צפייה בגרסה מלאה : שאלה מה צריכים להיות הזוויות קולקטיב בTREX 700 3GX
lehatis
29-02-2012, 09:57:30
בחוברת אני חושב שמופיע 12 פלוס מינוס בELE ALR אבל זה נראה לי קצת מוגזם..?
ועוד משו.מה צריך להיות הזוויות של המינוס בנורמל שהסטיק נמצא בחלק הכי תחתון שלו?
תודה מראש ויום טוב
wonderd
29-02-2012, 10:21:14
אם זה מה שכתוב בחוברת - כדאי להתחיל משם אחר כך לשנות לפי הצורך האישי שלך. אני חושב שכדאי לבדוק שוב, אם אני זוכר נכון מדובר על כ 9 מעלות בסייקליק.
ההגדרה של סטיק תחתון בנורמל תלוייה בך, רוב המטיסים מגדירים בין -5 ל -7, הבעיה עם פחות זוית במינוס היא שכשצריך להוריד את המסוק בתנאי רוח, לא כדאי להשתמש בכל הזוית - מה שיגרום לכמעט כיבוי של המנוע..
meshushelly
29-02-2012, 13:13:30
גם ב 550 רשמו בחוברת זוית של 12. גם לי נראה בהתחלה מוגזם. קראתי על זה וזה בהחלט אמור להיות ככה, משהו שקשור לעובדה שזה fbl שצריך טווח גדול יותר. אצלי מוגדר ככה ב 550 ועובד מצויין.
משה.
סייקליק 9 מעלות.
גרף נורמל : מינוס5 , אפס מעלות באמצע, 12 מעלות.
גרף איידל: מינוס 12 , אפס מעלות באמצע, 12 מעלות.
אני טס ככה עם ה600efl, ככה טסתי עם ה550 וזה עובד מושלם!
מה שמטריד קצת זה שלא ידעת את הפרטים הללו ואתה עומד להטיס מסוק רצחני...
כך בחשבון שאת הטסט ייבצע מישהו מנוסה, לדעתי תיאלץ להוסיף אקספו כדי לרכך אותו...
wonderd
29-02-2012, 13:53:07
בסייקליק אין שום צורך להגזים עם 12 מעלות לדעתי
עבור שימוש במערכת פלייברלס.
זוית הסייקליק צריכה להיות מוגבלת בהתאם למערכת הפלייברלס איתה אתה עובד
לצורך הדוגמא: V-BAR דורשת 8 מעלות, TOTAL-G דורשת 12 מעלות ולגבי האחרות צריך לבדוק בחוברת ההוראות בהתאם.
יש חשיבות גדולה מאד לעקוב אחר דרישות המערכת וליישם בהתאם, לא פחות ולא יותר אלא בדיוק בהתאם למערכת איתה אתה עובד כדי להשיג תוצאות אופטימליות.
ציקי, במידה שזווית סייקליק של 9 מעלות גורם לי למסוק חריף
במיוחד הפתרון יהיה במתן אקספו גדול יותר?
lehatis
29-02-2012, 16:15:45
זה בסדר אמיר אני מכיר את המסוק וזה לא פעם ראשונה שהוא טס החלפתי שלט פשוט....
בכל אופן תודה לכולם על העזרה
שמתי 9-+ בזוויות
lehatis
29-02-2012, 16:16:16
למרות שככל הנראה בחוברת הם ממליצים על 12 -+
ציקי, במידה שזווית סייקליק של 9 מעלות גורם לי למסוק חריף
במיוחד הפתרון יהיה במתן אקספו גדול יותר?
בשימוש במסוק פלייברלס התשובה היא כן, רגישות וטווח תנועה הם שני פרמטרים שונים.
לכל מערכת פלייברלס יש את זוית הסייקליק שהמערכת מתוכננת לעבוד בה באופן אופטימלי, בכיול המערכת יש לכייל את זוית הסייקליק בהתאם למערכת ולא מומלץ להגביל אותה או לפתוח אותה כזוית גדולה יותר.
לאחר מכן, אם המסוק חריף מידי לסגנון ההטסה שלך אז יש מערכות בהן ניתן להתאים את הרגישות דרך המערכת ללא קשר לזוית הסייקליק שהיא חלק מהסטאפ הבסיסי ובמידה ואין אפשרות להתאים את המערכת לסגנון הטיסה אז בהחלט ניתן להוסיף מעט אקספו כדי לגרום לתגובה עדינה יותר של המסוק סביב מרכז הסטיק.
החריפות שאתה מרגיש בתגובות המסוק נובעת בעיקר מתכנון הראש של המסוק ולא דווקא בגלל הזוית.
מסוק עם ראש גבוה יותר יגיב חריף יותר לאותה זוית סייקליק ממסוק עם ראש נמוך יותר, מערכות הפלייברלס מתוכננות (כל אחת בהתאמה) ע"י היצרנים לעבוד מול זוית סייקליק קבועה.
את ההבדל אני מרגיש היטב כאשר אני מטיס את ה 700 ולאחר מכן עובר ל TDR, בשני המסוקים יש את אותה מערכת, שניהם מכויילים לפי הוראות היצרן של המערכת לזוית של 8 מעלות, ה 700 צריך מעט אקספו (ראש גבוה מאד) וב TDR בכלל לא.
תודה על התשובה, החכמתי ממך.
אתה אומר שהחלפת הראש הקיים לDFC תרכך לי את התנועה אך עם זאת המסוק יהיה מהיר הרבה יותר.
תודה על התשובה, החכמתי ממך.
אתה אומר שהחלפת הראש הקיים לDFC תרכך לי את התנועה אך עם זאת המסוק יהיה מהיר הרבה יותר.
בדיוק כך
wonderd
29-02-2012, 21:28:53
אמיר, הבעיה היא שאתה רוצה להטיס 3D ולכן האקספו לא ממש יעזור לך, כשאתה רוצה לבצע פיירופליפ לדוגמא, אתה לא משחק עם הסטיק באיזור המרכז אלא הרבה יותר מכך..תחשוב על זה - גם בגילגול פשוט או פליפ, אתה דואג לאמצע הסטיק או דוחף את הסטיק כמעט עד הסוף?
בקיצור, האקספו טוב לעזרה ביציבות המסוק באיזור מרכז הסטיק, לא טוב להטסת 3D, אם המסוק חריף לך מדי יש כמה כיוונים שאפשר לבצע, ביניהם הקטנת טווח הסייקליק.
אמיר
עשה לעצמך טובה, היצמד להוראות יצרן מערכת הפלייברלס שברשותך ופעל רק על פיהם, מהר מאד תיווכח שההסבר שנתתי לך כאן תואם אותן ב 100%.
ראיתי נסיונות של אנשים בשטח להגדיר זוויות סייקליק קטנות יותר או גדולות יותר ממה שיצרן המערכת מורה להגדיר, באף מקרה זה לא טס טוב יותר ולרוב זה אף הסתיים בכך שהמערכת עבדה פחות טוב מאיך שהיא אמורה לעבוד.
guyro
01-03-2012, 17:15:42
אמיר, הבעיה היא שאתה רוצה להטיס 3D ולכן האקספו לא ממש יעזור לך, כשאתה רוצה לבצע פיירופליפ לדוגמא, אתה לא משחק עם הסטיק באיזור המרכז אלא הרבה יותר מכך..תחשוב על זה - גם בגילגול פשוט או פליפ, אתה דואג לאמצע הסטיק או דוחף את הסטיק כמעט עד הסוף?
בקיצור, האקספו טוב לעזרה ביציבות המסוק באיזור מרכז הסטיק, לא טוב להטסת 3D, אם המסוק חריף לך מדי יש כמה כיוונים שאפשר לבצע, ביניהם הקטנת טווח הסייקליק.
אלעד, אלעד, אלעד....כמה שזה לא נכון.
האקספו עוזר בדיוק לתיקונים הקטנים האלו שצריכים שעושים תרגילי 3D בכל הרמות וזה גם הרבה תלוי במטיס ואיך הוא אוהב את המסוק שלו מכוון.
אני מכיר מטיס צעיר , מטיס די אגרסיבי ויש לו אקספו על הסיקלייק....:cool:
אפשר לדון באיך מכוונים מסוק , בגיאומטריה שלו , איך משפיע אורך הסטיקים בשלט, איך נכון לכוון גרפים, אבל לכתוב ששימוש באקספו לא טוב להטסת 3D....
תחשוב על זה ....האקספו לא משנה את החריפות כלומר זווית הסיקלייק, הוא בסך הכל משנה על גרף התנועה של הסטיק באיזה קצב תשתנה הזווית עדיין בקצוות היא תהיה זהה עם ובלי אקספו.
איזה כיף של פוסט, למדתי מזה כמה דברים.
כרגע אני בזוויות סייקליק של 9 מעלות.
אני אוהב את המסוק שלי בלוק ויציב באוויר. ה3D שלי מסתכם בקצת טיקטוקים
וחצאי פיירופליפים, אני בהחלט אכוון את הסייקליק ל12 מעלות ואבדוק ומאידך אגדיל
את האקספו כי יש לי הרגשה שיהיה חריף מידי באיזור אמצע הסטיק בריחופים שאני אוהב אותם
מדוייקוים מאד.
מקסימום, אני אחזור למצב הקיים.
wonderd
02-03-2012, 08:39:19
אלעד, אלעד, אלעד....כמה שזה לא נכון.
האקספו עוזר בדיוק לתיקונים הקטנים האלו שצריכים שעושים תרגילי 3D בכל הרמות וזה גם הרבה תלוי במטיס ואיך הוא אוהב את המסוק שלו מכוון.
אני מכיר מטיס צעיר , מטיס די אגרסיבי ויש לו אקספו על הסיקלייק....:cool:
אפשר לדון באיך מכוונים מסוק , בגיאומטריה שלו , איך משפיע אורך הסטיקים בשלט, איך נכון לכוון גרפים, אבל לכתוב ששימוש באקספו לא טוב להטסת 3D....
תחשוב על זה ....האקספו לא משנה את החריפות כלומר זווית הסיקלייק, הוא בסך הכל משנה על גרף התנועה של הסטיק באיזה קצב תשתנה הזווית עדיין בקצוות היא תהיה זהה עם ובלי אקספו.
1. קיבלתי את מה שאתה אומר, נבדוק את הענין יותר לעומק..
2. אני מניח שזה באמת תלוי בהרגל של המטיס ובנוחות שלו, אבל כמו שאתה כתבת - זה לא עוזר ל'חריפות' של זוית הסייקליק אלא רק מתקן באיזור אמצע הסטיק.
3. העובדה שהמטיס הצעיר מטיס עם אקספו, לא אומרת שזה נכון או שזה עוזר לו במשהו, רק שהוא רגיל לזה..
1. קיבלתי את מה שאתה אומר, נבדוק את הענין יותר לעומק..
2. אני מניח שזה באמת תלוי בהרגל של המטיס ובנוחות שלו, אבל כמו שאתה כתבת - זה לא עוזר ל'חריפות' של זוית הסייקליק אלא רק מתקן באיזור אמצע הסטיק.
3. העובדה שהמטיס הצעיר מטיס עם אקספו, לא אומרת שזה נכון או שזה עוזר לו במשהו, רק שהוא רגיל לזה..
לא פשוט יותר לכתוב טעיתי?
wonderd
02-03-2012, 09:00:04
tאני מניח שבסופו של דבר זה באמת עניין של העדפה אישית. תודה גיא על ההארה..
guyro
02-03-2012, 09:01:05
1. קיבלתי את מה שאתה אומר, נבדוק את הענין יותר לעומק..
2. אני מניח שזה באמת תלוי בהרגל של המטיס ובנוחות שלו, אבל כמו שאתה כתבת - זה לא עוזר ל'חריפות' של זוית הסייקליק אלא רק מתקן באיזור אמצע הסטיק.
3. העובדה שהמטיס הצעיר מטיס עם אקספו, לא אומרת שזה נכון או שזה עוזר לו במשהו, רק שהוא רגיל לזה..
אלעד,
היכן כתבתי שזה מתקן באיזור אמצע הסטיק....אולי אני רוצה בקצוות ההפוכים של הסטיקים...
ראה מה כתבת "האקספו... לא טוב להטסת 3D" - זה טעות שלך בלבד.
המטיס הצעיר ועוד רבים כמוהו הטיסו בהתחלה בלי אקספו וברגע ששינו לאקספו זה עזר להם מאוד - עוד פעם הנחה שגויה שלך.
אני יודע שהכוונות שלך טובות בלעזור, אתה אתה מטעה.
זו טעות בסיסית וקריטית להגדיר זוית סייקליק שונה מהזוית המומלצת על ידי יצרן מערכת הפלייברלס אותה אתה מתקין על המסוק.
ב VBAR לצורך הדוגמא יש להגדיר 8 מעלות בדיוק, לא יותר ולא פחות, אין כאן עניין של העדפה או גמישות אלא דרישת מערכת לכיול.
אין זה אומר שבזמן הטיסה הסייקליק יוגבל ל 8 מעלות לצורך כיול המערכת המיכנית מול האלקטרונית (זו לא הטסה עם פלייבר להזכירכם), במערכות פלייברלס כל עוד התנועה המבוקשת ע"י הסטיקים לא התקבלה הזוית תגדל בטיסה (גם ביותר מ 8 מעלות אם המערכת תחוש שיש בכך צורך).
אם ניקח מסוק פלייברלס מול מסוק פלייבר ללא הפעלת מנוע וניתן מעט סטיק ימני ימינה (אבל ממש מעט) נראה שבמסוק פלייבר תהיה תנועה קלה בסייקליק בהתאם למצב הסטיק וזו תעצר ברגע שתנועת הסטיק תעצר ואילו במסוק פלייברלס תהיה תופעה של המשך סחיפה של הזוית משום שהמסוק לא מגיב לשינוי המתבקש גם במחיר שאם נחזיק מספיק זמן את הסטיק מעט ימינה ללא תנועה נוספת יזוז הסוואש בסופו של דבר עד לקצה טווח התנועה (הרבה יותר מ 8 או 12 מעלות שהמערכת כוילה על פיו).
ריכוך קצב הרולים או הפליפים במערכות פלייבלרס נעשה או דרך המערכת על ידי שליטה ב AGILITY (עבור VBAR) או ע"י אקספו (דרך השלט) ורק כך.
כל דרך אחרת בניסיון של הגבלת זוית סייקליק או הגדלתה בסטאפ פרושה כיול שגוי של מערכת הפלייברלס מול המכניקה של המסוק על כל המשתמע מכך.
מי שעדיין לא משתכנע בעברית יוכל לקרוא גם את זה:
http://rc.runryder.com/helicopter/t683384p1/
או פשוט לא להתעצל ולקרוא את חוברת ההוראות של ה VBAR או של כל מערכת אחרת לפני שהוא עושה נסיונות לא חכמים, הכל כתוב צריך רק לקרוא ולהבין איך לעבוד נכון :rolleyes:
wonderd
02-03-2012, 09:32:33
אלעד,
היכן כתבתי שזה מתקן באיזור אמצע הסטיק....אולי אני רוצה בקצוות ההפוכים של הסטיקים...
ראה מה כתבת "האקספו... לא טוב להטסת 3D" - זה טעות שלך בלבד.
המטיס הצעיר ועוד רבים כמוהו הטיסו בהתחלה בלי אקספו וברגע ששינו לאקספו זה עזר להם מאוד - עוד פעם הנחה שגויה שלך.
אני יודע שהכוונות שלך טובות בלעזור, אתה אתה מטעה.
בשביל זה אנחנו כאן, כדי ללמוד אחד מהשני ולתקן טעויות..
תלמד אותי איך מכוונים אקספו לקצוות של הסטיקים, אני אשמח ללמוד משהו חדש שאני לא מכיר (יש לי DX7)..
על כמה אחוזים בערך מהניסיון שלך האקספו עוזר ומתי הוא מתחיל להפריע לטיסת 3D?
wonderd
02-03-2012, 09:39:36
ציקי, אם ההגדרה ל 8 מעלות מיועדת לכיול בלבד, מה בעצם הזוית המקסימלית שאליה יכולה המערכת להגיע? מה מגביל אותה?
ציקי, אם ההגדרה ל 8 מעלות מיועדת לכיול בלבד, מה בעצם הזוית המקסימלית שאליה יכולה המערכת להגיע? מה מגביל אותה?
שאלה טובה, יותר מסביר שהמערכת עצמה יודעת מתי לעצור, בהנחה שהיא כוילה נכון כמובן.
תראה זאת כך, כשאתה מכייל אל המערכת אתה קודם מגדיר לה את טווח הסטיקים ואת מרכז הסטיק, לאחר מכן היא דורשת כיול של 8 מעלות.
המשמעות שכעת בכל תזוזה של הסטיק במצב טיסה המערכת יודעת כמה תנועת סטיק שקולה למעלה בודדת (זאת אומרת כיילת למערכת את יחס התנועה המלא של המסוק ביחס לתזוזת הסטיק ולטווח הסטיק).
אני נוטה להאמין שלכלל המערכות יש הגבלה לקצה תנועה ביחס לזוית המקסימלית שמיכנית ניתן להגיע אליה עבור כלל המסוקים הנפוצים ובהחלט יתכן שבמסוק מסויים שיתכן והוא בעל סוואש מיוחד אתה תגיע למצב של נעילה מיכנית למרות שאני לא ראיתי את זה קורה, לפחות לא בויבאר וראיתי את המערכת הזו מותקנת על מעל ל 10 גדלים וסוגים שונים של מסוקים.
אם תגדיר זוית סייקליק גדולה או קטנה יותר מ 8 מעלות הרי שהמערכת תגיב גם לתיקונים טבעיים הנדרשים ממנה באופן עצל או קיצוני מידי (הגדרת זוית סייקליק גדולה מידי יכולה לגרום אפילו לאוסילציות במערכת).
כל הרעיון בהגדרת המערכת מול זוית קבועה שידועה לה היא לצרכי כיול בלבד ולא כאמצעי להגבלת תנועה.
מה מגביל אותה בקצוות? שילוב של כיול נכון והגדרות יצרן.
wonderd
02-03-2012, 09:56:27
זה לא מה שכתבת פה:
עבור שימוש במערכת פלייברלס.
זוית הסייקליק צריכה להיות מוגבלת בהתאם למערכת הפלייברלס איתה אתה עובד.
בכל מקרה, אי אפשר לקבל את זה כך, חייבת להיות לה מגבלת תנועה אחרת , מכאנית, אחרת היא לא תדע לעצור לפני שהיא דופקת את הסווש או את הלינקים כנגד הגוף.
אולי שם המקום שבו אנחנו יכולים להוריד את טווח התנועה של המערכת ועי"כ להוריד את 'חריפותה'? לא צריך לשנות את הכיול של התוכנה ע"פ החוברת לשם כך..
זה לא מה שכתבת פה:
בכל מקרה, אי אפשר לקבל את זה כך, חייבת להיות לה מגבלת תנועה אחרת , מכאנית, אחרת היא לא תדע לעצור לפני שהיא דופקת את הסווש או את הלינקים כנגד הגוף.
אולי שם המקום שבו אנחנו יכולים להוריד את טווח התנועה של המערכת ועי"כ להוריד את 'חריפותה'? לא צריך לשנות את הכיול של התוכנה ע"פ החוברת לשם כך..
זה בדיוק מה שכתבתי, הכוונה במוגבלת על פי המערכת היא שבזמן הסטאפ לכל מערכת יש זוית אחרת שעל פיה המערכת מתכיילת.
vbar 8 מעלות
total g 12 מעלות
מה לא ברור?
לזוית הכיול של המערכת אין משמעות כזוית קצה, זו זוית לכיול בלבד אך אם תבחר שלא להתייחס אליה כנתון מוכתב הרי שכל המערכת שלך לא מכויילת.
אתה לא חייב לקבל את זה אבל זו העובדה.
לדעתי מה שמבלבל אותך זה כיול פלייבר מול כיול של פלייברלס, אלו שני כיולים שונים לגמרי.
wonderd
02-03-2012, 11:47:46
אני לא חושב שאני מתבלבל, אם המערכת מסוגלת במקרה הצורך לעבוד את המקסימום הנקבע בכיול - איך היא יודעת מהי הנקודה שאותה אסור לה לעבור?
התשובה שלך שאתה מאמין שהמערכת יודעת מעצמה לא נראית לי מספקת ואני לא סומך על מה שנמצא בתוך ענן אלא אם יש הסבר יצרן לכך.
שים לב שלא טענתי מעולם שלא צריך לעבוד לפי הגדרות היצרן, להיפך - אני בהחלט חושב שהגדרות היצרן הן תמיד הבסיס לכל כיוון שאנו מבצעים ולא רק בפלייברלס אלא בכל התקנה/הגדרה/כיול של המסוק.
guyro
02-03-2012, 12:14:35
בשביל זה אנחנו כאן, כדי ללמוד אחד מהשני ולתקן טעויות..
תלמד אותי איך מכוונים אקספו לקצוות של הסטיקים, אני אשמח ללמוד משהו חדש שאני לא מכיר (יש לי DX7)..
על כמה אחוזים בערך מהניסיון שלך האקספו עוזר ומתי הוא מתחיל להפריע לטיסת 3D?
אתה באמת לא יודע לכוון אקספו בשלט...? ,האחוזים הם בהתאם למטיס ולמסוק שלו , אין כלל קבוע.
ושום פעם "להפריע לטיסת 3D" ? אני מתחיל לחשוב שהתגובות שלך בשרשור הם רק לעורר פרובוקציות...חבל !
wonderd
02-03-2012, 12:23:06
מה הקשר פרובוקציות? אני לא יודע איך לכוון אקספו לקצוות התנועה כמו שאתה כתבת, אלא רק לאיזור מרכז הסטיק, אתה אומר שיש אפשרות כזאת - אני אשמח ללמוד ממך.
"להפריע לטיסת 3D" - האם הגדרת 70% אקספו בשלט עדיין לא תפריע לאסף או לתותי או לכל ילד מוכשר אחר להטיס 3D כמו שהם יודעים? אתה מצביע על כך שאני טועה, סבבה, קיבלתי, אבל לפחות תן דעתך הלאה ותסביר על מה אתה מדבר - האם מדובר על 2% אקספו? האם 20%? האם 70%? אני לא שואל בציניות ואני חושב שכל מי שקורא פה ישמח ללמוד.
גיא - אם אתה לא יודע לעזור בדברים שאתה כותב לגביהם - אתה לא חייב - אבל אל תהפוך את זה לפרובוקציה, בטח שלא מצידי.
ציקי אמנם לפעמים מרגיז בצורת התגובות שלו - אבל לפחות לאחר מכן הוא מסביר את מה שהוא כותב.
אלעד אני משתמש בכ- 20% בשלט DX8 על ה-ELEV ו-AILE וכ-25% על הזנב.
אומנם זה מסוק פלייבר עדין והאקספו מוגדר מאמצע הסטייק החוצה.
לגבי זוויות אני כיוונתי את ה-3G לפי הגדרות יצרן ואחרי זה הורדתי את האחוזים לפי
התחושה בטיסה. זוויות של 12 בסייקליק הינם חריפות ביותר והדרך היחידה לשכך את זה
הייתה באמצעות הורדת אחוזי הסווש אחרי הגדרת המערכת. אני לא יודע על דרך אחרת....
ובשורה התחתונה המערכת עבדה חלק והטסתי איתה ללא שום ריסוק כזה או אחר.
ההבדל בין מערכת פלייברלס לפלייבר הן היכולות להגיע לזוויות הגבוהות בסייקליק.
בפלייבר המקסימום שהצלחתי להגיע בטירקס 700 היו 9 מעלות לעומת 14 בפלייברלס של אליין.
מיקאדו והאחרות זה כבר ליגה אחרת כמו שהרוב יודעים......
שיהיה שבת שלום.
אלעד, מצטער שאני מרגיז אותך אבל אני כנראה כבר לא אשתנה, זה מה יש.
באחריות יצרן המסוקים לדאוג לתכנון ראש ברמה כזו שבמידה ותכייל את המסוק לזוויות קולקטיב מקסימליות (בד"כ +- 14 מעלות) לא תקבל נעילות מכניות בתנועות סייקליק קיצוניות, כמה קיצוניות בדיוק ? שאלה טובה -הימור שלי עד איזור ה 12-14 מעלות משום שלא ראיתי מערכת פייברלס שבזמן הכיול דורשת זוית גדולה מ 12 מעלות שזו כלעצמה מהווה זווית קיצונית ביותר (כשהייתי מטיס מסוקי פלייבר לא הרגשתי צורך לכייל לזוית כזו ואכן בפלייבר מבצעים את ההגבלות הללו במידת הצורך, בפלייברלס לא, את המערכת ניתן ל"סרס" מאוחר יותר על ידי AGILITY או על ידי אקספו כפי שציינתי.
אני בטוח שיצרני המערכות מודעים היטב למגבלות המיכניות שהן דיי דומות בין המסוקים השונים, רוב המסוקים כיום מתוכננים לקולקטיב +- 14 מעלות, מרחפים ב 5 מעלות וסביר שגם בעלי מגבלה דומה בסייקליק ובכל מקרה המסוק יגיב חזק מאד עוד לפני שתגיע למגבלה הזו (יש לא מעט סרטוני 3D בהם בזמן התרגילים יש מצלמה המצלמת את תנועות הסייקליק על המסוק).
מה גם שעצם העובדה שכל מערכת דורשת זוית סייקליק שונה לכיול לא גורמת לכך שבתום הכיול תקבל בVBAR מסוק עייף יותר מאשר ב TOTAL-G רק בגלל זוית הכיול השונה וזאת משום שמדובר אך ורק בזוית המשמשת לנקודת ייחוס ובכלל לא כתנאי להגבלה.
ולסיכום הדיון הזה, אני מטיס את ה 700 עם כ 10% אקספו, את ה TDR בכלל ללא אקספו.
השימוש באקספו הוא לטובת העדפה אישית של המטיס לרמת הדיוק בתרגילים ולא כמגבלה בביצועם וההחלטה על שימוש באקספו קיצוני כגון 30% תבוא בעיקר משימוש בראש גבוה מאד (יותר משל מסוק 700 לצורך העניין) אתה ציינת אקספו 70% זה כבר לא ריאלי.
מדוע ראש גבוה מצריך שימוש נרחב יותר באקספו - זה כבר נושא לדיון אחר.
אלעד אני משתמש בכ- 20% בשלט DX8 על ה-ELEV ו-AILE וכ-25% על הזנב.
אומנם זה מסוק פלייבר עדין והאקספו מוגדר מאמצע הסטייק החוצה.
לגבי זוויות אני כיוונתי את ה-3G לפי הגדרות יצרן ואחרי זה הורדתי את האחוזים לפי
התחושה בטיסה. זוויות של 12 בסייקליק הינם חריפות ביותר והדרך היחידה לשכך את זה
הייתה באמצעות הורדת אחוזי הסווש אחרי הגדרת המערכת. אני לא יודע על דרך אחרת....
ובשורה התחתונה המערכת עבדה חלק והטסתי איתה ללא שום ריסוק כזה או אחר.
ההבדל בין מערכת פלייברלס לפלייבר הן היכולות להגיע לזוויות הגבוהות בסייקליק.
בפלייבר המקסימום שהצלחתי להגיע בטירקס 700 היו 9 מעלות לעומת 14 בפלייברלס של אליין.
מיקאדו והאחרות זה כבר ליגה אחרת כמו שהרוב יודעים......
שיהיה שבת שלום.
שגיא
אתה טועה, כיול המערכות על פי זווית שונות לא מעיד על יכולתם להגיע לזווית חריפה יותר של סייקליק בזמן עבודה.
זו פשוט נקודת ייחוס שונה של כל מערכת.
בפלייבר זה נקבע על ידי משקל פדלים ומיקום משקולות על הפלייבר, בפלייברלס זה נקבע על ידי משחק של זווית סייקליק ומהירות תגובה רק שלאחר כיול הפלייברלס המערכת יודעת גם איפה לעצור את הסוואש במקרי סחיפה מה שעליך להגביל בלימיטים בפלייבר ששם הכל מיכני.
guyro
02-03-2012, 16:17:07
מה הקשר פרובוקציות? אני לא יודע איך לכוון אקספו לקצוות התנועה כמו שאתה כתבת, אלא רק לאיזור מרכז הסטיק, אתה אומר שיש אפשרות כזאת - אני אשמח ללמוד ממך.
"להפריע לטיסת 3D" - האם הגדרת 70% אקספו בשלט עדיין לא תפריע לאסף או לתותי או לכל ילד מוכשר אחר להטיס 3D כמו שהם יודעים? אתה מצביע על כך שאני טועה, סבבה, קיבלתי, אבל לפחות תן דעתך הלאה ותסביר על מה אתה מדבר - האם מדובר על 2% אקספו? האם 20%? האם 70%? אני לא שואל בציניות ואני חושב שכל מי שקורא פה ישמח ללמוד.
גיא - אם אתה לא יודע לעזור בדברים שאתה כותב לגביהם - אתה לא חייב - אבל אל תהפוך את זה לפרובוקציה, בטח שלא מצידי.
ציקי אמנם לפעמים מרגיז בצורת התגובות שלו - אבל לפחות לאחר מכן הוא מסביר את מה שהוא כותב.
אלעד, תמשיך להציא דברים מהקשרם....ולהכניס נתונים שלא נכתבו...אני נהנה מכל רגע...:cool:
הנקודה הייתה מאוד ברורה:
- כתבת שאסור להשתמש באקספו כדי להטיס 3D...אני אומר שאתה טועה ולראיה רוב החברה שמטיסים 3D אכן משתמשים באקספו...
- אתה רוצה ערך...כתבתי שזה תלוי במטיס ובמסוק שלו, אין כאן נוסחת קסמים, אחד משתמש ב-30% ואחד ב-5%.
- כתבתי "אולי אני רוצה בקצוות ההפוכים של הסטיקים..." זה הייתה רק דוגמא....לדעת איך...תהפוך את הגרפים באקספו...
הבעיה איתך שאתה כל פעם קובע משהו בצורה כזו נחרצת ובכך מטעה אנשים...תפסיק עם זה, תקרא את השירשור עוד פעם ותספר עד 10 לפני שאתה מגיב. (אפרופו...זה מזכיר לי את השירשור של הדלק...)
ליתר המטיסים, ביחוד הפליירברלס, לכל יצרן מערכת פלייברלס יש את האלגוריתם / נוסחא שלו להתנהגות המערכת, לא תמיד ניתן לכוון זוויות סיקלייק פיסית איך שרוצים. כמו שציקי נתן דוגמא טובה ל- VBAR.
בנוסף שימוש נכון באקספו יאפשר לכם להטיס יותר מדויק ובתרגילים המתקדמים, יאפשר לכם לבצע תיקונים קלים בתנועה ביתר קלות.
יאללא, גם ככה השירשור הזה התארך מעל המצופה...
ושתהיה שבת שלום לכולם !!! :-)
lehatis
02-03-2012, 16:24:28
אז לסיכום אם רשום לי הוראות של ה3GX לשים בזוויות 12 +- זה מה שאני צריך לעשות?כי כרגע זה על 9 וזה בסדר גמור מבחינתי לא יודע איך זה מבחינתה?
תודה ושבת שלום לכולנו נקווה מחר ליום עם קצת יותר שמש :cool:
RonEfrat
02-03-2012, 16:44:44
כמות האקספו ששמים תלויה בכמה דברים,
1. מהירות הסרוואים - מסוק עם סרוואים איטיים יחסית יצטרך לרוב פחות אקספו מכיוון שהסרוו מגיב ביותר אדישות ואיטיות מה שבעצם מרגיש כמו אקספו
אך כאשר הסרוואים מהירים יותר הם מגיבים יותר בחדות וזריזות ובעצם מגיבים יותר לתנועות סביב מרכז הסטיק מה שידרוש יותר אקספו.
2. המטיס, גם אלוף עולם וגם מתחיל צריכים לנסות ולהרגיש לבד מה יותר נוח, להגיד שעם אקספו לא ניתן לעשות 3D זה טעות גדולה, ללא אקספו קשה הרבה יותר לדייק ורואים על המסוק חוסר דיוק ברור....
מה שכן יותר מדי אקספו יכול להיות לא טוב כי נוצר שטח מת בתחילת התנועה.
3. מערכת הרדיו - בכל שלט זה משפיע שונה, יכול להיות על מסוק זהה לחלוטין בשלט אחד 20% ובאחד 40%....
לגבי הויבאר ה8 מעלות שהוא מבקש בעצם נועדו להראות למערכת מה טווח התנועה שלה,
מניסיון שלי עם שמים יותר מ8 (גם בחצי מעלה) ניתן לראות שכאשר עושים רול 4 נקודות לדוגמא בכל עצירה המסוק חוזר טיפה אחורה, עם יש פחות מ8 המסוק בולם פחות בחדות....
רון
מחמם את הלב לדעת שיש עוד מטיסים צעירים שמטיסים עם אקספו חוץ מאותו "צעיר מפורסם" מתחילת השירשור :) (בנינו כולה לקח מקום 5 בעולם, מה הוא מבין?)
השירשור הזה התחיל כבר להדאיג אותי, לרגע חשבתי שרק זקנים כמוני עובדים עם אקספו :rolleyes:
נראה לי שמצאתי את הסיבה ל 8 מעלות (לפחות עבור הסינים אבל גם אצלי זה עובד):
http://www.onlinechineseastrology.com/content-detail.aspx?ID=108
wonderd
02-03-2012, 20:30:45
לגבי השימוש באקספו - תודה רון על ההסבר, למדתי משהו, לפחות מישהו יודע להסביר.
ציקי, תודה על ההסבר, את הערך של 70% נתתי רק כדוגמא ולא כערך אמיתי לשימוש, קיבלתי יותר מתשובה אחת, תודה.
לגביך גיא - אתה מלא BS ואינטרסים שלא קשורים לפה, אם היית נהנה - לא היית רץ להתלונן עליי בכל פעם שאני כותב מילה שלא נראית לך..:cool::cool:
גם אם אני נשמע לפעמים נחרץ - מותר לי לטעות ולכן זהו דיון פתוח שבו כל אחד יכול לתקן (בלי לחפש פרובוקציות..).
לפותח השירשור - סליחה על ההפרעה לשירשור, אני מקווה שלפחות קיבלת תשובה לשאלה ששאלת.
אלעד.
guyro
02-03-2012, 21:26:28
לגביך גיא - אתה מלא BS ואינטרסים שלא קשורים לפה, אם היית נהנה - לא היית רץ להתלונן עליי בכל פעם שאני כותב מילה שלא נראית לך..:cool::cool:
גם אם אני נשמע לפעמים נחרץ - מותר לי לטעות ולכן זהו דיון פתוח שבו כל אחד יכול לתקן (בלי לחפש פרובוקציות..).
לפותח השירשור - סליחה על ההפרעה לשירשור, אני מקווה שלפחות קיבלת תשובה לשאלה ששאלת.
אלעד.
באנגלית - I REST MY CASE
:rolleyes:
שגיא
אתה טועה, כיול המערכות על פי זווית שונות לא מעיד על יכולתם להגיע לזווית חריפה יותר של סייקליק בזמן עבודה.
זו פשוט נקודת ייחוס שונה של כל מערכת.
בפלייבר זה נקבע על ידי משקל פדלים ומיקום משקולות על הפלייבר, בפלייברלס זה נקבע על ידי משחק של זווית סייקליק ומהירות תגובה רק שלאחר כיול הפלייברלס המערכת יודעת גם איפה לעצור את הסוואש במקרי סחיפה מה שעליך להגביל בלימיטים בפלייבר ששם הכל מיכני.
עכשיו לשאלה החשובה.... אם אני טועה....
איך אתה מגביל את הסווש לזוויות של 9 מעלות בסייקליק במערכת פלייברלס
כגון 3G אם לא דרך הסווש ? ? ? ומה קשור האקספו להגבלה הזו ?
האקספו עד כמה שידוע לי אמור לשכך את הסטייקים באמצע סטייק.
לפחות בשלטי ספקטרום.
וזה נראה לי קצת הזוי לעבוד עם זוויות 12 בסייקליק המסוק חריף בטירוף וקשה לשליטה
גם אם תוסיף לו 50 אחוז אקספו. יתרה מזאת מסוק פלייבר מוגבל ל-9 מעלות על פי יצרן
אם תעבור את זה גם בזמן עבודה אתה עלול לגרום לנזק כזה או אחר ואף מצוין בחוברת של המסוק.
נקודת יחוס היא לא כזו פשוטה עצם המילה אתה צריך תואר ראשון בפיסיקה :)
שיהיה לך שבת שלום.
עכשיו לשאלה החשובה.... אם אני טועה....
איך אתה מגביל את הסווש לזוויות של 9 מעלות בסייקליק במערכת פלייברלס
כגון 3G אם לא דרך הסווש ? ? ? ומה קשור האקספו להגבלה הזו ?
האקספו עד כמה שידוע לי אמור לשכך את הסטייקים באמצע סטייק.
לפחות בשלטי ספקטרום.
וזה נראה לי קצת הזוי לעבוד עם זוויות 12 בסייקליק המסוק חריף בטירוף וקשה לשליטה
גם אם תוסיף לו 50 אחוז אקספו. יתרה מזאת מסוק פלייבר מוגבל ל-9 מעלות על פי יצרן
אם תעבור את זה גם בזמן עבודה אתה עלול לגרום לנזק כזה או אחר ואף מצוין בחוברת של המסוק.
נקודת יחוס היא לא כזו פשוטה עצם המילה אתה צריך תואר ראשון בפיסיקה :)
שיהיה לך שבת שלום.
שגיא, תקרא את התגובות שלי בשירשור שוב, הן עונות על כל השאלות שציינת, אין טעם לחזור לכתוב ולהסביר שוב.
אפשר גם בטלפון אם אתה מעוניין אז בשמחה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.