התחברות

צפייה בגרסה מלאה : קבל מעוך בבקר מהירות



נועם ג
12-02-2012, 20:32:46
הי
חשבתי להיתייעץ עם חברי הפורום על חשיבותו של זוג הקבלים אשר נימצאים בבקרי המהירות שלנו

מה הייתם עושים אם קבל כזה היה מקבל מעיכה יפה+ חור קטן...

מה החשיבות של הרכיב בבקר המהירות שלנו?
אם הוא נמעך זה אומר שנגרם נזק בלתי הפיך?
איך אפשר לדעת אם אפשר להטיס ככה או לא?

מדובר בבקר 120HV

תודה לעונים

SEVEN
12-02-2012, 21:04:31
הקבלים בכניסה מונעים ספייקים, שינויים מהירים גבוהים וחדים של זרם על הבקר, הבקר יכול לפעול ללא קבלים אך זה לא מומלץ כדי למנוע אפשרות לנזק בעקבות זרם גבוה.
בעיקרון אלה קבלים בעלי קיבול גדול, פשוט תקנה קבל אלקטרוליטי כמו זה שנמצא שם ותלחים אחד במקום זה שנהרס.
קבל אלקטרוליטי מכיל אלקטרודה בצורת שבלול, מעיכה שלו גם אם לא מפוצצת אותו, פוגעת בו.

wonderd
12-02-2012, 21:17:34
אתה יכול להלחים קבל חדש למקום. בלי זה תקבל נזק בבקר - התפקיד העיקרי של הקבלים הוא לספוג ולאזן קפיצות בזרמים המגיעים מהסוללות.
דרך אגב, מדובר על כל בקר שהוא, קסטל הוציאו 'חבילת קבלים' כתוספת להגנה הנדרשת:
http://helidirect.com/castle-creations-capacitor-pack-12s-max-500v-1100uf-011-0002-02-p-25553.hdx

T_A
12-02-2012, 21:24:30
קבל זה גרושים , זה רכיב גדול עם סה"כ שני רגליים , תפתח את הבקר ותחליף.

Friman
12-02-2012, 21:27:24
אם אפשר להוסיף עוד שאלה... עד כמה חשובה הטבעת פריט שכבל הסרבו מלופף עליה בהפחתת הפרעות רדיו? היא נשברה לי בריסוק, אני לא ממש יודע היכן משיגים חדשה כזו

wind556
12-02-2012, 23:46:20
אם אפשר להוסיף עוד שאלה... עד כמה חשובה הטבעת פריט שכבל הסרבו מלופף עליה בהפחתת הפרעות רדיו? היא נשברה לי בריסוק, אני לא ממש יודע היכן משיגים חדשה כזו




אל תתאמץ בנושא
מעולם לא ראיתי הפרעות רדיו ב2.4 עקב העדר הפריט על הבקר, ולעומת זאת ראיתי אנשים (מבינים ומנוסים) שמסירים אותה סתם כדי שלא תפריע להעברת הכבל

AMIR
13-02-2012, 05:56:51
טבעת הפריט - תפקידה לסנן רעשים ולא יותר מזה!
אם אתה לא שקט תשיג טבעת כזו בחנויות לרכיבי אלקטרוניקה.
אתה יכול להטס ללא טבעת ואתה יכול להטיס עם טבעת, החלטה שלך...

נועם אני ממש לא הייתי עולה לאוויר עם קבל פרוץ ככה!
אם אתה רוצה עזרה אני בכיף יעזור לך להחליף קבל!
דבר איתי!

Yoav Lahav
13-02-2012, 15:58:33
נועם אני הייתי הולך על אופציה קיצונית יותר בעיקר אם מדובר על מסוק גדול ויקר.
תחליף בקר. ההלחמות בבקר מבוצעות בצורה מקצועית על ידי מכונה או מישהו מאד
מיומן ובמהירות כך שחום המלחם לא מספיק לחמם את האיזור. אם אתה תעשה זאת, ולא שאני מזלזל בך,
אתה עלול לגרום נזק כלשהו ואז במקרה הטוב הלך רק הבקר ובמקרה הגרוע הוא הוא יתקלקל לך בדיוק
ברגע קריטי בטיסה ואתה תתרסק ואז אתה גם תחליף בקר וגם חלקים במסוק.
יש ב HOBBYPARTZ בקרים מצויינים של HOBBYWING במחיר לפנים בפעם האחרונה שבדקתי.

AMIR
13-02-2012, 19:29:12
יואב הכל תלוי בהספק המלחם ובראש ההלחמה,
אני יכול להראות לך הלחמות SMT שלי שלא תבדיל שזה יד אדם...
הלחמה זה עניין של נסיון.

אבל בגדול אני בדעתך, להחליף בקר... רק הסיכון בריסוק ונזק גדול יותר
לא שווה את הסיכויי שהתיקון יחזיק ולחסוך בקר...

נועם, אגב, איך ניזוק הקבל בצורה כזו?

TooLy
13-02-2012, 19:35:01
פשוט קנה קבל זהה , בכל חנות אלקטרוניקה ( שים לב גם לערך המתח הנקוב שרשום על הקבל . מאוד חשוב ) ...ותלחים.
במידה ואלו קבלים אלקטרוליטיים יש להקפיד כמובן על קוטביות נכונה.
so simple...
להחליף בקר בגלל הקבל ?
ממש , אבל ממש לא .
בהצלחה.

guyro
13-02-2012, 19:41:03
הבעיה העיקרית היא שבקר קונטרוניק מגיע ביציקה פולימרית ואני לא רואה דרך שלא לפצוע את הבקר בכדי לפתוח אותו.קשה לי להבין איך תלחימו, לדעתי ששולחים למפעל לתיקון הם חותכים פיסית את המעטפת הפולימרית ואז יוצקים מחדש

AMIR
13-02-2012, 19:52:31
אני יכול לפתוח לו את הבקר בתוך מנדף עם פיפטה, ערבוב שני חומצות(אחת אחרי השנייה סולפוריק 90% וניטריק 90% )
ולארוז לו את זה אחרי שהקבל הולחם... :cool:

אל תנסו את זה בבית, הוא יישרף, חבל...

עם פרוצדורה כזו, תקנה חדש... יותר זול

TooLy
13-02-2012, 19:58:37
הבעיה העיקרית היא שבקר קונטרוניק מגיע ביציקה פולימרית ואני לא רואה דרך שלא לפצוע את הבקר בכדי לפתוח אותו.קשה לי להבין איך תלחימו, לדעתי ששולחים למפעל לתיקון הם חותכים פיסית את המעטפת הפולימרית ואז יוצקים מחדש
אההה....את זה נועם לא ציין...
אם אכן מדובר ב jive של קונטרוניק אני מסכים לחלוטין עם גיא !
שלח להם , והם יעשו את זה הכי טוב שיש , ומהר.
בהצלחה.

נועם ג
14-02-2012, 01:12:28
אההה....את זה נועם לא ציין...
אם אכן מדובר ב jive של קונטרוניק אני מסכים לחלוטין עם גיא !
שלח להם , והם יעשו את זה הכי טוב שיש , ומהר.
בהצלחה.

הי
קודם כל תודה לכולם על התשוובות והנכונות לעזור

סליחה שלא ציינתי...מדובר בJIVE120hv
הקבל קיבל מכה כתוצאה מריסוק שככל הניראה ניגרם כתוצאה מקפיצה של חוט מהBEC וכתוצאה מכך לא היה למערכת מתח ו...תותי ואבנר חשבו שאני מנסה לעשות Pyro wabble...אבל לא כך היה..:(

אשמח לשמוע עוד תגובות מאנשים שעשו דברים כאלה או שמעו על דברים דומים
תודה לעונים

stingray
14-02-2012, 03:06:44
אולי תעלה תמונה וזהו..

ziki
14-02-2012, 07:51:24
אין צורך בתמונות או עצות, לבקר נגרם נזק בריסוק כך שלא לוקחים סיכון בכלל ושולחים לבדיקה ותיקון.
יותר מסביר שהנזק נגרם בריסוק ולא כתוצאה מהניתוק של הבקר, אל תקח סיכון מיותר בלנסות לתקן בקר כזה לבד.

wonderd
14-02-2012, 11:36:38
מענין אם קונטרוניק יסכימו לתקן אותו בכלל, פה שירות הלקוחות משחק תפקיד חשוב.

SEVEN
14-02-2012, 11:39:23
מענין אם קונטרוניק יסכימו לתקן אותו בכלל, פה שירות הלקוחות משחק תפקיד חשוב.

עם המחירים שלהם, הם אמורים לשלוח צוות מיוחד מגרמניה לטפל בבעיה :cool:.

guyro
14-02-2012, 11:48:07
נועם, להבנתי הם לא מוכנים לתקן לך את הבקר....תקן אותי אם אני טועה ?

wonderd
14-02-2012, 12:37:20
אם המצב הוא לזרוק לפח או לנסות לתקן לבד - אני לא רואה סיבה למה לא לפתוח את הכיסוי היצוק עם סכין בצורה יפה בתפר, להלחים (בהלחמה טובה כי אחרת זה יתנתק...מניסיון..) חלק חדש ולסגור מחדש עם דבק כלשהו, הרי אתה לא צריך את ההגנה ממים שהבקר מציע...