guy1a
22-01-2012, 07:28:56
לפי המדריך של אלכס ( ibcrazy ) (http://fpvlab.com/forums/showthread.php?359-Build-IBCrazy-s-10dbic-CP-Double-Quad-antenna)
אתמול היתה טיסת מבחן לאנטנה הנ"ל .. כאשר על המטוס יש אנטנת clover leaf גם היא מתכנון של אלכס ובניה עצמית שלי
עד היום בניתי מספר אנטנות לפי תכנון של הבחור, חלקן מוצלחות יותר וחלקן פחות .. וחלקן לפח.
אפשר להזכיר את ה inverted v שמותקנת על המטוס כאשר על הקרקע יש את האומני המקורית שהגיעה עם המקלט. מספקת וידאו בערך באותו טווח טיסה ( קצת יותר ) מאשר האומני הקטנה שהגיעה עם המשדר. אבל הרבה פחות הפרעות ווידאו יותר נקי. ( למרות שטעיתי בחישוב ואצלי זה לא 120 מעלות, יתכן שאנטנה יותר מדויייקת תספק איכות וטווח יותר טובים, לא ניסיתי )
61279
61278
לאחרונה בניתי את ה CL שמותקנת על המטוס כאשר יש skew planner על המקלט.
מדובר באנטנה מוזרה, שכשמה כן היא, מזכירה עלים של תלתן או משהו ...
גיליתי ששימוש ש CL על המטוס ו bi-quad על הקרקע נותן את האיכות והטווח הכי טובים.
כמה מילים על ה bi-quad ...
61277
מדובר על אנטנה שהיא המקבילה של patch בעולם הפולריות המעגלית.
לאנטנה יש קרן של 70 מעלות כשמחוץ ל 70 מעלות הללו האיכות פוחתת.
למעשה, מעבר לנקודה של 90 מעלות הצידה ממרכז האנטנה, שם יש אובדן וידאו רגעי .. לא שמתי לב לשום הפרעה.
איכות הוידאו שהתקבל במשקפים היא טובה ברמות ממה שאני מכיר.
לא ניסיתי יותר ממרחק של 200-300 מטר מכיוון שהיתה לי תקלה ב osd אבל באותם 200 מטרים, התקבל וידאו שאני לא מכיר.
אנשים שהסתכלו במשקפיים בזמן הטיסה שמכירים את איכות הוידאו הרגילה שאני מקבל .. אישרו שגם לדעתם זה שיפור גדול.
לאנטנה מסוג כזה יש לפחות 2 יתרונות גדולים.
1. טווח יותר גדול ( גם אם ב"חלון" יותר צר ) - האנטנה הזאת מוגדרת כ 10DB
2. קוטביות מעגלית - יש התאמה טובה גם כשהמטוס לא נימצא באותו מישור עם האנטנה שבתחנת הקרקע.
הרבה פעמים בעיקר קראת סוף טוחח הקליטה אבל גם קרוב יותר, יש מצב שבזמן שהמטוס פונה איכות הוידאו מתקלקלת עד כדי נתק מוחלט לשניה או שתיים.
יש כמה סיבות לזה אבל אחת מהם היא חוסר תאימות בקוטביות האנטנות.
אתמול היתה טיסת מבחן לאנטנה הנ"ל .. כאשר על המטוס יש אנטנת clover leaf גם היא מתכנון של אלכס ובניה עצמית שלי
עד היום בניתי מספר אנטנות לפי תכנון של הבחור, חלקן מוצלחות יותר וחלקן פחות .. וחלקן לפח.
אפשר להזכיר את ה inverted v שמותקנת על המטוס כאשר על הקרקע יש את האומני המקורית שהגיעה עם המקלט. מספקת וידאו בערך באותו טווח טיסה ( קצת יותר ) מאשר האומני הקטנה שהגיעה עם המשדר. אבל הרבה פחות הפרעות ווידאו יותר נקי. ( למרות שטעיתי בחישוב ואצלי זה לא 120 מעלות, יתכן שאנטנה יותר מדויייקת תספק איכות וטווח יותר טובים, לא ניסיתי )
61279
61278
לאחרונה בניתי את ה CL שמותקנת על המטוס כאשר יש skew planner על המקלט.
מדובר באנטנה מוזרה, שכשמה כן היא, מזכירה עלים של תלתן או משהו ...
גיליתי ששימוש ש CL על המטוס ו bi-quad על הקרקע נותן את האיכות והטווח הכי טובים.
כמה מילים על ה bi-quad ...
61277
מדובר על אנטנה שהיא המקבילה של patch בעולם הפולריות המעגלית.
לאנטנה יש קרן של 70 מעלות כשמחוץ ל 70 מעלות הללו האיכות פוחתת.
למעשה, מעבר לנקודה של 90 מעלות הצידה ממרכז האנטנה, שם יש אובדן וידאו רגעי .. לא שמתי לב לשום הפרעה.
איכות הוידאו שהתקבל במשקפים היא טובה ברמות ממה שאני מכיר.
לא ניסיתי יותר ממרחק של 200-300 מטר מכיוון שהיתה לי תקלה ב osd אבל באותם 200 מטרים, התקבל וידאו שאני לא מכיר.
אנשים שהסתכלו במשקפיים בזמן הטיסה שמכירים את איכות הוידאו הרגילה שאני מקבל .. אישרו שגם לדעתם זה שיפור גדול.
לאנטנה מסוג כזה יש לפחות 2 יתרונות גדולים.
1. טווח יותר גדול ( גם אם ב"חלון" יותר צר ) - האנטנה הזאת מוגדרת כ 10DB
2. קוטביות מעגלית - יש התאמה טובה גם כשהמטוס לא נימצא באותו מישור עם האנטנה שבתחנת הקרקע.
הרבה פעמים בעיקר קראת סוף טוחח הקליטה אבל גם קרוב יותר, יש מצב שבזמן שהמטוס פונה איכות הוידאו מתקלקלת עד כדי נתק מוחלט לשניה או שתיים.
יש כמה סיבות לזה אבל אחת מהם היא חוסר תאימות בקוטביות האנטנות.