PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה שימוש במדפים



tamirig
05-03-2012, 20:38:07
שלום , אני מטיס P-51 שדורש שימוש במדפים.
השאלה שלי היא על כמה אחוז הם צריכים להיות וכמה אחוז פיצוי מההגה גובה.

Boogle
05-03-2012, 20:43:17
א. אין טיסן ש "מחייב " מדפים.
ב. תתחיל בלי וכשתלמד להנחית אותו בלי, תוכל להתחיל להתאמן להוסיף מדפים בשביל הפוזיציה.
ג. יש כל כך הרבה דגמים שאחוזי ההורדה והפיצוי שונים מאוד. ויש לנסות בזמן ההטסה כל מיני שילובים.
ד. חזור לסעיף ב.
תתחדש

Sent from my mobile, please excuse typos

מטיס1
05-03-2012, 20:47:33
צריך לבצע גם מיקס עם הגה גובה?!

Boogle
05-03-2012, 20:53:05
בד"כ הורדת מדפים גוררת תוספת מומנט מרים אף בכנף שמוציא את הכלי מקיזוז. לכן כדאי לבצע מיקס לדאון על הגה הגובה בכדי לפצות ולהמנע מהצורך לדחוף את הסטיק קדימה.

Sent from my mobile, please excuse typos

מטיס1
05-03-2012, 20:59:15
תודה ,האם אחוז ההורדה של המדף צריך להיות זהה להורדת הגבה גובה?

flatspin
05-03-2012, 21:46:26
על מנת לשמור על הטיסן בעת ההתנסות, עצתי לך, ערוך את כל הניסויים בגובה מספיק לחזרה לטיסה רגילה, במקרה של התברברות.
ולגופו של ענין, לרוב מציבים מדפים להמראה בזוית של 15 מעלות ולנחיתה 30-35 מעלות. כמובן שההגדרה אינה מוחלטת ויש להתאים לטיסן המסויים.
אני נוהג להמריא כאשר הצג בשלט נמצא מוכן להגדרת שיעור המיקס, כאשר המדפים הם מסטר והגה הגובה סלייב. תוך כדי טיסה (בגובה בינוני פלוס) אני מדמה גישה לנחיתה. מצמצם מצערת, מפעיל מדפים ומגדיר כמה יירד הגה הגובה על מנת להביא את הטיסן למצב גלישה כשהחרטום מעט נמוך. אני חזור על פעולה זו מספר פעמים עד שברור לי שהקביעה נכונה.
בכל מקרה של נחיתה עם מדפים מופעלים, יש להחזיק את המצערת במצב פתוח מעט מעל הסרק כדי להתגבר על הגרר הנוסף.

flatspin
05-03-2012, 21:47:41
תודה ,האם אחוז ההורדה של המדף צריך להיות זהה להורדת הגבה גובה?

לרוב הורדת הגה הגובה היא בשיעור מזערי, משהו בסביבות 3%-4%.

דניאל דקל
05-03-2012, 22:16:10
א. אין טיסן ש "מחייב " מדפים.
ב. תתחיל בלי וכשתלמד להנחית אותו בלי, תוכל להתחיל להתאמן להוסיף מדפים בשביל הפוזיציה.
ג. יש כל כך הרבה דגמים שאחוזי ההורדה והפיצוי שונים מאוד. ויש לנסות בזמן ההטסה כל מיני שילובים.
ד. חזור לסעיף ב.
תתחדש

Sent from my mobile, please excuse typos

בנצי מדוע להטעות?
עובדה ידועה היא שקשה מאוד לנחות כהלכה עם טיסני סקייל אמיתיים ללא מדפים.
היה לי פעם ZERO של ווורלד-מודל שהיה סיוט לנחות איתו בגלל מחסור במדפים.
בשלב מסויים אפילו חשבתי להכין לו מדפים, עד שהוא החזיר את נשמתו לבורא עולם...

כאשר רכשתי שוב (P-51) לא התפשרתי על המדפים, ועכשיו הנחיתה הפכה לחוויה.
אני נוהג להמריא איתו עם מדפים ב 0 (אין צורך) ולנחות עם 40 מעלות
לגבי פיצוי הגה גובה, תנסה בפעם הראשונה ללא ואז תלמד להעריך כמה אתה צריך.
בד"כ מדובר על 1-3% בלבד ל DOWN.
את העצה הכי טובה כאן קיבלת מגדעון (FLATSPIN), תנסה להוריד מדפים בגובה גבוה בפעם הראשונה ותלמד כיצד הם משפיעים.
לעיתים אסימטריה קטנה יכולה ליצור גלגול לצד מסויים, ואז מתקנים זאת מכנית על הקרקע.


נ.ב
גדעון, המנוע של המוסטאנג (OS110) עובד עכשיו כמו שעון שוויצרי.שוב תודה על העזרה בהעתקת השסתומים לראש החדש

flatspin
05-03-2012, 23:08:54
גדעון, המנוע של המוסטאנג (OS110) עובד עכשיו כמו שעון שוויצרי.שוב תודה על העזרה בהעתקת השסתומים לראש החדש

זו היתה הכוונה ואני שמח לשמוע שהכל תקין

Moti007
06-03-2012, 09:12:26
אם עוסקים במדפים מה עצתכם לפאן קאב איך לכוון את המדפים והאם צריך מיקס?

Boogle
08-03-2012, 00:32:25
דניאל,
מדפים בטיסן הם לשעשוע ובתור אוירודינמיקאי, אתה הראשון שהיית צריך לציין זאת. (ואם יש לך ספקות דבר קצת עם ארז פ.)
טיסן שבנוי גרוע, מדפים לא יצילו אותו.

ולשאלת הפאן קאב, ניתן להוריד מדפים עד כ 70-80 מעלות. נדרש פיצוי של כ8% בהגה הגובה.
בפאן קאב אני מעדיף להפעיל מיקס. Airbrake שמוריד מדפים ומעלה מאזנות, יעיל הרבה יותר.

Sent from my ARCHOS 80G9 using Tapatalk

דניאל דקל
08-03-2012, 18:28:47
תמיר, אל תוותר על מדפים בטיסן סקייל !
הרי אם BOOGLE באמת היה צודק, גם למטוסים קלים לא היו מדפים.
מדפים הם כורח המציאות בטיסני SCALE
הם גורמים להעלאת מקדם העילוי עד פי 3 (וכתוצאה מכך להורדת מהירות ההזדקרות)
מציע לך להיכנס לכאן ולשאול. http://www.scalerc-il.com/scalercforum/forum_topics.asp?FID=8
זהו פורום של טיסני סקייל.
אם תקבל תשובה שונה משלי, אתה מקבל את המוסטנאנג של במתנה

נ.ב
בנצי (BOOGLE ) איזה סקיילים אתה מטיס כעת, ועל סמך מה אתה מייעץ לוותר על מדפים?

e-nigma
12-03-2012, 10:51:59
חברים אני מחזק את בוגל בנושא מצטער
יש לי סקייל ענק של מוסטנג P-51 עולה ויורד ללא מדפים
תפקיד המדפים במטוסים הוא לתת יותר עילוי לכנף ובכך לגרום למטוס להשאר באויר במהירות נמוכה ללא הזדקרות ( יחסית )
נחיתה ללא מדפים תהיה קצת יותר מהירה ויותר ארוכה על המסלול זה הכל
מי שמטיס במסלול קצר ואין לו ברירה , שישתמש במדפים בכדי לבצע נחיתה או המראה קצרה
מי שמספיק מוכשר לבצע הרייר עם סקייל יסתדר גם על מסלול קצר ללא מדפים :) למרות שאת זה עוד לא ראיתי ...
בכל אופן מדפים הם לא חלק הכרחי אם יש לך תנאים מתאימים בשטח.

דניאל דקל
12-03-2012, 17:58:44
כלומר כל אותם אלה שתיכננו למטוסים מדפים, פשוט מטומטמים? :D
בוודאי שאפשר לנחות ללא מדפים. גם אפשר לנסוע באוטו עם הדלתות פתוחות.
השאלה אם אתה באמת רוצה את זה.
תנסה שוב לנחות פעם אחת עם מדפים, ופעם שנייה ללא מדפים. ותחזור לספר רשמים...
עובדה שיש מעט מאוד קיטי ARF SCALE איכותיים ללא מדפים.

אגב, איזה GIANT SCALE יש לך ומה מוטת הכנפיים שלו?

Liav
12-03-2012, 19:01:07
כלומר כל אותם אלה שתיכננו למטוסים מדפים, פשוט מטומטמים? :D

עובדה שיש מעט מאוד קיטי ARF SCALE איכותיים ללא מדפים.

דניאל, הם לא טיפשים בכלל...

במוסטנג האמיתי עומס הכנף יכול להגיע ל-250 גרם לדצמ"ר.
בטיסן עומס הכנף הוא פחות מ-50 גרם לדצמ"ר.

ואיך זה לדעתך משפיע על התנהגות הטיסן ועל הצורך במדפים?

קיטים של טיסני סקייל נחשבים איכותיים ככל שהם יותר דומים למקור - בין השאר זה כולל את המדפים וזו הסיבה העיקרית לדעתי...

e-nigma
13-03-2012, 09:12:53
כלומר כל אותם אלה שתיכננו למטוסים מדפים, פשוט מטומטמים? :D
בוודאי שאפשר לנחות ללא מדפים. גם אפשר לנסוע באוטו עם הדלתות פתוחות.
השאלה אם אתה באמת רוצה את זה.
תנסה שוב לנחות פעם אחת עם מדפים, ופעם שנייה ללא מדפים. ותחזור לספר רשמים...
עובדה שיש מעט מאוד קיטי ARF SCALE איכותיים ללא מדפים.

אגב, איזה GIANT SCALE יש לך ומה מוטת הכנפיים שלו?

המדפים בסקייל הם שימושיים אבל לא הכרחיים כמו שציינת אפשר גם בלי
על מה הוויכוח כאן אני לא מבין ...כל אחד עם השיטה שנוחה לו מי שיודע ורגיל לנחות ללא מדפים ימשיך לעשות זאת בלי להרגיש אפילו שזה חסר לו
ודווקא ברגע שהוא ינסה להפעיל מדפים הסיכוי לריסוק יהיה גבוה מתמיד
מי שתכנן מדפים לטיסן מסויים אינו מטומטם ולא תכנן אותם במחשבה שהטיסן לא ינחת בלעדיהם
במיוחד בסקייל המדפים נותנים מראה יותר מציאותי ועוד אופציה לעילוי
מי שנוחת ללא מדפים שימשיך איך שהוא רגיל לא ממליץ בכלל לנסות במיוחד על טיסן סקייל יקר.

הסקייל שלי מצוייד במנוע ZDZ 40 בנזין hangar 9 mustang p-51 150
כנפיים מעל 2 מ'

דניאל דקל
13-03-2012, 19:06:19
אני אישית סבלתי מאוד מנחיתות עם טיסן ZERO שהיה לי
בגלל שהיה מחוסר מדפים. לכן, איני מסוגל לחשוב על טיסן סקייל ללא מדפים...
אגב,יש מהנדסים בתעשיה האווירית שכל עבודתם מרוכזת בפיתוח אמצעים להגברת עילוי למטוסים שונים, כולל מדפים כמובן...

LIAV, לא רק שאתה צודק, היית אפילו אופטימי מידי
עומס הכנף של מוסטנג אמיתי (מוצהר) הינו 192 ק"ג למ"ר
http://en.wikipedia.org/wiki/North_A...n_P-51_Mustang

עומס הכנף של המוסטנג שלי הינו בערך 10 ק"ג למ"ר (שוקל 4.5 ק"ג ושטח הכנף 0.465 מ"ר)

כלומר עומס הכנף של המטוס האמיתי גדול פי 19 !!!

מכיוון שמהירות ההזדקרות תלויה בשורש ריבועי של עומס הכנף, הרי שמהירות ההזדקרות של המטוס האמיתי גדולה פי 4.5 לערך !!!

zx9rr
19-03-2012, 09:40:01
אני מחזק את דיברי דניאל
אך אם הסתיגות קלה
רוב הטיסנים שניקנים כ-ARF בנוים מאוד קל כך שעומס הכנף הוא קטן יחסית ,דבר שגורם ליכולת נחיתה טובה.במיקרה זה המדפים הם ליופי,
ברשותי P51 לאחר שידרוג ופירטי סקייל שהוסיפו לא מאת מישקל .מניסיוני :לא נחמד להגיע לנחיתה בלי מדפים.
http://www.scalerc-il.com/scalercforum/forum_posts.asp?TID=4302&PN=2&TPN=2

tamirig
20-03-2012, 14:04:08
חברים תודה רבה. על המידע וההיתיחסות.
אני כבר גיבשתי תשובה ואנסה לישם אותה בקרוב,אגב הטיסן שלי ניתן לנחיתה אבל במהירות מאד גבוה, לא נעים כלל לנחות ככה לא משנה באיזה מסלול ונסיון זה הורס את החוויה של הטסת סקייל ולא נראה לי שזאת כוונת המתכנן.תודה