התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה כיוון מנוע ניטרו



iGold
25-02-2012, 12:25:47
היי,
אפשר בבקשה טיפים בכיוון מנוע ניטרו?
המנוע לא חדש ועבד כמה פעמים (לא באוויר) אך אני מניח שהוא לא מכוון..

flatspin
25-02-2012, 16:48:51
קיימים סוגים שונים של מנועי מתנול (ניטרו) ויצרנים שונים. לפיכך גם אופן הכיוונים שונה בהתאם למנוע המסויים בו מדובר.
רשום את פרטי המנוע שברשותך, דגם, גודל ושם היצרן, ותקבל הנחיות ברורות ולא ניחושים.

Guyb
25-02-2012, 17:17:58
אשמח שתעזרו לי איך לעשות הרצה למנוע שלי OS 46 AX

תודה רבה

עמי
25-02-2012, 20:01:42
היי
להרצת מנוע OS 46 AX
פעל לפי המדריך שכתבתי :

מדחף להרצה:
השתמש במדחף עם אותו ערך פסיעה (פיטץ') בו תשתמש בטיסה, אך במידה אחת קטנה יותר בקוטר, בכדי להפחית את העומס. הסל"ד לא יגיעו לערכים המסכנים את שלמות המנוע.

ההרצה תתבצע עם קרבורטור פתוח למקסימום (Full throttle). כלום לא יושג בהרצה, אם תאפשר למנוע לעבוד בסיבובי-סרק, או במצערת חלקית. פתח את המצערת בהדרגה עד הסוף, מיד לאחר ההתנעה.

בהתחלה, הרץ את המנוע כ-15 עד 20 דקות, במוֹד שתי-פעימות עשיר. הסל"ד יהיו בערך 500 מתחת לשיא וכלום לא יקרה למנוע חדש מסוג זה, אם תבדוק היכן השיא. המנוע עשוי לגמגם קלות במשך ריצה זו והסל"ד שלו באותו מצב מחט יעלו מעט; מהדקה הראשונה ועד סיום ההרצה הראשונית.

לאחר שלב ראשוני זה, יש לסגור את המחט (עד קרוב לשיא הסל"ד) לזמנים קצרים; כ-10 שניות לערך כל פעם; ולפתוח אותה שוב למוֹד שתי-פעימות עשיר, בכדי לאפשר למנוע להתקרר, למשך 20 שניות לערך.

לאחר כ-5 דקות של ביצוע מחזורים כאלה, נסה להגיע בזהירות למקסימום סל"ד.
אם המנוע מצליח להחזיק סל"ד מרבי ללא צניחה\ירידה במשך 60 שניות, סיימת את ההרצה.
אם הסל"ד צונח, פתח את המחט מיד (!) בכדי לִמְנוֹע נזק, חזור על השלב הקודם במשך עוד 5 דקות ונסה שוב.
חזור על התהליך עד שהמנוע מצליח להחזיק 60 שניות בסל"ד מקסימאלי ללא צניחה; ובכך תסיים.

אסור בזמן ההרצה לאפשר למנוע לפעול לאורך-זמן במוֹד ארבע-פעימות (עשיר מדי, קר מדי), אך אין שום בעיה לעשות זאת מיד לאחר סיום ההרצה.

בהצלחה

עמי

tamos
25-02-2012, 20:04:13
יש בספר שקיבלת עם המנוע הוראות מדוייקות?

iGold
26-02-2012, 07:18:23
אין לי ספר.
המנוע הוא asp 25, המנוע לא חדש..

הרצה הוא עבר בעבר, אבל כרגע הוא לא מכוון ואני רוצה לדעת איך עושים את זה
חוץ מזה, צריך להפעיל אותו על איזה 2 מיכלים כדי שינקה את הלכלוכים והשמן שנשאר מפעמים קודמות

תודה על העזרה!

iGold
27-02-2012, 14:39:21
יש עצות?

yehuda.bitton3
27-02-2012, 17:37:15
מדובר במנוע עם סיכת דלק אחת ויחידה אני מניח נכון?אני לא מכיר את המנוע לכן לא יודע להגיד לך בכל אופן במידה וכן תסגור את הסיכה עד הסוף לאחר מכן תפתח אותה שלוש סיבובים כמובן שאתה עדיין לא מכוון, מכאן תניע את המנוע ותראה האם במצערת מלאה הוא עובד בסל"ד גבוהה יחסית ופולט מעט דלק, אם הוא נשמע לך חלש ופולט הרבה מאוד דלק לא שרוף מהאגזוז סימן שאתה עשיר מידי ואתה צריך לסגור את הסיכה אתה יכול לעשות את זה גם כשהמנוע מונע(כמובן במידת האפשר מבלי לסכן את הידיים שלך!) עד לקבלת המצב האופטימלי.
להגיד לך מה המצב האופטימלי?אי אפשר להגיד לך בכתב זה משהו שמשתנה ממנוע למנוע אפילו מאותו סוג לכן אתה צריך לשחק קצת עם זה בהתאם למה שאמרתי ואם אתה לא מצליח העצה הכי טובה שלי היא שתיקח אותו למישהו שמבין או תעזר באחד כזה שגר בסביבתך.

avichoen
28-02-2012, 21:02:41
הנה קישור להוראות בסיסיות מ-himodel.com. (http://www.himodel.com/en/rc_manuals_url.php?id=84)