התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מדליק אתמול קבלתי מהסיני



mosheg
31-01-2012, 13:18:37
את זה

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19431__Parallel_charging_Board_for_6_packs_2_6S_ EC3_.html

עם מטען זבלה טענתי את כל הסוללות שלי ב 2 מחזורים
התוצאות מדהימות האיזון מושלם.
היתרון של הבורד הזה שלא חייבים למלא את כל הכניסות בסוללות אפשר לטעון מ 1 עד 6 סוללות.
כדאי מאוד למי שמטפל בהרבה סוללות

עם מטען רציני ו 2 בורדים כאלה אפשר לטעון 12 סוללות במקביל. סוף סוף יכול ללכת לישון.

alex1312
31-01-2012, 15:25:26
ואיך אתה מחבר את הסוללות במקביל?

wonderd
31-01-2012, 18:00:01
איזה יופי של דבר! תודה על השיתוף!!
אני רואה רק בעיה אחת - באמת צריך מטען מפלצת וספק רציני כדי להתמודד עם זה..אלא אם עובדים עם סוללות קטנות יותר מ 6 תאים 5000

dror_z
31-01-2012, 19:22:53
הזמנתי
תודה
מטען celpro 10s עם 350 וואט + ספק של שרת 400 וואט
נראה לי אני יכול לטעון 4 סוללות 6 תאים 3300

asaf_aloush
31-01-2012, 19:38:17
גם אני התחדשתי לי במטען cellpro pl6 1000w:)
עוד מעט גם יגיעו הספקים ונוכל לטעון 6 סוללות שישה תאים 5000מיליאפר בשעה;)
http://up353.siz.co.il/up2/tztdyi5mzlmn.jpg (http://www.siz.co.il/)

שאול
31-01-2012, 20:01:09
שאלה.שיהיה מטען הכי חכם האם המטען יכול לתת "יחס אישי" לכל סוללה כולל באלאנס?נניח שמטעינים 6 סוללות במקביל.

asaf_aloush
31-01-2012, 20:04:23
לא וזאת הבעיה בגלל זה צריך לבדוק מדי פעם את המתח של התאים של כל סוללה בנפרד,ולטעון כל כמה טעינות כל סוללה בנפרד.
לדעתי זה שווה.

שאול
31-01-2012, 20:18:42
אז נניח שמטעינים מ"ס סוללות שהפרשי המתחים לאחר הטסה הם בין 3.4V-3.8V אז כשהסוללה בעלת ה-3.8V מסיימת טעינה שאר הסוללות לא נטענות במלואן?בגמר הטעינה יש לכול סוללה מתח שונה ומיליאמפר שונה?

Yoav Lahav
31-01-2012, 20:22:17
היי משה כבר היה על טעינה במקביל דיון ארוך פה.
אני מחזיק אצלי 3 כאלה כבר זמן רב.
תקפיד על כללי השימוש הבאים בטעינה במקביל כדי שלא תשרוף את הלוח המקבילי שלך וכדי שהסוללות שלך יאריכו ימים:
1. כל מתחי התאים של כל הסוללות המחוברות זהים לפני חיבורן במקביל.
2. חבר ***קודם*** את החיבור הראשי של הסוללות ורק לאחר מכן את חיבור ה BALANCE.

הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר מדובר בסוללות חזקות שכל הפרש מתח קטן ייצור זרם חזק ברגע החיבור
שמספיק כדי לשרוף לך בשניה את הלוח.

ziki
31-01-2012, 21:08:46
1. אין אפשרות לבצע איזון כמו שצריך בין התאים של סוללה נתונה בעת השימוש במפצל הנתון משום שהמטען לא מסוגל להתייחס לכל תא בנפרד.
2. טעינה של מספר סוללות במקביל שאינן פרוקות באותה קיבולת מסכנת את הסוללת המלאה יותר בטעינת יתר.
3. תא לקוי באחד הסוללות המחוברות במקביל מסכן בזמן הטעינה את כלל התאים המחוברים במקביל לאותו התא כלומר את כלל הסוללות במקביל.

פתרון נוח מאד למי שמחזיק מספר רב של סוללות זהות אבל למי שהסוללות שלו חשובות לו ומעוניין לשמרן לאורך זמן זה לא הפתרון.
בטעינה הכוללת איזון נכון המטען צריך להיות מסוגל לזהות בכל רגע נתון את המתח של כל תא בסוללה אותה הוא טוען ולבצע טעינה ואיזון בהתאם.
בליפו מספיקה טעינה אחת לא מאוזנת כדי שבזמן פריקה בזרם גבוה (קרי הטסה) תגרם לאחד התאים פריקת יתר ונזק בלתי הפיך לסוללה.
בשימוש בהתקן המדובר טעינה ואיזון תקינים יתקבלו אך ורק כאשר כלל התאים המחוברים במקביל תקינים,כשכולם בעלי אותה קיבולת ופרוקים בדיוק באותה מידה, ככל שתשאפו לטעון יותר סוללות עם יותר תאים במקביל הסטטיסטיקה תפעל לרעתכם והסיכוי לכשל או לנזק יגדל.
הפתרון הנכון הוא או להצטייד ביותר מטענים במקביל או להטעין בסבלנות ולחכות יותר זמן.

ohadsh
31-01-2012, 21:47:46
שאלה :
יש ברשותי גם לוח מהסוג הזה רציתי לישאול האם ניתן להטעין סוללות באותה קיבולת אבל לא באותו c יחד?? לדוגמא 2200mah 25c עם 2200mah 35c??? תודה מראש :)

שאול
31-01-2012, 21:52:14
1. אין אפשרות לבצע איזון כמו שצריך בין התאים של סוללה נתונה בעת השימוש במפצל הנתון משום שהמטען לא מסוגל להתייחס לכל תא בנפרד.
2. טעינה של מספר סוללות במקביל שאינן פרוקות באותה קיבולת מסכנת את הסוללת המלאה יותר בטעינת יתר.
3. תא לקוי באחד הסוללות המחוברות במקביל מסכן בזמן הטעינה את כלל התאים המחוברים במקביל לאותו התא כלומר את כלל הסוללות במקביל.

פתרון נוח מאד למי שמחזיק מספר רב של סוללות זהות אבל למי שהסוללות שלו חשובות לו ומעוניין לשמרן לאורך זמן זה לא הפתרון.
בטעינה הכוללת איזון נכון המטען צריך להיות מסוגל לזהות בכל רגע נתון את המתח של כל תא בסוללה אותה הוא טוען ולבצע טעינה ואיזון בהתאם.
בליפו מספיקה טעינה אחת לא מאוזנת כדי שבזמן פריקה בזרם גבוה (קרי הטסה) תגרם לאחד התאים פריקת יתר ונזק בלתי הפיך לסוללה.
בשימוש בהתקן המדובר טעינה ואיזון תקינים יתקבלו אך ורק כאשר כלל התאים המחוברים במקביל תקינים,כשכולם בעלי אותה קיבולת ופרוקים בדיוק באותה מידה, ככל שתשאפו לטעון יותר סוללות עם יותר תאים במקביל הסטטיסטיקה תפעל לרעתכם והסיכוי לכשל או לנזק יגדל.
הפתרון הנכון הוא או להצטייד ביותר מטענים במקביל או להטעין בסבלנות ולחכות יותר זמן.

לדעתי יש לקחת את דבריו של ציקי כהוראה טכנית ולא לסטות מדבריו

ziki
31-01-2012, 22:02:06
שאלה :
יש ברשותי גם לוח מהסוג הזה רציתי לישאול האם ניתן להטעין סוללות באותה קיבולת אבל לא באותו c יחד?? לדוגמא 2200mah 25c עם 2200mah 35c??? תודה מראש :)

לנתון ה C אין שום משמעות בעניין הזה.

ohadsh
31-01-2012, 22:04:26
אז מימה שאמרת אין בעיה לטעון יחד .. הבנתי נכון ציקי??

ziki
31-01-2012, 22:06:53
לדעתי יש לקחת את דבריו של ציקי כהוראה טכנית ולא לסטות מדבריו

אלו לא הוראות טכניות, אלו חוקים בסיסיים בחשמל.
הדרך הנכונה היחידה לטעינת מספר סוללות ליפו בו זמנית על אותו ערוץ במטען ובצורה נכונה ובטוחה היא ע"י חיבור סוללות בטור כך שבסופו של דבר המטען יראה עבור כל תא תא בודד בלבד - לדוגמא שירשור שתי סוללות 3 תאים בעלות אותה קיבולת בטור לכניסת מטען של סוללת 6 תאים.

ziki
31-01-2012, 22:07:36
אז מימה שאמרת אין בעיה לטעון יחד .. הבנתי נכון ציקי??

יש בעיה לטעון יחד בחיבור מקבילי, אבל לא בגלל ערכי ה C השונים.

asaf_aloush
31-01-2012, 22:23:55
ציקי אני לא הבנתי למה תא לקוי באחד הסוללות המחוברות במקביל מסכן בזמן הטעינה את כלל התאים המחוברים במקביל לאותו התא כלומר את כלל הסוללות במקביל?
אם יש תא לקוי,אז בזמן הטיסה הוא ירד מתחת למתח שהוא צריך להיות ואז הוא ייהרס,מה הסיבה שתא לקוי ייגרום להרס התאים שמחוברים אליו במקביל בזמן הטעינה?

dror_z
31-01-2012, 22:43:32
מעריך שבגלל שאין מדידה לכל תא המטען ינסה להמשיך ולטעון כדי להגיע למתח הנדרש ואם תא אחד נמוך
זה אומר שכדי להגיע למתח שאר התאים יטענו מעל המותר
בקיצור
נכון שעדיף להימנע
אבל אם כבר אז לטעון זוג סוללות שיורדים ממסוק כמו 600 או 700
במקרה הזה הסבירות שהן אותו מתח גבוהה יותר

mosheg
01-02-2012, 06:41:43
חברה אני גם חשבתי כמו ציקי שלא מתבצע איזון.

אבל החלטתי לשתף מהסיבה שטענתי מספר סוללות בעלי קיבולת שונה.
אז ככה חיברתי 6 סוללות 2 תאים בעלי קיבולת שונה של בין 2150 ל 3000
בסיום הטעינה בדקתי מתח של כל סוללה ולהפתעתי כל התאים אבל כולם היו בעלי מתח זהה.
רגל 1 V4.18 רגל 2 4.19V בכל הסוללות וזה היה זהה


טענתי בנוסף 5 סוללות של 4 תאים בעלי קיבולת שונה מ 3300 עד 5000 MA וגם כאן בסוף הטעינה כל המתחים היו זהים.
ההערכה שלי היא שאיזון מתבצע בין הסוללות וזה הסוד. ז"א שאם על הקו של רגל מספר אחד יש מתחים שונים במהלך הטעינה כל הסוללות של רגל אחד מעבירים מתח מאחת לשנייה והם מתאזנות כמו בכלים שלובים.
לא מבין בזה אבל מציין רק עובדות.

יכול להיות שזה צירוף מיקרים אבל אמשיך לבדוק את זה.

ZvikaF
01-02-2012, 10:13:20
רשום במפורש - משמש להטענת סוללות בעלי אותה קיבולת ומספר תאים.
הבעיה בליפו זה לא המתח הסופי - אלא זרם הטעינה.
הלוח הזה מחבר פשוט במקביל את הסוללות ואין בו אלקטרוניקה שתיתן "יחס אישי" לכל סוללה \ תא :mad:

mosheg
01-02-2012, 10:30:34
זה מה שכתוב לגבי הבורד ב : http://www.progressiverc.com (http://www.progressiverc.com/)

The board is already wired in parallel, all you need to do is plug your batteries' charge and balance connectors to
the board - ensuring that all the batteries are the same cell count.
רק מספר התאים זהה
ההיגיון אומר לי גם שלא מתבצע איזון אבל עובדה זה מה שקרה.
אמשיך לבדוק ולעדכן

Yoav Lahav
01-02-2012, 12:55:00
חברה לייצים,

יש לי סוללות של ה 450 שכבר עברו 150-200 מחזורים כל אחת ונטענו במפצל המקבילי תוך הקפדה
על 2 הכללים:
1. כל מתחי התאים של כל הסוללות המחוברות זהים לפני חיבורן במקביל.
2. חבר ***קודם*** את החיבור הראשי של הסוללות ורק לאחר מכן את חיבור ה BALANCE.

משה אין כל הפתעה שהמתח בטעינה במקביל זהה. זה אחד המאפיינים של חיבור במקביל - מתח זהה.
אם תקפיד על 2 התנאים הנ"ל אני לא רואה כל בעיה בעניין.

flyinglizard
01-02-2012, 13:11:05
1. אין אפשרות לבצע איזון כמו שצריך בין התאים של סוללה נתונה בעת השימוש במפצל הנתון משום שהמטען לא מסוגל להתייחס לכל תא בנפרד.
2. טעינה של מספר סוללות במקביל שאינן פרוקות באותה קיבולת מסכנת את הסוללת המלאה יותר בטעינת יתר.
3. תא לקוי באחד הסוללות המחוברות במקביל מסכן בזמן הטעינה את כלל התאים המחוברים במקביל לאותו התא כלומר את כלל הסוללות במקביל.


לגבי 3, אני מסכים. זו באמת בעיה, ולמעשה יכולה להיות בעיה עם אם אחד מחוטי הבלנסר לא מחוברים כראוי (אני תמיד בודק היטב את כל הקונקטורים לפני שאני מתחיל טעינה מקבילית).

לגבי 1 ו2, זה לא נכון כי הסוללות מתאזנות בין עצמן, בדיוק כמו שני קבלים שמחוברים במקביל. הנקודה היא שבדיוק בגלל האיזון העצמי הזה, חשוב לא להתחיל מהפרשים גדולים מדי בין הסוללות אחרת הן מעבירות ביניהן זרמים גבוהים ומשהו רע עשוי לקרות. אני לא מטעין סוללות מקביליות עם הפרש של יותר מ0.1v ביניהן - ותמיד מחבר דרך הקונקטור הראשי קודם.



טענתי בנוסף 5 סוללות של 4 תאים בעלי קיבולת שונה מ 3300 עד 5000 MA וגם כאן בסוף הטעינה כל המתחים היו זהים.
ההערכה שלי היא שאיזון מתבצע בין הסוללות וזה הסוד. ז"א שאם על הקו של רגל מספר אחד יש מתחים שונים במהלך הטעינה כל הסוללות של רגל אחד מעבירים מתח מאחת לשנייה והם מתאזנות כמו בכלים שלובים.
לא מבין בזה אבל מציין רק עובדות.


אתה לא טועה, זה עובד ככה בדיוק.

אין מה לעשות, טעינה מקבילית זו האופציה השפויה היחידה למי שמטיס סטאפים HV. לא רק זה, אלא שאם אתה תמיד שומר על הflight packs שלך מורכבים - תמיד שומר על אותן הסוללות כזוג, גם בהטסה וגם בהטענה - אני מניח שזה אפילו עדיף מאשר להטעין בנפרד.

ziki
01-02-2012, 13:48:50
1. איך אתה מוודא כל פעם לפני כל טעינה שכל מערך תאים ספציפי המחובר במקביל יהיה בטווח של לא יותר מ 0.1V כלפי אותו תא בסוללה אחרת? תהליך איזון שכזה לוקח לא מעט זמן לפני שאתה בכלל ניגש לטעינה.
2. איך אתה דואג שכלל הסוללות אותן אתה מטעין במקביל יהיו בדיוק באותה קיבולת? כולן עברו אצלך אותו מספר טיסות ובאותו גיל?, אפילו סוללות חדשות אינן מגיעות בדיוק באותה קיבולת.
3. לא יודע מה איתך אבל כשאני מסיים מספר טיסות אפילו עם טיימר תמיד בטעינה אני מקבל החזר קיבולת מעט שונה בין הסוללות בטח ובטח שבין הפקים שהיו בטיסות השונות.
4. איזון הדדי של תאים בין הסוללות זה הדבר האחרון שאתה רוצה שיקרה בליפו, בניגוד למטען ששולט על הזרם שנכנס לכל תא בכל רגע נתון הרי שבחיבור שכזה אין לך שום שליטה ברגע החיבור כמה זרם עובר שם אפילו באופן רגעי.

כל השיטה הזו היא שיטת בערך, זו הסיבה שמטען חכם יועד לבדוק איזון בין תאים בודדים.
אני מבטיח לך שלאחר מספר מחזורי טעינה בשיטה המדוברת תחבר את אחת הסוללות לבד במוד BALANCE ותראה שלמטען יקח לא מעט זמן לאזן את הסוללה (אני מדבר על מטען עם באלנסר איכותי).
בנוסף אתה מסתכן באופן שוטף בתהליך לא מבוקר עם פוטנציאל לנזק גבוה יותר לסוללות, לשיקולך

flyinglizard
01-02-2012, 14:26:53
1. בקלות, עם בודק סוללות ב$4 מהסיני. אני רק בודק שהמתחים דומים.
2. הקיבולת לא משנה, מטבעו תהליך טעינה מקבילי גם יכול לעבוד על פאקים בקיבולת שונה לגמרי בדיוק באותה מידה. אין הבדל חשמלי בין סוללת 1000 מיליאמפר מחוברת במקביל לסוללת 3000 מיליאמפר מול סוללת 4000 מיליאמפר אחת. הן תמיד יהיו מאוזנות ביניהן ברגע שחוברו במקביל.
3. בגלל סעיף 2 זה לא משנה. הדבר היחידי שמשנה הוא לא להגזים עם ההפרש, ולא בגלל תהליך הטעינה אלא בגלל הזרמים שיעברו בין הסוללות בחיבור.
4. נכון, ובגלל זה אני לא מחבר סוללות בהפרשים גדולים מדי.

שים לב שבאלאנס עושים בין סוללות שמחברות בטור, לא סוללות שמחוברות במקביל.

Yoav Lahav
01-02-2012, 14:32:03
לטאה אתה רציני.
בקצב הזה אזמין אותך לראיון עבודה בלישכתי.


1. בקלות, עם בודק סוללות ב$4 מהסיני. אני רק בודק שהמתחים דומים.
2. הקיבולת לא משנה, מטבעו תהליך טעינה מקבילי גם יכול לעבוד על פאקים בקיבולת שונה לגמרי בדיוק באותה מידה. אין הבדל חשמלי בין סוללת 1000 מיליאמפר מחוברת במקביל לסוללת 3000 מיליאמפר מול סוללת 4000 מיליאמפר אחת. הן תמיד יהיו מאוזנות ביניהן ברגע שחוברו במקביל.
3. בגלל סעיף 2 זה לא משנה. הדבר היחידי שמשנה הוא לא להגזים עם ההפרש, ולא בגלל תהליך הטעינה אלא בגלל הזרמים שיעברו בין הסוללות בחיבור.
4. נכון, ובגלל זה אני לא מחבר סוללות בהפרשים גדולים מדי.

שים לב שבאלאנס עושים בין סוללות שמחברות בטור, לא סוללות שמחוברות במקביל.

ziki
01-02-2012, 16:40:18
1. בקלות, עם בודק סוללות ב$4 מהסיני. אני רק בודק שהמתחים דומים.
2. הקיבולת לא משנה, מטבעו תהליך טעינה מקבילי גם יכול לעבוד על פאקים בקיבולת שונה לגמרי בדיוק באותה מידה. אין הבדל חשמלי בין סוללת 1000 מיליאמפר מחוברת במקביל לסוללת 3000 מיליאמפר מול סוללת 4000 מיליאמפר אחת. הן תמיד יהיו מאוזנות ביניהן ברגע שחוברו במקביל.
3. בגלל סעיף 2 זה לא משנה. הדבר היחידי שמשנה הוא לא להגזים עם ההפרש, ולא בגלל תהליך הטעינה אלא בגלל הזרמים שיעברו בין הסוללות בחיבור.
4. נכון, ובגלל זה אני לא מחבר סוללות בהפרשים גדולים מדי.

שים לב שבאלאנס עושים בין סוללות שמחברות בטור, לא סוללות שמחוברות במקביל.

מצטער אבל אני לא מסכים עם ההסבר הזה.
כתבתי בתגובה הראשונה שלי שהתהליך יתרחש כראוי כאשר הסוללות באותה קיבולת,תקינות, פרוקות באותה מידה ובעלות אותו מספר תאים.
יש חשיבות רבה להבדל בקיבולת של שתי סוללות שונות, עקומת הפריקה תהיה זהה אבל ה T שונה כלומר בזמן טעינה כששני תאים יהיו באותו מתח וכששניהם מקבלים את אותו זרם טעינה שניהם ישאפו לעלות במתח בנקודות זמן שונות על הגרף לאורך זמן הטעינה כיוון שהקיבולת שונה, ומה אז יקרה? התא הטעון יותר ישאף לאזן את התא הנמוך יותר?, באיזה זרם בדיוק זה יקרה? וכיצד תחשב את הקיבולת שהחזרת לסוללה מסויימת בתוך כל המערך הזה שחיברת במקביל?, כיצד תעקוב אחר המצב של כל סוללה שלך בסטאפ?
ייתכן ואתה בקיא באלקטרוניקה/חשמל ויודע בדיוק מה אתה עושה לפני שאתה מטעין כלומר בודק ועובר על כל התאים, דואג לאיזון בינהם, עוקב אחר הקיבולת וכו..., זו התעסקות וגם אחריות למי שבוחר לעבוד בשיטה הזו שלטעמי היא עקומה (אפשר להסכים ואפשר לא אבל זו דעתי).
השיטה הזו חוסכת התעסקות, בזה אין לי ספק אך מהכרות שלי עם לא מעט מטיסים הרבה מהם לא עושים את הבדיקות הללו באופן תדיר, מבחינתם מדובר במפצל פשוט של לחבר,לטעון ולאורך זמן הכל יהיה בסדר.
ובכן, מדובר בפתרון שחוסך התעסקות אך טומן בחובו גם סיכון לאורך זמן, יש מספיק סיכונים בשימוש בסוללות ליפו כדי שלפחות בזמן הטעינה תהיה אפשרות לבצע בקרה לגבי מצבן + איזון מושלם ומבוקר לכל תא באופן אישי ותשובה לזה ידידי הפתרון הזה לא נותן.

AmitB
01-02-2012, 19:38:16
וויכוחים על מעגלים חשמליים... אני לא יכול לעמוד בזה ... :p אני מסכים עם הלטאה. ;)
בטעינה בחיבור מקבילי הזרם שהולך לתאים אינו זהה, מה שזהה הוא המתח. הזרם מתחלק כך שקצב עליית המתחים נשמר זהה (בגדול - יחס חלוקת הזרמים הפוך ליחסי הקיבול בין התאים שמחוברים במקביל).
אם יש בעייתיות כלשהי, היא מה קורה ברגע החיבור הראשוני והשוואת המתחים בין התאים.

flyinglizard
01-02-2012, 19:54:02
יש חשיבות רבה להבדל בקיבולת של שתי סוללות שונות, עקומת הפריקה תהיה זהה אבל ה T שונה כלומר בזמן טעינה כששני תאים יהיו באותו מתח וכששניהם מקבלים את אותו זרם טעינה שניהם ישאפו לעלות במתח בנקודות זמן שונות על הגרף לאורך זמן הטעינה כיוון שהקיבולת שונה, ומה אז יקרה?

אז זהו, שכאן הטעות שלך: התאים לא "מקבלים" זרם, הם לוקחים זרם. הזרם הנצרך על ידי התא (כלומר, זרם הטעינה) עומד ביחס ישיר להפרש המתחים בינו לבין המטען. במצב שבו יש שני תאים מחוברים במקביל, תמיד הזרם ירצה ללכת לתא בעל המתח הנמוך יותר. זו הסיבה שהתאים מתאזנים ביניהם עם החיבור הראשוני, ושהקיבולות השונות לא רלוונטיות.

ziki
02-02-2012, 07:54:21
אז זהו, שכאן הטעות שלך: התאים לא "מקבלים" זרם, הם לוקחים זרם. הזרם הנצרך על ידי התא (כלומר, זרם הטעינה) עומד ביחס ישיר להפרש המתחים בינו לבין המטען. במצב שבו יש שני תאים מחוברים במקביל, תמיד הזרם ירצה ללכת לתא בעל המתח הנמוך יותר. זו הסיבה שהתאים מתאזנים ביניהם עם החיבור הראשוני, ושהקיבולות השונות לא רלוונטיות.

זרם ישאף לזרום להתנגדות הנמוכה יותר שגם היא אגב לא זהה לחלוטין בין סוללה לסוללה (במיוחד אם הן לא מאותה חברה,עובי חוטים,אורך,C או אותה קיבולת) וגם אחת הסיבות שכשאתה מטיס בסטאפ של 12 תאים לעולם לא תחזיר בדיוק את אותה הקיבולת לכל סוללה בזמן הטעינה.
בכל אופן, לטעמי דיי מיצינו את הנושא :)
לדעתי מי שלא מספיק בקיא בכל נושא האיזונים, בדיקות שוטפות של סוללות או מעקב אחרי מצבן האמיתי בזמן טעינה כדי שישמר לעצמו מהשיטה הזו.
לשיקולכם.

guyro
02-02-2012, 08:49:39
אני חייב לציין שלשם שינוי, דיון פורה שלמדתי ממנו :cool: