיה כך היה, הדלקתי את המסוק כרגיל, בדיקה לפני טיסה לכל הלינקים, מערכת נדרכה כראוי, בדקתי כיווני תיקון הכל תקין.
התחלתי המראה, המסוק המריא מטר סל"ד תקין והמסוק שבר לי ימינה...
למזלי הבנתי מיד שיש תקלה עוד לפני הפגיעה בקרקע והרמתי HOLD.

נבדקו לאחר טיסה סרוואים - תקינים, מערכת נבדקה שוב בבית ונדרכה כראויי וכיווני תיקון תקינים.
אני מתכוון לבצע הכל מאפס ולבדוק הכל, כולל להריץ מנוע בלי להבים ולבדוק תגובת המערכת, למדתי מהטוב ביותר לא???? ;)

מנסיונך, במה אתה חושד?

AMIR
21-01-2012, 16:40:15
היי ליאור,
המקרה שהיה כך היה, הדלקתי את המסוק כרגיל, בדיקה לפני טיסה לכל הלינקים, מערכת נדרכה כראוי, בדקתי כיווני תיקון הכל תקין.
התחלתי המראה, המסוק המריא מטר סל"ד תקין והמסוק שבר לי ימינה...
למזלי הבנתי מיד שיש תקלה עוד לפני הפגיעה בקרקע והרמתי HOLD.

נבדקו לאחר טיסה סרוואים - תקינים, מערכת נבדקה שוב בבית ונדרכה כראויי וכיווני תיקון תקינים.
אני מתכוון לבצע הכל מאפס ולבדוק הכל, כולל להריץ מנוע בלי להבים ולבדוק תגובת המערכת, למדתי מהטוב ביותר לא???? ;)

מנסיונך, במה אתה חושד?

eliranh03
21-01-2012, 16:56:48
אמיר תיבדוק את הלגרים במסוק זה גם יכול להיות הבעיה עים הלגרים לא תקינים זה יכול
לשגע את 3GX מניסיון

lior_bar_ami
21-01-2012, 17:59:29
הדו"צ של המערכת היה תקין?
כמו שאלירן ציין, ה 3GX אכן מושפעת מאוד מוויברציות ו/או השראות שנוצרות מחיכוך מתכות - כדאי לבדוק את תקינות כל המיסבים בסביבת המערכת (אם תבדוק את כולם עוד יותר טוב) - כולל מיסבי המנוע.
כמו כן תוודא תנועה חלקה של הסוואש פלייט על הציר הראשי מעלה/מטה, ותנועה חופשית לצדדים (על ציר ה ROLL שאיתו היתה לך בעיה).
מה זוויות ה CYCLIC שאיתם עבדת?
עם איזה להבים הטסת? מאוזנות?
האם שינית מיקום של רכיבים טרום הטיסה הנ"ל?
תאפס את המערכת דרך התוכנה והכבל המצורף, ותכוון מאפס - בצע בדיקת וויברציות עם הדו"צ המקורי או של BEASTX (מניסיון הוא עובד מצוין) ע"י הפעלת המנוע על הרצפה ללא להבים ובדיקת תגובה בסוואש במצב סטטי, ובמצב של פיקוד.
אם לא מצאת אי אילו ממצאים (והלוואי ותמצא כי זה יקל על התהליך) אני ממליץ לך לנסות להרים לטיסה ראשונה מע' FBL אחרת אם יש לך (אשמח להשאיל לך אחת אם אין לך) לא משנה מאיזה סוג, רק כדי לוודא שאין בעיה מיכאנית כלשהי שמשפיעה על ה- 3GX שברשותך.

AMIR
21-01-2012, 18:52:59
תודה ליאור ואני בהחלט אבדוק.

הדו"צ של המערכת עושה רושם של תקין,
מיסב חד כיווני חדש ותקין.
הסווש עולה ויורד חלק והתנועה של צירי AIL ו ELV חלקות ותקינות.
שאר המיסבים: מיסבים ראשיים של KDE - חדשים לגמרי, הותקנו לפני שבועיים.
והראש FBL חדש לגמרי וגם שם עושה רושם של מיסבים תקינים.
אני גם ככה התכוונתי לבצע איפוס למערכת וכיול מחדש למסוק כולו.

בנוגע לזוויות: -12, 0, +12 איידל 1 ו 2 ו 5-, 0, 12 בנורמל.
הדבר היחידי שעשיתי טרום הטיסה היה חיזוק הלהבים (בבית בערב במהלך בדיקה של כל הברגים במסוק) יש מצב שחיזוק יתר על המידה יגרום לתופעה???

lior_bar_ami
21-01-2012, 22:23:33
דיברתי על זוויות סייקליק ולא זוויות קולקטיב.
לגבי חיזוק הלהבים - להב מחוזק מדי מקטין את אפקט הדאמפינג/שיכוך שמייצר להב "חופשי" (הכול יחסי כמובן), ומציף בעיות אחרות כגון דאמפרים קשיחים מידי, סל"ד ראש נמוך מדי, מסבי לחץ שהולכים קשה מדי, ועוד בעיות שגורמות לוויברציה לרוב בתדר גבוה (אך לעיתים גם בתדר נמוך) - שיכולה בקלות להוציא מערכת FBL משפיותה.
כל זאת כאמור הוא רק הדגשה של מצב לא תקין אחר - ואין שום בעיה לסגור את הלהבים חזק מאוד, ואף לרמה שקשה מאוד לפתוח ולסגור אותם בכוח סביר, ז"א שאם זה מה שגרם את הבעיה בפועל (קשה לדעת) זה רק בעצם הציף בעיה אחרת שהייתה קיימת טרם החיזוק, ורק הסתתרה תחת הגמישות שלהבים משוחררים מייצרים.

AMIR
21-01-2012, 22:51:16
זוויות סייקליק שלי ב 9 מעלות.
לא נתקלתי בשום בעיות במהלך השבועות האחרונים, המסוק לא שונה
למעט פירוק הבום והחזרתו לטובת בדיקת המתיחה ל600

הדבר היחידי היה חיזוק הלהבים למצב מחוזק מאאאאד ולכן יש לי ההרגשה
שזה הגורם...

michaelgl
22-01-2012, 07:31:59
יש לי חבר עם 450 3G\3GX
שבאחת ההטסות האחוריות כמעט התרסק עוד לפני שהמריא מהרצפה
(לקח שמאלה חזק)
מה שקרה זה המערכת תיקנה הפוך!
כיבוי והפעלת המערכת תיקנה את הבעיה
למסוק שלום

ziki
22-01-2012, 07:53:57
זוויות סייקליק שלי ב 9 מעלות.
לא נתקלתי בשום בעיות במהלך השבועות האחרונים, המסוק לא שונה
למעט פירוק הבום והחזרתו לטובת בדיקת המתיחה ל600

הדבר היחידי היה חיזוק הלהבים למצב מחוזק מאאאאד ולכן יש לי ההרגשה
שזה הגורם...

אמיר
אם אתה מטיס עם מערכת פלייברלס שבה חיזוק להבים יתר על המידה יגרום לה לשנות זווית סייקליק באופן לא רצוני אז זרוק אותה לפח ותעבור למערכת אחרת.

AMIR
22-01-2012, 09:22:52
ציקי חיזוק הלהבים לא שינה את זוויות הסייקליק.
מה שכן אני אבדוק אותה בחומרה, במידה וארגיש חסק שקט אני בהחלט אחליף אותה למערכת אחרת.
משום מה אני מאד האמנתי ב 3GX ואני עדיין מאמין היא עושה עבודה טובה.

ziki
22-01-2012, 10:54:00
אמיר
את הבדיקות תעשה כמו שליאור הסביר, על הקרקע וללא להבים.
זה לא יהיה וודאי ב 100% אבל תוכל לעלות על חלק מהבעיות.
הסיפור יהיה אם המערכת ננעלה לך כתוצאה מבאג רגעי שלא קורה באופן קבוע כתוצאה מהפרעה קבועה ואז אתה בעצם תמצא את עצמך עובד עם מערכת שאתה לא סומך עליה.
אם התופעה לא תחזור יותר בבדיקות על הקרקע זה יהיה מדאיג מאד מבחינתך.

שחר לזרוב
22-01-2012, 11:34:22
אני הייתי מציע לבדוק בנוסף (לפני הטיסה) את מערכת החשמל (סוללה, רגולטור, BEC . . . . )כדי לוודא שהכשל לא מגיע משם. אצלי התברר שזו היתה הבעיה עם המערכת.
כמובן תבדוק ותוודא שאין חוטים של סרוואים או כל דבר אחר שמקצרים בגלל חתך וכו . . .
לאחר הריסוק האם בדקת את הנורות ב- 3GX ? מה היה המצב שלהן ? אפשר לפעמים ללמוד מהן על המקור לבעיה.

AMIR
22-01-2012, 12:08:09
ולכן אני צריך לפרק את כל מערכת האלק' ולבדוק פריט פריט...

כמו שאמרתי והיה ולא אהיה שקט אחליף כל פריט שאצטרך כדי להטיס בכיף ולהיות בטוח שהכלי תקין.

תודה על ההערות, אני לוקח לתשומת ליבי ואיישם.