התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה ג'ירו על הגה זנב



e-nigma
16-03-2012, 09:48:28
היי חברים

התקנתי לא מזמן ג'ירו להיגוי זנב של edge 540 מנוע 55
השומר זנב נראה עובד ממש טוב
הסיבה לניסוי זה הוא מסלול צר יחסית עם רוחות צד חשבתי שג'ירו יוכל לעזור בתיקונים של המראה
ונחיתה ( לאחר הטאצ'דאון ) וימרכז את הטיסן על המסלול כמובן שהגדרתי מפסק לביטול הג'ירו לטיסה עצמה
האם מישהו התנסה בכך? אולי זה רעיון גרוע?
רציתי להתייעץ עם כולם לפני הניסוי בשטח
תודה לכולם

zx9rr
20-03-2012, 07:06:25
יש לי.
מפתיע כמה שזה עוזר .:)

e-nigma
20-03-2012, 08:47:07
אווו סוף סוף תשובה ועוד תשובה מספקת :)
תודה רבה!

JOE
20-03-2012, 12:45:38
זה עובד פנטסטי אבל שים לב!
אתה צריך ג'ירו נגזרת RATE GYRO ולא ג'ירו ששומר על כיוון קבוע במרחב (כמו שיש במסוקים בד"כ).

e-nigma
20-03-2012, 15:05:42
למה שלא יהיה שומר זנב?
גם ה- RATE שומר זנב מסויים פשוט עם GAIN נמוך יותר
יש סיבה מיוחדת ששומר זנב לא יחזיק את הטיסן ישר בהמראה...?

edgarfov
20-03-2012, 15:56:37
עוד פעם גיירו....

JOE
21-03-2012, 18:58:34
למה שלא יהיה שומר זנב?
גם ה- RATE שומר זנב מסויים פשוט עם GAIN נמוך יותר
יש סיבה מיוחדת ששומר זנב לא יחזיק את הטיסן ישר בהמראה...?

אתה הרי רוצה לרסן את הסיבסוב הלא רצוני, ואתה לא רוצה להילחם בטיסן שינסה כל הזמן לחזור לכיוון מסויים בעוד אתה רוצה לשנות את הכיוון.
אם אתה רוצה בכל זאת ג'ירו 'שומר כיוון', וודא שיש לך אפשרות לחבר ולנתק אותו (מהשלט) במהלך הטיסה. אחרת, לך על RATE.

tamos
21-03-2012, 19:07:57
JOE יש לך דוגמא לגירו כזה, אני אישית לא מצאתי

JOE
21-03-2012, 19:29:33
את הג'ירו הזה יש לי מותקן על 3 טיסנים שונים.
אני מכוון GAIN לאמצע התחום בערך, זה מספיק בשביל סרוו רגיל על הגה כיוון.

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&W=000546913&I=LXHHS2&P=K

tamos
21-03-2012, 19:40:33
אה, אז זה גיירו רגיל.
אתה התכוונת ש HEAD LOCK לא מתאים.
תודה!

e-nigma
27-03-2012, 14:54:01
נבדק בשטח 7 טיסות עם ג'ירו של הסיני :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15318__HobbyKing_GA_250_MINI_MEMS_Gyro_.html

הג'ירו ממוקם בדיוק בין המיקום של הגלגלים למרכז כובד
מתקן יפה את ההיגוי ושומר על הטיסן בקו ישר בעת ההמראה
באויר עושה knif edge בלי בעיה פשוט נכנס למצב ולא נוגע בזנב מתקן רק במאזנות ובגובה כמובן במהירות מתאימה אחרת זה לא יעבוד
הכל נעשה במצב של שומר זנב עם אופציה לחזור ל- NORMAL בלי GAIN בכלל דרך אחד המפסקים בשלט
השומר זנב לא מפריע לכלום באויר אלא אם כן רוצים שהאף של הטיסן יפול טיפה בסיבובים .. במצב כזה נותנים טיפה זנב או מבטלים את הג'ירו
בסך הכל עובד מעולה ועוזר מאוד בהמראות על מסלול צר.

חסרונות:

רגישות יתר בסטיק של הזנב בקושי נוגעים בו... למי שיש EXPO על ערוץ ה- RUDDER מסודר :)

Scooter007
27-03-2012, 15:28:38
נשמע טוב. יאללה, תביא סיבוב ;)

נבדק בשטח 7 טיסות עם ג'ירו של הסיני :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15318__HobbyKing_GA_250_MINI_MEMS_Gyro_.html

הג'ירו ממוקם בדיוק בין המיקום של הגלגלים למרכז כובד
מתקן יפה את ההיגוי ושומר על הטיסן בקו ישר בעת ההמראה
באויר עושה knif edge בלי בעיה פשוט נכנס למצב ולא נוגע בזנב מתקן רק במאזנות ובגובה כמובן במהירות מתאימה אחרת זה לא יעבוד
הכל נעשה במצב של שומר זנב עם אופציה לחזור ל- NORMAL בלי GAIN בכלל דרך אחד המפסקים בשלט
השומר זנב לא מפריע לכלום באויר אלא אם כן רוצים שהאף של הטיסן יפול טיפה בסיבובים .. במצב כזה נותנים טיפה זנב או מבטלים את הג'ירו
בסך הכל עובד מעולה ועוזר מאוד בהמראות על מסלול צר.

חסרונות:

רגישות יתר בסטיק של הזנב בקושי נוגעים בו... למי שיש EXPO על ערוץ ה- RUDDER מסודר :)

Friman
27-03-2012, 16:35:10
נחמד לשמוע