PDA

צפייה בגרסה מלאה : מדליק מנחת דלתון , רק בגרמניה....



t.b
06-02-2012, 16:46:37
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mMvLuUJFHYk

haimgil
06-02-2012, 17:04:23
קטלני.אני הדרכתי אותם:cool:

flatspin
06-02-2012, 17:17:50
אחלה טיסנים :p :)

דניאל דקל
06-02-2012, 17:27:31
לי זה נראה פיברוק משתי סיבות
אחת,יותר מידי תנודתיות למטוס ששוקל כמה מאות טונות
שנית, חישבו על כך, זה נראה שהוא נחת ממש במזל
ואם לא היה מצליח? עוד אסון אווירי?
במקרה כזה מפנים לשדה אחר...

guyst
06-02-2012, 17:55:46
נחיתות מעלית כמו עם הפאן-קאב

flatspin
06-02-2012, 17:56:21
דניאל, טעות בידך.
ככה בדיוק נראה מטוס נוסעים כשהוא נוחת ברוח צד חזקה. דווקא משום משקלו הרב הוא מצליח להתייצב (במידה מסויימת), דבר שמטוס קל, במקומו, היה עף כמו נוצה ברוח.
אני מכיר אישית טייסים אחדים ושמעתי מפיהם סיפורים מסמרי שיער על נחיתות מסוג זה בשדות תעופה שונים. המקום מהקשים ביותר והקיצוני בגזירת רוח הוא שדה התעופה בהונג קונג. ובכל זאת ממריאים ונוחתים שם כל הזמן בקצב מסחרר.

kobigozlan
06-02-2012, 19:49:50
פחד אלוהים ראיתי את זה בדיקברי זה לא להאמין

דניאל דקל
06-02-2012, 21:02:00
אם זה אמיתי, זה מאוד מפתיע אותי
לא הייתי רוצה להיות במטוס בזמן "ה"נחיתה"

לפני כעשור טסתי לטיול בנפאל.
בגלל הערפל הכבד ששרר מעל השדה בקטמנדו הפנו אותו לורנסיי בהודו, שם נחתנו, והמראנו שוב כעבור רבע שעה.
לכן לא ברור לי מדוע במקרים כאלו קשים מתעקשים לנחות...

flatspin
06-02-2012, 22:30:55
אינני בקי במגבלות הרוח, במיוחד במאפייני גזירת רוח. אני מסיק שאם היו נחיתות והמראות בתנאים כפי שאנו רואים בסרטון, מתקבל על דעתי שעדיין לא הגיעו לקו האדום, ממנו אוסרים נחיתות והמראות ומפנים לשדות חילופיים.
כך או אחרת, לא דומה נחיתה בערפל כבד לנחיתה ברוח צד.

guy1a
06-02-2012, 22:59:54
קח דניאל... שיא השיאים של הפחד..


http://www.youtube.com/watch?v=W4OxGkmvPng&feature=youtube_gdata_player

SGS2 ..

guy1a
06-02-2012, 23:05:18
באמת שיש דברים שממש אסור לראות...



http://www.youtube.com/watch?v=s5prz1Ae5QM&feature=youtube_gdata_player

SGS2 ..

ZvikaF
07-02-2012, 07:37:48
מפחיד כמה שזה אמיתי.. שיושבים במטוס זה נראה פחות מפחיד :)

igalr
07-02-2012, 09:07:13
אם זה אמיתי, זה מאוד מפתיע אותי
לא הייתי רוצה להיות במטוס בזמן "ה"נחיתה"

לפני כעשור טסתי לטיול בנפאל.
בגלל הערפל הכבד ששרר מעל השדה בקטמנדו הפנו אותו לורנסיי בהודו, שם נחתנו, והמראנו שוב כעבור רבע שעה.
לכן לא ברור לי מדוע במקרים כאלו קשים מתעקשים לנחות...

כנראה שבערפל החיישן העיקרי על פיו הטייס מקבל החלטות מנוטרל ולכן פחות בטוח בערך לעומת מצב שכל החיישנים עובדים ושיקול הדעת של הטייס מתבסס על מידע מלא.
עובדה שאחת הנחיתות עשה סיבוב נוסף ,אין לי מושג מי מחליט על סיבוב נוסף - אני מניח שהטייס .

guy1a
07-02-2012, 09:52:34
השמועה שאני מכיר אומרת שהיתה טייסת פחות מנוסה והטייס הראשי לקח לה את ההגה כשהם התחילו לגלוש הצידה.
הוא כניראה זה שהחליט על סיבוב נוסף. ( לא מצאתי סימוכין לזה )

kobigozlan
07-02-2012, 10:01:22
ההחלטה על סיבוב נוסף באה רק מהטייס אם החליט שלא יוכל לנחות כראוי
כמובן שחובה יקבל אישור נחיתה ומסלול
ראיתי כמה פעם בדיסקברי אישורים מוטעים והחלטות שגויות זה פשוט נראה נורא
אבל מקרים כאלה יש כל הזמן של נחיתות ברוח צד
היתה תוכנית לא מזמן של 10 שדות התעופה הגרועים ביותר לנחיתות זה היה פשוט לא יאומן אזה שדות יש בעולם
מש שרואים כאן זה כעין וכאפס לעומתם
הינה אחד מהם שהוגדר כגרוע ביותר
http://youtu.be/czmUIbg3N8o
מסלול נחיתה של 580 מטר ומהרגע שנגשים לנחיתה אין דרך חזרה

kobigozlan
07-02-2012, 10:02:01
והינה עוד אחד
http://youtu.be/v_z5HtME9n8
סוף המסלול יש צוק אין לך מספיק מסלול תעלה מחדש וגם שם היו כמה החלטות שניות בספק

kobigozlan
07-02-2012, 10:04:24
עוד מקרא של חיישנים שלא עבדו נכון עם טייס שלא הבחין נכון במסלול הנחיתה

http://youtu.be/_EM0hDchVlY

kobigozlan
07-02-2012, 10:06:34
http://youtu.be/UHJS9iww1Ec

Golan
07-02-2012, 16:57:48
עוד מקרא של חיישנים שלא עבדו נכון עם טייס שלא הבחין נכון במסלול הנחיתה

http://youtu.be/_EM0hDchVlY

כן ראיתי את התוכנית על ההתרסקות הזאת בNG
הטייס אמר שהוא משך up אבל המטוס פשוט לא הגיב
הבעייה היתה תכנות של המחשב במטוס ככה שהמחשב לא נתן לטייס לעשות up והוא(המחשב) עשה down כדי שהמטוס
לא יתרסק כתוצאה מהזדקרות

assafwei
07-02-2012, 18:17:14
מישהו שורד אחרי התרסקות כזו? זה נראה כמו איזה מפגן אוירי עם כל האנשים מסביב

Golan
07-02-2012, 21:21:26
מישהו שורד אחרי התרסקות כזו? זה נראה כמו איזה מפגן אוירי עם כל האנשים מסביב

לפי מה שזכור לי לא מתו אנשים במטוס כיוון שרק הטייס והטייס משנה היו במטוס ובצעו את התמרונים במפגן

flatspin
07-02-2012, 23:00:19
לפי מה שזכור לי לא מתו אנשים במטוס כיוון שרק הטייס והטייס משנה היו במטוס ובצעו את התמרונים במפגן

וכמובן הטייס וטייס המשנה אינם אנשים :p :) :)

AmitB
07-02-2012, 23:16:25
אם זה אמיתי, זה מאוד מפתיע אותי
לא הייתי רוצה להיות במטוס בזמן "ה"נחיתה"

לפני כעשור טסתי לטיול בנפאל.
בגלל הערפל הכבד ששרר מעל השדה בקטמנדו הפנו אותו לורנסיי בהודו, שם נחתנו, והמראנו שוב כעבור רבע שעה.
לכן לא ברור לי מדוע במקרים כאלו קשים מתעקשים לנחות...

יש כל מיני סיבות אבל אחת הנפוצות היא זיהוי מאוחר מדי של מזג אויר בעייתי בנמל היעד, והקלעות למצב שכשמבינים שיש בעיה, כבר אין מספיק דלק להמשיך לטוס לשדה אחר.
את רוב התאונות שנובעות ממזג אויר בעייתי הזמן הנכון למנוע - היה לפני ההמראה...

Golan
08-02-2012, 13:32:22
וכמובן הטייס וטייס המשנה אינם אנשים :p :) :)

בטח שלא הם באים קומפלט מאיירבס;):p

shlomoe
09-02-2012, 08:20:56
זה נראה שהמהירות הקרקעית בנחיתות האלה ממש נמוכה, איך הטייס יודע שהוא לא על סף הזדקרות ? יש מהירות מינימום לנחיתה האם מד המהירות הזה הוא למעשה מהירות אוירית ?
שמפחיתה את וקטור המהירות של הרוח ?

liorz055
09-02-2012, 08:44:01
לפי ההסבר ביוטיוב היו 136 אנשים בטיסה , כאשר שלושה אנשים נהרגו...
Aboard: 136 (passengers: 130, crew: 6)
Fatalities: 3 (passengers: 3, crew: 0)

AmitB
09-02-2012, 14:32:08
זה נראה שהמהירות הקרקעית בנחיתות האלה ממש נמוכה, איך הטייס יודע שהוא לא על סף הזדקרות ? יש מהירות מינימום לנחיתה האם מד המהירות הזה הוא למעשה מהירות אוירית ?
שמפחיתה את וקטור המהירות של הרוח ?
צינור פיטו (http://en.wikipedia.org/wiki/Pitot_tube)