התחברות

צפייה בגרסה מלאה : כיוונים וגרפים ל3D



Friman
23-01-2012, 11:03:09
על 3D אני עדיין מתאמן רק בסימולטור, אבל נראה לי שבקרוב אחצה את מחסום הפחד הזה.. בינתיים אני רוצה לכוון את המסוק שלי בצורה שמתאימה להטסת 3D כדי להסתגל לתחושה בהטסה. אשמח לקבל חוות דעת על הגרפים שלי ולגבי כמה שאלות קטנות...
הנה הגרפים שכיוונתי הבוקר:
PITCH (במעלות):
Point...Norma..Idel1&2
1...........4-........11-
2...........2-.......7.5-
3...........0........3.5-
4...........2+..........0
5........3.5+.....3.5+
6........7.5+.....7.5+
7.........11+......11+

Throttle (באחוזים):
Point....Normal...Idel1........Idel2
1.........0%.......85%..........95%
2.........16%............................
3.........33%............................
4.........52%......80%.........90%
5.........65%............................
6.........75%............................
7.........85%......85%.........95%

למי שלא רגיל לגרפים של 7 נקודות (אורורה 9..), הנה המחשה ויזואלית:
61335

נקודת הריחוף המיועדת היא בנקודה 5. בנקודה זו הפיטצ' זהה בנורמל ובאיידלים, וגם הפיטץ' וגם אחוז המצערת זהים לערכים שהיו לי לפני כן בנקודת הריחוף.
כמה שאלות:
1. האם העקומות נראות לכם בסדר או שיש דברים שכדאי לשנות?
2. זוויות הסייקליק שלי היו 6.5+- (סוואש מיקס היה על 46%), הבנתי שזה מעט מדי אז העליתי ל7.5+- (סוואש מיקס על 50%) גם בELEVATOR וגם בAILERON. זה מספיק? אני לא מטיס SmackDown, בסה"כ לקצת רולים ולופים וכאלו.
3. כדי לאזן את הגדלת הזוויות הוספתי 15% אקספו בELEVATOR וגם בAILERON, מחשש שמא יהיה לי קשה לשלוט בתנועות העדינות בריחוף ובגישה לנחיתה. זה אחוז אקספו מתאים בשביל לרסן את ההגדלה בזוויות (בתחום המרכז כמובן)? עד כה הטסתי בלי אקספו בכלל.
4. גרף הHOLD של המנוע הוא 0, אבל לגבי הפיטץ' - הוא אמור להתנהג כמו מצב NORMAL או כמו מצב IDEL? לא הייתי בטוח לגמרי לגבי מידת הפסיעה השלילית שכדאי שתהיה לתרגולי אוטורוטציה (לא שיש לי אומץ לעשות אוטורוטציה מעבר לגובה מטר או שניים כרגע, אבל לעתיד)
5. המסוק הגיע עם דאמפרים אפורים שהוגדרו כמיועדים לטיסה ספורטיבית, ועם שחורים שהוגדרו כמיועדים ל3D. היות ואני ממש בבסיס, אני מניח שאין צורך להחליף דאמפרים לשחורים בשלב זה, נכון? אני כרגע עם האפורים ומהפעם האחרונה שבדקתי מצבם תקין לחלוטין.

תודה!

שחר לזרוב
23-01-2012, 11:16:45
המלצה שלי - לגבי הפיץ' - לכוון בכל מצבי הטיסה גרף ליניארי עם אותן הזוויות. הכי פשוט שיש, בלי יותר מדי שינויים שצריך להתרגל אליהם במעבר בין מצבי הטיסה, והכי קל לכוון.
לגבי הזויות בסייקליק והאקספו - תטיס, תרגיש, תשנה אם צריך, תטיס, תרגיש, תכוון אם צריך . . . . . זה לא מתמטיקה, הכיוונים ישתנו בהתאם לסל"ד, ללהבים, לפדלים, למשקל המסוק, לגודל המסוק וכו'. . . . . . . . . כנ"ל לגבי הגרף של המנוע.

Friman
23-01-2012, 11:28:45
המלצה שלי - לגבי הפיץ' - לכוון בכל מצבי הטיסה גרף ליניארי עם אותן הזוויות. הכי פשוט שיש, בלי יותר מדי שינויים שצריך להתרגל אליהם במעבר בין מצבי הטיסה, והכי קל לכוון.
כך גם לימד אותי לכוון המנטור משה גולדשטיין, אבל אני שומע שיש דעת רוב כאן בפורום המתנגדת לגרף פיטץ' לינארי בנורמל, לכן היה לי חשוב לשמוע עוד דעות... מצד שני, עד כה כשעבדתי וכיוונתי לפי מישנתו של משה הכל עבד נהדר, אז נמשיך באותה המגמה. תודה, אשנה.

לגבי הזויות בסייקליק והאקספו - תטיס, תרגיש, תשנה אם צריך, תטיס, תרגיש, תכוון אם צריך . . . . . זה לא מתמטיקה, הכיוונים ישתנו בהתאם לסל"ד, ללהבים, לפדלים, למשקל המסוק, לגודל המסוק וכו'. . . . . . . . . כנ"ל לגבי הגרף של המנוע.
גם פה אתה צודק, אני חופר בפדנטיות יתרה בנסיון להגיע למצב מושלם מראש. מבחינת נוחות ותחושה אנסה ואראה בשטח כמובן, רק רציתי לדעת אם זוויות הסייקליק גדולות מספיקות כדי לבצע 3D בסיסי בביטחה מבחינת חדות ההיפוך והגלגול של המסוק, או שבזוויות כאלו אני עלול להיתקע באמצע נסיון ההיפוך הראשון ולגלות שהמסוק "עצלן" מדי..?

Scooter007
24-01-2012, 09:28:52
יאללה! אנחנו מחכים לסרטון ....

Friman
24-01-2012, 11:11:11
טיסת 3D ראשונה!!!
איזו אקסטזה...
עליתי לסוללה ראשונה לבדיקת כיוונים בנורמל ואיזה חצי דקה באיידל. שינוי נקודת הריחוף בגרף הפיטץ׳ לאיזור נקודה 5 במקום 4 שהיה אצלי קודם (4 אצלי זה אמצע סטיק, יש לי 7 נקודות...) דרש הסתגלות קלה, זו תחושה שהמשיכה למעלה נגמרת מאד מהר לעומת ההנמכה למטה. בסדר, נחיה עם זה.
סוללה שנייה כבר הטסתי 2 דקות באיידל, הרגשתי בנוח, כיוון שהגבהתי קצת את המצערת בנקודת הריחוף בנורמל, המעבר לאיידל היה רק תוספת של 15% במנוע ככה שבריחוף והטסה רגילה ההבדל לא היה דרמטי.
ואז הגיעה הסוללה השלישית... אמרתי לעצמי שאטיס טיסה מלאה באיידל (למעט המראה ונחיתה כמובן), ואם נרגיש נוח... אולי... בהינתן מזג אוויר יפה... נראה מה יהיה. אז המזג אוויר היה לא משהו, התחילה רוח אבל פתאום זה הרגיש מאד טבעי למשוך סטיק ימין עד הסוף אחורה, עם היפוך כיוון פיטץ׳ בסטיק שמאל, והופ! עשיתי לופ ראשון! איזה התלהבות, כמעט התחלתי לרקד שם על הכביש הנטוש ליד האנדרטה. כמובן שנפתח התאבון אז החלטתי שאני צריך לנסות את כל הארסנל שאני מתרגל בינתיים בסימולטור- לופים פנימה והחוצה, היפוכי כיוון מהירים, רולים לשני הצדדים, פניות פרסה חדות כאלו ב90 מעלות (לא זוכר איך קוראים לפנייה כזו), אפילו טיפ טיפה ריחוף הפוך וטיסה עם הראש למטה לכמה שניות. איזה כייף!
אמנם לא אותה עוצמת אקסטזה כמו אחרי הפעם הראשונה שהטסתי את המסוק עם עודד (מישהו אמר לי אז שהאקסטזה של הפעם הראשונה אף פעם לא תחזור... צדק ;)), אבל בהחלט התלהבות גדולה. אפילו שקלתי להוסיף לחתימה איזה כיתוב מלא התלהבות אבל בינתיים אני ממתן את עצמי...
בקיצור, התרגשות והתלהבות, ובת׳כלס זה יותר קל מללמוד לרחף ישר. אחרי שיודעים לרחף ישר, כמובן. *

roee_sefi
24-01-2012, 11:34:50
בהצלחה :D

Scooter007
24-01-2012, 12:28:00
יא חוצפן ! ביקשתי קליפ ולא טיזר טקסטואלי !
יפה לך, אני מקווה שבקרוב אצלנו :-)

Friman
24-01-2012, 12:29:02
בהצלחה :D
תודה!
אבל כמו שכתבתי אני כבר אחרי טבילת האש :confused: :rolleyes::):confused:
היא עברה בהצלחה...

Friman
24-01-2012, 12:32:22
יא חוצפן ! ביקשתי קליפ ולא טיזר טקסטואלי !
יפה לך, אני מקווה שבקרוב אצלנו :-)
אולי ביום שישי אצליח לצלם, היום רעדו לי הידיים ועוד כמה איברים בגוף שמגיעים בזוגות, כמעט נפל לי השלט מהידיים (באמצע ההתרגשות רצועת הצוואר השתחררה..)
סרטון מסעיר כמו של שירן זה כנראה לא יהיה (כבוד שירן, אתה תותח!) אבל אני אפצה בפסקול מגניב. כבר יש לי רעיון בראש

אטקין ש
24-01-2012, 12:44:27
אין על הכייף של הפעם הראשונה!!!!!!!!!

זוכר לא ירד לי החיוך כמה שעות , שעות ימים :rolleyes:

תהנה !!!

satrianip
24-01-2012, 19:44:05
גיל כל הכבוד!! תמשיך ככה אתה נותן הרבה מוטיבציה לצעירי ההטסה שבנינו

Friman
24-01-2012, 20:44:00
גיל כל הכבוד!! תמשיך ככה אתה נותן הרבה מוטיבציה לצעירי ההטסה שבנינו
אה... אל תתן להגדרה ״חבר קהילה ותיק״ לבלבל פה... כולה 5 חודשים אני מטיס, ומתוכם בערך חודשיים ראשונים נלחמתי בזנב מרקד עד שהגעתי למצב סביר.. בת׳כלס אלו דברים שידעתי שאני יכול לבצע בקלות בסימולטור כבר חודש-חודשיים לפחות, הסוגייה הייתה להתגבר על הפחד ולנסות לממש בשטח.
תודה..! *

satrianip
24-01-2012, 21:38:48
אה... אל תתן להגדרה ״חבר קהילה ותיק״ לבלבל פה... כולה 5 חודשים אני מטיס, ומתוכם בערך חודשיים ראשונים נלחמתי בזנב מרקד עד שהגעתי למצב סביר.. בת׳כלס אלו דברים שידעתי שאני יכול לבצע בקלות בסימולטור כבר חודש-חודשיים לפחות, הסוגייה הייתה להתגבר על הפחד ולנסות לממש בשטח.
תודה..! *

אני יודע שאתה מהצעירים בגלל זה רשמתי שאתה נותן לנו מוטיבציה ככה
אנחנו רואים שזה אפשרי לעשות את זה עם הרבה התמדה, למידה וסבלנות.

גם אני כבר צובר לאט לאט ביטחון וזה כיף לא נורמאלי סוג של התמכרות
בטיסנים זה לא היה לי, מסוקים זה עולם אחר ואין כמו ה500 מסוק מדהים

Yoav Lahav
24-01-2012, 22:48:30
יפה מאד גיל פעם הבאה שאני מגיע אני רוצה לראות ביצועים!
אתה טארק בהתהוות.
שאלה בעניין גרף המצערת: למה אתה לא נותן לא 100% בקצוות?
אם אתה כבר דוחף סטיק מצערת עד הסוף לפחות תקבל כל מה שהמנוע יכול לתת.

Friman
25-01-2012, 07:50:54
תודה יואב, טארק אני לא שואף להיות אבל אני בהחלט נהנה...
לגבי גרף המנוע, אני חושב שהתשובה די ברורה :confused:, זמן טיסה. הטסתי 4:30 דקות עם סוללת 3000mAh (מתוך זה רק 3:30 באיידל, המראה ונחיתה בנורמל) והסוללה ירדה עם התאים במתח ממוצע של 3.77v, נמשכו 1710mAh. וזה לא היה מה שמכונה פה ״3d אגרסיבי״... אז מבחינת הסוללה הזו יש אולי עוד 30-45 שניות למשוך ועדיין נשארים בתחום הבטוח, אבל שתי הסוללות האחרות שלי הן 2650mAh ובאחת מהן מדדתי ״תכולה אמיתית״ לפי ההסבר של ציקי- ואחרי פריקה נכנסו בה 2345mAh. אם לוקחים 80% מזה כדי להשאיר טווח ביטחון, מגיעים ל1880mAh. זה כבר לא הרבה יותר ממה שצרך המסוק ב4:30 דקות של ״3d רגוע״, אני מניח שבהמשך אתקרב יותר לגבול הזה ב4:30 דקות טיסה. נראה לי שהעלאת הסל״ד תגדיל את צריכת הזרם של המסוק, מה שיקצר לי את זמן הטיסה, לא? קצת הרגשתי במשיכה מצלילה למטה שחסר טיפה כוח, אבל בינתיים לצרכים שלי זה מספיק. כשאתקדם הלאה אאלץ כנראה לשדרג את הסוללות ;)

Scooter007
25-01-2012, 14:24:30
עם איזה להבים ודמפרים הטסת? אפורים ושל הסיני?

Sent from my Nexus One using Tapatalk

saportas
25-01-2012, 14:32:50
הכי חשוב זה לחשב את הצעד הבא,זה שהצלחנו פעם פעמים שלוש זה צריך להדליק לנו נורת אזהרה ,כרגע אנו חשופים לטעוית אנוש טיפשיות.

Friman
25-01-2012, 14:37:23
עם איזה להבים ודמפרים הטסת? אפורים ושל הסיני?


כן, וכן.
עוד כמה ימי הטסה שכאלו שאראה שאני בסדר פחות או יותר, ולדעתי אעבור אחר כבוד ללהבי הקרבון של אליין ולדמפרים השחורים