התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מנועים



Friman
02-02-2012, 07:03:46
למה מתייחסים המספרים במידות של המנועים? למשל מנוע 35-36, מה זה בדיוק אומר? האם מדובר בגודל, משקל, חוזק? ומה משמעות המקף ב35-36, זה טווח מסויים בין 35 ל36 או שכל אחד מהמספרים מתייחס לנתון אחר? את משמעות ערך הkv אני יודע אבל רק כדי לסדר לי את זה בראש- ככל שהטיסן גדול וכבד יותר משתמשים במנוע חזק וגדול יותר עם kv נמוך יותר?

אייל שפירא
02-02-2012, 07:16:05
באופן כללי מאוד ולא מדוייק אלקטרונית אבל מספיק ברור כדי שתבין את הרעיון (בערך, כמוני) -

המספרים מייצגים את הקוטר ואת האורך של המגנטים של המנוע. המספר הראשון זה כאילו הקוטר שלו במ"מ (המנוע יהיה רחב ב2-3 מ"מ יותר מהמספר הזה בדרך כלל) והמספר השני זה האורך של החלק שמסתובב בו, אבל לפעמים האורך של המנוע קצר יותר (לך תבין) או ארוך בכמה עשרות מילימטרים...
למשל מנוע 35-36 יהיה בערך בקוטר של 35 מ"מ ובאורך של 36 מ"מ. רוב הזמן מעניין אותך הקוטר יותר מהאורך ממילא (ולא רק במנועים :) )

אייל שפירא
02-02-2012, 07:22:46
הkv הוא כמה סיבובים לדקה נותן המנוע לכל v.
מנוע שמסתובב לאט יותר יתאים לפרופ גדול יותר ויתן יותר דחף, מנוע שמסתובב מהר יתאים לפרופ קטן שיתן יותר מהירות.
מנוע בגודל גדול יותר יעמוד בזרמים גבוהים יותר בלי להישרף, כשכמובן צריך להתייחס לנתוני היצרן.

בערך.
הבנת?

Friman
02-02-2012, 08:26:43
תודה
זה עדיין די עמום אבל אני מניח שכשאכנס קצת יותר לנושא זה יתחיל להיות מובן

guy1a
02-02-2012, 08:57:04
חביבי ...

זה הכי מובן שיש .. :)

זה גם מה שאני מבין.
יש מאמר שאני לא מצליח למצוא של מישהו שאני לא מצליח לזכור שמנסה חסכם את הנושא הזה .. תחפש, אולי תהיה לך יותר הצלחה.

Friman
02-02-2012, 09:37:50
אם כוונתך למדריך למתחילים שכתב שפירא, קראתי אותו כמה פעמים ;)
אין שם התייחסות לנושא מידות המנועים רק לסוגי המנועים
בסדר נלמד עם הזמן

umbo
02-02-2012, 10:06:03
השאלה ששאלת היא משהו מאוד בסיסי ומאוד מבולגן בנושא המנועים החשמליים. הבעיה הבסיסית היא שאין כללים ברורים לענין שמות המנועים. כמעט לכל יצרן יש שיטה אחרת לסימון המנועים שלו.
בעיקרון, כמו שכבר כתבו לפני, המספר הראשון מציין (אבל רק לפעמים - ופה בדיוק הבעיה) את קוטר המנוע ואילו המספר השני את אורך המגנטים (במילימטרים) למקף בין המספרים אין משמעות.
מנוע גדול יותר וארוך יותר יהיה בדרך כלל חזק יותר. (לא מחייב תמיד ותלוי בעוד מספר נתונים שחשוב להתיחס אליהם, כמו מספר המגנטים, מספר הליפופים, עובי החוטים וכו' ).
KV הוא נתון נוסף שצריך להביא בחשבון ולהבין את המשמעות שלו - יכול להיות מנוע קטן וחלש עם KV גבוה אבל גם מנוע במימדים דומים עם KV נמוך. לעומת זאת, מנוע אחר - גדול וחזק עם KV נמוך או גבוה - הקשרים הם לא חד חד משמעיים, אם כי בעקרון למנועים גדולים יותר יהיה בדרך כלל סל"ד (KV) נמוך יותר.
בנוסף, שני מנועים בעלי מימדים זהים אך KV שונה יהיו מתאימים לעבודה עם פרופים שונים - לרוב ככל שה-KV נמוך יותר מתאים פרופ' בקוטר גדול יותר.

מבלבל - נכון ! לכן יש מספר יצרנים שנותנים נקודת התיחסות של מנוע ניטרו מקביל או מנוע חשמלי של חברת AXI (שנחשבת חברה מובילה ויוקרתית בתחום)

כדי לבחור מנוע שיתאים לכל הרכיבים הראשיים שמסביבו (פרופ', בקר, סוללה וטיסן) וגם בפרטים כאילו משניים (אורך החוטים, עובי החוטים, גודל המחברים, מידת האיורור של הרכיבים וכו'). בקיצור, צריך להתחשב במכלול הנתונים ובעיקר לנסות וללמוד מעט (או אפילו הרבה :rolleyes: ) חשמל !

זה ממש לא חד משמעי כמו במנועי ניטרו ששם כמעט תמיד - מנוע בנפח גדול יותר הוא חזק יותר ומתאים לטיסן גדול (או מהיר) יותר.

igalr
02-02-2012, 10:34:22
המדריך הפשוט למנועים-
שני פרמטרים בלבד : משקל המנוע, KV

עכשיו אתה יודע כל מה שצריך לדעת על מנועים ואיך להשוות ביניהם.

אייל שפירא
02-02-2012, 11:14:02
תכלס...

Friman
02-02-2012, 14:58:13
תודה רבה לכולם על התשובות
אני משתעשע ברעיון של בניית טריינר מוקצף משרטוטים חשבתי על blu baby 52 (http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=7433838&postcount=107)" עם כנף clark-y) ולכן עלתה סוגיית ההשוואה בין מנועים שונים, אבל ת׳כלס עם המחירים המצחיקים של הקיטים מהסיני, זה יוצא יותר זול מלבנות לבד משרטוט. אין לי שום ציוד רלוונטי לעניין בבית כמעט- פושרודים, גלגלים, נועלי פושרודים, צירים, דבק foam safe... וכל השטויות הקטנות מסביב מסתכמות ללא מעט כסף. מה גם שהחברים מפורום מסוקים מזהירים אותי שלא להתחיל עם טריינר אלא עם משהו מעניין יותר, כי אשתעמם מהר אחרי המסוקים ;) אז זה מותיר את ההתעניינות במישור התאורטי, כי רוב הקיטים מהסיני מגיעים עם המלצות למנועים מתאימים.