PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה כמעט ריסוק מאיבוד זנב טירקס 700.



אליקופטר
31-03-2012, 16:37:21
שלום חברים,

היום הצלתי את עצמי מריסוק,לאחר טיסה של 3 דקות המסוק לא הגיב לתנועת הגה כיוון,לאחר הנחתה בשדה מצאתי כי ה BALL LINK השתחרר ,
השאלה היא האם יש שיטה מאובטחת יותר מאשר ה BALL הרגיל ?
יש לי כבר איזו אופצייה אחרת שראיתי בטיסן ,מדובר בחיבור שלא מאפשר את יציאת הלינקמה BALL גם אם ישתחרר.
תודה .

wonderd
31-03-2012, 16:54:13
השיטה היחידה היא לעבוד מדי פעם על המסוק ולוודא שאין חלקים משוחררים, גם לינק על בול יכול להיות משוחרר יתר על המידה ולכן יכול לקפוץ החוצה, חובה לבדוק את כל הלינקים מדי פעם.
שמח בשבילך שהצלחת להנחית בשלום. דרך אגב, בכל מערכת יש חוליה חלשה, העניין מכוון - לא כדאי לחזק אותה בלי להבין מה עלול להפגע במקום.

אליקופטר
31-03-2012, 16:56:25
אם אני יגיד שבדקתי זה ישמע סיפור אבל אני מקפיד לבדוק ,קורה...

AMIR
31-03-2012, 17:49:00
אלון אני אבדוק אם יש לי לינקים של קוויק בבית...
אלה לא משתחררים גם אם תרצה!
אני אתן לך אותם בכיף כשניפגש.

סבא זיו
31-03-2012, 19:03:59
אלון היקר מברוק על ההצלה הדרך היחידה היא לעזוב את המסוקים לטובת טיסנים בלבד

עוז
31-03-2012, 19:07:55
אלון תבדוק שיש תנועה חופשיה של כל מכלול הזנב והרוד
יכול להיות שהיתה נעילה מכנית, זה קורה ב 700 כאשר הסליידר מגיע לנקודה הכי קרובה למכלול של הזנב (אני הצמדתי את האטם של הפלג לסליידר עם טיפת דבק, זה מתאים בול וכך אני מונע את נעילה הזו)

אם הלינק לא שבור אין שום סיבה שישתחרר אלא אם כן היה עומס כלשהו על התנועה!
עוז

ziki
31-03-2012, 20:49:02
1.במסוק ניטרו השילוב של רעידות וליכלוך שמצטבר עם שמן יוצרים חופשים בלינקים ובהחלט ייתכן שזו הסיבה לניתוק.
2.בטירקס 700 יש בעיה ידועה בפושרוד של הזנב, בהברגה של הלינקים למידה הנחוצה על פי הנדרש הלינקים לא סגורים עם מספיק כריכות על הפושרוד אז כדאי לשים לב.
3.כדי להתגבר על הבעיה מומלץ ביותר להחליף את הלינק והבול לינק בצד של הזנב לאלו של קוויק (חייבים להחליף גם את הבול לינק בגלל המידה השונה של הלינקים של קוויק).הלינקים של קוויק איכותיים יותר, לא מפתחים חופשים כמו אלו של אליין,עמידים יותר בשמן ולכלוך ומעט ארוכים יותר מה שבמקרה המדובר מאפשר לסגור את שני הצדדים של פושרוד הזנב על מספר רב יותר של כריכות.
4.ב 700 לא צריכה להיות נעילה מיכנית אם הכיוונים מתבצעים כנדרש.
5.טיסנים נחמד אבל משעמם :)

wonderd
31-03-2012, 22:05:56
אם אני יגיד שבדקתי זה ישמע סיפור אבל אני מקפיד לבדוק ,קורה...

אין ספק, דברים קורים. טוב שהצלחת להנחית בשלום וזה מה שחשוב. יכול להיות לכלוך, יכול להיות חופש יתר ועוד דברים. תבדוק לפני שאתה משדרג משהו - האם הלינק יוצא בחפשיות או שהוא יושב טוב בתוך הבול.. דרך אגב לשם הבהרה - זה קרה בחלק האחורי או הקדמי? הלינק יצא או שהבול השתחרר ממקומו?

עוז
31-03-2012, 22:08:58
1.4.ב 700 לא צריכה להיות נעילה מיכנית אם הכיוונים מתבצעים כנדרש.

לא צריכה להיות נעילה, אבל זה קורה בחלק מהקיטים של ה - 700! בלי קשר לכיוונים, מכניקה בלבד (אצלי זה קורה באחד מה- 700 ובשני זה לא קורה)
אני מעדיף למנוע את הבעיה בצורה מכנית ע"י הגבלת התנועה של הסליידר ולא מהשלט.

אליקופטר
01-04-2012, 06:29:53
בוקר טוב ,
ראשית תודה לכולם אני אבדוק כל מה שהוצע לי.

לגבי טיסנים או מסוקים אני מטיס את שניהם ככה שהכל בסדר:)

הלינק השתחרר מהבול בחלק האחורי (זנב)


יום טוב אלון.

ZvikaF
01-04-2012, 07:22:11
ראשית טוב שיצאת ממצב ביש שכזה. :)
יש הרבה אפשרויות לכשל במסוקים, צריך לבדוק ולא לחפף, להחליף חלקים מועדים לפורענות, ולקחת בחשבון ש Shit Happens ותמיד יש סיבה לדאגה :)

ziki
01-04-2012, 09:21:00
לא צריכה להיות נעילה, אבל זה קורה בחלק מהקיטים של ה - 700! בלי קשר לכיוונים, מכניקה בלבד (אצלי זה קורה באחד מה- 700 ובשני זה לא קורה)
אני מעדיף למנוע את הבעיה בצורה מכנית ע"י הגבלת התנועה של הסליידר ולא מהשלט.

זה שאתה מציין שזה קורה בחלק מהקיטים רק מחזק את דברי, הרכבה/כיוון לקויים.
נעילה מיכנית מתרחשת כתוצאה מתכנון לקוי או מהרכבה/כיוונים לקויים.
בתכנון לקוי כל הקיטים יסבלו מאותה תופעה מה שכידוע לך לא קורה.
בהרכבה/כיוון לקוי תקבל את התופעה מידיי פעם.
לרוב הבעיות הם בשני הברגים הקטנים שיש לסגור על האוזניים של הסליידר (אלו שמקשרים את הסליידר לגריפים).
צריך לוודא שסוגרים אותם בדיוק בחוזק הנכון (לא חזק מידי) ולוודא תנועה חלקה של כל מכלול הזנב עוד לפני ההרכבה על גבי הבום.
אם תקפיד על זה אתה מסודר.

עוז
01-04-2012, 12:19:35
זיקי הויכוח הזה מיותר לחלוטין, כל אחד יכול לתת את הטיפים שלו - ולא יכול להיות שמשהו מבטל אותם מבלי לאמת זאת!
אם הייתי מכיר קצת אבל ממש קצת, התשובה שלך הייתה שונה לחלוטין
ולפני שאתה מגיב כאן שוב פעם, אתה מוזמן להתקשר 0547885347 ואני אסביר לך בפרטים על הבעיה הזו.

עוז

ziki
01-04-2012, 15:19:36
זיקי הויכוח הזה מיותר לחלוטין, כל אחד יכול לתת את הטיפים שלו - ולא יכול להיות שמשהו מבטל אותם מבלי לאמת זאת!
אם הייתי מכיר קצת אבל ממש קצת, התשובה שלך הייתה שונה לחלוטין
ולפני שאתה מגיב כאן שוב פעם, אתה מוזמן להתקשר 0547885347 ואני אסביר לך בפרטים על הבעיה הזו.

עוז

עוז
השם הוא ציקי ולא זיקי
ראיתי מספיק מסוקי 700 בשלושת השנים האחרונות מאז יצא המסוק לשוק כדי לדעת שבמסוק הזה אין בעיה של נעילה מיכנית בזנב כאשר הוא מורכב נכון (יש הרבה בעיות אחרות הקשורות לזנב אבל נעילה מיכנית אין).
לא ברור לי מדוע הפכת את הדיון הזה לוויכוח, הצגתי כאן את העמדה שלי שמבוססת על לא מעט נסיון עם המסוק הזה ספציפית.
בכל מקרה, חשוב לך להרגיש צודק אז בבקשה, אתה צודק לגמרי :)

מטיס1
11-04-2012, 07:46:07
האם המסוק הסתחרר מיד שאיבדת זנב? איך התגברת על זה במידה וכן?

תודה אורן.

tomy
11-04-2012, 20:23:27
זיקי...
אתה לא מבין כלום כמו קקי שלא יודע לדבר...;)
אז מה אם אתה חבר קהילה ותיק... אז מה, מה ?
למה לא באת אתמול?
היה שם TDR הכי יפה בארץ ... בגלל זה לא באים?!
חג שמייח לך...
אל תתווכח כאן אם אנשים תן להם לטעות ולא ללמוד בא להם להתווכח ושוב לטעות אז תן להם... ואז יהיו פה פוסטים כגון:
"איזה באסה... ריסקתי היום(אפשר גם לצרף תמונות)"
"איבוד קליטה...(התרוץ הזה תמיד עובד)"
"כמעט אסון... (וידאו יהיה מצויין + תגובות בנושא בטיחות)"
ציקי אם אתה מרגיש שאתה צודק סימן שאתה צודק!!!

ns_motiam
13-04-2012, 15:05:19
יש בול לינקים חזקים יותר מהמקורי של אליין אם תרצה תתקשר אלי אתן לך אחד ניצרן QUICK UK

מעבר לכך רצוי מידי פעם לבדוק בעיקר אפ אתה משתמש בפושרוד גרפיט קשיח

אם תרצה תתקשר אלי מוטי עמיחי 0544640495