PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה שאלת מנוע פושר



MDreamer
10-01-2009, 12:54:32
היי,
כאשר אני רוצה למקם מנוע פושר מאחורי טיסן סטנדרטי האם כדאי שהוא יהיה:
1. לפני הכנף?
2. אחרי הכנף?
3. בנקודה מסויימת מעל הכנף?

מה השיקולים?

לגבי הזוית מנוע, הבנתי שזה הרבה משחק של ניסיון וטעיה אז אני אפילו לא אשאל אלא אם יש למישהו איזה מדד כיצד למקם את הזוית הנכונה.

Shahar_Hz
10-01-2009, 14:20:08
אם הטיסן הוא כנף אמצעית רצוי שהמנוע יהיה בסביבות המיתר מאחורי הכנף,
מתקינים את המנוע מעל הכנף זה יוצר בעיה של מומנט שיגרום לך להורדת אף ואז בשביל לתקן את זה שמים את המנוע בזוית התקפה חיובית כדי לבטל את התופעה.
המומנט נגרם מזה שיש כח גרר על הכף אחורה וכח משיכה קדימה מהמנוע מקביל אליו.
כמה ששמים את המנוע יותר קרוב לציר הגרר של המטוס יש פחות בעיות בתיקון המומנט ע"י זוית המנוע.

Photon
10-01-2009, 18:48:49
אם תתקין את המנוע מעל מרכז העילוי של הכנף, נראה לי ששום זווית מנוע לא תעזור. רק מיקס מצערת להגה גובה.

MDreamer
10-01-2009, 20:11:44
אין לי בעיה עם התופעה שאני יודע שתתרחש. אני רוצה למזער אותה או לא ליצור תופעות לוואי אחרות.
מה כדאי? 1,2,3?

Tomer2
12-01-2009, 09:47:13
עושים מאזן של רווח והפסד ובודקים.
הרווח -זרם האויר במורד הזרם ממנוע מהיר יותר מאשר לפניו לכן כדאי לנצל זרם זה כדי לקבל עילוי יותר חזק על הכנף

ההפסד- זרם האויר שנדחף לאחור פוגע בכנף ומאבד מומנטום

אך שים לב! תוספת העילוי תתקבל רק בחלק קטן של הכנף הנמצא בשובל הפרופ.
היות והתשלום הוא גלובאלי (הפסד דחף) והרווח מקומי בלבד,
כניראה שלא כדאי לשים את המנוע הדוחף לפני הכנף אלה מאחורי הכנף

התשובה לכן היא
2

MDreamer
12-01-2009, 14:17:03
תודה טל! מאחורי הכנף, כמו באיזי סטאר.