צפייה בגרסה מלאה : שאלה איזה דלק הכי מתאים למנוע ys-120
liron mizrahi
30-01-2012, 18:00:29
לכל החברה המקצוענים באתר אני פותח את השרשור הזה מכוון שאני בדילמה קשה...
לא מזמן קיבלתי את המנוע ys120 שלי(פשוט מכונה מדהימה):D.
בכל מקרה לפי הביקורות וברוב הפורומים בחו"ל ממליצים בחום להשתמש בדלק 20% ניטרו או לחילופין 15% ניטרו, הם טוענים שהניצולת של המנוע הרבה יותר טובה.
השאלה שלי מה לכל הרוחות לעשות? להמשיך להטיס עם 30% או לעשות מעבר חד לכיוון ה-20%/15%(כמובן שגם הדלק יותר זול :)) כמו ההמלצות בחו"ל ?
בבקשה לא להפוך את השרשור הזה לחדר מלחמה ולהתנהג בהתאם.:p
תודה לכל העוזרים.
המלצות לאחוז ניטרו מסוים הם בתלות גם באקלים בו אתה נוטה להטיס
אנו חיים במדינה חמה ולחה (לפחות באיזור המרכז), תישאר עם 20-30%.
אישית הייתי נשאר עם ה 30%.
liron mizrahi
30-01-2012, 18:34:03
גם אני אמרתי את אותו הדבר בדיוק. אבל אל תשכח שגם יפן היא לא ארץ כלכך קרה גם שם יש אקלים חם וההמלצות מדברות על 20% ניטרו.
ומה שחיזק לי את המחשבה הזאת היום זו הכתבה ב-helidaily על ה-os105 שגם הם ממליצים על 20 או 15 אחוז ניטרו.
ציקי אל תשכח שהמנוע הזה עובד בצורה אחרת מכל המנועים שאנחנו מכירים.
אני חושב שלפני שאנחנו קובעים עובדות צריך לבדוק את הנושא לעומק!!!
http://youtu.be/nXVRXU4NQ48
wonderd
30-01-2012, 19:54:01
שים לב שהמותג האהוב עליכם - COOL POWER מוציא דלק 20% במיוחד בשביל ה YS120..מה זה אומר לך?
הגדרות היצרן הן שיש התאמה מירבית עם דלק 15%-20%, אבל בארץ כולם בוגרי טכניון כנראה..
אני הייתי הולך עם ההמלצות ועם הרוב המוחלט של הדעות מחו"ל ששם בעצם יש את הניסיון עם המנוע הזה ולא בארץ (מלבד משה ותותי כמובן..), שם יש כבר אנשים שפתחו מנועים אחרי כמה גלונים לראות מה המצב והדיווח הוא שה 20% הכי מתאים למנוע הזה. גם באקלים חם יותר.
לקרוא אנגלית אתה יודע - תחפש 10 דעות שונות, גם בארץ וגם בחו"ל, מאנשים שהתנסו עם המנוע, תקרא מה הסיבות שהם פירטו לגבי הבחירה שלהם ומשם לך עם דעת הרוב.
(גם אם בסוף ייצא שה 30% הכי מתאים לך - מבחינתי העיקר שתטיס כבר!!!!)
הנה דוגמא אחת (http://rc.runryder.com/helicopter/t673137p1/)
והנה עוד אחת (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=373895)
בכל מקרה בהצלחה ותהנה עם המנוע החדש!
liron mizrahi
30-01-2012, 21:12:23
אני למדתי בטכניון למה אתה מזלזל ? :)
מודה שלא קראתי את ההוראות של המנוע המדובר, אם זו המלצת היצרן אז לך עליה, שים לב אם יש צורך להצטייד גם בפלג מתאים לשימוש בדלק עני יותר בניטרו, בד״כ משתמשים בפלג קר יותר.
liron mizrahi
30-01-2012, 21:35:38
http://www.probuild-uk.co.uk/ys-120sr-2-stroke-heli-engine
אתר של משוגעים אני לא מבין מה הם רוצים??!!!#@!$@$#
הם טוענים שעדיף להשתמש 30% אבלללל אם היצרן טוען שצריך אחרת אז להקשיב ליצרן...***
שימו לב ל-MANUAL!!!
הבוררר
31-01-2012, 00:26:36
אני הייתי שם 30%!
למה?! כי אני מרגיש שמיותר לי להחזיק 2 סוגים שונים של דלק בהובלה ובאחסנה.
בכנות אני לא חושב שיש מישהו שבדק תחת עומס ובאמת ברצינות את כל ההשערות הנ"ל.
אני הייתי נשאר עם 30%.
אהה ולירון אתה יכול לקפוץ לי יאפס ס ס ס ס ס ס ס ס ס ס ס ס ס ס
:D:D:cool::cool:
adi 29338
31-01-2012, 06:39:28
חברים אני לא מבין למה להטיס עם דלק 30% אם בהוראות יצרן אומרים שאפשר להטיס עם 15% או 20% ,תאמינו לי שבדקו את זה לעומק.
אני אישית שיעבור למנוע YS-120 יעבור לדלק 20%.
ZvikaF
31-01-2012, 07:04:58
ראשית תתחדש, יופי של חיה רעה המנוע :)
אם היצרן כותב שהאופטימום של המנוע הוא עם 15-20 ניטרו, צריך להאמין לו.
אני מניח שלא תטיס בלי לבדוק טמפרטורת מנוע, שזה הפרמטר שמגביל את הכוח...
מכיוון שההבדל בעלויות הוא לא קטן, שווה לנסות, כל עוד יש מספיק שימון והחום בטווח, לא צריכה להיות בעייה.
wonderd
31-01-2012, 07:46:12
אני הייתי שם 30%!
למה?! כי אני מרגיש שמיותר לי להחזיק 2 סוגים שונים של דלק בהובלה ובאחסנה.
בכנות אני לא חושב שיש מישהו שבדק תחת עומס ובאמת ברצינות את כל ההשערות הנ"ל.
אני הייתי נשאר עם 30%.
אהה ולירון אתה יכול לקפוץ לי יאפס ס ס ס ס ס ס ס ס ס ס ס ס ס ס
:D:D:cool::cool:
ישראל, אל תתחיל עם לירון שלא יהיה לך עסק איתי! :mad::cool:
אני הייתי שם 60%, כי אם 30% הכי טוב - 60% יהיה טוב כפליים!!!
לגבי הבדיקות תחת עומס ושאר הבלה בלה - אולי בארץ לא בדקו אבל בחו"ל בהחלט בדקו, תקרא קצת בהליפריק ובראן-ריידר, מלבד זאת אני חושב שלמרות שמהנדסי YS אינם בוגרי הטכניון - הם בדקו את זה לעומק.
wonderd
31-01-2012, 07:48:09
שלחתי אתמול מייל ל YS, קיבלתי תשובה ואני חושב שזה מסכם את העניין, הנה המייל והתשובה שלהם:
(לירון - הנה התשובה בשבילך..)> Hello there,
>
> I just bought a new YS120SR engine for my heli, andon the Internet there is a big debate on which is the best fuel mixture for this engine.
> I saw that by most people - the 20% works the best and gives the optimum resaults.
>
> Please help me decide here if I should use the 20% or 30% fuel for my engine.
>
> Thank you very much!
> --
> Elad Fast
> Israel.
------------------------
Dear Mr. lead fast
We recommend 20% fuel. If you use 30% , it will be better to add one head gasket.
Thank you very much.
Best Regards
Naohisa Yamada
>
>
guyro
31-01-2012, 07:58:41
לירון, נקודות למחשבה:
יצרני המנועים במאבקם בחשמליים , עשו 2 דברים, חיזקו את המנועים ביותר כח ועברו לשימוש (המליצו/בדקו/תיכננו) בדלק עם תערובת ניטרו נמוכה יותר כדי להוזיל את עלות הטיסה. יש פה הרבה מן השיווק ואין מידע אמיתי לדוגמא על סוג בלאי שיכול להגרם לאורך הזמן בשימוש בדלקים אלו,
מעבר לזה , מאז שאני בתחביב ברוב המנועים שאני מכיר היצרנים המליצו על תערובות נמוכות יותר, פשוט מטיסי ה-3D העדיפו את ה- 30% לשם ביצועים ותוסיף לזה שאנחנו חיים במדינה "חמה"...
שימוש ב-30% לא יעשה נזק למנוע שלך, מה שאותך מעניין בלבד זה: זמינות הדלק שאותו תרצה בארץ. לרוב היבואנים מביאים 30% וקצת מה- 20%/15%/אחרים , מעבר לאחר זמן מסוים מדלק לדלק יגרום לבעיות במנוע ונתחיל מאיבוד קומפרסיה (לחץ..)...
מכיון שרוב מטיסי הניטרו עדיין לא משתמשים ב- YS120 או OS105 ולא ירצו לשנות את אחוזי הניטרו בהם הם כבר משתמשים, רוב הסיכוי שלפחות בזמן הקרוב ה-30% ימשיך להיות המיובא העיקרי.
מקווה שזה עזר לך בהתלבטות.
adi 29338
31-01-2012, 09:00:43
אז גיא, אתה אומר לא לשמוע להמלצות היצרן?
איך אתה יודע אם דלק 30% לא יעשה נזק למנוע? בדקת את זה?
guyro
31-01-2012, 09:24:25
אז גיא, אתה אומר לא לשמוע להמלצות היצרן?
איך אתה יודע אם דלק 30% לא יעשה נזק למנוע? בדקת את זה?
שהייתי באירצה בקיץ דיברתי על זה עם YS - הבעל הבית והיבואן הראשי של YS בארה"ב והם אמרו שאין שום בעיה בשימוש ב-30%. דיברנו על 3 סוגי דלקים: קולפאוור, אופטיפיול ורפיקון
תותי גם מטיס בלי התוספת שרשם אלעד בראש והכל עובד פיקס.
ה-30% נותן קירור יותר טוב למנוע, נזק הוא לא יעשה,רק מייקר את עלות הטיסה.
אני בטוח שלהטיס ב-15% או 20% יהיה מעולה , השאלה כמו שכתבתי היא מה תהיה הזמינות שלהם הארץ.
חוץ מזה, 50 % ממה שאנחנו כותבים זה הנחות...:-)
wonderd
31-01-2012, 10:10:58
הוראות היצרן הראשוניות היו שמאפשר להשתמש ב 30%, ההוראות עודכנו מאז.
את התוספת לא אני רשמתי אלא הבחור מ YS שענה לי. זה שתותי מטיס ואין בעיה לא אומר שהמנוע נבדק, האם הוא נפתח ונבדק למצבו הפנימי?
אני לא הייתי יוצא בהצהרה שהוא לא יעשה נזק, אחרת YS לא היו מעדכנים את המנואל.
guyro
31-01-2012, 11:24:43
הוראות היצרן הראשוניות היו שמאפשר להשתמש ב 30%, ההוראות עודכנו מאז.
את התוספת לא אני רשמתי אלא הבחור מ YS שענה לי. זה שתותי מטיס ואין בעיה לא אומר שהמנוע נבדק, האם הוא נפתח ונבדק למצבו הפנימי?
אני לא הייתי יוצא בהצהרה שהוא לא יעשה נזק, אחרת YS לא היו מעדכנים את המנואל.
אלעד,מה שתגיד, אין לי כוח לעימות חסר תועלת איתך...כתבתי את דעתי.בוא נכבד את בקשת לירון ולא נפצח בויכוח סרק.
לירון, עדי, תתחדשו במנועים שלכם ורק תהנו מהם, אני אשמח לשמוע בסוף איזה דלק בחרתם ואיך הניסיון שלכם איתו.
liron mizrahi
31-01-2012, 11:53:38
קודם כל תודה על כל העצות והעזרה.
לפי מה שבדקתי הזמינות בארץ של דלק באיכות גבוהה 20% ניטרו היא דלילה,מה שאומר שאפשר לקחת 15% ולערבב עם ה-30% וככה נקבל תערובת של 22% בערך מה שנשמע לי הכי הגיוני לעכשיו לפחות.
נעשה את כל הבדיקות המקיפות ונעדכן את כל המתעניינים בהמשך... :)
שוב תודה לכל העוזרים.
קודם כל תודה על כל העצות והעזרה.
לפי מה שבדקתי הזמינות בארץ של דלק באיכות גבוהה 20% ניטרו היא דלילה,מה שאומר שאפשר לקחת 15% ולערבב עם ה-30% וככה נקבל תערובת של 22% בערך מה שנשמע לי הכי הגיוני לעכשיו לפחות.
נעשה את כל הבדיקות המקיפות ונעדכן את כל המתעניינים בהמשך... :)
שוב תודה לכל העוזרים.
מכל ההמלצות שהוצגו כאן זו לדעתי הגרועה ביותר.
liron mizrahi
31-01-2012, 12:11:24
מכל ההמלצות שהוצגו כאן זו לדעתי הגרועה ביותר.
איך אתה אוהב את זה חבל"ז
תגיד עצה לא מדוייקת או משהו בסגנון, אבל גרועה מה הקשר??
אם הדלקים מורכבים מאותם חומרים אז מה הבעיה? יש הרבה אנשים בחו"ל שזה מה שהם עושים מערבבים שתי דלקים ביחד-ואני יכול להביא לכאן ציטוטים!!!
איך אתה אוהב את זה חבל"ז
תגיד עצה לא מדוייקת או משהו בסגנון, אבל גרועה מה הקשר??
אם הדלקים מורכבים מאותם חומרים אז מה הבעיה? יש הרבה אנשים בחו"ל שזה מה שהם עושים מערבבים שתי דלקים ביחד-ואני יכול להביא לכאן ציטוטים!!!
אם אני אומר לך שלדעתי אתה עושה טעות אז זה אומר שאני אוהב את זה?
שיהיה בהצלחה
liron mizrahi
31-01-2012, 13:25:16
ציטוט שלך-"מכל ההמלצות שהוצגו כאן זו לדעתי הגרועה ביותר"
אני לא רואה איפה אתה רושם כאן שאתה לא אוהב ?
תקן אותי אם אני טועה ?
ניסוח זה כל השיטה...
מכל ההמלצות שהוצגו כאן זו לדעתי הגרועה ביותר.
+1
מסכים ב 100% :)
wonderd
31-01-2012, 17:51:15
לירון, לדעתי אל תערבב דלקים לפני שאתה בודק טוב (אולי אפילו עם החברה שמייצרת את הדלק שאתה בוחר להשתמש בו) מה ההשלכות של זה.
ציקי, לא בציניות, למה אתה חושב שזה רעיון גרוע?
לירון, לדעתי אל תערבב דלקים לפני שאתה בודק טוב (אולי אפילו עם החברה שמייצרת את הדלק שאתה בוחר להשתמש בו) מה ההשלכות של זה.
ציקי, לא בציניות, למה אתה חושב שזה רעיון גרוע?
אלעד, במשפט הראשון שלך נגעת בדיוק בנקודה הבעייתית
אנחנו מסכימים שדלק 30% שיעורבב עם דלק 15% בכמויות שוות ייתן דלק המכיל כ 22% ניטרו בקירוב.
עד כאן הכל בסדר אבל האם מישהו באמת יודע מה כל יצרן דלקים מכניס במרכיבי הדלק ובאילו מינונים הוא בוחר להשתמש בעבור כל סוג דלק שהוא מוכר?
קשה לי להאמין שיהיה יצרן שיהיה מוכן לחשוף את הנתון הזה, יצרני הדלק לא מפרטים את ריכוז וסוגי כל המרכיבים שהם שמים בדלק.
דלק המכיל 15% פחות ניטרו מכיל יותר ממרכיביו האחרים, בדלק יש מספר סוגי שמנים לדוגמא, האם הם זהים בסוגם בין הדלקים?, ביחס בינהם?
כל עוד אין מידע וודאי לגבי זה הרי שעליך לצאת מנקודת הנחה שעירבוב שני סוגי דלקים לקבלת תערובת של 20% ניטרו לא בהכרח זהה לרכישת דלק 20% שיעודו כדלק על כל מרכיביו לעבוד כדלק 20%.
לירון, אם נושא ה 20% כל כך חשוב לך (אני בהחלט מבין את הרצון שלך לעבוד על פי הוראות יצרן, גם אני כזה וסביר שזה מה שהייתי שואף לעשות) אז נסה בשלב ראשון לפנות לאחד היבואנים בארץ ולהזמין מספר גלונים של 20% עבורך ובכך לסגור את הסיפור.
הבוררר
31-01-2012, 22:51:42
די מספיק כבר ילדות בגן של ילדות.:mad:
פורום זה מקום שבו כל אחד יכול לשאול שאלה ולקבל תשובה! בין אם השאלה או התשובה לא מוצאת חן בעיניכם אז אל תגיבו, תתעלמו תעצמו עין ותמשיכו הלאה ולפעמים אפילו מותר גם להוסיף חיוך בדרך- לא יזיק לאף אחד ואלי אפילו יהפוך אתכם לחברים יום אחד(עד כמה שזה ישמע הזוי):confused:
קצת בעייתי להביע כאן רגש ולהבין אם האצבע שלחצה על המקלדת מחייכת או זועפת, אני מכיר כאן כל אחד ואחד מכם בתור חבר ולא יכול לרגע לחשוב שהוא רשם כאן שאלה או תשובה בהקשר שלילי כזה או אחר-גם אתם יכולים לנסות את הגישה הזו.
תתבגרו כבר
אני חושב שכדאי שנסגור את העניין בכך שמי שרוצה ילך עם הוראות יצרן ומי שרוצה שיערבב ומי שרוצה שימשיך לרצות.:p
liron mizrahi
31-01-2012, 22:54:27
ציקי, זה מה שרשמתי בחלקו העליון של השרשור, בדקתי את הנושא טיפה לעומק כולל המרכיבים שיש בסוגי הדלקים השונים(15%/30%) והחנויות שמחזיקות בדלקים האיכותיים לא יכולים לספק לי את הדלק המבוקש-20%.
לגבי סוג החומרים שהחברות משתמשות זה נכון שאין מידע מדויק על איזה סוג חומרים בדיוק הם משתמשים ומה הכמות המדוייקת שיש בתערובת.
אבל קראתי שבדלק קולפאוור 30% המיועד למסוקים (יש גם 30% המיועד לטיסנים בתוספת של חצי סינטטי וחצי שמן קיק) יש רק מתנול שמן סינטטי וניטרו, מה שאומר שאם באמת
בדלק 15% יש את אותם מרכיבים של שמן סינטטי ולא של חצי שמן קיק אפשר לערבב אותם.
וכמובן שאף אחד לא מבטיח לך שבאמת התערובת שתכין בבית לבד מדלק 30% ו-15% תפעל כמו שצריך ותספק לך את המבוקש.:rolleyes:
אני החלטתי שאני יטיס עם ה30% של קולפאוור וזהו בלי טבעות בראש מנוע ובלי קומבינות של ערבובים:p.
אני מאמין שיהיה בסדר :cool:
אההה וישראל אני בדרכי לדימונה רוצה להצטרף??? :) :) :) :) :) :) :) :) :)
guyro
31-01-2012, 22:55:37
די מספיק כבר ילדות בגן של ילדות.:mad:
פורום זה מקום שבו כל אחד יכול לשאול שאלה ולקבל תשובה! בין אם השאלה או התשובה לא מוצאת חן בעיניכם אז אל תגיבו, תתעלמו תעצמו עין ותמשיכו הלאה ולפעמים אפילו מותר גם להוסיף חיוך בדרך- לא יזיק לאף אחד ואלי אפילו יהפוך אתכם לחברים יום אחד(עד כמה שזה ישמע הזוי):confused:
קצת בעייתי להביע כאן רגש ולהבין אם האצבע שלחצה על המקלדת מחייכת או זועפת, אני מכיר כאן כל אחד ואחד מכם בתור חבר ולא יכול לרגע לחשוב שהוא רשם כאן שאלה או תשובה בהקשר שלילי כזה או אחר-גם אתם יכולים לנסות את הגישה הזו.
תתבגרו כבר
אני חושב שכדאי שנסגור את העניין בכך שמי שרוצה ילך עם הוראות יצרן ומי שרוצה שיערבב ומי שרוצה שימשיך לרצות.:p
עכשיו אני בטוח שאתה גיי !!! , תבוא מחר ניתן לך ליפסטיק ונעלי עקב...:cool:
liron mizrahi
31-01-2012, 23:01:45
עכשיו אני בטוח שאתה גיי !!! , תבוא מחר ניתן לך ליפסטיק ונעלי עקב...:cool:
מה שנכון נכון גיי רציני.
אפילו יש לך הוכחה שהוא גיי, הוא בא אליך לקחת את הארון שיצא ממנו.
הבוררר
31-01-2012, 23:04:05
לא גיי
גייזזזז:cool:
הבוררר
31-01-2012, 23:04:52
אני לא יכול אגב אני בראש העין:cool:
וזה לא ארון זו שידה.
:):)
liron mizrahi
31-01-2012, 23:05:59
ואיי ואיי מה יצאת מתוך שידה לא מהארון? נשמע לי צפוף מידיי...
adi 29338
01-02-2012, 10:14:38
אלעד, במשפט הראשון שלך נגעת בדיוק בנקודה הבעייתית
אנחנו מסכימים שדלק 30% שיעורבב עם דלק 15% בכמויות שוות ייתן דלק המכיל כ 22% ניטרו בקירוב.
עד כאן הכל בסדר אבל האם מישהו באמת יודע מה כל יצרן דלקים מכניס במרכיבי הדלק ובאילו מינונים הוא בוחר להשתמש בעבור כל סוג דלק שהוא מוכר?
קשה לי להאמין שיהיה יצרן שיהיה מוכן לחשוף את הנתון הזה, יצרני הדלק לא מפרטים את ריכוז וסוגי כל המרכיבים שהם שמים בדלק.
דלק המכיל 15% פחות ניטרו מכיל יותר ממרכיביו האחרים, בדלק יש מספר סוגי שמנים לדוגמא, האם הם זהים בסוגם בין הדלקים?, ביחס בינהם?
כל עוד אין מידע וודאי לגבי זה הרי שעליך לצאת מנקודת הנחה שעירבוב שני סוגי דלקים לקבלת תערובת של 20% ניטרו לא בהכרח זהה לרכישת דלק 20% שיעודו כדלק על כל מרכיביו לעבוד כדלק 20%.
לירון, אם נושא ה 20% כל כך חשוב לך (אני בהחלט מבין את הרצון שלך לעבוד על פי הוראות יצרן, גם אני כזה וסביר שזה מה שהייתי שואף לעשות) אז נסה בשלב ראשון לפנות לאחד היבואנים בארץ ולהזמין מספר גלונים של 20% עבורך ובכך לסגור את הסיפור.
ציקי בוקר טוב!!! גם אני חושב בדיוק כמוך, אני לא הייתי מערבב שני דלקים באחוזים שונים כדי לקבל 22% ,צריך לבדוק טוב אם אפשר להטיס עם 30% ולא יגרם נזק למנוע או להטיס עם 20% כמו שהיצרן אומר שזה נשמע לי הכי הגיוני.
ZvikaF
01-02-2012, 11:28:31
כמה נקודות לשינויים שיגרמו במעבר סוגי דלק ...
כמובן שצריך לשם לב לשינוי (אם בכלל ) בשימון.
לנושא הקומפרסיה - טמפרטורת העבודה היא הגורם העיקרי להתאמה בין הבוכנה לצילינדר, במידה ונשארים באותה טמפרטורה, לא אמור להיות שינוי בהתאמה..
דלקים מכילים בתוכם כל מיני תוספות מוזרות עם תפקידים מעניינים כגון מניעת חימצון, שינוי טמפ' הצתה וכו' (אצטון.. שמן ברקס.. ) וזו ה"נוסחה הסודית" של כל מערבב דלקים..."יצרן" :eek:
כמה נקודות לשינויים שיגרמו במעבר סוגי דלק ...
כמובן שצריך לשם לב לשינוי (אם בכלל ) בשימון.
לנושא הקומפרסיה - טמפרטורת העבודה היא הגורם העיקרי להתאמה בין הבוכנה לצילינדר, במידה ונשארים באותה טמפרטורה, לא אמור להיות שינוי בהתאמה..
דלקים מכילים בתוכם כל מיני תוספות מוזרות עם תפקידים מעניינים כגון מניעת חימצון, שינוי טמפ' הצתה וכו' (אצטון.. שמן ברקס.. ) וזו ה"נוסחה הסודית" של כל מערבב דלקים..."יצרן" :eek:
במקרה של שימוש ב 30%:
את העצה של הוספת השימס במנוע הייתי מיישם אם YS מבקשים לעשות זאת, זה קשור בתזמון ההצתה ביחס לכמות הניטרו בדלק וסביר להניח שאם היצרן מציין שיש לעשות זאת אז כדאי ליישם.
בנוגע לסוגי החומרים והשמנים המצויים בדלק, אכן יש לא מעט מרכיבים שהיצרן שומר באופן דסקרטי על מנת למנוע העתקות גם בסוג החומר וגם במינון.
wonderd
01-02-2012, 14:43:40
עכשיו אני בטוח שאתה גיי !!! , תבוא מחר ניתן לך ליפסטיק ונעלי עקב...:cool:
+1, זה הכל באורך הריסים.. :)
אני בכל מקרה לא הייתי חורג מהוראות היצרן, אלא אם יש לי כסף וזמן לניסויים ואז אין בעיה לשים גם מתנול נקי..:cool:
הבוררר
01-02-2012, 15:28:44
אין בעיה שתצחקו, יום אחד אולי גם תפנימו.
:)
נועם ג
01-02-2012, 17:07:26
לדעתי שים חומוס, זה מה שהמלצות היצרן הישראליות אומרות
רק עדיף לא גרגרים, שלא ישרוט את הבוכנה
:)
guyro
01-02-2012, 17:31:14
אין בעיה שתצחקו, יום אחד אולי גם תפנימו.
:)
מה שנהיית גיי ? הפנמנו, הארון כבר רקוב, אין לך איפה להתחבא....אבל אנחנו אוהבים אותך איך שאתה :cool:
TooLy
03-02-2012, 20:32:40
לפותח השירשור, העניין מאוד פשוט.
התשובה כתובה בחוברת של המנוע, המלצת היצרן עבור הדלק היא כזו: ניטרו בין 15 ל-30 אחוז ובין 15 ל-30 שמן.
לא הטסתי עם המנוע הזה כדי לדעת כמה הוא חזק ובאיזה דלק כדאי להשתמש, הפיתרון הכי פשוט הוא לנסות !!!
במנועי ה-91 הפיתרון הפשוט למקסימום ביצועים היה דלק 30%, ממה שראיתי, ה-YS 120 חזק מאוד בזכות הנפח הגדול שלו ולכן ניתן להשיג ביצועים גבוהים כבר החל מ-15% ניטרו (ראה סירטון מצורף).
תוכל להטיס עם 20% ועם 30% ללא בעיה, מקסימום מומלץ לשנות את האטמים בראש המנוע לאחוז ניטרו גבוה (זה מקובל ומומלץ בכל המנועי 91 ומעלה) ולכוון מחדש.
אפשר בהחלט לקנות גלון אחד של 20% ולנסות, נזק/בלאי לא יקרה ממעבר בין אחוז כזה לאחר.
יכול להיות שהמנוע הזה מספיק חזק כך ש-20% יספיק לסגנון שלך. מצד שני 30% ייתן לך כוח מטורף ותוכל לעבוד עשיר מעט.
וכמו שציינו פה, הדלקים הזמינים בארץ הם לרוב ה-30% אז אולי שיקול הזמינות הוא העיקרי כאן.
רועי
http://www.youtube.com/watch?v=Xw-UyiTJb44
TooLy
03-02-2012, 20:51:07
לא ברור למה השאלה התעוררה דווקא עכשיו.
רוב המטיסים , משתמשים או השתמשו במנועים של OS ועשו שימוש בדלק 30% זה או אחר שנימכרים בארץ.
למה אז לא התעוררה השאלה ???
שימו לב לציטוט מתוך החוברת הוראות של היצרן : ( os ).
יש להשתמש בדלק עם תכולת ניטרו 10-30 אחוז !!!
וכולנו השתמשנו ב 30% !!!
חומר למחשבה.
עוזי61742
liron mizrahi
04-02-2012, 01:11:05
לא ברור למה השאלה התעוררה דווקא עכשיו.
רוב המטיסים , משתמשים או השתמשו במנועים של OS ועשו שימוש בדלק 30% זה או אחר שנימכרים בארץ.
למה אז לא התעוררה השאלה ???
שימו לב לציטוט מתוך החוברת הוראות של היצרן : ( os ).
יש להשתמש בדלק עם תכולת ניטרו 10-30 אחוז !!!
וכולנו השתמשנו ב 30% !!!
חומר למחשבה.
עוזי61742
שים לב!!! קרא את השירשור במלואו...
אני העלתי את הוראות היצרן שכתוב שמומלץ להשתמש בדלק 15%-20% וזאת גם לאחר שקיבלנו מייל מ-YS על נושא זה.
בהוראותל היצרן הישנות רק שהמנוע יצא לשוק היה רשום להשתמש בדלק בין 15% ל -30% אבל YS החליטו לשנות(כנראה שיש סיבה טובה!!!)
אבל בכל מקרה זה לא משנה כלכך אני כבר מטיס עם 30% וטוב לי והמנוע נותן בראש כמו שצריך(בקרוב סרטון).
סה"כ לא ראיתי מנוע כזה בחיים פשוט מפלצת.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.