צפייה בגרסה מלאה : אורניופטר אנושי ?
יש או אין ?
מעניין מה יגידו בוני הרחפנים ?
http://www.mochileros.co.il/component/option,com_fireboard/Itemid,42/func,view/id,1095/catid,14/limit,6/limitstart,0/
דניאל דקל
21-03-2012, 21:49:22
הראו את זה היום בחדשות 2
כבר הוכיחו תיאורטית שאין לבן תמותה מספיק אנרגיה בשביל להמריא
רק ע"י נפנוף בכנפיים ולכן איני מבין כיצד הוא עושה זאת
עדיין, יתכן וזו תרמית
ואם לא, מי שתכנן זאת יכנס לספרי ההסטוריה...
wind556
21-03-2012, 23:09:23
הסיכוי שזו תרמית הוא גדול מאד
ממדו לרוכבי אופנים באימונים לטור דה פראנס 350W (הנתון הזה פורסם איפשהו, מי שיחפש ימצא)
וזה בשרירי הרגליים החזקים פי כמה משרירי הידיים.
ומצד שני, שימו לב לקצב הניפנוף בזמן ההמראה, כל מי שגלש אי פעם בגלשן רוח מכיר את תחושת ההתנגדות בידיים, אין סיכוי לנפנף גודל כנף כזאת גם אם הוא מר עולם.
בקיצור, לא קנה את זה
adibenbasat
21-03-2012, 23:19:09
גם אסיין בולט "האדם המשודרג" (:rolleyes:) עם ה-2000W או יותר שיש לו ברגליים ובידיים לא היה מרים את עצמו,
הבחור הזה לא נראה מספיק חזק להרים שישיית מים מינרליים ביד אחת, אז לעוף???..לא מאמין:o
קורן בן אשר
21-03-2012, 23:49:44
1. הבעיה היא לא תאורטית אלא מעשית ונובעת ממגבלות מעשיות של חוזק מול משקל (שבתורן נובעות מהצורך בכנף בעלת מוטה אסטרונומית).
2. בלי קשר אם אפשרי או לא, הסרטון הנ"ל קישקוש.
3. דווקא יש\היה פרוייקט רציני באוניברסיטת טורונטו (
http://www.youtube.com/watch?v=0E77j1imdhQ ) וגם שם העסק גבולי ביותר.
igalr
22-03-2012, 05:46:52
יש הסבר דיי מפורט באיזה מנועים הוא משתמש :
http://www.youtube.com/watch?v=KgD0fYAaLq4&feature=player_embedded
stingray
22-03-2012, 05:59:09
2 מנועים של 2KW
יש הסבר דיי מפורט באיזה מנועים הוא משתמש :
http://www.youtube.com/watch?v=KgD0fYAaLq4&feature=player_embedded
אכן אך חסרים נתונים מסוימים רבים כצפוי
2 מנועים של 2KW
אם כך יש לו כוח מוגבל של 4KW שני מנועי 270 KV עכשיו בתלות במתח ובאורך מוטת כנף לפי החישוב שלי ראו בקישור צריך
להגיע לסביבות 30 קמ"ש .
או בין 7-8 מ"ש לפי נתוני כנף נייחת .
עכשיו או שהמערכת לא עובדת , מה שמאד הגיוני אך יש כאן כיוון מעניין .
או שנתוני מהירות הזדקרות של כנף ניידת שונים מנתוני כנף נייחת , בקיצור יש כאן כמה נקודות מענינות למחשבה
והשאלה עובד או לא עובד מפנה את מקומה לשאלה אותה הבחור ההולנדי , ( ויש לזכור כי גם מחבר מרכבןת האלים
אריך פון דניקן שבלעדיו לא היתה מתעוררת בי הסקרנות לגבי דרום אמריקה ואז האתר מוצילרוס לא היה נולד...)
האם אורניאופטר אנושי ממונע יכול לעבוד ומשום מה יש לי הרגשה כי יש כאן כמה נקודות מענינות למחשבה .
master_bebe
22-03-2012, 19:56:21
טוב, יותר מידי אנשים מאמינים לשטות הזאת וזה ממש מעצבן, התערבתי עם חברים שלי על כסף ואני הולך להיות עשיר מאוד.....
מומלץ לשים ב HD ובמסך מלא.
http://www.youtube.com/watch?v=GYW5G2kbrKk&feature=player_embedded#!
אם מסתכלים טוב טוב בסרטון טיסה, אפשר לראות שזה אפקטי גרפיקה ממוחשבת (CG), הדבר הזה לא באמת טס.
1. אפשר לראות לקראת הסוף, אחרי הנחיתה שלו שהוא רץ עם הכנפיים ניצבות (צריך כוח עצום בשביל דבר כזה).
2. אפשר לראות את החוסר פוקוס ומעברים לצילום הרצפה לקראת ההמראה (מתי שעוברים מהדמות האמיתית בשטח לדמות השתולה).
3. משנייה 0:35 אפשר לראות שמדובר בקטע שתול וממוחשב, שלא נראה אמיתי, כמו כן אפשר לראות בסצנה הזאת שהגוף עולה ויורד (כראקצייה לנפנוף עצמו) - כמו שזה אמור להיות באמת. אבל בשנייה לפני שהוא ממריא, עדין במבט אחורי זה לא ככה ( 0:33) וגם תוך כדי זה פתאום נפסק.
4. בשנייה 0:36 הוא מיישר את הרגליים, דבר שאמור להשפיע מאוד על מרכז הכובד (עכשיו אני בכלל חושב על איך הוא מנהג את הדבר הזה בכלל, בציר העלרוד....)
5.בשנייה 0:56 הוא גולש, ואני מצפה מהכנף לקבל עקימון, בדומה לגלשן רוח. אבל משום מה היא נשארת שטוחה ולא מתעוותת.
6. אחרי כמה עשרות פעמים של צפייה, רואים שהסרטון הזה מזוייף.
7. אני מדבר רק על הסרטון הזה, ברור שפיזיקלית אין מצב שהוא מזיז את הכנפיים האלה, לא ברור בכלל איך המנועים שהוא שם גורמים לכנף הזאת לנפנף, ורוב הנפנוף בכלל מתבצע בקצות הכנף.
8. המבנה שלו שטוח לגמרי, המומנט שצריך להפעיל בשורש הכנף הוא פסיכי. ולא ברור איך תנועת הידיים שלו משפיעה על קצוות הכנף.
9. בסוף הסרט, הריצה שלו עם כנף ניצבת ניראת מלאכותי ביותר (1:09)
בסרט השני:
http://www.youtube.com/watch?v=Q0tKFOcHyrI&feature=relmfu
1. בשנייה 1:42ת יש יציאה מפוקוס (מכוונת, בדומה לדוגמאות למטה, במיוחד בנחיתת המטוס ללא כנף). אפשר לראות שכל הדמות כולל הכנפיים לא נעות בצורה אחידה עם הרקע.
2. לא ברור למה ב 1:52 הצלם מצלם את הריצפה
3. 1:56 שתי שניות שנראות כאילו זה נלקח מסרט מדע בדיוני, תנועות לא אנושיות בעליל. - זה הקטע שנראה הכי לא אמיתי !!!!
4. עם אמפליטודת נפנוף כזאת, מוזר שפתאום אין ראקציה והגוף שלו נשאר סטאטי ולא עולה 30-40 ס"מ כמו בטיסה. שפת הזרימה קשיחה מידי.
5. 2:15, עוד פעם המפגר הזה רץ עם כנף ניצבת. לא אפשרי, ויעיד כאן כל גולש רוח.
6. כשהוא רץ אחרי הנחיתה, הכנף מתנדנדת ימינה שמאלה בקצב מהיר מידי למבנה בגודל כזה.
7. אחרי הנחיתה, הצלם "המקצועי" שוב פעם מצלם את הרצפה בשביל לעבור לסצנה בה האדיוט עם הכנפיים (והפעם באמת) עומד במרכז השדה
8. הדוגמה הסופית לעריכת מחשב - בדקה 1:45 יש רק ריבוע שחור על הכנף השמאלית, אחרי שהמצלמה יורדת למטה (כפי שאמרתי בסעיף 2) מופיע פתאום ריבוע בכנף הימנית.
דוגמאות נוספות לאפקטים ממוחשבים:
לפני הטיסה אפשר לראות
מזכיר מאוד את הסרטון של ה"מטוס" שעושה אווירובטיקה ונשברת לו כנף והוא "נוחת" ב KNIFE
http://www.youtube.com/watch?v=lOW35gXhWic&noredirect=1
בסרטון הבא אפשר לראות שמשהו מסריח, במיוחד אחרי הדריסה, בצורה שהפוקוס ותנועת המצלמה זזה
http://www.youtube.com/watch?v=b8khQs3t5ms&feature=related&noredirect=1
Tiran
22-03-2012, 20:18:16
רק לשם הדיוק ההיסטורי, לגבי רוכבי אופניים שעודד הזכיר (אופניים הם התחביב הראשי שלי)...
לאנס ארמסטרונג היה מסוגל להוציא פיק של כ-1000 וואט (כן, אלף !!!).
לאורך זמן הוא הוציא 500 לאורך שעה.
זה מטורף והוא כנראה, מבחינה זו, האיש החזק ביותר אי פעם.
רוכב חובב ממוצע יכול להגיע לפיק של 400. אולי קצת יותר, לפרק זמן קצר.
ותאמינו לי, ראיתי את ארמסטרונג מטפס ... הוא עף. ממש עף.
stingray
22-03-2012, 20:38:27
אתם די מפספים נקודה חשובה.
הוא מפעיל את הכנפיים המלאכותיות לפי תנועות ידיים - יש סירטון שבו הוא מציג את המערכת ואת הסנסורים.
והוא נעזר בשני מנועים של 2KW כל אחד, זה עובד על עיקרון של תנועה מעגלית כפולה, די מזכיר אופן פעולה של גל ארכובה.
Hillso
22-03-2012, 20:42:14
אתם די מפספים נקודה חשובה.
הוא מפעיל את הכנפיים המלאכותיות לפי תנועות ידיים,
והוא נעזר בשני מנועים של 2KW כל אחד.
זה כי הוא מחזיק שני שלטי wii ששולטים על המנועים
גם אני מאמין שזה מזוייף.
אולי המתקן פועל באמת, אבל הסרטונים נראים בוודאות מזוייפים, ולכן אני לא מאמין שהמתקן הזה באמת הרים אותו באוויר...
מה גם, שאם זה היה פרוייקט אמיתי, היו יודעים עליו אנשים נוספים, וזה היה ידוע מראש, ולא נופל על כולנו בהפתעה שכזו.
master_bebe
23-03-2012, 08:13:13
ככה נראה מנפנף אמיתי:
http://vimeo.com/15168011
master_bebe
23-03-2012, 08:47:44
הודאה על זיוף הסרטון:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OESwdRb48jM#!
הודאה על זיוף הסרטון:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OESwdRb48jM#!
תרמית מבריקה או לא ?
אין יציבות עילרוד חסר הזנב שמונע הרמת אף והזדקרות בכל מכת כנפיים.
ניתן לראות איך זה עובד בסירטון של אוניברסיטת טורוטו שימו לב לזנב :
הזנב עולה נותן מומנט מוריד אף בכל נפנוף כנפיים מטה שנותן מומנט מעלה אף ולכן כלי הטייס נשאר יציב .
לכן אין ייציבות עילרוד כלי הטייס היה מזדקר כל הרמת אף .
המומנט בשורש כנף הוא בסביבות 2.5 מטר לחלק ל 10 ס"מ ראו מיקום הציר כלומר בסביבות 25 פעם כפול 40 ק"ג חצי משקל אדם הכוח עובד בחצי אורך כנף .
כלומר מומנט של טונה , על כל שורש כנף .
הדבר השלישי אין ניהוג .
ומי שעקב אחרי כל הסירטונים ביו טיוב הבחור מבקש עזרה ביו טיוב באנגלית אך בסירטון האחרון פה הוא מדבר הולנדית ....
כבר סימן שהוא מכוון למשהו ... אם הוא מחפש עזרה מהולנדים למה הוא מבקש באנגלית ....?
אבל אי אפשר למכור לאנשים חלום שהם לא רוצים להאמין בו :
הרעיונות מבריקים הטכנולוגיה בסביבה והכל נראה בהישג יד .
השאלה המרכזית היא למה ניהוג בנפנוף ידיים ולא בעזרת מפסק המפנה את הידיים
לשלוט על משולש ניהוג כמו בגלשן אויר לצורך היגוי ויציבות עילרוד , וגם בבניה נכונה בנית שילדה אחרת עם מומנט סביר מיקום
ציר במקום אחר לא בשמיים., גם חישובי ההספק די נכונים .
והתשובה פשוטה , הנפנוף נראה מרשים הוא מוכר את החלום האנושי לעוף כמו ציפור
מלכתחילה הפרוייקט הזה רצה למכור משהו ,
לפי ההודעה את היכולות של הצוות לעסוק בגרפיקה ממוחשבת .
מי שמבין קצת בתעופה קלה יודע שלכל כלי טייס קטן יש מצנח רזרבי , למקרה חירום ,
והדרך ליצור באריג פרופיל אוירו דינמי הוא על ידי שחיפי אלומיניום בשתי שכבות בד לא על ידי צלעות
צלעות מיועדות לבניה בכנף קשיחה באריג רוצים להשתמש בגמישות .
כלומר האיש לא מתחום התעופה ולכן הפרייקט לא פרוייקט תעופתי :
פרוייקט תעופתי מתחיל מ:
1 חישובי חוזק מיקום מרכז כובד חישובי ממונטים חישובי G בחירת חלקים.
2 מערכת ניהוג
3 בטיחות .
,
אך לא זה מה שרצו למכור .
אני מאד נהניתי מהרעיון , השאלה האם אורניאפטר אנושי ישים או לא היא
לא השאלה השאלה היא היעילות .
כבר לפני יותר מ 30 שנה פרוייקט האלבטרוס רוכב אופניים ביוון עבר יותר ממאה ק"מ
מעל הים בניצול אפקט קרקע .
הפרוייקט היה שייך לנאסא קישור בהמשך :
האורניאופטר עובר בקושי כמה מאות מטרים אז יעיל זה לא .... נראה כרגע .
אך יופי של חלום .:D שלא נתעורר לעולם ...גיא משבית שמחות שכמוך ....:D:D:D
הקישור המובטח
פרוייקט האלבטרוס והדדאלוס מי שיעקוב אחרי כל הסירטונים כולם אצלי באתר שניים הראשונים מתחילים בראיון עם
מי שמוצג כפרופסור המזכיר את פרוייקט האלבטרוס אחריו היה גם פרוייקט הדדאלוס שניהם די דומים
הקישור בעברית נמצא באתר סנונית וממי שיתאמץ ימצא אותם די מוצנעים גם באתרים המקוריים :
http://www.snunit.k12.il/sachlav/db/rosh/upload/.g39_40/p16_17.html
master_bebe
23-03-2012, 13:36:27
פשוט עצבן אותי שהסרטון הוא עם אפקטי מחשב, והוא מרמה אנשים.
אין לי שום בעייה עם נפנוף, להפך. :rolleyes:
פשוט עצבן אותי שהסרטון הוא עם אפקטי מחשב, והוא מרמה אנשים.
אין לי שום בעייה עם נפנוף, להפך. :rolleyes:
אז זרוק לנו עצם מה בענין הנצילות ?
מתחרה מעניין לא מעניין.
לא ראיתי בשום מקום מספרים שאני יכול להבין ולעבוד איתם , מספרי ההספק המתיחסים לטיסנים דאונים די פשוטים וברורים והתורה
סגורה .
בעניין נפנוף אני לא מכיר את התיאוריה והמספרים כלל.
דניאל דקל
23-03-2012, 18:56:50
אפרופו ניפנוף כנפיים, אם סתם מנפנפים מעלה/מטה, מייצרים הרבה רוח ואפס עילוי
בשביל לייצר עילוי יש לשנות את זווית ההתקפה של הכנף בשעת הנפנוף ע"י פיתולה
בקצות כנפי ציפורים נוצות מיוחדות שתפקידן לייצר מערבולות שעוזרות להגברת העילוי (הגברת החיה המתמטית הנקראת צירקולציה)
master_bebe
23-03-2012, 19:26:07
אחזק את מה שדניאל אומר ואוסיף, נפנוף מעלה-מטה של כנף חצי גמישה לא ייצר עילוי, אלא דחף.
לגבי כנפיים מנפנפות בכלל, וקטנות בפרט, הנצילות נמוכה מאוד, ובכל גודל עד כנף של דבור גדול עדיף עדיין להשתמש בפרופ'. מתחת לגודל כזה בערך, מדובר במספרי ריינולדס כל כך נמוכים עד שהנצילות של להב של פרופ יורדת דרסטית. ועדיף להשתמש באפקטים אחרים בכדי להשיג עילוי -כגון נפנוף, אבל יעיל יותר מנפנוף פשוט, כנף של זבוב משנה את זויות ההתקפה בקצה כל מהלך.
לגבי התיאוריה, זה פשוט מאוד - אין. לפי התיאוריה, זבוב לא יכול לטוס.
את האמת, בגדלים גדולים, אפשר לפתור תיאורטית עבור כנפיים מנפנפות, אבל לא עבור X-WING. אין עדיין נוסחאות אנליטיות.
דניאל, הנוצות בקצות הכנף של הציפורים, משמשות כ WINGLETS ותפקידן, עד כמה שידוע לי, הוא להפחית את מערבולות קצה הכנף.
דניאל דקל
23-03-2012, 20:03:42
לגבי הנוצות, מסכים שהן תורמות להקטנת מערבולות קצות כנף
זכורה לי תוכנית טלויזיה בערוץ דיסקברי בה מדען בנה דגם ציפור מנפנף וחקר אותו לעומק
למיטב זכרוני לפי חישוביו קיבל עילוי נמוך יותר ממה שנתקבל בפועל
ואת ההפרש הלא צפוי "הפיל" על הנוצות בקצות הכנף שפועלות בתור טורבולטורים
או משהו בסגנון...
stingray
23-03-2012, 22:59:51
יצאתי חומוס :-)
ebay007
23-03-2012, 23:35:10
מעניין שהוא הוריד את סרטון ההודאה...
מעניין שהוא הוריד את סרטון ההודאה...
יצא סירטון הודאה חדש באנגלית ....
מראש הוא כיוון לקהל בחו"ל .... וחוץ מזה אנשים לא מוכנים לסלוח על כך שיצאו טמבלים....:confused:
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.