PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה חישוב זויות סייקליק וקולקטיב



Scooter007
23-01-2012, 14:48:39
שלום,

אני מרגיש קצת "נבוך" לשאול את זה אז בבקשה לא להתנפל ....
עד היום הכרתי רק את זויות הלהבים (גרף הפיטצ') ופתאום היום נתקלתי בכמה פוסטים במונחים הנ"ל , מישהו יכול להסביר לי בקשה במה מדובר, איך מודדים, על מה זה משפיע וכמובן ערכים מומלצים.

תודה!

AMIR
23-01-2012, 15:40:30
זוויות הסייקליק הן הזוויות של ה ELV וה AIL
כשמכוונים את המסוק בדרך כלל צריך גם לכוון את זוויות הסייקליק סביב ה 9 מעלות.
איך מכוונים?

מזיזים סטיק AIL/ELV עד הסוף ומודדים עם הפיטצ' גייג' - מכוונים את הזווית ע"י מסך SWASH...

פשוט לא?

Friman
23-01-2012, 16:10:47
הנה:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?46824-%F2%F8%EB%E9-Swashplate-Mix&p=326059#post326059

ziki
23-01-2012, 16:16:17
זוויות הסייקליק הן הזוויות של ה ELV וה AIL
כשמכוונים את המסוק בדרך כלל צריך גם לכוון את זוויות הסייקליק סביב ה 9 מעלות.
איך מכוונים?

מזיזים סטיק AIL/ELV עד הסוף ומודדים עם הפיטצ' גייג' - מכוונים את הזווית ע"י מסך SWASH...

פשוט לא?

לכל מסוק גאומטריית ראש שונה ולכן זווית סייקליק מקסימלית שונה מומלצת בהתאם.
כשעוברים לפלייברלס הנתון הזה הופך לתלוי במערכת שבה אתה משתמש, יש מערכות שדורשות 8 מעלות יש כאלו שיותר אך מה שחשוב הוא לא להיות מחוץ לערך המומלץ, בפלייבר על פי המסוק, בפלייברלס על פי המערכת.

sagi
23-01-2012, 17:00:34
זוויות הסייקליק הן הזוויות של ה ELV וה AIL
כשמכוונים את המסוק בדרך כלל צריך גם לכוון את זוויות הסייקליק סביב ה 9 מעלות.
איך מכוונים?

מזיזים סטיק AIL/ELV עד הסוף ומודדים עם הפיטצ' גייג' - מכוונים את הזווית ע"י מסך SWASH...

פשוט לא?
שכחת רק שהוא צריך להיות בסטייק אמצע כשהגרף לינארי
ואז הלהבים מעל הבום ואחרי זה ב-90 מעלות לבום......
פרט קצת חשוב.....ואני מטיס עם סייקלייק של 8.5 וזה מאוד
תלוי במטיס ולאו דווקא בהמלצות יצרן במיוחד בפלייבר !
לעומת זאת בפלייברלס אתה מכוון לפי המלצות יצרן ולאחר כיוון מערכת
מוריד לפי הנוחות שלך.
בהצלחה !

Scooter007
23-01-2012, 18:10:45
תודה !

שכחת רק שהוא צריך להיות בסטייק אמצע כשהגרף לינארי
ואז הלהבים מעל הבום ואחרי זה ב-90 מעלות לבום......
פרט קצת חשוב.....ואני מטיס עם סייקלייק של 8.5 וזה מאוד
תלוי במטיס ולאו דווקא בהמלצות יצרן במיוחד בפלייבר !
לעומת זאת בפלייברלס אתה מכוון לפי המלצות יצרן ולאחר כיוון מערכת
מוריד לפי הנוחות שלך.
בהצלחה !

AMIR
23-01-2012, 21:12:04
יוס... תתכונן אני אוטוטו נותן לך לכוון את המסוק שלי ;)
אני חושב שיש לך את כל האינפורמציה הדרושה!

אגב, סיימתי את המסוק שלי והוא מוכן לטסט....
:cool:

satrianip
23-01-2012, 21:30:14
יוס... תתכונן אני אוטוטו נותן לך לכוון את המסוק שלי ;)
אני חושב שיש לך את כל האינפורמציה הדרושה!

אגב, סיימתי את המסוק שלי והוא מוכן לטסט....
:cool:

גם שלי מוכן לטסט!

Friman
23-01-2012, 21:43:49
יוסי גם אני בדיוק מנסה להתעמק בנושא, הנה שרשור שמצאתי באנגלית שבו אחד הח'ברה הסביר די בפירוט את הצד התאורטי לגבי זוויות סייקליק ופיטץ'...
http://rc.runryder.com/helicopter/t606318p1/

Scooter007
23-01-2012, 22:16:39
הפחדת אותי... :-)
אני שמח שאתה ואריאל מוכנים לטסט, אני לעומתכם כרגע מקורקע .... הכל בגלל קורונה מסכנה ( ולא הבירה)
בינתיים פירקתי וניקיתי את הראש של ה ESP וכנראה מחר נעשה את ההכלאה בין חלק מהחלקים שלו לבין הראש המקורי שלי.

ד.א. המיסבים שהיו בתוך הגריפים (לא מיסבי הלחץ שבנויים מסנדוויץ משולש) ממתכת די מטונפים ומחוספסים בתנועה שלהם, כדאי לנסות לפרק את המיסבים מהגריפ פלסטיק שלי ולהעביר אותם לגריפ ממתכת? אפשר בכלל לפרק אותם בלי לגרום להם לנזק ?


יוס... תתכונן אני אוטוטו נותן לך לכוון את המסוק שלי ;)
אני חושב שיש לך את כל האינפורמציה הדרושה!

אגב, סיימתי את המסוק שלי והוא מוכן לטסט....
:cool: