התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דיון איך אתה מעדיף את מסוק ה450 שלך כמסוק שני?



Friman
26-03-2012, 21:48:37
שמתי לב שלא מעט חברים פה מחזיקים בנוסף לכלים גדולים יותר גם מסוק 450 כ״טריינר״ או כ״מסוק לבגאז׳״ או סתם כי הם נהנים פה ושם להטיס מסוק קטן יותר. מעניין אותי לשמוע חוות דעת משכאלו, מה אתם חושבים שעדיף- 450 זול ופשוט עד כמה שאפשר שלא יכאב הלב לרסק או לייבש בבגאז׳, או דווקא יקר ואיכותי עד כמה שניתן כדי שניתן יהיה להנות מהטסה ו״אימון״ מדוייקים למרות גודלו הקטן?
גם מי שמחזיק רק 450 מוזמן לחוות את דעתו אם היה עומד במצב כזה שה450 היה עבורו מסוק שני.
לא מתכוון לקנות ברגע זה, אבל ההתלבטות מתחילה להתגבש ;)

saportas
27-03-2012, 06:13:40
בוקר טוב, גיל אם היית ממתין 10 דקות ביום שישי היית מקבל סיבוב על ה9.99 שלי .אני מבין שיש משפחה :) גיל לך הייתי ממליץ ללכת על משהו באמצע,רק שלא יהיה קומבו תקנה קייט באזור הקופטרX ובנוגע יכאב הלב בריסוק אין דבר כזה שלא כואב הלב על דבר שעבדת עליו מה שכן הזולים נותנים לך יותר ביטחן.

Friman
27-03-2012, 06:44:22
יש כואב בלב ויש כואב גם בלב וגם בכיס ;)

AMIR
27-03-2012, 06:56:54
גיל ריסוק 450 לא חייב להיות יקר...
בסביבות ה100-150 שקל לריסוק כולל להבים...
מי שלא יהנה מהריסוקים שלו ( יקח אותם בהבנה ויפיק מהם את הלימוד והמסקנות )
לא צריך להטיס כי הוא אף פעם לא יהנה מההטסה מאחר והפחד ישתלט עליו...

אגב, אני יכול להוכיח לך שכל המסוקי 10$ דולר האלה יעלו בסוף פי שניים מקומבו טוב...
אבל כל אחד ובחירתו...*

שחר לזרוב
27-03-2012, 07:51:04
הכל תלוי ברמת ההטסה שלך ומה אתה מנסה להפיק מהמסוק.
המסוקים הפשוטים עם הסטאפ הפשוט ביותר יתנו מענה מספק למטיס המתחיל שרק לומד לרחף, הקפות ואולי טיפה מעבר.
למי שכבר מטיס אוירובטיקה ו-3D אני חושב שכדאי להשקיע במסוק איכותי.
עלות הריסוק של מסוקי 450 מאד נמוכה גם למי שמטיס את המסוקים האיכותיים ביותר.
מלבד זאת, מסוק לא איכותי ועם סטאפ לא איכותי יטוס באופן לא איכותי ולא מהנה. אז מאחר ואנחנו בתחביב הזה למטרות הנאה, להטיס מסוק שלא נהנים ממנו שווה ערך לזריקת הכסף לפח.
דווקא במסוקים הקטנים יותר כגון ה-450, סטאפ איכותי חשוב מאד. גם כך המסוקים האלו תזזיתיים ופחות יציבים מהמסוקים הגדולים יותר, וסטאפ לא איכותי לא ממש יתרום לכך.
לדעתי - TREX 450 עם מערכת פלייברלס טובה - זה הכיוון הנכון.

lior_bar_ami
27-03-2012, 08:02:24
הכל תלוי ברמת ההטסה שלך ומה אתה מנסה להפיק מהמסוק.
המסוקים הפשוטים עם הסטאפ הפשוט ביותר יתנו מענה מספק למטיס המתחיל שרק לומד לרחף, הקפות ואולי טיפה מעבר.
למי שכבר מטיס אוירובטיקה ו-3D אני חושב שכדאי להשקיע במסוק איכותי.
עלות הריסוק של מסוקי 450 מאד נמוכה גם למי שמטיס את המסוקים האיכותיים ביותר.
מלבד זאת, מסוק לא איכותי ועם סטאפ לא איכותי יטוס באופן לא איכותי ולא מהנה. אז מאחר ואנחנו בתחביב הזה למטרות הנאה, להטיס מסוק שלא נהנים ממנו שווה ערך לזריקת הכסף לפח.
דווקא במסוקים הקטנים יותר כגון ה-450, סטאפ איכותי חשוב מאד. גם כך המסוקים האלו תזזיתיים ופחות יציבים מהמסוקים הגדולים יותר, וסטאפ לא איכותי לא ממש יתרום לכך.
לדעתי - TREX 450 עם מערכת פלייברלס טובה - זה הכיוון הנכון.

+1
מסכים עם כל מילה!

Scooter007
27-03-2012, 08:06:57
גיל,
את הבחירה שלי אתה כבר יודע, אני באמת חושב שאם כבר להשקיע אז להשקיע במשהו טוב, הכלי הקטן הזה נתן לי כל כך הרבה בטחון ושקט עד שהגעתי כבר לנקודה שלעבור ל IDLE נראה לי ממש קרוב.
הבחירה שלי במסוק "טוב" (לפי הגדרתי! לא רוצה להפוך את השרשור הזה לעוד שרשור השוואה של מה יותר טוב) גם נבעה מכך שרציתי כלי "גיבוי" מספיק טוב במקרה של תקלה במסוק השני (להזכירך - רצף ההטסות שלי עם ה 500 היה די גרוע בגלל תקלות מעצבנות)

יאללה תזמין! :-)

guy1a
27-03-2012, 09:53:58
שאלה לא רלונטית
כל אדם צריך / רוצה משהו אחר ויש לו יכולת אחרת ( כלכלית / קוגניטיבית )

יאללה תזמין! :-)

Friman
27-03-2012, 13:36:17
השאלה רלוונטית בדיוק כדי לשמוע דעות שונות- ממטיסים מתחילים ועד למקצוענים כמו ליאור ושחר.
לא ביקשתי ייעוץ ספציפי עבורי (רק סיימתי לבנות טיסן חדש השבוע, לא יכול להזמין מסוק מחר בבוקר, לא מנומס כלפי האישה ;)), אלא להתרשם מהשיקולים השונים של אנשים שונים.

חן תם
27-03-2012, 13:44:52
אני אישית את ה 450 שלי עשיתי כמה שיותר איכותי ( סווקסים,ספרטן,להבי ראדיקס בדר״כ וכרגע סאב, וכד׳ ) כי זה מסוק לימוד שעליו אני מבצע תרגילים חדשים ללא פחד וריסוק חוץ מהלהבים לא עולה הרבה כי סרוואים לא נשברים לרוב... וציוד סיני זול כן ישבר, ידפק לך....

guy1a
27-03-2012, 14:35:07
השאלה רלוונטית בדיוק כדי לשמוע דעות שונות- ממטיסים מתחילים ועד למקצוענים כמו ליאור ושחר.
לא ביקשתי ייעוץ ספציפי עבורי (רק סיימתי לבנות טיסן חדש השבוע, לא יכול להזמין מסוק מחר בבוקר, לא מנומס כלפי האישה ;)), אלא להתרשם מהשיקולים השונים של אנשים שונים.

זה ברור לחלוטין .... זה גם לא הוגן לפאן קאב :)
אבל הכוונה שלי היא שמה שלמשל טוב לי או לליאב, לא ישנה כלום לגביך .. השיקולים שלי או של ליאב, לא יכולים להיות דומים לשלך.
מה גם שאתה כבר בעל מסוק אחד ( וטיסן ) ולכן אתה כבר יודע מה מתאים ומה לא מתאים לך :)

לא חושב שתשובה בכפית תעזור לך חוץ מהקשקשת שאין לי איתה שום בעיה .. בזמן שאתה מתלבט עם עצמך עם להזמין או לא .. והתשובה היא כן :)
בחלקים לאט לאט .. שאף אחת לא תשים לב !

Friman
27-03-2012, 15:15:00
זה ברור לחלוטין .... זה גם לא הוגן לפאן קאב :)
אבל הכוונה שלי היא שמה שלמשל טוב לי או לליאב, לא ישנה כלום לגביך .. השיקולים שלי או של ליאב, לא יכולים להיות דומים לשלך.
מה גם שאתה כבר בעל מסוק אחד ( וטיסן ) ולכן אתה כבר יודע מה מתאים ומה לא מתאים לך :)

לא חושב שתשובה בכפית תעזור לך חוץ מהקשקשת שאין לי איתה שום בעיה .. בזמן שאתה מתלבט עם עצמך עם להזמין או לא .. והתשובה היא כן :)
בחלקים לאט לאט .. שאף אחת לא תשים לב !
שנאמר, ״סוף הזמנה במחשבה תחילה״...
יש לי מגוון שיקולים בנושא, והשאלה הזו לגביי ספציפית כרוכה בשאלה נוספת - אם לשדרג את ה500 שלי לפלייברלס.. התקציב בקיץ ייאפשר כנראה או Trex 450 3GX או ביסטיקס וראש DFC ל500 + קופטר X עם אלק׳ סינית וג׳יירו ספרטן שיירד מה500. או בכלל לוותר על 450 ולהתמקד בשידרוג של ה500. ואני גם לא בטוח אם נכון להשקיע יותר מדי בשידרוג של ה500 דווקא, בסה״כ הוא טס נהדר. אז חשבתי לעצמי שהשאלה לגבי העדפות שונות לגבי מסוקי 450 היא נדבך שארצה להביא בחשבון בעניין ועל הדרך הדיון עשוי לעניין גם אחרים... בינתיים לי מעניין ;)

guy1a
27-03-2012, 15:31:20
ואללה .. גם על זה אתה היחיד שיכול לענות.

אם הוא טס לך טוב למה לגעת ...
האם אתה כבר מבצע 3D חזק שהיתרונות של FBL יגיעו לידי ביטוי בו ?
כי בשביל הקפות סקייליות זה חסר משמעות .. כמו שאתה יודע.

אני חושב שהייתי הולך על 450 עם סטרואידים בנוסף .. ולו רק כדי שאם ח"ח יקרה משהו, יהיה לך מה להטיס עד שיגיעו החלפים ...
זה התפקיד של ה 100 אצלי. ועוד מעט יהיה עוד 450 שאיתו אני כן אנסה 3D ( אני חושב .. ) כשיגיעו כל החלקים שלו ...
כי כשהל"ד עולה .. וחלקים נישברים אתה מוצא את עצמך מהר מאד מחכה לחלקים .. וזה מבאס.

ו 450 הוא גודל נחמד וחיובי :) ( לדעתי )

ohadsh
27-03-2012, 17:01:33
אני חושב שמי שיש לו 450 טוב! איכותי! יכול ללמוד ולהתקדם במהירות האור .
זה מסוק שאין בו פחד . מבחינת גודל.
חלקים זולים גם התחליפיים טובים וזולים עוד יותר . ( ציר ראשי, ספינדל , להבים ,קורונות)
אלקטרוניקה ושלד מאוד חשוב שיהיה איכותי ומקורי.
ממה שהיה לי במסוק לא אורגינל זה שכל ריסוק צריך להחליף חלקים במתכת לדוגמא: גריפים וכו...
פלייברלס לי אישית מרגיש הרבה יותר נעים וקשוב מהפלייבר שהיה לי .. אולי זה בגלל שהיתקדמתי מאז...
מקווה שמי שמתחיל בתחום יבחר במסוק מהסוג הזה.
כי לי ה450 עשה רק טוב!!

danoneyal
27-03-2012, 17:19:44
אני מחזיק בדעה וממליץ לכל מסוקאי (בהינתן התקציב) להחזיק לפחות 2 מסוקים
הראשון 450 איכותי ברמה גבוהה, בו אני מתאמן על כל התרגילים החדשים ללא חשש מריסוק, האיכות והרמה הגבוהה של הציוד מאפשרת לך רמת דיוק בתרגילים, ובטחון בכלי שידע לעשות את מה שאתה מבקש ממנו לעשות, אתה שולט במסוק ולא המסוק שולט בך.
והשני מסוק גדול יותר 550 , 600 , 700 בו אפשר ליישם בכיף את התרגילים אחרי שאתה מרגיש שאתה מיומן מספיק

בשבילי ה- 450 הוא טריינר מעולה ללימוד , ברגע שאני שולט טוב בתרגיל ב-450 לעשות את אותו תרגיל ב-550 זה הרבה יותר קל וכיף :)
יש תרגילים שאני עושה רק ב-450 ועדיין לא מעז לעשות ב-550 מהחשש לריסוק כואב.

בהצלחה ברכישה

שאול
27-03-2012, 17:28:02
גיל ריסוק 450 לא חייב להיות יקר...
בסביבות ה100-150 שקל לריסוק כולל להבים...
מי שלא יהנה מהריסוקים שלו ( יקח אותם בהבנה ויפיק מהם את הלימוד והמסקנות )
לא צריך להטיס כי הוא אף פעם לא יהנה מההטסה מאחר והפחד ישתלט עליו...

אגב, אני יכול להוכיח לך שכל המסוקי 10$ דולר האלה יעלו בסוף פי שניים מקומבו טוב...
אבל כל אחד ובחירתו...*

+++1

zahi098
27-03-2012, 17:55:36
תראה, אני אישית קניתי חלק, חלק מ-eBay. יצא לי מסוק קומפלט עם חופה לפי בחירה שלי, גוף קרבון מלא. ראש וזנב אלומיניום איכותי. להבים ספייר ועוד הרבה ספיירים (כי כשאתה מזמין חלקים בנפרד אז חלק מגיעים בזוגות, שלישיות וכו׳). ₪750.

בנוסף הזמנתי ג׳יירו ספרטן קווארק וסרווים מהסיני.

הרכבתי לפי הוראות הרכבה של אליין. וכמובן בוב התותח מהליפריק.

המסוק יצא איכותי ברמות. הרכבתי הכל בדיוק מירבי עם לוקטייט וגריז כמו בספרים.

טס יפה מאוד. ובגלל שאני די מתחיל במסוקים ( אבל מטיס לא רע) הכיוונים הם החלק הבעייתי אצלי.

לטעמי המסוק שבניתי ברמה מאוד גבוה כמו של אליין. למרות שקיט של אליין תמיד קורץ לי, כי לא יעזור החומרים של אליין פשוט עשויים ברמה גבוהה מאוד.

אני הייתי ממליץ לך לקנות קיט של אליין באיזה מבצע טוב. להוסיף ג׳יירו איכותי. ולהתפשר על אלק׳ (סרווים, בקר ומנוע) למרות שהמותג turnigy של הסיני ממש ברמה טובה בתור התחלה.

naor14
27-03-2012, 18:04:23
לי יש TREX 450 SPORT (רק אותו) עם 3G ו 401 פוטאבה ואני נהנה ממנו, אני מציע לך קח 450 כמסוק שני
אני במקומך הייתי מזמין טירקס 450 פלייברלס ובמידה ותרגיש שאתה רוצה לזנוח את ה450 אפשר להעביר את
המערכת פלייברלס ל500 ולקנות רק ראש מתאים ולעשות את ה450 פלייבר או למכור אותו. בסוף הבחירה היא שלך
ורק אתה יודע מה אתה צריך מהמסוק. רק אל תשכח שמסוק 450 חישל הרבה מטיסים טובים

HeliDraco
27-03-2012, 18:35:54
לדעתי כל מסוק לא יכול להיות "הכי זול".
ניסיתי להטיס קופטרX עם אלקטרוניקה טובה (אפילו טובה יותר ממה שכתוב בסקר). הסבל שלי איתו היה אחת הסיבות העיקריות לקנות את הלוגו :)
כמובן שהכל צריך להיות במסגרת התקציב הזמין, אבל גם מסוק שני צריך להיות מחברה מוכרת עם אלקטרוניקה איכותית. האם זה יהיה T-Rex, Rave או משהו אחר, פלייבר או פלייברלס - כבר עניין של עומק הכיס והעדפה אישית.
אני נמצא בדיוק בהתלבטות הזאת בעצמי (אם כי אצלי גם ה-500 נכנס למרחב הבחירה :)) - וזאת דעתי בעניין.

lior_bar_ami
27-03-2012, 18:38:29
האם אתה כבר מבצע 3D חזק שהיתרונות של FBL יגיעו לידי ביטוי בו ?


מסתייג על המשפט הזה - אין שום צורך להיות בעל יכולות הטסה גבוהות בכלל (ו 3D בפרט) על להרגיש את יתרונות (וחסרונות) הפלייברלס.
גם מטיס בתחיל בן יומו, ירגיש את היציבות הגבוהה ביותר במסוק מיוצב דיגיטאלית לעומת מסוק מיוצב פלייבר.
אם הוא ימצא את יכולת הכלי זו שאלה אחרת, אך לא לשם כיוון גיל...



מקווה שמי שמתחיל בתחום יבחר במסוק מהסוג הזה.


אמנם המלצה אישית, אך לדעתי הצנועה היא עצה ממש גרועה - הדרכתי לא מעט חניכים, וראיתי לא מעט גרפי התקדמות עם חתך מאוד מגוון של גילאים.
מסוקים בגודל 450 קיבלו אמנם מקום של "כבוד" בקרב מתחילים, אך הם לחלוטין לא מסוק מתחילים!!! (!!!)
הסיבה היחידה שהם כל כך פופולאריים בקרב המתחילים נעוצה בעלותם הזולה לקנייה, תחזוקה ואחזקה.
המסוק לא נוח/נעים להטסה (בהשוואה למסוק גדול), הוא אינו גדול - ומחייב את המטיס להטיס נמוך מאוד כדי לזהותו; עובדה שמקטינה מאוד (מאוד!!) את מרווח הטעות הדרוש למתחיל.
כל טעות בגובה שיאפשר הטסה בתנאי זיהוי טובים לאלו שהם לא נשרים עם יכולות ראייה של קילומטרים (רוב האוכלוסיה), כמעט תמיד תסתיים בריסוק או בכמעטים שמורידים את הבטחון בקרב החניך - ריסוקים שאגב, יצמצמו מהר מאוד את עלות הקנייה הראשונית של מסוק גדול יותר מלכתחילה.
אין למתחיל שום סיבה לרכוש מסוק בגודל כזה, מלבד מחירו הזול - ואת הקביעה הזו אני משעין על גרפי התקדמות של המון חניכים...

אגב, כאשר מגיע אלי מטיס מתחיל בהתייעצות לגבי מסוק ראשון - השאלה הראשונה שלי היא מה התקציב שלו, לא כדי חלילה להיכנס לעומק כיסו של הבחור, אלא מתפיסה אחת שגורסת:
"שמטיס מתחיל צריך לקנות את הכלי הכי גדול שהכיס שלו מאפשר", מתוך אותן הנחות יסוד וטענות שהצגתי קודם לכן (יכולת זיהוי טובה וכפועל יוצא יכולת להטיס גבוה יותר, יציבות "טבעית" גבוהה יותר, חסינות יחסית לרוח טובה יותר), כשכמובן שהכלי צריך להיות מכוון בהתאם לדרישות המתחיל (סל"ד נמוך, דאמפינג רך על הראש כדי להתמודד עם הסל"ד הנמוך, סטאפ רגוע על כל המשתמע וכו').

בתקציב של טירקס 450 פלייברלס חדש - יש כלים מתאימים ממנו (וגדולים ממנו) בהרבה למתחילים, אך שוב זו לא היתה כוונת פותח השירשור; הוא חיפש מסוק שני שיעזור לו להתקדם, וכמסוק שני ה- 450 (כל עוד הוא מאובזר בצורה איכותית) הוא מסוק מאוד נחמד שממש כיף להיות יכול לשלוף אותו מאוטו באמצע שומקום ולהטיס, עם עלויות ריסוק נמוכות וכפועל יוצא מקדם לחץ נמוך יותר.
אך אם אתה באמת רוצה להשתפר אין תחליף להדרכה והכוונה נכונה, שדוקרת את הטעויות שלך בסיכה ומכווינה אותך בצורה מדוייקת.

לסיכום:
כלי להתחיל - לא ממש...
כלי לשיפור - בוודאי (כמו כל מסוק שתטיס אגב)
כלי להתפנק באמצע היום / שומקום - ממש ממש כן!

dror_z
27-03-2012, 19:16:20
אני התחלתי עם 450
חשבתי שקניתי T REX
אבל התברר שאיזה נוכל מכר לי חופה של T REX וכל השאר סיני מהדרגה הנמוכה (אפילו מאוד )
מלבד צרות וייאוש לא היה כלום ואין לי מושג איך המשכתי בתחום הזה , בעצם יש לי מושג בגלל האנשים .
אז עברתי להוריקאן 425 ורק בשלב הזה התחלתי להרגיש שיש מצב להתקדם
ואז עברתי לרקס 500 ואז לרקס 550 שלדעתי הוא מסוק מדהים
ועכשיו קניתי 450 מקורי v2 ואני מרוצה עד הגג
מסוק מדהים שמאפשר לעשות כל תרגיל ללא פחד
אתמול בגלגול השמיני איבדתי אותו מעל שדה חיטה בגליליות והוא פגש את החיטה
חוץ מגג"ש שכנראה לא הספקתי ללחוץ HOLD בזמן הכל תקין וכבר חזר לטוס
בקיצור מאוד ממליץ אבל לא למתחילים
לאחר שלומדים את הבסיס + של הטסה ההנאה מ450 היא אדירה

Friman
27-03-2012, 20:10:19
אתם מחזירים את המיקוד בשאלה אליי ואני לתומי באמת התכוונתי לעשות סקר לעניין הציבור ;)
מבחינתי קפיצת המדרגה שלי מריחוף במקום לטיסה במרחבי השמיים הגיעה עם השידרוג לג׳יירו ספרטן. נכון שהGP780 החזיק את המטוס פחות או יותר יציב ובטיסה מהירה לא הייתי מרגיש את הנדנודים בזנב, אבל החוסר שלמות הקטנה הזו בריחוף הורידה לי מהביטחון ומנעה ממני להתקדם הלאה. באותו משל - אני מתאמן (כשאני מטיס לבד, הפקתי לקחים מהעבר) על לופים והיפוכים ושמתי לב שמעבר לחרדה, הרוח מאד משפיעה על תנועת המסוק במעבר מתנועה מהירה קדימה ללופ שמשנה בפתאומיות את כיוון התנועה. כמה פעמים מצאתי את עצמי עם המסוק מתהפך אחורה וכשהוא הפוך פתאום משום מקום הוא נוטה הצידה. וכן, אני בטוח שזה לא בגלל היגוי לא מדוייק שלי, בסימולטור אני שולט בזה באופן מוחלט ומתאמן גם על מצבים כאלו כדי להיות מוכן. בזה למשל נראה לי שמערכת פלייברלס שתבטל השפעות חיצוניות על צירי העילרוד והגלגול, תוכל להקנות לי ביטחון לפרוץ קדימה במרחב ה3D כמו שהספרטן שיחרר לי את הביטחון לנוע קדימה ולא רק לרחף במקום. לכן אני לא חושב שרק ב3D ״חזק״ מטיס ייהנה ממערכת פלייברלס. בכל אופן אני לא ירוק לחלוטין, בוא נאמר ״ירקרק״, ולכן אני באמת מחפש 450 ככלי שיעזור לתרגל עם פחות פחד מריסוקים מה שב500 קצת ירד לי הביטחון לעשות מאז הריסוק האחרון שהיה כואב כלכלית. ולדבריך, אמיר, אני לא מתפרק מריסוקים וזה לא ימנע ממני להטיס אבל מה לומר, ברור לי שמרסקים יותר כשמתרגלים משהו חדש, ואם אפשר לרסק מסוק שיעלה פחות לתקן, לי זה נשמע הגיוני.... ״לאהוב את הריסוקים״ קשה לי עדיין, אני עדיין מתבאס לראות את המסוק האהוב שלי נשתל באדמה :(

wind556
27-03-2012, 20:21:49
המסוק השני הוא ללא כל ספק X7 :cool:

(ואז להפוך את הX5 למסוק הקטן)

לא רוצה 450
אם כבר 250 (לטובת פאן פשוט ומחיר אפסי)

oz_adari
27-03-2012, 22:02:59
איך באמת הקטגוריה של ה 250 ? , זה כמו ה 450 שאתם אומרים שזה ממש טוב להעלאות את הביטחון ? או שזה כבר לא יציב מידי ותזיזתי מדי ?

saportas
28-03-2012, 06:55:32
כל מה שנכתב כאן נשמע מקצועי מאנשים בעלי ניסיון לכן הדילמה למטיס מתחיל קשה יותר יש דבר אחד חשוב שלא הזכירו פה עד היום וזה הגיל והגיל כן קובע בבחירת המסוק שאתה רוצה להטיס כמו שחלקכם יודעים שאני צעיר בנפש, ולנו "הצעירים" זמן התגובה נעשה איטי יותר וכך גם תהליך קבלת ההחלטות. ראיה לרחוק, הערכת המהירות ןהקורדינציה זה לא מה שהיה פעם לכן אני חושב בחירת מסוק (כלי שיותר קשה להטיס)! תלויה בכישרון הטבעי של האדם וגם בגילו כמו בכל ענף בחיים או שיש לך את( כישרון) או שלא .זה שיקול שכל מטיס חייב לעשות עם עצמו ולא גודל המסוק ואיכותו

lior_bar_ami
28-03-2012, 09:53:54
כל מה שנכתב כאן נשמע מקצועי מאנשים בעלי ניסיון לכן הדילמה למטיס מתחיל קשה יותר יש דבר אחד חשוב שלא הזכירו פה עד היום וזה הגיל והגיל כן קובע בבחירת המסוק שאתה רוצה להטיס כמו שחלקכם יודעים שאני צעיר בנפש, ולנו "הצעירים" זמן התגובה נעשה איטי יותר וכך גם תהליך קבלת ההחלטות. ראיה לרחוק, הערכת המהירות ןהקורדינציה זה לא מה שהיה פעם לכן אני חושב בחירת מסוק (כלי שיותר קשה להטיס)! תלויה בכישרון הטבעי של האדם וגם בגילו כמו בכל ענף בחיים או שיש לך את( כישרון) או שלא .זה שיקול שכל מטיס חייב לעשות עם עצמו ולא גודל המסוק ואיכותו

מסכים עם כל מילה, והקביעה שאני נתתי בהודעתי מושענת על עובדה זו - ועל עבודה עם עשרות רבות של חניכים "בגילאי נפש מאוד צעירים" (!!!) :), ולכן דווקא כאן הגודל כן קובע.
אגב, זה נכון שבהשוואה לחניך צעיר יכולת התגובה של מבוגר (ואני מדבר על השוואת חתך ולא על החריגים שבקצוות הפעמון), איטית יותר ותהליך קבלת ההחלטה ארוך יותר - אך גם לחניך צעיר מסוק גדול יעזור, בעיקר בשלב הראשוני, ע"י הגדלת מרווח הטעות וזמן קבלת ההחלטה (ע"י טיסה גבוהה יותר).
בלי או עם קשר ישנן שיטות פשוטות, אותן אני מנחיל לחניכים שלי בוגרים כצעירים שמקצרים את זמן קבלת ההחלטה - שיטות שמבוססות על הדרכה חיל אווירית ומוכחות ביעילותן, כגון:
תדריך-תחקיר, יישום תו"כ טיסה, שיטות עבודה, דיבור תו"כ הטסה ועוד, שיטות אלו יקצרו את זמן התגובה שלכם לאין ערוך; ולראיה יש לי חניך נכה צה"ל (אשמור את שמו מפאת כבודו וחוסר רצונו להחשף) עם בעיה קוגנטיבית כזו או אחרת, שכבר הטיס עם המון מדריכים שאמרו ממנו נואש (ברמת הלהטיס לבד), וכאשר הוא ניסה את השיטות שאותן ציינתי איתי, הוא מצא את עצמו מטיס מהר מאוד סולו - והיום הבחורצ'יק מבצע הקפות ואף אווירובטיקה בסיסית לתפארת מדינת ישראל ועם הרבה הרבה כבוד ממני!!! :cool:

wind556
28-03-2012, 10:19:43
איך באמת הקטגוריה של ה 250 ? , זה כמו ה 450 שאתם אומרים שזה ממש טוב להעלאות את הביטחון ? או שזה כבר לא יציב מידי ותזיזתי מדי ?



כמו כל דבר בחיים הכל יחסי
אחד הפרמטרים שמורידים את הביטחון אצל רוב המטיסים, זה נושא העלות של כל ריסוק
ה250 תזזיתי בהתאם להשקעה שתשקיע בכמה רכיבים, כמו ג'יירו וכו'
לא הייתי קורא לו "מסוק למתחילים" כי הוא לא, אבל מסוק כייפי קטן זול ועושה חשק, זה כן
היה לי קופטר איקס 250 שעלה 400 ש"ח ברוטו (עם ג'יירו GA250 )והג'יירו לא ממש תיפקד על המסוק הזה
לעומת זאת אותו ג'יירו בדיוק מתפקד בצורה סבירה (אצל מתחילים ובריחופים בלבד) במסוקי 500
שים על מסוק 250 ספרטן, ותקבל כייף בלתי רגיל.

אבל בנימה אחרת, אם הגדרת המסוק "השני" הוא תקציב ונוחות ומיועד למי שיש ברשותו כבר מסוק משובח ויקר (ולא,TREX500 לא נחשב לצורך העניין כי הוא בעיקר יקר) , אז אין תחליף להוריקאן 425 עם ג'יירו משובח, מנוע חזק ולהבים טובים. זה מסוק שייתן המון תמורת מעט כסף גם ברכישתו וגם בתחזוקתו. כמו כן אין בכלל מה להשוות אותו לשום מסוק 450 קיים וגם מתאים למי שהראייה שלו כבר לא מה שהייתה פעם...

wonderd
28-03-2012, 11:21:20
אני מחזיק 2 מסוקים גדולים, ול'שעות הפנאי' יש לי 250 קטן וחמוד שמשמש לאימונים..
עלויות הריסוק שלו זניחות לגמרי ולכן אין לי בעיה להשתולל איתו (כמעט) בלי מעצורים..

oz_adari
28-03-2012, 23:21:10
wonderd, השאלה שלי היא כזאת, אם יש לי 500 ו250, ה250 באמת יעזור לי להתקדם עם ה500 או שזה שונה מידי. ושוב בהנחה שמדברים על 250 עם פלייברלס טוב (נגיד ביסטX)

Friman
28-03-2012, 23:29:39
wonderd, השאלה שלי היא כזאת, אם יש לי 500 ו250, ה250 באמת יעזור לי להתקדם עם ה500 או שזה שונה מידי. ושוב בהנחה שמדברים על 250 עם פלייברלס טוב (נגיד ביסטX)

עוז אני לא בטוח כמה מגוון תמצא בשוק של מסוקי 250 פלייברלס.
אני מציע שקודם כל תראה בעיניך מה הגודל של מסוק 250 ובהתאם תברר ותתעניין, אם עדיין ייראה לך רלוונטי. לי הם נראים קצת קטנים מדי לראייה מעבר לטווח של 15-20 מטר, קטנים מדי ועדינים מדי לתחזוקה ותיקונים, ולדעתי גם קטנים מדי מבחינת מקום למקם עליהם ביסטאיקס. אבל ממש לא בדקתי את זה, אולי אני טועה. בכל אופן כמו שאמרתי עצתי לך היא שתיגש למישהו שיש לו 250 ותראה איך הוא נראה ובנוי, ולאחר מכן תחשוב האם מתאים לך.
אגב שים לב ששני הממליצים כאן על 250 הם עודד ואלעד, ולשניהם יש נסיון בהטסה של כמה וכמה מסוקים. מה שמתאים להם לא בהכרח מתאים לך, אתה צריך לעשות מה שנכון לצרכים ולשיקולים שלך ועל פי רמת ההטסה שלך. ה250 למינהם לא כל כך מומלצים למתחילים.

Friman
29-03-2012, 07:36:29
סתם ככה דיל שנתקלתי בו... מעניין מה חושבים בקהיליה
http://www.alzrc-hobby.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=578
זה קיט 450 fbl של alzrc שלמיטב ידיעתי מייצרים את תואמי הטירקס באיכות הכי קרובה למקור (למעשה שמעתי שהמוצרים שלהם מיוצרים על ידי אליין וממותגים alzrc לשוק מקומי, אבל אין לי מושג אם זה נכון) שכבר כולל בתוכו ראש נמוך עם חיבור ישיר לסוואשפלייט (כמו ראש הDFC של אליין), עם מנוע ובקר, ב159$! בחישוב שלי אם מוסיפים 3 סרבואים הייטק 65mg או Savox לראש+ ביסטיקס + פוטאבה 9257 לזנב, מגיעים בערך למחיר של קומבו אליין 450 3GX, רק אם אלק׳ מעולה... רק לגבי המנוע והבקר שלהם לא ידוע לי מה איכותם. אם אכן הקיט של Alzrc איכותי כמו הקיט של אליין זו יכולה להיות קנייה טובה, לא? 20$ משלוח ;)
אגב יש להם גם סופר קומבו ל450 fbl כולל סרבואים ומע׳ פלייברלס והכל (ללא ראש DFC) ב299$... מה רמת האלקטרוניקה שלהם? סכנת נפשות או מצדיק את המחיר? הנה: http://www.alzrc-hobby.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=440

ohadsh
29-03-2012, 10:54:36
מימה שאני רואה ההבדל בן האורגינל הוא עוד 100$ ככה שלדעתי עדיף להוסיף אותם למקורי:)
יחד עם זאת תיכנס לrc711 גם שם מוכרים קומבוים של alzrc
אולי תמצא יותר זול.
בהצלחה.*

Friman
29-03-2012, 12:27:53
מימה שאני רואה ההבדל בן האורגינל הוא עוד 100$ ככה שלדעתי עדיף להוסיף אותם למקורי:)
יחד עם זאת תיכנס לrc711 גם שם מוכרים קומבוים של alzrc
אולי תמצא יותר זול.
בהצלחה.*
רק שבשיקלול שלי נכללת מערכת פלייברלס טובה יותר, סרבו זנב טוב יותר ולהערכתי גם סרבואים לסייקליק טובים יוותר. וראש DFC. בזה אני מתכוון להצעה שבאה רק עם בקר ומנוע + השלמות כפי שפירטתי. לגבי הבקר והמנוע שלהם אין לי מושג מה איכותם. אגב לגבי מע׳ הפלייברלס שלהם, ה 3gys, יש עליה ביקורות טובות בrcgroups... אומרים שם שהיא טובה יותר מהEbar של KDS למשל.
לגבי האלקטרוניקה שכלולה בסופר קומבו ב300$- גם כן בRcGroups החוות דעת משבחות... ו300$+ משלוח 20$ זה שליש פחות מההצעה הזולה ביותר לTrex 450 3GX ורק 80$ יותר מקופטר X 450 פלייברלס שהמערכת פלייברלס שלו נחשבת גרועה ממה שקראתי. אז אני שואל את עצמי אם יש פה קטגוריית ביניים במחיר בין הקופטר X לטירקס 450 3GX- האם היא גם משקפת איכות של בין לבין או שאולי אף משתווה?

שחר לזרוב
29-03-2012, 14:28:28
יש לי כמה הערות

זה לא ראש DFC !!!

הסרוואים של הייטק 65MG הם לא סרוואים דיגיטאליים ומגיעים עם מייסב אחד, כך שלא מדובר בשדרוג אלא בשנמוך :p, ויתכן שבכלל לא ניתן להשתמש בהם עם מערכות הפלייברלס.
הסרוואים המקוריים של אליין לגודל ה-450 מצויינים. ולמעשה ה-SAVOX זה אותו הסרוו.
אם אתה רוצה סרוואים טובים יותר אז יש את ה-MKS החדשים, אבל אז המחיר הוא בהתאם.
בשורה התחתונה - הסרוואים של אליין יותר ממספקים.

לגבי מערכת פלייברלס - כבר היה על זה דיון בפוסט אחר, אין טעם להיכנס לזה שוב. בקיצור - כל המערכות טובות ואפשר להטיס עם כולן. לכל אחת הייתרונות והחסרונות.
אבל - לדעתי, אין טעם לקנות מסוק איכותי ולהרכיב עליו סרוואים איכותיים ומנוע איכותי וכו', אבל במערכת הפלייברלס לחסוך - לא עשית בזה כלום.

או שהולכים על מסוק זול עם רכיבים זולים, או שמשקיעים במסוק איכותי עם רכיבים איכותיים.
לדעתי, בגודל הזה הפרש המחירים לא כל כך גדול ולא כדי לוותר על האיכות. עוד 50$ או פחות 50$ בתחביב הזה לא אמורים להוות שיקול מכריע.
עדיף לקנות את הטוב והאיכותי וליהנות מהמסוק, מאשר לקנות את הזול ואח"כ לשדרג עוד ועוד ולהצטער על הקניה.

saportas
29-03-2012, 15:52:16
השאלה היתה על מסוק שני לבגאז ואתה גולש למסוק איכותי ומתקדם ,גיל אני חושב שמה שיתחמם בבגאז יהיה המסוק הראשון :D:D

Friman
29-03-2012, 18:05:08
השאלה היתה על מסוק שני לבגאז ואתה גולש למסוק איכותי ומתקדם ,גיל אני חושב שמה שיתחמם בבגאז יהיה המסוק הראשון :D:D

;)

שחר לזרוב
29-03-2012, 19:34:23
השאלה היתה על מסוק שני לבגאז ואתה גולש למסוק איכותי ומתקדם ,גיל אני חושב שמה שיתחמם בבגאז יהיה המסוק הראשון :D:D

בעיני, כל מסוק, גם מסוק לבגאז', צריך להיות איכותי.
למדתי בדרך הקשה שמה שלא איכותי, בסופו של דבר, עבורי - לא שימושי, ואז הוא באמת יהיה מסוק בגאז' - כזה שלא יוצא מהבגאז'.
זו כמובן דעתי בלבד שמבוססת על הנסיון שלי. אני חושב שרק אחרי שמתנסים בדברים הטובים והאיכותיים לומדים להעריך את הייתרונות שבהם.
זו לא הדעה היחידה וודאי שאינה נכונה לכולם, כל אחד כראות עיניו.

saportas
29-03-2012, 19:38:22
;)

מה זה טיסני בגאז ? טיסנים ומסוקים שבדרך כלל אנחנו אוהבים להטיס , אבל לא כל כך אכפת מהם :)וזה קורה שהאצבע קלה על ההדק BUY NOW

חן תם
29-03-2012, 19:45:06
בוא נגיד את זה ככה, גם אם אתה רוצה מסוק כדי ללמוד עליו ללא פחד וגם אם בא לך סתם מסוק בגאז׳ לשעה שעתיים אחרי העבודה עדיף לך מסוק איכותי שרק צריך לחבר סוללה וליהנות ללא חשש. אם בא להתעסק ולא להינות מההטסה תקנה משהו זול ופשוט שספק יעבוד ספק לא יעבוד....
כי בסופו של דבר מה שעולה בזול עולה יקר

saportas
29-03-2012, 19:51:54
בעיני, כל מסוק, גם מסוק לבגאז', צריך להיות איכותי.
למדתי בדרך הקשה שמה שלא איכותי, בסופו של דבר, עבורי - לא שימושי, ואז הוא באמת יהיה מסוק בגאז' - כזה שלא יוצא מהבגאז'.
זו כמובן דעתי בלבד שמבוססת על הנסיון שלי. אני חושב שרק אחרי שמתנסים בדברים הטובים והאיכותיים לומדים להעריך את הייתרונות שבהם.
זו לא הדעה היחידה וודאי שאינה נכונה לכולם, כל אחד כראות עיניו.

יש לי חבר מחצרים, אצלו רוב הציוד בבגאז כולל רדיו פשוט מתעצל להכניס למחסן .
טוב - רכב חברה .. :)

bendisar
30-03-2012, 21:46:35
אני חושב שכדאי מסוק 450 איכותי ומושקע בתור מסוק שני
היה לי קופטר איקס 450V2 עם סט אפ איכותי (סרוואים HITEC 65MG, ג'ירו לוגיטק וכו' וכו') , ויש לי עכשיו טירקס 450 PRO בעל סט אפ מקורי (ג'ירו GP750, פחות רגיש לרעידות וכו')
ההבדל בין 2 המסוקים הוא שמיים וארץ
הטירקס בתצורתו המקורית הוא זריז (בטירוף!) וחזק עוד יותר
אני נהנה מאוד להטיס את המסוק הזה ולומד עליו המון, הוא מאוד מדוייק ומאוד כיפי להטסה
אני כל כך בוטח בו שאני מתקרב מאוד לרצפה מכיוון שאני יודע מראש שיהיה לי מספיק כוח כדי להתרחק במקרה של צרה
ההיגוי בו מדוייק מאוד, הזנב שומר מצויין (אחרי שהופכים את הגריפים-כפי שבוב פינלס מסביר) ובכללי הוא פשוט מסוק אימונים מושלם
גם הריסוקים איתו לא יקרים, אמנם ה-450 ספורט הוא הרבה יותר קל לתיקון ולתחזוקה מכיוון שהשלדה שלו רחבה ונוחה הרבה יותר מהפרו, אבל הפרו בנוי כמו טנק
בריסוק שרואים בסרטון המצורף, כל מה שקרה זה גלג"ש ראשי טחון ספינדל ,דמפרים ופלייבר

http://www.youtube.com/watch?v=Lz0J5gA_3qk

ובקשר ל-250, היה לי אחד אבל בסופו של דבר לא אהבתי את המסוק הזה יותר מידי
גדול מידי להטסה במקומות קטנים מאוד, אבל קטן ככה שכל רוח בינונית מוציאה את הכיף מההטסה
בנוסף הוא לא חזק ולא זריז כמו ה-450 פרו/ספורט

oz_adari
30-03-2012, 21:57:28
תכלס הייתי סגור על זה שאחרי ה500 אני יקנה לי איזה מפלצת, 600, או 550.. אבל מה שאתם אומרים הגיוני, עדיף משהו להתקדם איתו שלא יכאב כל כך לרסק , אם ה500 שרק הלהבים השתפשו טיפה ברצפה עלה לי 400 שקל מה יהיה עם מסוק גדול יותר?..
למשל אתה אלעד, לא רציתה אחרי ה500 משהו גדול יותר ?

bendisar
30-03-2012, 22:32:27
אני רציתי ועדיין רוצה מסוק גדול יותר מה-500
פשוט אין לי את היכולת הכלכלית לקנות ותחזק מסוק בגודל הזה :)

oz_adari
30-03-2012, 22:59:52
חח אני תכלס לא הבנתי כמה העניין של המסוקים יקר עד השפשוף עם הריצפה, עדיין כואב לי הלב על זה בתור ילד עובד 400 שקל זה לפעמים משכורת חודשית, בקיצור אני אתרכז בלא לפגוש את הרצפה עם ה500 בינתיים שהטסתי כולה פעמיים במקום לחלום על מסוקים גדולים יותר !
שבת שלום !