צפייה בגרסה מלאה : חידה... מהי לדעתכם מגבלת מהירות הטיסה של מסוק?
דניאל דקל
21-03-2012, 18:34:27
...
flatspin
21-03-2012, 18:51:44
השאלה שלך לוקה בחסר. לא הגדרת לאיזה מסוק מסויים אתה מתייחס.
לדוגמה - סיקורסקי S-58, מהירות מירבית - 215 קמ"ש, מהירות שיוט - 160 קמ"ש; לאפצ'י - מהירות מירבית - 365 קמ"ש; להילר מהירות מירבית- 131 קמ"ש, מהירות שיוט - 109 קמ"ש; וכן הלאה.
חשוב פעמיים לפני שאתה שולח הודעה/שאלה :p
marikgl
21-03-2012, 18:57:06
שיא עולם עומד על 402 קמ"ש (http://www.helis.com/howflies/maxspeed.php)
ZvikaF
21-03-2012, 19:10:03
נראה לי שהבחור התכוון לסיבת המגבלה - ההזדקרות של הלהב החוזרת ... :confused:
מסוק בשונה מכנף קבועה מזדקר במהירות המירבית ... :)
המהירות האוירית של הלהב (בהפשטה) מורכבת מחיבור ווקטורי של מהירות הטיסה של המסוק באויר ומהירות הלהב ביחס לגוף המסוק, כך שיוצא שהלהבים "מרגישים" מהירות אויר שונה בהתאם למיקומם בדיסקה..י
Yoav Lahav
21-03-2012, 20:10:26
זה לא כל כך פשוט.
כביכול אם תעלה את מהירות הסיבוב תוכל לטוס מהר יותר כי הזדקרות הלהב החוזר תתרחש במהירות גבוהה יותר אבל...
אז תתקל בחסם אחר כאשר קצה הלהב המתקדם מגיע למהירות הקול הוא מתחיל לאבד מיעילותו וזו בעצם המגבלה האמיתית.
יואב.
זה לא כל כך פשוט.
כביכול אם תעלה את מהירות הסיבוב תוכל לטוס מהר יותר כי הזדקרות הלהב החוזר תתרחש במהירות גבוהה יותר אבל...
אז תתקל בחסם אחר כאשר קצה הלהב המתקדם מגיע למהירות הקול הוא מתחיל לאבד מיעילותו וזו בעצם המגבלה האמיתית.
יואב.
+1
Yoav Lahav
21-03-2012, 20:47:01
ציקי אני צובט פה את עצמי.
אני רואה טוב אתה כתבת לי +1 בלי שום הערה???
נראה לי אני חולמת....
ציקי אני צובט פה את עצמי.
אני רואה טוב אתה כתבת לי +1 בלי שום הערה???
נראה לי אני חולמת....
מה לעשות, מה שנכון נכון.
המגבלה אכן תתקבל כשמהירות הלהב המתקדם תתקרב למהירות הקול.
בנוסף מהירות הקול איננה קבועה ותלויה אף היא בגורמים חיצונים משתנים ולכן גם המהירות המקסימלית אליה ניתן להגיע עם סטאפ נתון איננה קבועה ויכולה להיות מוערכת בלבד או נקבעת בתלות בתנאים מאד מסויימים כגון גובה או לחץ אטמוספרי לצורך הדוגמא.
ebay007
21-03-2012, 21:25:57
אז איזו יעילות אווירודינאמית יש לF16 כשהוא טס ב3 מאך?
ואם מטיסים עם להבים אי-סימטרים, אז אפשר להגיע למהירות יותר גבוה כי היעילות שלהם יותר גבוה?
(איזו בורות...)
Yoav Lahav
21-03-2012, 21:40:59
אז איזו יעילות אווירודינאמית יש לF16 כשהוא טס ב3 מאך?
ואם מטיסים עם להבים אי-סימטרים, אז אפשר להגיע למהירות יותר גבוה כי היעילות שלהם יותר גבוה?
(איזו בורות...)
תכנון הכנפיים של F16 בנוי למהירות על קולית ואי אפשר לישם אותו על להב של מסוק.
bartovmoti
21-03-2012, 21:50:02
מה הקשר הזדקרות ?
הסכנה האמיתית היא קרבה למהירות הקול של קצה הלהב המתקדם..
התקרבות למהירות הקול של קצה הלהב תגרום להתנהגות אוירודינמית שונה באיזור שקרוב לקצה לעומת אזורים אחרים (בום על קולי, דחיסות של האוויר בעת מפגש עם שפת ההתקפה ועוד)
למשל מסוק יסעור, רדיוס הרוטור 11 מטר, מהירות הסיבוב של הרוטור 185 סל"ד בלבד!
תגידו לי, היי לא יכול להיות 185.. הרבה יותר.. אז זהו שלא!!
אם נחשב רגע מהירות קצת הלהב:
185 סל"ד שוווים
2PI*11*185=12779.8m/min
כלומר 12779 מטר בדקה
12779/1000=12.8 ק"מ/דקה * 60 = 766 קמ"ש!!
יסעור טס כ 300 קמ"ש, כלומר תוסיפו עוד כ 300 קמ/ש ללהב המתקדם ותגיעו למהירות הקול בקירוב!!
כפי שהסברתי, זה יהיה מאד מסוכן אם קצה הלהב יגיע ויעבור את מהירות הקול בזמן ששורש הלהב או אמצע הלהב נמצא בתחום אוירודינמי שונה לגמרי מהקצה ובטח מהלהב הנסוג.
במסוקים שלנו אגב לדוגמא ב 500, מהירות קצה הלהב בריחוף אגב היא כ 400 קמ"ש
מה הקשר הזדקרות ?
מוטי
כל מה שכתבת נכון אבל יש גם קשר לנושא ההזדקרות בגלל ההפרש בעילוי המתקבל בין הלהב המתקדם ללהב הנסוג בטיסה במהירות אופקית גבוהה.
המסוק נוטה להרים אף וגם זה מהווה מגבלה.
דניאל דקל
21-03-2012, 22:02:09
צביקה ענה את התשובה הנכונה ראשון (כאשר המהירות השקולה של קצה הלהב עוברת את מהירות הקול)
אתם מוזמנים לבדוק:
אם תקחו את מהירות הטיסה המירבית של מסוק האפצ'י, ותוסיפו לו את מהירות קצה הלהב (OMEGA*R), תקבלו את מהירות הקול... (סל"ד של אפצ' י= 340)
לכן, ככל שלהבי המסוק ארוכים יותר, הם מגבילים את המהירות המירבית של המסוק.
פתרון אפשרי, לשים 4 להבים או אפילו 6 עם מוטה קטנה יותר...
ebay007
21-03-2012, 22:03:01
תכנון הכנפיים של F16 בנוי למהירות על קולית ואי אפשר לישם אותו על להב של מסוק.
לא התכוונתי ליישם אותם על מסוק, אלא שתי שאלות נפרדות.
guy1a
21-03-2012, 22:12:42
לא התכוונתי ליישם אותם על מסוק, אלא שתי שאלות נפרדות.
יש להם מבנה משתנה. מעל מהירות מסויימת דברים זזים שם..
SGS2 ..
bartovmoti
21-03-2012, 22:14:34
מוטי
כל מה שכתבת נכון אבל יש גם קשר לנושא ההזדקרות בגלל ההפרש בעילוי המתקבל בין הלהב המתקדם ללהב הנסוג בטיסה במהירות אופקית גבוהה.
המסוק נוטה להרים אף וגם זה מהווה מגבלה.
מסוק מרים אף זה אומר שהלהב המתקדם תהיה בזוית במגמה חיובית עד האף ובזוית במגמה שלילית מהאף והלאה..
כלומר הלהב הנסוג דווקא בזוית שמקטינה סיכוי להזדקרות..
אם התכוונת להזדקרות להב נסוג כי השטף עליו הפוך בשורש וככל שהמהירות הטיסה עולה איזור השטף ההפוך מתקדם על פני הלהב או קי, זה נכון אבל זה לא הזדקרות ע"פ הגדרה..
עדיין כפי שראית, בד"כ מהירות הטיסה הרבה יותר קטנה ממהירות קצה הלהב ולכן גם במסוקים אמיתיים האיזור שיודעים שיושפע מהשטף ההפוך אינו אוירודינמי כלל כלומר, הלהב האמיתית מתחילה אחרי איזור זה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.