התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חדשות פברואר הנהדר (תרגום חופשי של Fabulous February)



mike_f
02-02-2012, 09:54:17
אז מאחר ויש שטוענים שהפורום זקוק למעט יותר אקשן, אני אספר שבעוד שבוע לערך מתחיל מה שכבר נקרא כמה שנים- פברואר הנהדר...

3 תחרויות WORLD CUP, בשטח אולי הטוב בעולם (שטח הטסת הטיסנים LOST HILLS שנמצא בקליפורניה, בין לוס אנג'לס לסאן פרנסיסקו) עם עוד כמה תחרויות של מחלקות קטנות (כולל ד-1, ג-1 גלשונים ועוד).

השנה, ישראל תיוצג ע"י מספר שיא של מתחרים שבחרו להשתתף בחגיגה.

אשתדל לעדכן כמה שאוכל במה שיקרה בשטח במהלך האירועים.

קצת רקע:
כאמור, כבר כמה שנים שעורכים בתקופה של לפני חג הנשיא של ארה"ב תחרות אחת או יותר בשטח הזה כאשר הדובדבן של הקצפת הוא תחרות המקסמן במהלך חג הנשיא. אגב מי שרוצה לתכנן קדימה, התחרות תמיד מתקיימת בסוף השבוע השלישי של חודש פברואר. תחרות זו עד שנת 2006 היתה עוד יותר מיוחדת מאחר והיא כללה 14 סיבובים שנערכו במהלך של יומיים. משנת 2007, ביטלו את 14 הסיבובים ונותרו עם 7 סיבובים. (מי שמתעקש מאוד להתחרות 14 סיבובים יכול עדין לעשות זאת בארה"ב בדנבר קולורדו שם יש תחרות שנקראת MMM והשנה היא אפילו תהיה תחרות WORLD CUP- לפי המקומיים (אני לא הייתי שם) זו תחרות לא קלה מאחר והיא גם ארוכה וגם מתקיימת בגובה רב של 2000 מטר- גובה שהגוף שלנו וגם הטיסנים לא רגיל להיות בו במאמץ). השנה היא תתקיים ביולי.

השנה כאמור, יתקיימו בפברואר שלוש תחרויות WORLD CUP:

11.2- תחרות שידועה יותר כ ISAACSON WINTER CLASSIC- אבל השנה היא בעצם מקבלת שם נוסף KIWI NEW ZEALAND WORLD CUP. למי שלא יודע, מותר למדינה לארח תחרות WORLD CUP של מדינה אחרת ובעצם תחרות זו היא תחרות שמאורגנת ע"י ניו זילנד.

בתחרות זו יתחרו במחלקות הבינלאומיות ולמחרת יתחרו הרבה מחלקות קטנות כולל ד-1 ג-1, גלשונים ועוד כל מיני מחלקות עתיקות...

14.2- תחרות PAN AMERICAN OPEN. תחרות זו היא גם תחרות WORLD CUP שקנדה מארחת בשטח.
תחרות זו היא רק במחלקות בינלאומיות אולם מלבד דירוג אישי זו גם תחרות צוותים שצריך מראש להירשם בצוותים של 3 (מי שרוצה- זו לא חובה) ויש פרסים גם בדירוגים האישיים וגם בדירוגי הצוותים.

16-20.2- תחרות המקסמן- התחרות הותיקה- גם במחלקות הבינלאומיות וגם במחלקות הקטנות.

השבוע וחצי האלה מושכים לא מעט מתחרים מכל רחבי העולם כבר כמה שנים, ומדי שנה מספרם גדל.

בתחרויות המדידה היא עצמית בין המתחרים והאווירה מאוד מאוד נעימה. למרות שזו תחרות, נראה כי התוצאה היא הכי פחות חשובה.

בין ימי התחרויות, מנצלים כל הטיסנאים את הזמן לאימונים רבים (צריך לזכור שבתקופה זו, במרבית המקומות שמטיסים טיסנים חופשיים בעולם החורף בעיצומו).

לפני שנתיים ניצלו את האירוע למחנה אימונים של טיסני פלפר שהגיעו מכל מיני מקומות בעולם והשנה מתכננים מחנה אימונים של הטיסנים הלמינריים (לדעתי מדובר על עשרות למינריים חדשיים שיופיעו בשטח). גם שטויות קורות מדי פעם כמו טיסות לילה עם פנסים וסטיק לייטים...


מישראל יגיעו מלבדי גם:
מתי מוסקוביץ'
אברהם ברוך
עמרי סירקיס
שמוליק קופליק
ליאור בכר
איל גל-אור
אוהד ויספלנר
אלי גרבר
אביב בלסיאנו

בנוסף לאלה, יהיו הרבה שמות חזקים מחו"ל ובהם (בד-2 בלבד):
PER FINDAHL- שוודיה אלוף עולם ואירופה לשעבר
SERGEY MAKAROV- רוסיה- אלוף עולם לשעבר
MIKHAIL KOCHKAREV- רוסיה אלוף עולם לשעבר
VICTOR STAMOV- אוקראינה אלוף עולם לשעבר
MIKE McKIEVER- ארה"ב אלוף עולם לשעבר
ROLAND KOGLOT- סלובניה- אחד המתחרים החזקים בעולם ואחד החלוצים בתחום הלמינריים.
JOHN CARTER- אנגליה- סגן אלוף אירופה לשעבר.

ועוד רבים, חזקים וטובים, בכל המחלקות.

הצטיידנו בערכת קפה והרבה קפה שחור וכולנו מצפים לשבוע וחצי שבועיים מהנים וטובים.

עדכונים בעוד מספר ימים שנגיע לשטח ונתחיל לראות את כל ההפתעות מכל רחבי העולם.

אם יש שאלות, לא להתבייש.

מיקי

roydor
04-02-2012, 22:17:03
בהצלחה לכולם!

eitan-ro
05-02-2012, 07:01:38
בהצלחה! מחכים לעידכונים

gil hagay
05-02-2012, 09:46:32
בהצלחה.

mike_f
08-02-2012, 04:17:28
תודה על הברכות.

אני ומתי הגענו בלילה. מיד התחלנו לבדוק שהכל תקין והכנו את הטיסנים לקראת הבוקר מתוך תקווה שתחזית מזג"א לא תתממש (היה צפי לסופה בבוקר). בדקנו שהטיסנים שרדו את הטיסות, הטענו סוללות והכנו את כל הציוד.

אח"כ ענייני עבודה הטרידו אותנו קצת, כך שלא הספקנו יותר מדי לישון בלילה.

בבוקר המשכנו עוד עם ענייני עבודה ומזג"א לא בישר טובות.
סרגיי מקרוב ואנדרי בורדוב הגיעו, לקחתי מהם חוט ספקטרה חדש שהביאו לי מג'ים פארקר (שמבעוד מועד רכשתי ודאגתי שישלח אליו)- אם אי אפשר להטיס לפחות נכין חוטים.

קפצנו לארוחת בוקר קלה, ביקרנו בשטח לראות שהוא נטוש לגמרי.

חזרנו למלון, קפצנו לחדר של מקרוב ובורדוב לראות מה חדש...

בורדוב הראה לנו טיסן ג-2 חדש עם פרופיל למינרי ומדף (פלפר למינרי).

מקרוב הראה את הלמינרי החדש, עם כמה שינויים וחידושים.

הטיימר החדש מאוד מעניין וכולל פיצ'רים חדשים ומעניינים ובהם:
1. בלינקר 360 מעלות בעוצמה חזקה מאוד (קשה להסתכל ישירות עליו, זה ממש מסנוור) כולל פיצ'ר של הפעלה שלו ממשדר RDT לאחר הצינוח בקרבת הטיסן (וגם הפעלת הביפר ככה)- מה שהופך את מציאת טיסן שהלך לאיבוד מאוד קלה בעיקר בחושך).
2. מקלט RDT מובנה בטיימר.
3. מד גובה (אלטימטר) מובנה.
4. פיצ'ר של צינוח אוטומטי בהתקיים פרמטרים שנקבעו (למשל צינוח אם 3 שניות לאחר השחרור גובה הטיסן נמוך מ- 15 מטר)- מאוד יעיל וחשוב לטיסני פלפר ולמינרי כשלא תמיד אפשר להספיק ללחוץ על צינוח בזמן במקרה חירום.
5. רשם מהירות (לוגר)- כולל צינור פיטו לצורך כך- כולל המרה לגרפים לניתוח ביצועים.

ועוד דברים שכנראה שכחתי כרגע.

עזבנו אותם ע"מ שיסיימו להכין את כל הטיסנים לקראת מחר (בו צפי מזג האויר נראה הרבה יותר מבטיח) והלכנו לחדר והתחלנו להכין קצת חוטים.

אח"כ מתי הלך קצת לישון ואני יצאתי למסע חיפושים אחר אספרסו, בסוף, בכל האזור, המקום היחידי שאפשר למצוא אספרסו זה במקדונלד'ס- לא משהו אבל עושה את העבודה.

אחרי שמצאתי את האספרסו, חזרתי ומצאתי את אברהם ברוך שהגיע לקראת הצהריים. החלפנו קצת חוויות ונפרדנו לבינתיים.

עכשיו אני מנסה להעיר את מתי כדי שלא יהרס לו הלילה. לא כ"כ מצליח...

מחר בתקווה נטיס קצת ומחרתיים יתחילו שאר החברים מהארץ להגיע. בכלל בימים הקרובים האזור יתחיל להתמלא בטיסנאים מכל העולם.

gil43
08-02-2012, 06:01:22
העם דורש תמונות (במיוחד של הפלפר הלמינרי..)

mike_f
08-02-2012, 06:07:52
יטופל...

Liav
08-02-2012, 09:32:18
והעם דורש גם המשך עדכונים :)
בהצלחה!

mike_f
09-02-2012, 04:16:58
טוב,

היום הראשון של ההטסות לא אכזב.

אני ומתי הגענו ראשונים לשטח, בערך בשעה 07:30 ומיד אחרינו הגיע אברהם.

עד שהתארגנו הגיעו עוד כמה. בעיקר הרוסים.

מזג האויר מדהים, שטח מעולה. הבוקר התחיל עם בריזה מאוד קלה שעשתה את ההטסה מצד אחד קלה מצד שני הטיסנים לא התרחקו.

מתי העביר מרבית היום עם הלמינרי (מעכשיו, למען הדיוק ובשביל סניף חדרה נקרא לטיסנים אלה LDA) כאשר הטיסן מדי פעם נראה מאוד טוב עם זריקות גבוהות (אחת הגיעה ל- 104 מטר) ומדי פעם הטיסן מתנהג לא טוב על החוט. העברנו את היום עם הרבה ניסיונות ושינויים של פיתולים, מיקום וו ובסוף היום גם שינויי חוט ערבול. מחר ימשכו הניסויים.

אני הטסתי רוב היום את שני הפלפרים ובצהריים כשהרוח קצת התחזקה לכמה שעות את הטיסן הקצר. סה"כ הטיסנים בסדר.

הערב התקרב, הרוח שוב נרגעה לגמרי וזה החלק האהוב עלי תמיד- טיסות בשקיעה עם הפלפרים שלא אכזבו בכלל.

אברהם הטיס כל היום טיסני גומי כאשר הוא הצליח לקרוע מנועים רבים מסוגים שונים לאורך כל היום.

בחלק הבינלאומי של היום היה אפשר לראות את טיסן הפלפר LDA של בורדוב (ג-2) שנראה מאוד מאוד מרשים. הוא טוען שהטיסן מטפס לגובה של כ-120 מטר עם המנוע והגלישה כמו של טיסן רגיל.

היה אפשר לראות טיסנאי רוסי שחי בקנדה ויש לו 3 טיסני LDA: שניים שרכש מרולנד קוגלוט ואחד של מקרוב. סה"כ הוא עצמו לא יציב עם טיסות יפות לצד טיסות פחות יפות, אבל היפות...יפות מאוד.

ואפשר היה לראות את סרגיי מקרוב מאזן בפעם הראשונה את טיסן LDA החדש שלו. לפני כמה שבועות הוא סיפר לי שהוא כבר מכיר את כל הזויות הנדרשות לטיסן זה וכל הזמנים כבר ידועים ולכן אמור לקחת לו לאזן את הטיסן בין טיסה אחת לשתיים.

מאוד הפותעתי שכל היום הוא נאבק באיזון הטיסן ואז חששי היה מוצדק. מי שראה סרטוני וידאו של זריקה של טיסן ד-2, בטח ראה את הרעידות האיומות שהצינור האחורי עובר בזמן המתיחה והזריקה.

מקרוב סיפר לי אתמול שהוא מדד את הדיפורמציה של הצינור וראה שהוא מגיע עד 3 מעלות.

בטיסן החדש שלו, הוא עשה ניסוי ובנה צינור אחורי חדש, קשיח יותר ללא אלומיניום. קשיחות זו הפכה את כל הזמנים שהוא הכיר על פיהם ונאלץ לקצר את זמן הרמת האף בצורה ניכרת.

הטיסן מאוד מרשים, מתנהג על החוט כמו טיסן רגיל לגמרי (בניגוד לשאר הטיסנים שנראים פחות יציבים) ולקראת סוף היום הזריקות גם הן התחילו להתייצב כאשר אחת מהן הראתה גובה של 113 מטר לאחר הזריקה (היתה טרמיקה!!!). שאר הזריקות יציבות וכולן מעל 100 מטר.

טרגדיה קטנה בצד הישראלי כשבריטיש אירוויז ביטלה את הטיסה שבה היו אמורים שמוליק, ליאור ואייל לקחת מישראל ללונדון. אחרי הרבה באלגן הצליחו להשיג כרטיס חלופי והם אמורים להיות בדרך לכאן כרגע ולהגיע מחר בערב.

אנחנו מאוד עייפים אבל היה לנו יום מאוד חיובי- נקווה שגם השאר יהיו.

קצת תמונות מהיום שם תוכלו לראות את מתי ואברהם, מקרוב עם הLDA, פלפר ג-2 של בורדוב, פלפר LDA של בורדוב, הפסקת קפה ועוד...

מקווה שסיפקתי קצת מרצונות העם.

ננסה להמשיך לדווח בהמשך.
61965619666196761968
61969619706197161972619736197461975

FlyTool
09-02-2012, 07:32:00
אחלה סקירה, מאוד מעניין, אני מתעורר בבוקר ורץ לראות עם יש עידכונים... תודה והמשך לעדכן...

FlyTool
09-02-2012, 07:33:29
טעות בוקר: עם = אם.


אחלה סקירה, מאוד מעניין, אני מתעורר בבוקר ורץ לראות עם יש עידכונים... תודה והמשך לעדכן...

ZvikaF
09-02-2012, 16:18:30
יופי של דיווח, וגם צילומים.. נראה שטח הטסה כמו צאלים ?

Liav
09-02-2012, 18:02:12
כיף לשמוע. וכרגיל תמשיך לעדכן.

אגב, נראה "כאילו" מתי איבד דיהדרל :)

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=61968&d=1328757037

FlyTool
09-02-2012, 18:35:31
באמת נראה שכאילו אין דיהדרל, זה קורה בגלל החזר האור.

mike_f
10-02-2012, 07:11:37
כמובן שמתי לא איבד דיהדרל, אבל היום לצערנו הוא איבד הגה גובה שקרס בזמן מתיחה.

לא נורא, יש גיבוי ומחר נעשה בו שימוש.

חוץ מזה היום מזג האויר אפילו היה טוב מאתמול. אנחנו קצת היינו תפוסי שרירים אז היום היה קצת יותר רגוע.

השטח ממשיך להתמלא והיום כבר היה אפשר למצוא את סטמוב שגם הוא מלא חידושים.

האירועים ששוה לציין היום:

1. טיסת בוקר של בורדוב עם הפלפר LDA שלו וזמן של 8 דקות טיסה. הטיסה המדהימה הזו (שרק אברהם ראה) הסתיימה בנחיתה ליד דרך שבה עבר טרקטור שבחר לעצור, לקחת את הטיסן אליו לקבינה ולשבור אותו...

2. הגעת עמרי ואוהד באמצע היום. בערב פגשנו את אלי ואביב ובדקות הקרובות צריכים להגיע שמוליק ליאור ואייל.

3. טיסת ערב של הפלפר הארוך שלי שנזרק רק ל-87 מטר אבל צנח בחמש דקות מגובה 30.5 מטר (האלטימטר העריך שהטיסה היתה מסתיימת ב: 7:06)

4. טיסת LDA של מקרוב וקצקרוב ממש בסוף האור. מקרוב זרק יחסית חלש אבל עדין זריקה מאוד יפה וגבוהה וקצקרוב זרק פחות טוב. מקרוב טס 6:50, קצקרוב טס 6:15 אבל הלהיט של הטיסה היה הבלינקרים שנצצו בצורה בלתי רגילה. גם כשלא ראו את הטיסן, ראו את הבלינקר מהבהב ממרחק רב.

מחר יום אימונים אחרון לפני התחרות הראשונה. מחר כל עשרת הישראלים צפויים להטיס.

gil43
10-02-2012, 07:49:27
לכל מי שרוצה לעקוב בזמן אמת אחרי תוצאות התחרות, מצ״ב קישור לדף התחרות
https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0Ai2tGPwHERRVdDZtRXdPUTZ4bENWYnVTczFtcDlaV1 E

b1yossi
10-02-2012, 08:40:17
לא יודע למה אבל אני מרותק לדיווחים שלך, פשוט נהנה.

אתה מוכן להסביר את הטבלה? העמודה השמאלית זה המקום\דירוג? והימנית זה הניקוד ?

gil43
10-02-2012, 08:57:32
התחרות טרם החלה...
באופן עקרוני, Place זה המקום בתחרות (ראשון שני וכיו"ב),אח"כ לאום, מס' פעיל בFAI ,בעמודות 1-7 יופיעו ,בזמ"א, התוצאות בכל סיבוב הטסה (שבעה בתחרות) כאשר כל שניה שווה נקודה. בטיסה ראשונה צריך לבצע 3.5 דקות( = 210 נקודות) ובכל טיסה נוספת, 3 דקות = (=180 נקודות). אם יש יותר ממתחרה אחד שביצעו את מירב הנקודות ממשיכים לטיסת המשך רק בין המלאים (Fly Of= FO) עד שמגיעים להכרעה כאשר בין טיסה לטיסה מעלים את זמן המקסימום הנדרש (5 דקות, 7, 9 ..)

FlyTool
10-02-2012, 16:49:23
מיקי, האם הגעתם למסקנה לגבי מיקום חוט העירבול בלמינר של מתי ? סליחה LDA.

mike_f
11-02-2012, 04:54:24
טוב,

היום השלישי היה דומה לאחרים. הבוקר החל במזג אויר טוב מאוד.

השטח כבר ממש מתמלא, עם עוד ועוד חברים מכל העולם.

מקרוב עשה טיסת בוקר עם זריקה ל- 109 מטר וטיסה של 8:23...

כל הישראלים היום הטיסו וסה"כ היה יום מוצלח.

למתי היה ביש מזל שהטיסן ירד עם החוט ארצה ונשבר התותב של המגדל. חזרנו בצהריים למלון לתקן ונקווה שהתיקון יחזיק מעמד.

לשאלתך שמוליק, עדין אין מסקנות חד משמעיות לגבי חוט הערבול בכנף הזו.

רולנד קוגלוט הגיע עם הרבה הבטחות לדבירים חדשים, רק חבל שהארגז שלו נשאר בונציה ולא הגיע איתו. התקווה שהארגז יגיע הלילה וכך הוא יוכל מחר להתחרות.

אחה"צ הרוח התחזקה ושאר הישראלים שקיוו לטיסות ערב כמו שלנו בימים הקודמים נאלצים להמתין ליום אחר.

מחר תחרות ראשונה, מזג האויר צפוי להיות עם קצת יותר רוח- נקווה לטוב.

mike_f
12-02-2012, 03:52:16
איזה כיף!!!! יום מדהים עבר עלינו...

מזג אויר טוב עם בריזה קלה מדי פעם אבל לא משהו שממש מקשה על ההטסה. הרבה עננים שסייעו להרחיק את השמש הקופחת.

אוירה מעולה וכיף של תחרות.

ב ד-2 מלבד מתי שאיבד 9 שניות בסיבוב שני ואייל שצנח בסיבוב ראשון אחרי דקה, כולנו עשינו תוצאה מלאה.

בפלייאוף הראשון, לי היתה תקלה בטיסן וזכיתי בכבוד המפוקפק של להגיע אחרון בפלייאוף אחרי טיסה של דקה בלבד.

אביב ואלי לא הצליחו להגיע לחמש דקות אבל ליאור בהחלט כן.

בפלייאוף השני ליאור זרק ממש ברגע האחרון והטיסן נתלה והוא הצליח לסיים במקום ה- 9.

מה שמדהים הוא שעם כל הטיסנים המתקדמים שיש בשטח, פלפרים, LDA מי שניצח היה ג'ים פארמר עם טיסן מקרוב ישן ורגיל (ואני חושב שגם מכני ולא אלקטרוני אבל אני לא בטוח).

מה שמוכיח פעם נוספת ששום דבר לא יכול לנצח את האויר הטוב.

בגומי כל הארבעה עשו מלא ואפילו המשיכו לפלייאוף השני.

שם עמרי סיים במקום חמישי ושמוליק שביעי.

כמו שציינתי, התוצאות לא חשובות בתחרויות אלה. האוירה מדהימה ופשוט כיף להיות בשטח.

מי שרוצה יכול לתפוס טיסה ולהפסיק להגיע- יש עוד 2 תחרויות בדרך!!! רק נקווה שמזג האויר יחזיק מעמד.

מחר יום תחרויות של מחלקות קטנות ויום אימונים ומנוחה לכל השאר.

נמשיך לדווח בהמשך.

shafrir
12-02-2012, 06:09:58
עקבתי אחר לוח התוצאות כל הלילה, כל כמה דקות הולך למחשב ומרפרש, פשוט נפלא. תוצאות מדהימות לחברה הישראלים, יישר כוח.

נתון מעניין נוסף, שלומי רוזנצוויג - ישראלי מסניף הוד השרון... חבר נבחרת קנדה הגיע למקום השני (מסר לי שגם הוא הטיס בטיסות ההמשך מקארוב ארוך "רגיל" משום שה- LDA שלו שבור) !!!

aviadl
12-02-2012, 11:59:48
יישר כוח לכול חבירנו המתחרים בתחרויות הפתוחות בארה"ב, מחכים למקסמן ב- 16 לפברואר.
תמשיכו לעדכן, לספר חוויות ולהצליח.

mike_f
13-02-2012, 03:45:24
היום היה יום ממש רגוע ונעים.

שמוליק נסע בבוקר לל.א. לבקר משפחה.

עמרי אברהם ואוהד יצאו לתחרות הג-1 ואביב וליאור יצאו לתחרות ד-1 אליהם הצטרף אלי.

מתי אני ואייל הגענו קצת יותר מאוחר לשטח.

מזג האויר היה מדהים לאורך כל היום.

בסיבוב הראשון בוצע "סופר מקס"- בעצם מדדו את הטיסות עד הקרקע למקרה שלא תהיה הכרעה לאחר 2 פלייאופים אז ישתמשו בטיסת הבוקר להכרעה האחרונה.

בג-1 עמרי ואוהד עשו מלא ועמרי גם סיים את שני הפלייאופים מלא מה שהביא אותו למקום הרביעי בזכות תוצאת הבוקר.

בד-1 אביב גם כן סיים מלא את התחרות ואת שני הפלייאופים מה שהביא אותו למקום השלישי בזכות תוצאת הבוקר.

שאר היום העברנו בשטח באימונים עד החושך. מזג האויר לא מאפשר לחזור למלון, רוצים עוד ועוד לנצל את השטח.

מחר צפוי יום יותר רגוע ומחרתיים התחרות הבאה...

Liav
13-02-2012, 18:28:12
כל הכבוד!! :)

קורן בן אשר
13-02-2012, 19:00:15
כבוד למגזר!

mike_f
14-02-2012, 06:20:31
אין הרבה מה לעדכן היום.

גם היום יום חופשי ללא תחרויות וגם מזג האויר היה רע. רוח וגם גשם קל מדי פעם.

היינו בעיקר היום במלון, מנוחה לקראת מחר וגם קצת שיחות בין האנשים.

חלקנו נסע קצת לקניות וסיבובים באזור.

מחר תאורטית מזג האויר אמור להיות נוח יותר ומחר גם תתקיים תחרות ה- PAN AM.

mahler_m
14-02-2012, 08:41:33
גם לתחרות הזו יש דף של עדכונים בזמן אמת?

mike_f
15-02-2012, 07:12:30
אני מאוד מותש אבל כ"כ הרבה הודעות תמיכה שאני מקבל על העדכונים שכבר לא נעים לי לא לעדכן.

יום עם מזג אויר מושלם ותנאי תחרות מאוד קלים.

לי בסיבוב שלישי לא שחררו טוב והטיסן נכנס בראש של מקרוב מה שאילץ אותי להחליף לטיסן אחר שלא היה מספיק מאוזן מה שהרס לי את התחרות הקלילה הזו.

גם אלי פספס ואברהם התחרה היום בד-2 וגם הוא פספס.

מתי , אייל, ליאור ואביב נכנסו לטיסות ההמשך שם בחמש דקות אייל נפל.

בשבע דקות מתי ואביב נפלו ומחר בבוקר יש טיסה אחרונה, עד הקרקע שבה ישתתף ליאור נגד עוד כתשעה בערך (אני לא סגור כמה בדיוק) אבל הוא יאלץ להתמודד נגד רקטות של פינדהל, קוגלוט, מקרוב ועוד כמה כרישים.

בגומי אוהד שמוליק ועמרי עשו מלא גם כן.

רק עמרי עבר לטיסת השבע דקות והוא סיים מקום רביעי בתחרות. סטפנצ'וק ניצח, שני טוני מתיוס, שלישי בלזביץ'.

אני לא יודע מהתוצאות ב מ-2.

זהו, מאוד מותשים. מלבד מחר בבוקר הפלייאוף האחרון יש עכשיו עוד 2 ימי חופש / אימונים עד לתחרות האחרונה והגדולה מכולם- המקסמן. תחזית מזג האויר נראית מבטיחה בינתיים.

gil43
15-02-2012, 09:13:09
קישור לתמונות מהתחרויות:
http://www.flickr.com/photos/44670670@N02/

שווה להשקיע ולראות כי יש תמונות מרהיבות !!!

תמונות של החבר'ה הישראלים יועלו ע"י ליאב ...

Liav
15-02-2012, 10:29:21
אלי גרבר מטיס ואביב בלסיאנו מיעץ
62234

ליאור בכר ומיקי פורמן
62225

אייל גלאור
62226

מיקי פורמן
62227

אביב בלסיאנו (תסתפר כבר! :P)
62232

אוהד וויספלנר
62228

שמוליק קופליק
62229

מימין לשמאל: מיקי פורמן, מתי מוסקוביץ', אייל גלאור וליאור בכר
62230

אביב בלסיאנו זוכה במקום השלישי במחלקת הד-1
62231

עמרי סירקיס זוכה במקום ה-? (במרכז התמונה עם חולצה לבנה)
62233

aviadl
15-02-2012, 13:55:16
מיקי,
תודה על העידכונים המרתקים מאות צופים.

תודות גם לגיל וליאב על פירסומי התמונות.

mike_f
15-02-2012, 18:27:45
יצאנו לשטח בבוקר לראות את הפלייאוף האחרון אבל רוח וגשם קל שכנעה את המארגנים לדחות אותו לשעות השקיעה.

כרגע כולם לוקחים יום חופש...

mike_f
16-02-2012, 02:27:30
גם אחה"צ מזג האויר לא היה "מספיק נוח" לקיום פלייאוף- נדחה שוב למחר בבוקר.

באליפות רשמית זה כמובן לא היה קורה, אבל סך הכל זה נוח ומתאים לכולם...

gil hagay
16-02-2012, 04:53:41
נראה כיף גדול.
כל הכבוד על העידכונים והתמונות.

tomer1616
16-02-2012, 19:16:41
אז ראיתי שליאב פספס שתי תמונות:

ליאור בכר מחכה לשחרר לאייל גלאור את הטיסן
62278

וכאן, ניתן לראות את עמדתו של שמוליק קופליק הכוללת את ארגז הטיסנים שלו ושניים מטיסניו
62279

ורק להוסיף, שהעידכונים מרתקים אז תודה רבה למיקי....

mike_f
17-02-2012, 05:25:27
יום מעניין... (לפחות בשבילי)

הבוקר התחיל עם בריזה קלה, לא משהו יותר מדי רציני.

בשעה 07:15 התחיל הפלייאוף של הד-2. ליאור שלנו בחר בסוף להטיס טיסן "קובנציונאלי" מאחר והפלפר שלו לא מספיק מאוזן נכון לבוקר.

התותחים הכבדים הפגיזו ארטילריה

שלושת המקומות הראשונים היו רולנד קוגלוט שמדדו לו 7:15. שני מקרוב עם 6:59 ושלישי פינדהל עם 6:35.

מה שמעניין מאוד זה ניתוח הטיסות לאחר מכן.

הטיסן של קוגלוט נזרק ל- 107 מטר ונחת לאחר 07:40, מקרוב זרק גם כן ל- 107 מטר ונחת ב- 07:39 ופינדהל זרק ל- 94 מטר ונחת באמת ב- 06:35.

ניתוח הטיסות (הגרפים) של מקרוב וקוגלוט מראה על טיסות מאוד מאוד דומות, ולמרות המדידות שהראו פער מזמן הטיסה האמיתי (הטיסנים התרחקו ואז נעלמו מאחורי גבעונת קטנה), בסוף המנצח האמיתי זכה בצדק.

לו קוגלוט היה בוחר שלא "לגרור" קצת קדימה יכול להיות שהיה מפסיד ולו רק בגלל המיקום של השחרור.

בנוסף, הגרפים של מקרוב וקוגלוט מראים קו כמעט ישר מה שמצביע על אויר מאוד ניטרלי לאורך הטיסה ואילו פינדהל הראה גרף שמצביע על אויר לא רע בכלל שהיה לו בתחילת הטיסה ובאמצע הוא איבד אותו (או שפשוט נגמר) ומשם קו ישר למטה.

הכלים האלה של ניתוח הטיסות עושים את הכל להרבה יותר מעניין...

לאחר מכן היה פלייאוף של מ-2 שם ורביציקי "קרקס" את כולם וניצח בטיסה מרהיבה.

לאחר מכן היה טקס סיום ואני מצרף כמה תמונות מהטקס.

ואז התחיל החלק המעניין מבחינתי של היום.

למי שלא יודע, אני הייתי צפוי לקבל את טיסן ה LDA של מ M&K.

לפני כמה ימים, M&K מצאו את הזמן להתחיל לאזן את הטיסן אולם לאחר 2 טיסות איזון (כשהטיסן כמעט מאוזן כמובן) קצ'קרוב שחרר מאוד לא טוב את הטיסן והוא נכנס ברכב (של אלי ואביב) והגוף האחורי נשבר.

כמובן שבשבילהם להחליף צינור אחורי זו לא משימה קשה מדי אבל אז התחילו התחרויות ולאחר מכן מזג האויר לא היה מדהים מה שלא אפשר איזון הטיסן.

בינתיים התחיל להתגלה שלמחבר הקרבון שלהם יש בעייה ובמתח רב מתחילים להיווצר סדקים. התאוריה שלהם כרגע היא שהקרבון של המחבר הוא מסוג אחר של הקורות של הכנף מה שכנראה גורם לזה.

M&K בעצמם מתחרים עם טיסנים אלה בתחרויות שהיו עד כה. הם התחילו עם מחברים מקרבון מסוג אחר שם נתגלו סדקים ועברו למחברים אחרים שבתחילה נראו בסדר אולם לאחר כמה מתיחות חזקות גם הם התחילו להראות סימנים קלים ולא נעימים.

הבאלגן הזה גרם להם להטיס מאוד בעדינות ולא למתוח "כמו שצריך" ולכן הזריקות העדינות שלהם מגיעות "רק" לאזור ה- 100 מטר + -...

כל זה גרם למצוקת מחברים בשטח כאשר יש 3 טיסנים ושני מחברים "פחות גרועים".

נחזור להיום...

לאחר הטקס M&K החלו לאזן מחדש את הטיסן שלי ולאחר 4 טיסות בערך מסרו לי אותו כלאחר כבוד להמשך האיזונים. רק מאוד ביקשו שאני לא אמתח חזק בכלל כדי לנסות ולשמור על הג'ויינר לבינתיים.

מאחר והרוח התחזקה בינתיים ואני לא רציתי להטיס טיסן חדש לגמרי ברוח חזקה יחד עם העובדה שהייתי צריך לחזור איתם למלון לשדרג את התוכנה של המשדר RDT שיתאים לטיימר החדש החלטתי בינתיים לא להטיס ולקוות שאחה"צ הרוח תיחלש.

בינתיים במלון בדקתי את קריאות הטיימר של טיסות האיזון- כל הטיסות (שחלקן נזרקו קצת לצד שמאל) היו בין 95-107 מטר!!! מ ד ה י ם...

אחר הצהריים חזרתי לשטח הרכבתי את הטיסן והלכתי להטיס. עדין היתה קצת רוח אבל לא ממש נורא.

טיסה ראשונה, בדיוק גם מקרוב הגיע בחזרה לשטח, אחרי כמה סיבובים התחלתי למתוח. הטיסן מייד צבר מתח אדיר מה שגרם לי פשוט לעמוד במקום. הטיסן התיישר ומעל הראש פשוט עדבתי את החוט. הטיסן השתגר לעננים!!!

מקרוב רץ אלי כמעט בוכה ומזכיר לי שהוא מאוד מבקש לא למתוח חזק כי המחבר עלול לקרוס. אני נשבעתי לו שפשוט עמדתי. הטיסן צבר מתח אדיר במהירות אדירה וכמעט מבלי שזזתי.

הוא לחץ לי את היד, מתלהב בעצמו מהטיסה. בדרך חזרה עצרתי אצלו והוא מיד ביקש לקרוא בעצמו את הנתונים של הזריקה. הגרף הראה 106 מטר!!!!וזה היה בלי לרוץ בכלל... (אבל היתה טרמיקה).

מאוד חששתי מהמחבר אז החלטתי להמתין.

ממש בשקיעה ביצעתי טיסה נוספת, הפעם גם הפעלתי את הבלינקר (מנורות LED שמאירות חזק מאוד לאחר השחרור).

הפעם באמת דאגתי למתוח מאוד מאוחר וממש בהליכה ועמידה. הטיסן נזרק ל-100 מטר בדיוק.

מחר בבוקר (אצלכם היום בערב) תתחיל תחרות המקסמן עם מחלקת ד-2. אני בדילמה קשה האם להתחרות עם הטיסן הזה או שמא להמתין עוד קצת... נראה איך נרגיש בבוקר.

שאר החברים העבירו את היום כל היום בשטח אבל מאחר והייתי מעט מאוד שם, אין לי ממש מה לדווח.

נקווה למזג אויר טוב...

(מנהלים, אתם מוזמנים לסדר את התמונות לפי טעמכם)

eitan-ro
17-02-2012, 08:09:17
מרתק!

shafrir
17-02-2012, 22:16:32
טבלת עדכון מהמקסמן...
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ai2tGPwHERRVdGIwbXM5dldTY1VDTmtDMUEzbzE3S mc#gid=3

mike_f
18-02-2012, 03:44:39
23 שנה בערך שאני מטיס טיסנים חופשיים.

ימים כמו היום הם נדירים בכל קנה מידה. מזג אויר מושלם, רוח קלילה מאוד מהבוקר המוקדם ועד הערב המאוחר.

לפרקים היה כמעט "שתיל".

בניגוד לתחרויות קודמות, תחרות זו אמנם היתה במזג אויר נוח אבל היא בהחלט לא היתה קלה. החל מסיבוב רביעי בערך התנאים הפכו מאוד הפכפכים עם טרמיקות שקשה מאוד לזהות והרבה "בועות" מטעות.

לא יכולתי לעמוד בפיתוי ואת טיסת הבוקר עשיתי עם ה LDA החדש.

לאחר מכן עברתי לטיסן קצר רגיל. בסיבוב הרביעי היתה לי תקלה בוו שלא הבנתי את מקורה מה שגרם לי "בלית ברירה" להטיס את ה LDA כל שאר התחרות. הטיסן לא אכזב.

למתי היה ביש מזל בסיבוב הראשון כשבמתיחה התקפל לו דיהדרל. כנראה נזק מהטיסה האחרונה שלו לפני יומיים שלא ראינו- למעשה מתי אחרי זה הפסיק להתחרות.

מלבד שמוליק ואברהם שאיבדו שניות יקרות, כל שאר החברים מישראל סיימו את התחרות עם תוצאה מלאה.

פליאוף 5 דקות נקבע לשעה 16:30 עם כ- 22-23 מתחרים (אני לא בטוח בדיוק במספר).

לצערנו, ליאור ואייל נפלו בפלייאוף זה ומספר שיא של 20 מתחרים הגיעו לפלייאוף של 7 דקות שנקבע לשעה 17:00 (כאמור מתוכם 4 מישראל- אוהד, אלי, אביב ואני).

מזג האויר מדהים, רוח קלילה מאוד בשקיעה- תפאורה נדירה!!!

צלצול הפלייאוף הגיע ומיד כל אחד ניסה להביא את הטקטיקה שלו- היה אפשר למצוא הרבה טיסני LDA, פלפר אחד או שניים וכמובן טיסנים רגילים.

בין מטיסי ה LDA היה ניתן למצוא:

פר פינדהל, ויקטור סטמוב, סרגיי מקרוב, מיכאיל קצ'קרוב, סטיב ספנס, רנה לימברגר, ג'ים פארקר אני כמובן וכנראה עוד כמה שפיספסתי.

סיום הפלייאוף הזה הדהים כנראה גם את המארגנים!!! מתוך 20 מתחרים, 19 עשו 7 דקות (בשעה 17:00 היו 2 טרמיקות גדולות) כולל כל הישראלים.

למען האמת, השמועות אומרות שהיחידי שלא עשה 7 דקות זה בגלל שלא כיוון את הטיימר ל- 7 דקות וצנח בגובה רב בחמש דקות.

מחר בבוקר בשעה 07:15 נקבע הפלייאוף המכריע. טיסה אחת בלבד עם זמן מקסימום בלתי מוגבל...טיסה עד הקרקע!!!

לא משנה כבר מה יקרה מחר- להיות חלק מיום כזה זה דבר נדיר בהחלט.

תחרות שלישית עם מזג אויר מדהים- המזל שיחק הפעם חזק לצידנו- מי שלא הגיע השנה יצטער על זה שנים רבות!!! (איתי...חבל, פשוט חבל!!!)

מחר כמובן תתקיים תחרות הג-2 וה מ-2 (אחרי הפלייאוף). נקווה בשביל החברים למזג אויר טוב כמו היום.

ohadiw1
18-02-2012, 04:51:49
היום נכתבה האגדה על lost hills....
איזה יום,זר לא יבין זאת!
מזג אוויר מושלם,פשוט מושלם מהבוקר עד הערב.
בתחילתו הודיעו לנו על זכיה במקום הראשון בצוות לאחר טעות של המארגנים מה שאומר שזכינו בתחרות הצוותית במקום הראשון!!! מדהים.
לאחר מכן התקיימה התחרות של הד-2 שהייתה לא קלה אך בלי ספק טובה מאוד.
אין לי מה להרחיב על מה שכתב מיקי אלא רק לחזק את דבריו.
טיסות פלאיאוף ערב מדהימות בשקיעה עם זרמי אוויר עדינים.
מושלם פשוט מושלם.

שתהיה שבת שלום לכולם מכאן lost hills,CA

oferb
18-02-2012, 14:21:19
כל הכבוד תותחים!
אתם מוכיחים שוב ושוב איזו מעצמה ישראל בספורט הטיסנים.
גאווה גדולה לקרוא את העידכונים ולראות את תמונות טקסי חלוקות המדליות.
המון הצלחה בפלייאוף למיקי, אביב, אלי, ואוהדי!
והמון הצלחה בהמשך התחרות במחלקות הנוספות.
מחזיקים פה אצבעות!

עופר

capusta
18-02-2012, 16:56:38
מעניין מאד. שחררו קצת תמונות......

gil hagay
18-02-2012, 17:50:28
איזה עינוי.
:)

moti.pinhas
18-02-2012, 20:00:10
תוצאות (https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ai2tGPwHERRVdGIwbXM5dldTY1VDTmtDMUEzbzE3S mc#gid=3)

mike_f
19-02-2012, 03:14:54
הבוקר הגיע ויחד איתו הפלייאוף...

מזג האויר היה מושלם ורק מעט אובך באופק הפריע למדידה.

לצערי הרב, כמו בחוק מרפי, מה שלא קרה עד הטיסה הזו, קרה בטיסה הזו כאשר הזריקה יצאה לי מאוד לא טוב. למען האמת חשבתי שהיא יצאה גרוע יותר ממה שבאמת הסתבר בניתוח הקריאות ממד הגובה.

הטיסן נזרק לי שטוח ומעט שמאלה. הוא נתלה בגובה 95 מטר והתייצב לגלישה בגובה 88 מטר בלבד (כל הזריקות שהיו לי עד עכשיו עם הטיסן היו בין 95-106 מטר).

הטיסן נחת אחרי 6 דקות בערך לפי רישומי הטיימר (למען הדיוק בין 6:00 ל- 6:04) אולם מדדו לי 5:37.

אוהד טס 5:34, אלי 5:26 ואביב 5:17.

רולנד קוגלוט זרק ממש בתחילת הפלייאוף ומצא את האויר הטוב ביותר. הוא ביצע טיסה של 9:09!!!

מקרוב זרק כמה דקות אחריו לגובה 109 מטר אולם האויר כנראה לא היה מספיק טוב והוא טס 8:06.

ויקטור סטמוב, שפירק את טיסן ה LDA שלו בערב הקודם הטיס פלפר, זרק לגובה 91 מטר והיה באויר מצויין שהביא לו תוצאה של 7:58.

רביעי פר פינדהל גם עם LDA טס 7:40.

חמישי קצקרוב שגם הטיס LDA וגם לו הזריקה קצת התפקששה. הוא טס 7:02.

מקום שישי מתחלק ביני ובין רנה לימברגר עם תוצאה של 5:37 (למרות שכאמור טסתי קצת יותר אבל זה לא ממש היה משנה את המיקם) ואחרינו אוהד (התוצאות בקישור למעלה לא מדוייקות- אני מניח שיתקנו את זה).

למרות הפספוס היה כיף גדול!

אחר כך התחילה תחרות הג-2 ו מ-2. המזל היום היה מעט פחות לצידנו עם תחרות קצת יותר סוערת וקצת יותר קשה.

רק שמוליק סיים מלא מבין הישראלים כשפספוס גדול לעמרי שהחסיר שניה אחת בלבד!!

פלייאוף 5 דקות התקיים כבר ומחר בבוקר תימשך ההכרעה. שמוליק כמובן ינסה להכריע לטובת ישראל מול אנדרוקוב, סטפנצ'וק ועוד כמה...

מחר מלבד ההכרעה תתקיים תחרות הקטנים (ד-1 ג-1) כאשר שמוליק אייל וליאור כבר יעזבו את המקום בשעות הבוקר לקראת חזרתם לישראל.

אנחנו לקראת הסוף...וכ"כ חבל שזה הולך להיגמר...אבל אין מה לעשות.

סיכום מלא אכתוב בשאיפה מחר...

בינתיים מחזיקים אצבעות לשמוליק!!!

b1yossi
19-02-2012, 05:58:50
אחד הסיקורים היותר מעניינים שקראתי, פשוט מרתק, וזה בתחום שכלל לא מעניין אותי.... :)

mike_f
20-02-2012, 03:28:24
יש ברזל!!!

הבוקר התחיל בפלייאןף של הג-2 ו מ-2.

שמוליק מסתפק השנה במקום השמיני והמאוד מכובד. זה חשוב בשביל להשאיר לו טעם של עוד לשנה הבאה...

במקום הראשון זכה אלכס אנדרוקוב בטיסה מרשימה במיוחד (כולל ההצגות הרגילות שלו לפני הטיסה...למי שמכיר).

שני הגיע סטפן סטפנצ'וק ושלישי בוב פיסצ'ריו.

מזג האויר בבוקר היה כ"כ טוב שאני ליאור שמוליק ואייל לא יכולנו שלא להטיס קצת ד-2 אחרי הפלייאוף...היה ממש כיף.

במקביל התחילה תחרות ה"מיני" בו התחרות עמרי ואברהם ב ג-1 ואביב ב ד-1.

אני נסעתי למלון להיפרד משמוליק אייל וליאור וגם לסיים כמה עניינים עם M&K.

חזרתי בדיוק בפלייאופים כאשר כולם צלחו את פלייאוף ה- 5 דקות ואילו אברהם נופל ב- 7 דקות. עמרי עבר אותו תוך כדי איבוד הטיסן (הוא טס וצנח במשך למעלה מ- 45 דקות). גם אביב הצליח להעפיל לפלייאוף האחרון.

מאחר ותחרות זו קצרה לא היה טעם לבצע באותו שלב טיסות המשך נוספות וניצלו את הזמן לבצע את חלוקת הפרסים של כל התחרות. גם ככה כבר חלק מהמתחרים היה צריך לעזוב.

חילקו את כל הפרסים למעט ד-1 ו ג-1 מתוך שאיפה להגיע להכרעה בשעות הערב.

מעשה ג'נטלמני היה בעת חלוקת הפרסים במחלקת ד-2...במקום השלישי זכה ויקטור סטמוב אולם הוא טען כי מדידת הזמן שביצעו לו היתה שגויה (מאחר ויש בידיו קריאות הטיימר) ובעצם תוצאתו נמוכה בכחצי דקה מהזמן שנמדד.

במקומו עלה לקבל את הפרס מי שהיה מקום רביעי- פר פינדהל. שני כידוע מקרוב וראשון קוגלוט שכבר לא נכח מאחר והיה צריך לתפוס טיסה.

אחרי הטקס אני חזרתי למלון.

בערב התקיים הפלייאוף ועמרי זכה במקום הראשון!!!!! הוא ניצח שלושה נוספים בפלייאוף זה.

אביב הצליח לסיים במקום השני כאשר במקום הראשון זכה כריס אדג' מאנגליה ושלישי פיל מיצ'ל מאוסטרליה.

מחר כל אחד לדרכו.

סיכום מלא בהזדמנות אחרת...

eitan-ro
20-02-2012, 07:00:13
כל הכבוד!

kuflik
23-02-2012, 12:06:18
אחלה תמונות

mike_f
23-02-2012, 16:15:19
אז מה היה לנו?

שבועיים מלאים של אימונים ותחרויות.

מזג אויר מושלם בכל התחרויות. הימים היחידים שבהם לא היה מזג אויר טוב היו ימי מנוחה.

המתחרים הטובים בעולם בכל המחלקות.

השטח אולי הטוב בעולם.

אוירה מעולה.

תוצאות לא רעות בכלל לכל הישראלים- כל ישראלי עשה לפחות פעם אחת תוצאה מלאה והגיע לפחות פעם אחת לפלייאוף (ויש כאלה שהרבה יותר).

המזל באמת שיחק לצידנו השנה ומי שמתכנן להגיע לשם בעתיד צריך לזכור שזה לא תמיד ככה.

כבר הייתי חבר נבחרת מספר פעמים והצטרפתי לאליפויות רשמיות כמלווה גם כן מספר פעמים- מעולם לא נהנתי בנסיעה כמו הנסיעה הזו ולדעתי גם שאר החברים יעידו כך.
כ"כ מהנה היה שבאמת עושה חשק לוותר על התמודדויות על מקום בנבחרת בעתיד ולנסות לחזור לכאן כל אימת שניתן.

לצערי בארץ, המלחמה על מקום בנבחרת שהיא מנת חלקה של כל תחרות ותחרות, הפכה את האוירה בתחרויות לעכורה וזו אחת הסיבות שנמנעתי להשתתף בתחרויות בארץ בתקופה האחרונה.
אני והחברים האחרים ראינו הפעם איך אפשר אחרת...אפילו כשהמארגנים מחפשים מודדים לפלייאופים- כאן מייד כולם קופצים לעזור ואילו בארץ כל אחד מסובב את הגב וכאילו לא שומע את תחינות מנהל התחרות לעזרה.

כולנו לקחנו על עצמנו משימה של שגרירי כבוד ואנחנו ננסה להביא משהו מהחו"ל הזה לארץ. כל מה שנשאר זה להגיע לתחרויות בארץ ולנסות "לשגרר" :-)

ואם לא, תמיד אפשר לנסות להיפגש ב- Lost Hills, CA, USA...

עד כאן הדיווחים לנסיעה זו.

מקווה שנהנתנם (וקינאתם) :-)

עוד כמה תמונות שנשארו אצלי בטלפון. מקווה שהחברים האחרים גם יעלו תמונות- יש לא מעט...





62633626436264262641626406263962638626376263662635 6263462644

kuflik
23-02-2012, 21:05:22
הכל נכון חוץ מבולגריה שם היה יותר שווה :-)
:cool: