PDA

צפייה בגרסה מלאה : BEC למסוק 12S



Trex450
28-02-2012, 07:51:15
היי
אני עומד להתחיל להרכיב את ה700 שלי הוא מגיע עם BEC ל6V של אליין עכשיו זה אומר לעבוד עם סוללת 2S נפרדת לרדיו חשבתי להזמין BEC שיקח מתח מהסוללה הראשית 12S האופציה הראשונה שלי הייתה ה CC BEC PRO
יש למישהו רעיון טוב יותר??
במה אתם משתמשים על מסוקים כאלו??
תודה.

tkolber
28-02-2012, 08:42:02
מה הרעיון? הרי בניגוד למסוקים קטנים יותר, ששם אין ברירה ולכן משתמשים באותה סוללה למערכת רדיו ולמנוע, יש לך את האפשרות להפריד את המערכות ולא להיות בסיכון במקרה של התלקחות סוללות מנוע, קצר במנוע או בבקר ועוד תרחישים.

לא הייתי ממליץ לך לעשות את המהלך הזה.

Trex450
28-02-2012, 08:58:40
נושא הביטחות כבר נדון ונטחן מכל כיוון אפשרי זו לא השאלה על הפרק בא לא נגרור לשם את הדיון הזה.
השאלה כאן פונה למי שכן עובד עם BEC מ 12S למערכת רדיו עם איזה BEC הוא עובד או אם איזה הוא היה רוצה לעבוד.
תודה :)

עוז
28-02-2012, 09:29:22
בנוסף למה ש tkolber אמר לך - לא מומלץ לעבוד עם רגולטור שניזון ממתח גבוה של 50-44V וממיר אותו למתח נמוך של 6-7V - במקרה הזה הניצילות נמוכה ולכן הרגולטור יתחמם ויכול להשרף בקלות.
זאת הסיבה ש ESC מעל ל 8S לא מגיעים בדרך כלל עם BEC - עדיף לעבוד עם BEC חיצוני וסוללת מקלט של 2S

עוד יתרון של BEC חיצוני - הוא בטיחות! ניתן לבצע כיולים או בדיקות כמו בניטרו, המנוע לא יסתובב בטעות אם לא נחבר את ה ESC

שחר לזרוב
28-02-2012, 09:37:59
ראיתי במסוק של מר גולדשטיין פתרון נחמד ביותר למסוקי ה-700 בהם משתמשים בשתי סוללות של 6 תאים כל אחת עם מפצל טורי בין הבקר לסוללות. ה-BEC מחובר רק לסוללה אחת של 6 תאים ולא לשתי הסוללות (12 תאים). כך כשמחברים את הסוללה הראשונה שמחוברת ל-BEC מפעילים למעשה רק את מערכת האלקטרוניקה, ורק כשמחברים את הסוללה השניה נדרך גם הבקר של המנוע. כך ה-BEC ניזון ממתח של 22V ולא 44V, וכך גם ניתן לבצע כיוונים וכיולים של מערכת האלקטרוניקה בלי לנתק כל פעם את המנוע מהבקר.

wonderd
28-02-2012, 10:17:41
super bec של WR עובד מצויין עם 50V, הפתרון של שחר ידוע ועובד טוב, למרות שגם אני באופן אישי לא הייתי עושה את זה.
מעבר לכך, ה BEC המקורי שמגיע עם המסוק מספיק בהחלט. מניסיון.

kondason
28-02-2012, 10:26:26
אני מאמץ את הפתרון של שחר. אחלה רעיון תודה.

mosheg
28-02-2012, 11:21:18
חברה שימו לב !!!
היישום של חיבור ה BEC על סוללה אחת קצת בעייתי - פיזית.
לתוך ה EC5 נכנסים 2 חוטים עבים של הבקר קשה לצרף אליהם את חוטי ה BEC
1. מי שעושה את זה חייב להוסיף שרינק על חוטי הבקר בכדי לקבע את חוטי ה BEC אסור שתהייה תזוזה של חוטים אלה.
2. חשוב מאוד לחבר קודם את הסוללה של ה BEC קודם.

מעבר לזה נוסה כבר הרבה פעמים עובד מעולה.

Yoav Lahav
28-02-2012, 11:31:54
משה אם מחברים צרכן נוסף רק לאחת הסוללות אין בעיה שהיא נפרקת יותר מהשניה?


חברה שימו לב !!!
היישום של חיבור ה BEC על סוללה אחת קצת בעייתי - פיזית.
לתוך ה EC5 נכנסים 2 חוטים עבים של הבקר קשה לצרף אליהם את חוטי ה BEC
1. מי שעושה את זה חייב להוסיף שרינק על חוטי הבקר בכדי לקבע את חוטי ה BEC אסור שתהייה תזוזה של חוטים אלה.
2. חשוב מאוד לחבר קודם את הסוללה של ה BEC קודם.

מעבר לזה נוסה כבר הרבה פעמים עובד מעולה.

kondason
28-02-2012, 13:06:24
משה שלום
תשלח לנו בבקשה תמונה של הביצוע

kondason
28-02-2012, 13:18:13
משה אם מחברים צרכן נוסף רק לאחת הסוללות אין בעיה שהיא נפרקת יותר מהשניה?

יואב תאורתי כן, במעשי הצריכה של הבק מאוד נמוכה.
סוללה של 1.9 אמפר 2 תאים מספיקה לי ל8 טיסות ב600
גם היצרן של הבק ממליץ על חיבור שכזה
קבל קישור
http://www.castlecreations.com/products/ccbec.html#

mosheg
28-02-2012, 13:27:39
כן יואב היא נפרקת יותר , נו ואז מה. ההבדל ממש זניח.
צריכה של סרוואים לטיסה במקסימום 500 MA לטיסה. הסוללה פי 10 בנפח.
בבדיקת מתח לאחר טיסה יש הבדל של 0.1 V בין סוללה אחת לשנייה תסכים איתי שזניח.

לפי דעתי לאחר חיבור הסוללה השניה הצריכה מתקבלת משניהם

היום אחר הצהרים אצלם ואעדכן את הפורום.

Yoav Lahav
29-02-2012, 08:32:45
מסכים איתך שזה אכן זניח.


כן יואב היא נפרקת יותר , נו ואז מה. ההבדל ממש זניח.
צריכה של סרוואים לטיסה במקסימום 500 MA לטיסה. הסוללה פי 10 בנפח.
בבדיקת מתח לאחר טיסה יש הבדל של 0.1 V בין סוללה אחת לשנייה תסכים איתי שזניח.

לפי דעתי לאחר חיבור הסוללה השניה הצריכה מתקבלת משניהם

היום אחר הצהרים אצלם ואעדכן את הפורום.

ziki
29-02-2012, 10:44:31
אני לא פוסל את השיטה הזו אבל העדפה האישית שלי סוללת מקלט נפרדת (בהנחה שמתאפשר פיסית למקם אותה על המסוק באופן ראוי).
המנוע הוא צרכן זרם כבד ביותר ולכן ההסתברות לבעיות הקשורות לסוללות תהיה גבוה יותר במקורות המחוברים לצרכנים כבדים יותר.
במקרה של קאט מנוע, או כל בעיה בסוללות הראשיות יהיה תמיד נחמד להשאר עם שליטה על המסוק גם במחיר הפסד של לא להשתמש ב BEC של הבקר (זו דעתי האישית).

mosheg
29-02-2012, 11:46:07
אנחנו ראינו תקלה של מישהוא עם BEC ששבר את המסוק. מסיבה זו חששנו עד ימים אלה.
אבל קרה לנו גם סוללת מקלט שעלתה באש בזמן טיסה למזלנו ירדנו שלמים.
אין ביטוח בשני המקרים. כיום ה BEC יודע להמשיך לעבוד גם אם ה ESC חתך ו "אין מנוע".
אני מדבר על BEC חיצוני שאינו חלק מהבקר.
השיקול שלנו לעבור הוא רק עניין של נוחות. וזה באמת נוח.

ziki
29-02-2012, 11:49:03
בשביל זה עובדים עם סוללת מקלט וסרוואים למתח גבוה (הזנה ישירה).
הכי בטוח והכי פשוט למרות שאף פעם אין חסינות של 100% זו עדיין הדרך הבטוחה ביותר לטעמי.

lior_bar_ami
29-02-2012, 15:08:05
ציקי - LIKE!