היי כולם!
אני מתכנן בקרוב לרכוש את המטען הבא:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12105__HobbyKing_ECO6_10_200W_10A_6S_Bal_Dis_Cyc _Charger_w_acc_.html
ויש לי כמה שאלות לגביו:
1) יש לי בטריה בשלט מסוג ניקל מטאל 6 תאים 7.2 וולט 1300 מיליאמפר (זה נראה כמו 6 סוללות אצבע עטופות), האם המטען יוכל להטעין את הבטריה?
2) תוך כמה זמן יוכל להטעין המטען את הבטריה הספציפית הזו: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19127__Turnigy_nano_tech_2700mah_2S_65_130C_Lipo _Pack.html
תודה רבה :)
prostore
20-02-2012, 07:48:29
וואלה גם אני רוצה לקנות מטען דומה . . .
עד כמה סוללות ניתן להטעין יחד ? ? ?
prostore
20-02-2012, 07:49:19
שים לב מגיע בלי מטען - ספק כח !
Friman
20-02-2012, 08:18:54
היי נירו
לגבי המטען הספציפי הזה, היו כמה אנשים שדיווחו על בעיות איתו. ממליץ לך על האח התאום שלו מבית טורניג׳י, A-6-10 200w (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F11444%5F%5FTurnigy%5FA%5F6%5F10%5F200W%5FBal ance%5Fcharger%5Fdischarger.html). יש כזה לפחות ל6-7 מהחברים בפורום מסוקים חשמליים (ואני ביניהם) ומעולם לא שמעתי על בעיות איתו. שזה מוזר כי זה אמור להיות בדיוק אותו המטען כמו זה של הוביקינג שרשמת, רק באריזה שונה... אולי משהו בתוכנה שונה. בכל אופן המטען שרשמתי ממש סבבה, נוח לעבודה ודי שקט עם הספק טוב מאד. רק הלוח בלאנסר החיצוני שלו עשה לי קצת בעיות אבל זה זניח, מחברים את פלאג הבלאנסר ישירות למטען או קונים לוח אחר כזה בעלות של דולר.
לגבי זמן טעינה - טעינה ב1C משמעה שהמטען טוען בזרם מקביל למיליאמפר/שעה של הסוללה. כלומר, בטעינה בזרם כזה ייקח למטען בתאוריה שעה לטעון את הסוללה ממצב ריק לגמרי. אבל לרוב לא מקובל ״לייבש״ סוללת ליפו עד סוף הקיבולת, זה מזיק לה וגם מסוכן, מקסימום פורקים 80%. 60 דקות כפול 80% זה 48 דקות + הזמן שלוקח שלב הבלאנס (אם אתה טוען בתוכנית בלאנס- מומלץ) וזה זמן שתלוי באיכות הבלאנסר של המטען ובמספר התאים של הסוללה - לסוללת 6 תאים זה בערך רבע שעה, לסוללת 2 תאים כמו שרשמת זה כמה דקות, ובסה״כ אתה מגיע לבערך שעה. לרוב פורקים פחות מ80% מהסוללה, הממוצע שלי זה סביב 45 דקות לטעינת סוללה ב1c.
אפשר במטען שכזה להגביר את קצב הטעינה מעבר ל1c, הוא טוען בזרם של עד 10 אמפר. זה כמובן תלוי בסוג הסוללה ועד כמה c ניתן לטעון אותה. סוללות ננו טק מיוחדות בזה שהן מאפשרות ערכי c גבוהים יחסית בטעינה, עד 5-8c, תלוי בסוללה. לכן תאורטית אפשר לטעון את הסוללה שלך על 10 אמפר ולקצר את זמן תוכנית הטעינה לרבע. שים לב שהזמן הנדרש לבלאנס לא ייתקצר אם זרם הטעינה גבוה יותר, זה שלב נפרד. אבל!!! טעינה בזרמים גבוהים מקצרת את משך החיים של הסוללה ואם ערכי הc שמצהיר היצרן אינם מדוייקים, טעינה בזרמים גבוהים עשויה להיות מסוכנת ולגרום לסוללה להתלקח. לכן בבית כשיש לך זמן, מומלץ תמיד לטעון ב1c. ובשטח אם אתה ממהר, מקסימום מומלץ 2c בהתאם ליכולות הטעינה של הסוללה. כמובן שתראה בשטח אנשים שטוענים גם ב4c, זה לא דבר בטוח ולא בריא לסוללות.
סוללות ניקל מטאל אפשר לטעון דרך המטען הזה בתוכנית ניקל מטאל אבל אם אני זוכר נכון יש לך אורורה 9? הכי פשוט להטעין את הסוללה בתוך המשדר עם המטען שמקבלים איתו, להכניס ולהוציא כל פעם זה כאב ראש וגם שוחק את המגעים. שים במטען ללילה לפני יום ההטסה ואתה מסודר. אגב אם הסוללת שני תאים היא למשדר - זו הוצאה שאתה יכול לחסוך כרגע אם סוללת המשדר של האורורה שלך חדשה. לסוללות האלו יש גרף פריקה מוצלח יחסית לניקל מטאל אחרות, לי הסוללה מספיקה בקלות ליום הטסה ואפילו לשניים שלושה. פשוט להטעין לילה לפני כל הלילה והכל סבבה. אה, ואם אכן הסוללה מיועדת למשדר, אין לך שום צורך בסוללת 65c- סתם יקר, המשדר צורך אמפרים בודדים בלבד. באופן כללי בסוללות למשדר ולמקלטים מחפשים בד״כ סוללות עם c נמוך, אני לא לגמרי בקיא מדוע אבל כך מקובל. בכל אופן ב65c אין שום צורך אם זו סוללה למשדר או למקלט.
לגבי ספק - אכן המטען שרשמת וגם שלי לא מגיעים עם ספק כח. הפיתרון הפשוט ביותר זה לקנות בזאפ ספק כח חדש של מחשב - עולה 74₪ כולל משלוח לספק 530 וואט, ולעשות לו הסבה לפי המדריך הבא:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?40141-%F1%F4%F7-%EB%E5%E
המהדרין מעדיפים להשתמש בספקי כח של שרתים שעברו הסבה, הם הרבה יותר חזקים. אבל למשתמש הממוצע ספק כח רגיל של מחשב הוא די והותר.
תתחדש ובהצלחה
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.