התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נתונים עייפות החומר.



Yoav Lahav
10-03-2012, 21:57:08
לאחר זמן רב והרבה מאות טיסות זה קרה.
שבר בתושבת המנוע. פתאום הייתה ירידה משמעותית בכוח וצפצוף בתדר גבוה.
התדר הגבוה גם הסגיר את האיזור בו יש לחפש הבעיה - מנוע וסביבתו.

המנוע דרך אגב לא ניזוק וממשיך לפעול חלק עם תושבת חדשה.

מקוה שזה יעזור למי שנתקל בסימפטומים דומים.

63479

ebay007
10-03-2012, 22:05:01
מדובר על הKDS או על הPRO?

Yoav Lahav
10-03-2012, 22:11:14
מדובר על הKDS או על הPRO?

450PRO

AMIR
11-03-2012, 06:04:08
אני עדיין חושב שאתה צריך להוריד סל״ד...
קורים אצלך דברים מוזרים, לא נראה לי סביר שתשבר תושבת מנוע.
גם לא אחרי 10000 טיסות. יש עייפות חומר ויש להזיק לחומר.
תנסה להוריד סל״ד, קצת.... ועדיין תקבל מסוק זריז ואימתני.
תרצה אותו מהיר ותזיזיתי יותר? שים לו FBL...

כך הכל באהבה, רק רוצים לעזור לך :)

wonderd
11-03-2012, 06:59:30
מעולם לא נתקלתי בתושבת מנוע שבורה..יואב מה אתה עושה למסוקים שלך - קצת רחמים...

Yoav Lahav
11-03-2012, 09:54:54
הוא כבר שבועיים FBL.

ziki
11-03-2012, 11:52:18
מעולם לא נתקלתי בתושבת מנוע שבורה..יואב מה אתה עושה למסוקים שלך - קצת רחמים...

+1
יואב
תטיס בסל"ד התואם לגודל המסוק, להטיס בסל"ד גבוה יותר זה פשוט לא יעיל וסתם מאיץ את הבלאי.
תקפיד על תנועה חלקה של המנוע, שימון המיסבים מפעם לפעם ובדיקה ויזואלית שאין שחיקות כתוצאה מלחץ עודף שמופעל על ציר המנוע מכל סיבה שהיא.
אין סיבה שתגיע למצב כזה של שבירת תושבת, זו יכולה להיות עיפות חומר אבל לא סביר שזו תוצאה של בלאי טבעי.

liron mizrahi
11-03-2012, 16:01:40
אני מטיס את ה450 שלי עם 22000 סל"ד תנסה ותגיד לי מה קורה אחרי טיסה אחת.

ziki
11-03-2012, 16:08:14
אני מטיס את ה450 שלי עם 22000 סל"ד

הכל בסדר לירון?

שם טוב
11-03-2012, 16:52:10
אליין הוציא תושבת מנוע חדשה חזקה יותר, ממה שאפשר ליראות לך יש את זאת http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_72_99&products_id=2775

זו החדשה
http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_72_99&products_id=3992

Yoav Lahav
11-03-2012, 17:24:13
בדקתי ואני לא הראשון שנשברה לו התושבת וכנראה שזו גם הסיבה בגללה הוציאו תושבת חזקה יותר.

דרך אגב ציקי, אין פה יותר מידי חוכמות.
זה קורה בכל מסוק אחרי מספיק זמן גם אם תטיס לפי כל הכללים והוראות היצרן
והכל לפי הספר - את חוקי הפיזיקה אי אפשר לעקוף. לכל חלק שנושא עומס או חשוף לשינוי טמפרטורה
יש אורך חיים סופי ויום אחד הסוף מגיע.

אם אתה מטיס כל סופ"ש 3-4 טיסות אז זה כנראה ייקח כמה שנים ואם אתה מטיס 7-8 טיסות כל יום
אז זה כנראה יגיע הרבה יותר מהר :)

תושבת המנוע עובדת בתנאי עומס וטמפרטורה משתנים ועם ההטסות מתפתחים מיקרו סדקים בחומר עד שהחומר
שעדיין לא נסדק לא עומד בעומס והחלק נשבר.
כמו שאומרים: C'est la vie

ziki
11-03-2012, 17:30:52
סליחה על הבורות אבל בתחום הזה אני לא מכיר בלאי טבעי של תושבת מנוע שמסתיים באופן שקרה לך ויש לא מעט מטיסים טובים שמחזיקים מסוקי 450.
אם יש בעיה ספציפית בתושבת הזו זה כבר סיפור אחר.

AMIR
11-03-2012, 19:56:33
יואב יקירי, עם חוקי הפיזיקה אי אפשר להתווכח ואני מסכים אתך
לגמרי, גם אם ניקח את התיאוריה שלך ונפתח אותה אני לא חושב
שהסבירות שחלק כזה התבלה מהר כלכך אלא אם ״נעזור״ לו...

הסיבה ברורה ואתה צודק לגמריי אני רק חושב שקיימת סיבה לכך
שהחיים של החלק הזה ( שאמור להיות חזק דיו ועמיד כדי לספוג את הכוחות המופעלים עליו ואת שינויי הטמפ׳)
נגמרו כל כך מהר...
לא מזמן העלת סרטון שלך עם ה450 שלך והמנוע נשמע צורך מידי... תוריד טיפהל׳ה את הסלד ותראה איך הכל מסתדר לך.

liron mizrahi
11-03-2012, 19:59:31
הכל בסדר לירון?
יותר מבסדר;)

Friman
11-03-2012, 20:23:58
נראה לי אמיר וציקי שצריך להביא בחשבון את העובדה שיואב מטיס פי כמה וכמה יותר הטסות בשבוע ביחס למטיס ממוצע. אישית ראיתי אותו מפרק 8 סוללות בזמן ברוטו של פחות משעה כולל זמן לשוחח בין לבין ;). ואם כפי שיואב מעיד על עצמו הוא מטיס ככה 3-4 פעמים בשבוע, זה מסתכם במספר טיסות שבועי גבוה יותר ממה שרוב המטיסים מטיסים בממוצע בחודש. לכן אם אכן חוקי הפיזיקה תומכים באפשרות של שבר שכזה אחרי הרבה מאד טיסות, אזי אם יש מישהו שאני יכול בקלות להאמין שהגיע למספר טיסות רב שכזה עם מסוק נתון, זה כנראה יואב...
מצד שני, נשמע לי הגיוני שסל״ד גבוה מדי צפוי להגביר עומסים מעבר למה שמתוכננת המערכת לשאת- ומן הסתם הגיוני שהגביר את קצב השחיקה.
שנאמר, ״גם וגם״, כנראה.

ziki
11-03-2012, 21:03:11
יותר מבסדר;)

אחלה, רק בדקתי שהכל במקום.

ziki
11-03-2012, 21:05:06
סליחה על הבורות אבל בתחום הזה אני לא מכיר בלאי טבעי של תושבת מנוע שמסתיים באופן שקרה לך ויש לא מעט מטיסים טובים שמחזיקים מסוקי 450.
אם יש בעיה ספציפית בתושבת הזו זה כבר סיפור אחר.

את זה עוד לא עשיתי בפורום אבל במקרה הזה ספציפי אני חושב שזה מצדיק:

+1

wonderd
12-03-2012, 07:14:58
בתחילת דרכי עם קופטרX 450, הייתי מטיס פעמיים ביום (כל יום בבוע ללא יוצא מן הכלל) - פעם בבוקר לפני העבודה ופעם בערב אחרי העבודה, כל יום לפחות 6 הטסות ולפחות 3 פעמים בשבוע תיקונים אחרי ריסוקים, חלקם כואבים וחלקם פחות (לא היה לי מדריך ומלבד אינטרנט לא ראיתי אף מטיס ולא היו מטיסים שהכרתי בסביבתי..).

בכל מקרה, עד שמכרתי את המסוק לאחר כחצי שנה של התעללות בו, החלפתי לדעתי את כל הרכיבים כולל גוף ומעולם לא נשברה לי תושבת המנוע.
נכון שיש עייפות החומר, אבל לא צריך להגזים - במידה והמסוק מכוון כמו שצריך ולא מעבר לכך - לא צריך להיות בלאי שכזה.
מדובר על פלטה מחומר קשיח למדי שיושב עליה מנוע שהלחץ העיקרי שמופעל עליו מגיע מגלגל פלסטיק - זה אמור לשחוק את המייסבים של המנוע ולא את תושבת המנוע!

יואב - אמרת בלאי ועייפות החומר - תן לי תושבת מנוע חדשה לחלוטין, פטיש ו 2 דקות ואני מפרק לך את התושבת לכמה חלקים שתרצה - גם לזה אפשר לקרוא בלאי עקב שימוש ועייפות החומר..