צפייה בגרסה מלאה : אני בשוק
meshushelly
05-04-2012, 18:25:04
שלום חברים,
עצרתי קודם בדרך הבייתה, לעשות טיסה בקטנה.. איזה טעות זו הייתה.
מדובר ברקס 550 FBL 3GX, קומבו מקורי.
חיברתי את הסוללה במסוק, אבל שכחתי להוציא את הלהבים מהספוג שאוחז בהם. בתוך שניות ולפני שהבנתי מה קורה, שמעתי רעש של משהו מתפוצץ, ריח חריף של משהו שנשרף, וכל הסרואים דעכו והלהבים "נפלו" מטה. בקיצור - נראה כי כל האלקטרוניקה נשרפה קומפלט!
עד עכשיו הריח של השרוף נמצא לי באף, איזה באסה פשוט לא להאמין.
אני אתחיל עכשיו לנסות לבודד מה הלך אולי משהו ניצל.. אשמח לקבל המלצות לגבי איך לבדוק בלי לעשות עוד נזק, אם זה בכלל אפשרי.
איזה שטווווווות!!!!!!! נראה לי נזק של מאות דולרים, אם הלך גם המקלט, ה 3GX והסרוואים. לקח לכולנו, שימו לב טוב טוב לא לשכוח להוציא את הלהבים מהספוג.
חג שמח ובהצלחה למכבי,
משה.
Friman
05-04-2012, 18:48:59
איזה באסה חבל על הזמן
נשמע לי שהמנועים של הסרבואים שלך נשרפו אבל מקלט, 3Gx...? הייתי רוצה להאמין בשבילך שזה לא קשור..
ושוב, איזה באסה. גם 3 סרבואים חדשים זו הוצאה מכובדת.
סאונד בראש
05-04-2012, 19:18:43
נקווה שזה רק המקלט
שם טוב
05-04-2012, 20:00:34
מוזר ב550 שהייה לי הייה לבקר מערכת שמזה אם הלהבים לא יכולים להסתובב ואז מנתקת את הזרם למנוע
תבדוק אולי זה המקלט או ה- 3gx
kal1311
05-04-2012, 20:20:05
מוזר ב550 שהייה לי הייה לבקר מערכת שמזה אם הלהבים לא יכולים להסתובב ואז מנתקת את הזרם למנוע
תבדוק אולי זה המקלט או ה- 3gx
מדובר על האיפוס הראשוני של המערכת ולא על התנעה
wonderd
05-04-2012, 21:09:37
מצטער בשבילך, אבל בד בבד לא מבין איך שוכחים לפתוח להבים - זה כמו שתשכח להוציא את השלט מהקופסא שלו..
kal1311
05-04-2012, 21:14:08
חוסר ריכוז רגעי..
משה..מצטער לשמוע
מקווה שהנזק מזערי
חג שמח
meshushelly
05-04-2012, 21:42:44
חוץ מהמקלט הכל הלך, בדקתי רכיב רכיב
הלך ה 3GX, ארבעת הסרוואים והבקר.
meshushelly
05-04-2012, 21:54:23
מצטער בשבילך, אבל בד בבד לא מבין איך שוכחים לפתוח להבים - זה כמו שתשכח להוציא את השלט מהקופסא שלו..
תודה, אבל האמירה הזאת זה לא עוזרת לי בכלום בחיים. ברור שיצאתי טמבל, אבל לבוא ו to rub it in my nose לא תורם.
קראתי ב helifreak והרבה מתלונים שם שזה קרה להם עם הבקר המקורי של אליין.
צחוק הגורל הוא שקראתי כבר כמה שכתבו, ובגלל זה כבר לפני שבוע הזמנתי BEC PRO. אם כל השטות הייתה קורית עוד קצת זמן אולי הייתי עם ה BEC החדש והכל היה נמנע.
תגידו איך יכול להיות שאין פיוז או משהו שמגן? מה דעתכם, לא אמורה להיות פה אחריות של אליין? אם הם לא שמו איזה נתיך שיגן על האלקטרוניקה, זו לא רשלנות? אפשר אולי לכתוב להם ולבקש פיצוי\חלקים במקום? זה פשוט הזוי, איך יכול להיות שטעות של שניה תעלה לי עכשיו מאות ואלפי שקלים. בקר איזה 120 דולר, סרוואים כל אחד איזה 60 דולר, 3GX 200 דולר..
אני די חדש בתחום וזה פשוט הוציא לי את כל האוויר, אין לי יכולת עכשיו להוציא כ"כ הרבה, פשוט באסססססססה.
אז מה אתם אומרים, לנסות מול החנות\אליין?
משה.
אולי הפוך משה הלך המקלט?:confused:
meshushelly
05-04-2012, 22:25:33
הי סשה,
אולי הפוך משה הלך המקלט?:confused:
המקלט תקין, חיברתי אליו סרוו אחר שיש לי ישירות, עם סוללה למקלט, והסרוו מגיב ועובד..
MrGenady
05-04-2012, 22:33:23
כן אחי...לא נעים ללא ספק!!
מקיר את התחושה הזאו שאתה גונב דקה מלו"ז היומ-יומי העמוס ו "ממהר" מתוח שמחה לעלות את הכלי לאוויר ופועל בפזיזות:confused:
אבל לא מבין בכלל איך זה יכול להיות שהרכיבים נשרפו לגמרי?
הרי מה שהיה אמור לספוג את העומס ולנזק זה רק הגג"שים של הסרווים או במקראה הכי גרוע היו אמורים לשרף המנועים שלהם..
אבל מה, בקר מהירות???מער' פלייברלס? או המקלט???
תעלומה..
שם טוב
05-04-2012, 22:44:07
מדובר על האיפוס הראשוני של המערכת ולא על התנעה
אה הבנתי אופס:eek:
מצטער בשבילך משה תנסה ליצור קשר עם אליין ועם החנות שממנה רכשתה את המסוק אני בטוח שנסיון כזה יניב משהו תנסה למה לא
lior_bar_ami
05-04-2012, 22:44:32
משה אם אתה רוצה אשמח להעיף מבט נוסף ולבדוק את הרכיבים.
לגבי דרישת האחריות - הרי שאין לך קייס של ממש, הרי אתה מבין שהנזק הוא תולדה ישירה של טעות שביצעת...
זה שאליין לא מגנה על הציוד שלהם באופן כזה או אחר זו זכותם, בדיוק כמו אבזור המסוקים שלהם בציוד בינוני - אם הם היו מאובזרים בציוד High End מחירם היה הרבה יותר גבוה, וקהל היעד שלהם היה אחר ולא כאלו שמחפשים את ה״בזול״.
בקיצור צר לי לשמוע על הנזק שלך, אך אולי בכתיבת הודעתך הטמעת את הטעות בתודעתם של מתחילים אחרים וחסכת להם לא מעט כסף... תתנחם בזה (אם זה עוזר...)
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?psx3wi
MrGenady
05-04-2012, 23:09:13
ליאור,מסקים איתך שאליין רחוקה מהHIGH END כמו שהרבה מהמתחרים .. אבל עלותו של המסוק הנ"ל היא 800$ וזה לא בדיוק ה"בזול" יחסית לגודל שלו..
Friman
05-04-2012, 23:20:55
איזה באסה משה, אני קורא את מה שאתה כותב ולמרות שאנחנו לא מכירים אני מתבאס יחד איתך. מכיר את התחושה המתסכלת כשאתה קולט ששטות של רגע הולכת לעלות לך כסף וזמן קירקוע, ואפילו עוד יותר כשאחרי בדיקה אתה קולט שהשטות תעלה הרבה כסף.
צר לי לומר זאת אבל לגבי פנייה לאליין - אתה כותב מתסכול והוא מאד מובן ומעורר הזדהות, אבל כמו שאמר ליאור, אין לך עילה אמיתית להתלונן כנגדם; הציוד שלהם לא מתוכנן לעבוד עם להבים מקופלים. זה כמו שמי שמרסק ייתלונן שהלהבים לא עמידות במפגש עם הרצפה.
נקודת האור שאני רואה בסיפור הזה זה שמהנסיון שלי עם שטויות שכאלו, בד״כ שיפוצים כאלו משתלבים עם שדרוגים על הדרך ובסוף המסוק יוצא יותר מוצלח ממה שהוא היה לפני. סוג של נחמה, אולי (?).
טיפ קטן: לפני שאתה מתחיל להזמין חלפים תפרק כל מה שבאזור הרכיבים שנפגעו ותוודא שאין עוד נזקים סמויים- גג״שים, צירים, אולי אפילו סדקים בשילדה (אולי אני מגזים, לא יודע כמה חזקים הסרבואים הללו). הכי מתסכל זה שאתה כבר משלים עם הריסוק וההוצאה הנדרשת ואז כשמגיעים החלפים ואתה מתחיל לפרק ולהרכיב מתגלים עוד נזקים שלא ראית מבחוץ, ואז אתה קולט שהסיפור לא נגמר עדיין :(
אבל לא מבין בכלל איך זה יכול להיות שהרכיבים נשרפו לגמרי?
הרי מה שהיה אמור לספוג את העומס ולנזק זה רק הגג"שים של הסרווים או במקראה הכי גרוע היו אמורים לשרף המנועים שלהם..
אבל מה, בקר מהירות???מער' פלייברלס? או המקלט???
תעלומה..
ממש לא תעלומה, אי פתיחת הלהבים והדלקת מקלט יוצרת התנגדות לתנועה חופשית של הלהבים מה שיוצר עומס על הסרוואים.
אם הסרוואים לא מסוגלים לעמוד בעומס הזה אז במקרה הטוב הגיר שלהם קורס ובמקרה הרע המנועים נשרפים או המעגל האלקטרוני שלהם.
מעבר לזה, עומס על הסרוואים משמעותו צריכת זרם גבוה, חום לאורך זמן ואם יחידת הפלייברלס לא מסוגלת להעביר את הזרם הגבוה הזה לאורך זמן אז גם שם יכול להתחולל נזק, כנ"ל לגבי הבקר.
למעשה במקרה של עומס כל רכיב שדרכו זורם הזרם הגבוה חשוף לנזק כולל המעגלים עצמם ללא קשר לרכיבים עליהם, זו הסיבה שכשעובדים עם סרוואים ב HV על מסוקים גדולים יש המלצה מסודרת וברורה של יצרני המערכות (האיכותיות כמובן) להשתמש בערוצים הפנויים כפסי צבירה כלומר להשתמש במספר כניסות לצורך חיבור מקור המתח בין היחידות.
המקרה הזה הוא פשוט עוד דוגמא לאור אדום או נורית אזהרה בשימוש במערכות של אליין.
בקשר לכתיבה לאליין ללא קשר אם אתה צודק בכך או לא (לדעתי לא), שיהיה בהצלחה, תעדכן אותנו כשיחזרו אליך או יותר נכון אם יחזרו אליך...
מצער לשמוע על המקרה שקרה ואת הנעשה אין להשיב.
מצד שני קיבלת הזדמנות ללמוד ממנו משהו לעתיד ואולי (תלוי בך) לפנות לציוד רציני וטוב יותר שבסופו של יום ישכיח ממך את המקרה המדובר.
התעלומה היחידה בסיפור הזה היא איך קרה שסרוו הזנב נשרף?, הוא לא אמור היה להשתתף בחגיגה.
ממליץ לך לבדוק אותו שוב במערכת תקינה.
MrGenady
05-04-2012, 23:47:32
ממש לא תעלומה, אי פתיחת הלהבים והדלקת מקלט יוצרת התנגדות לתנועה חופשית של הלהבים מה שיוצר עומס על הסרוואים.
אם הסרוואים לא מסוגלם לעמוד בעומס הזה אז במקרה הטוב הגיר שלהם קורס ובמקרה הרע המנועים נשרפים או המעגל האלקטרוני שלהם.
מעבר לזה, עומס על הסרוואים משמעותו צריכת זרם גבוה ואם יחידת הפלייברלס לא מסוגלת להעביר את הזרם הגבוה הזה לאורך זמן אז גם שם יכול להתחולל נזק, כנ"ל לגבי הבקר.
למעשה במקרה של עומס כל רכיב שדרכו זורם הזרם הגבוה חשוף לנזק כולל המעגלים עצמם ללא קשר לרכיבים עליהם, זו הסיבה שכשעובדים עם סרוואים ב HV על מסוקים גדולים יש המלצה מסודרת וברורה של יצרני המערכות (האיכותיות כמובן) להשתמש בערוצים הפנויים כפסי צבירה כלומר להשתמש במספר כניסות לצורך חיבור מקור המתח בין היחידות.
המקרה הזה הוא פשוט עוד דוגמא לאור אדום או נורית אזהרה בשימוש במערכות של אליין.
בקשר לכתיבה לאליין ללא קשר אם אתה צודק בכך או לא (לדעתי לא), שיהיה בהצלחה, תעדכן אותנו כשיחזרו אליך או יותר נכון אם יחזרו אליך...
מצער לשמוע על המקרה שקרה אבל קיבלת הזדמנות ללמוד ממנו ואולי (תלוי בך) לפנות לציוד רציני וטוב יותר שבסופו של יום ישכיח ממך את המקרה המדובר.
מה שאתה אומר זה נכון והגיוני, אבל מתוח נימוק שלך עולה שאלה.
הרי יש זרם מקסימלי שהסרווים יכולים לדרוש ועדיין להישאר בחיים (לפחות מספר שניות אולי) כמובן בשיא העומס,האם הבקר לא מתואם לתת את הזרם המקסימלי הדרוש במקרים כאלו והוא מזרים זרמים מסוכנים וגבוהים יותר ששורפים הכל על הדרך..
הרי זה לא שאתה בחרת סטאפ ,אלה הוא מגיע מתוכנן מהיצרן וזה פרט שחובה לקחת בחשבון,יא אללה!
מה שאתה אומר זה נכון והגיוני, אבל מתוח נימוק שלך עולה שאלה.
הרי יש זרם מקסימלי שהסרווים יכולים לדרוש ועדיין להישאר בחיים (לפחות מספר שניות אולי) כמובן בשיא העומס,האם הבקר לא מתואם לתת את הזרם המקסימלי הדרוש במקרים כאלו והוא מזרים זרמים מסוכנים וגבוהים יותר ששורפים הכל על הדרך..
הרי זה לא שאתה בחרת סטאפ ,אלה הוא מגיע מתוכנן מהיצרן וזה פרט שחובה לקחת בחשבון,יא אללה!
ראשית אל תשכח שמדובר באלקטרוניקה של אליין (לא פאר היצירה), יותר מבטוח שבצריכות זרמים רגילות היא יודעת להתמודד אבל כנראה שעם עומסים קצת פחות.
כשמתפתח זרם גבוה מהמותר במעגלים חשמליים יש שתי תופעות אפשריות נפוצות.
1.רכיבים נשרפים, מוליכים נשרפים והתוצאה נתק.
2.רכיבים נשרפים וניתכים לקצר, מוליכים עומדים בזרם הגבוה והנזק עובר הלאה לרכיב הבא בשרשרת.
אהיה זהיר משום שלא ראיתי או נוכחתי בנזק שקרה אבל באופן כללי עומס של סרוואים שגורם לנזק כה רב במקרה שתואר מעיד על כשל תיכנוני גדול מאד גם בבקר, גם במערכת הפלייברלס (שלא אזכיר את שמה) וגם בסרוואים.
לא הרבה מודעים לעובדה שבסרוואים איכותיים (טורק של אווטרייג לדוגמא), מעבר לעומס מסויים הסרוו מנתק את עצמו כהגנה, מה לעשות שעל מוצר טוב משלמים בהתאם.
מעבר לזה, שיגיד תודה שכך זה נגמר, עומס של זרם גבוה במערכת שלא תוכננה כראוי יכול ליצור בלאי סמוי שגם אם המערכת לא היתה נשרפת כמו במקרה המדובר הוא היה חווה מאוחר יותר כשל במערכת בזמן עומס טבעי בטיסה והיה עלול לאבד את המסוק.
MrGenady
06-04-2012, 00:03:56
כשמתפתח זרם גבוה מהמותר במעגלים חשמליים יש שתי תופעות אפשריות.
1.רכיבים נשרפים, מוליכים נשרפים והתוצאה נתק.
2.רכיבים נשרפים וניתכים לקצר, מוליכים עומדים בזרם הגבוה והנזק עובר הלאה לרכיב הבא בשרשרת.
אהיה זהיר משום שלא ראיתי או נוכחתי בנזק שקרה אבל באופן כללי עומס של סרוואים שגורם לנזק כה רב במקרה שתואר מעיד על כשל תיכנוני גדול מאד גם בבקר, גם במערכת הפלייברלס (שלא אזכיר את שמה) וגם בסרוואים.
לא הרבה מודעים לעובדה שבסרוואים איכותיים (טורק של אווטרייג לדוגמא), מעבר לעומס מסויים הסרוו מנתק את עצמו כהגנה, מה לעשות שעל מוצר טוב משלמים בהתאם.
מעבר לזה, שיגיד תודה שכך זה נגמר, עומס של זרם גבוה במערכת שלא תוכננה כראוי יכול ליצור בלאי סמוי שגם אם המערכת לא היתה נשרפת כמו במקרה המדובר הוא היה חווה מאוחר יותר כשל במערכת בזמן עומס טבעי בטיסה והיה עלול לאבד את המסוק.
נגיד ובמקומה של מעכ' פלייברלס שנשרפה היתה מותקנת Bsteax המשובחת,לא היתה נשרפת?
נגיד ובמקומה של מעכ' פלייברלס שנשרפה היתה מותקנת Bsteax המשובחת,לא היתה נשרפת?
מדובר בשרשרת של מעגלים, בקר,מקלט,מערכת פלייברלס, סרוואים.
אם כולם היו איכותיים הנזק היה מזערי אם בכלל.
הכל בהנחה שאתה עובד לפי הוראות יצרן, משתמש בפסי צבירה וכו...
באליין אין המלצות לכלום, חבר ותטיס.
כשאתה מתפשר על אלקטרוניקה בינונית אז השרידות שלה בעומס וההגנות שלה בהתאם.
lior_bar_ami
06-04-2012, 03:07:39
ראשית אל תשכח שמדובר באלקטרוניקה של אליין (לא פאר היצירה), יותר מבטוח שבצריכות זרמים רגילות היא יודעת להתמודד אבל כנראה שעם עומסים קצת פחות.
כשמתפתח זרם גבוה מהמותר במעגלים חשמליים יש שתי תופעות אפשריות נפוצות.
1.רכיבים נשרפים, מוליכים נשרפים והתוצאה נתק.
2.רכיבים נשרפים וניתכים לקצר, מוליכים עומדים בזרם הגבוה והנזק עובר הלאה לרכיב הבא בשרשרת.
אהיה זהיר משום שלא ראיתי או נוכחתי בנזק שקרה אבל באופן כללי עומס של סרוואים שגורם לנזק כה רב במקרה שתואר מעיד על כשל תיכנוני גדול מאד גם בבקר, גם במערכת הפלייברלס (שלא אזכיר את שמה) וגם בסרוואים.
לא הרבה מודעים לעובדה שבסרוואים איכותיים (טורק של אווטרייג לדוגמא), מעבר לעומס מסויים הסרוו מנתק את עצמו כהגנה, מה לעשות שעל מוצר טוב משלמים בהתאם.
מעבר לזה, שיגיד תודה שכך זה נגמר, עומס של זרם גבוה במערכת שלא תוכננה כראוי יכול ליצור בלאי סמוי שגם אם המערכת לא היתה נשרפת כמו במקרה המדובר הוא היה חווה מאוחר יותר כשל במערכת בזמן עומס טבעי בטיסה והיה עלול לאבד את המסוק.
+1
לקחת לי את המילים - אבל רק כי נרדמתי עד עכשיו!!! :P
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?1aasni
lior_bar_ami
06-04-2012, 03:26:03
מה שאתה אומר זה נכון והגיוני, אבל מתוח נימוק שלך עולה שאלה.
הרי יש זרם מקסימלי שהסרווים יכולים לדרוש ועדיין להישאר בחיים (לפחות מספר שניות אולי) כמובן בשיא העומס,האם הבקר לא מתואם לתת את הזרם המקסימלי הדרוש במקרים כאלו והוא מזרים זרמים מסוכנים וגבוהים יותר ששורפים הכל על הדרך..
הרי זה לא שאתה בחרת סטאפ ,אלה הוא מגיע מתוכנן מהיצרן וזה פרט שחובה לקחת בחשבון,יא אללה!
נגיד ובמקומה של מעכ' פלייברלס שנשרפה היתה מותקנת Bsteax המשובחת,לא היתה נשרפת?
גינדי יש לך בעיה בהבנה של המערכת.
כמו שציין ציקי, הבעיה מורכבת כמכלול ולא כפרט בודד. רכיב ה BEC שבבקר אולי מתוכנן להתמודד עם שיא העומס של סרוו עד טורק ההזדקרות שלו - אך במקרה של התנגדות לתנועה הזרם הנצרך הינו גדול בהרבה; קל להמשיל את הדבר למנוע חשמלי, פתח מנוע למצב שיא עם מדחף מתאים ותגיע לשיא ההספק (זרם ומתח) בו הבקר תומך (בהנחה שהוא מתאים), עכשיו פתח את אותו המנוע ובבלום אותו במצב שיא (לדוגמא ע״י טבילתו בנוזל בצמיגות גבוהה מהאוויר, לדוג׳ מים) - ותראה איך ההספק שלך מרקיע שחקים עקב צריכת זרם שעוברת את המותר בשניות.
במצב המתואר, תתכן דפ״א אחת משתיים אפשריות:
או שהבקר ״טיפש״ ואינו יודע להתמודד עם סיטואציות כאלו - התוצאה תהיה שריפת הבקר ו/או המנוע.
או שהבקר ״חכם״ ומתוכנן במקרה כזה לחתוך ולשמור על עצמו (מגבל זרם שקיים בבקרים איכותיים - גם בבקרי סרוואים, דוגמאת ה Torq של אאוטרייג שציקי ציין) ועל המנוע.
המערכות של אליין בהיבט הזה הן הפרימיטיביות שיש על מנת להשאיר את המחיר נמוך ותחרותי - 800$ זה אכן נמוך גינדי, שכן מחיר של רביעית סרוואים איכותיים למסוק עולים קרוב לזה....
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?cxyqto
משה אני מאמין שאתה יודע לבדוק את הרכיבים אבל אם תרצה עוד זוג עייניים שיבדקו אני מאוד אשמח לעזור לך לבדוק מה באמת הלך שם.
Friman
06-04-2012, 05:52:40
משה סליחה שאני משתמש בשרשור הזה להעלות שאלה..
ציקי / ליאור, תוכלו להרחיב מעט למה הכוונה ב״פסי צבירה״?
meshushelly
06-04-2012, 06:26:38
אמנם לחלק מהכותבים יש אינטרסים ולכן תמיד אפשר לפרש את מה שהם כותבים כמוטה.
אבל, במקרה הזה אני חייב להגיד, שהאלקטרוניקה של אליין באמת חרא של דבר.
כמו שכבר כתבתי, קראתי בפורומים בחו"ל ואני ממש לא היחיד שזה קרה לא (גם בלי קשר לזה שלא פתחתי להבים, יש כאלה שאותו דבר קרה להם במהלך טיסה).
למשל:
http://helifreak.com/showthread.php?t=395307
http://helifreak.com/showthread.php?t=389178
אני אקח קצת זמן להתאושש אבל אם וכשאזמין, בטוח לא אזמין בקר של אליין, ולא יודע עם 3GX. לגבי הסרוואים אני לא בטוח עדיין.
בכל מקרה אני ממליץ לכל בעלי ה 550 שמטיסים עם הבקר 70 אמפר המקורי מהבקיט לשים BEC חיצוני איכותי. אני כבר הזמנתי, חבל שלא הספקתי לקבל ולהתקין אותו בזמן.
תודה,
משה.
הזדמנות טובה להחליף מערכת אני ממליץ לך על ה BEASTX, כי אם אתה כבר קונה מערכת חדשה זה הבדל לא רציני במחירים ואין ספק שעדיף לך ביסט מאשר ה3GX.
(ההודעה ששלחתי לך בפרטי זו היתה הצעה לחסוך בעלויות :) ) אבל אם אתה משקיע על חדש אז. ^^^
משה סליחה שאני משתמש בשרשור הזה להעלות שאלה..
ציקי / ליאור, תוכלו להרחיב מעט למה הכוונה ב״פסי צבירה״?
הכוונה שכאשר בשרשרת החיבורים בין המערכות האלקטרוניות במסוק קרי בקר, מקלט, מערכת פלייברלס יש סיכוי לצריכת זרם גבוה מחזקים את חיווט קווי המתח בין היחידות במוליכים נוספים.
הדבר נפוץ במסוקים גדולים (מסוקי 90) ששם צריכת הזרם הקבועה היא באיזור 2A ובפיקים יכולה להגיע גם לאיזור ה 15A.
המגשרים של הסרוואים לא מסוגלים לעמוד בזרמים הללו כמגשרים בודדים ולכן המלצת היצרנים (לפחות במערכות שאני מכיר) היא להוסיף מגשרים בין היחידות בערוצים שאינם בשימוש על מנת שבצריכות זרם גבוהות החיווט יעמוד בזרם הגבוה ללא תופעות לוואי כגון חום או נפילות למינהם.
אצלי לדוגמא: במסוק אחד זה מומש ע״י חיבור ערוצים פנויים בין המקלט למערכת הפלייברלס.
במסוק אחר המוזן ישירות מליפו כשיחידת הפלייברלס משמשת כמקלט נעשה שימוש בכבל מתח עבה ממנו הלחמתי במקביל שלושה קונקטורים של סרוואים שנכנסים לשלושה ערוצים נפרדים ביחידת הפלייברלס (ללא חוט הסיגנל כמובן, רק -+).
במקרה של בקר, אם משתמשים במיצב המתח הפנימי שלו ולא בהזנה ישירה אז יש הנחיות יצרן כיצד לעבוד כגון להשתמש ביותר ממוליך אחד (מספר יציאות), הבעיה שלא כל בקר מאפשר זאת,לא כל יצרן מנחה זאת, לא כל מערכת פלייברלס באמת תומכת או תמשיך לעבוד בזרמים גבוהים וכמו שליאור ציין לא כל מייצב בכל בקר באמת יודע לתת ולכסות את המערכת בהגנות הדרושות.
במוצרים האיכותיים יותר כל האופציות הללו קיימות והמוצרים מתוכננים לזה, במוצרים של אליין זה יותר בכיוון של PLUG & PRAY
אמנם לחלק מהכותבים יש אינטרסים ולכן תמיד אפשר לפרש את מה שהם כותבים כמוטה
האינטרס היחיד הוא לעזור לך.
יכולתי פשוט להמשיך ולגחך על ה 3GX ולא להתייחס לבעיה שהעלית אבל במקום זה קיבלת תשובה רצינית גם ממני וגם מליאור.
אני לא מחזיק ציוד זול, מעולם לא הייתי ממומן וקונה את הכל במחיר מלא.
ליאור אומנם בעל עסק בתחום אבל מהכרותי אותו מדובר באחד מבוני המסוקים הטובים בארץ (לצערי יש יותר מטיסים טובים מבונים טובים והבנה לעומק של מערכת שאיתה אתה עובד מהווה חלק בלתי נפרד מאיכות הבנייה של המסוק אותו אתה מרכיב כמכלול שלם).
לטובתך, נצל את השירשור ללמוד גם לקח מסויים, מנסיון זה יחסוך לך עוגמת נפש וכסף בעתיד.
תמיד תזכור את המשפט הבא:
לטעות פעם אחת זה אנושי לטעות פעמיים זה טפשי.
Arman
06-04-2012, 09:00:30
אני מצטער לשמוע על זה.
לדעתי מהשקרה זה שהBEC נשרף ואז הוא העביר מתח כניסהי שר לתוך הסרווים וזה שרף אותם.
תבדוק טוב שאין לך נזק גם למקלט.
TooLy
06-04-2012, 10:17:01
אני מצטער לשמוע על זה.
לדעתי מהשקרה זה שהBEC נשרף ואז הוא העביר מתח כניסהי שר לתוך הסרווים וזה שרף אותם.
תבדוק טוב שאין לך נזק גם למקלט.
כן...אני מניח שזו בדיוק הסיבה שגם סרוו הזנב נשרף.
למעשה , גם אם המקלט נבדק ונמצא עובד , אני הייתי מהסס אם להשתמש בו בעתיד.
בסופו של דבר סביר להניח שגם הוא קיבל מתח גבוה מהמותר בשל שריפת ה-bec ( מה שמסביר את שריפת סרוו הזנב שלא היה נעול מכנית כמו הרוטור הראשי ).
בזמנו הטסנו את ה-700 נייטרו עם מקלט חדש לחלוטין שחובר לא נכון לכמה שניות.
המקלט נבדק ונמצא תקין לחלוטין , אולם לאחר מספר שניות של הטסה המקלט כשל והתוצאה הייתה כואבת !
ודרך אגב , למרות שאני חסיד גדול של המערכות הגרמניות ( מערכות יצוב , בקרים , מנועים ...ומה לא ) , למען היושר אני חייב לציין , מניסיון , שגם הן לא חסינות מפאקים ושאר מרעין ומבשין...
כמו בקרים שמאבדים את התיכנות שלהם ,ומערכות יצוב ( מהיקרות שיש !!! ) שהסנסור כושל באויר תוך כדיי טיסה...( כן כן...אמיתי לחלוטין )..
בכל מיקרה , כפי שציינו קודמיי , אם אתה כבר נמצא בסיטואצייה הלא נעימה הזו , וחייב להשקיע סכום נכבד , לך כבר על אלקטרוניקה יותר איכותית מזו של אליין..
ודרך אגב , מניסיון , אליין מעולם לא ענו על פניות שלנו !!
בברכת חג שמח
עוזי
כן...אני מניח שזו בדיוק הסיבה שגם סרוו הזנב נשרף.
עוזי
עוזי
סרוו הזנב בניגוד לסייקליק לא היה תחת עומס, אם העומס שהסרוואים האחרים יצרו שרפו את המייצב ואיפשרו מעבר של מתח גבוה אז בהחלט ייתכן שזו תהיה התוצאה.
בקר עם מייצב טוב שתוכנן נכון היה פשוט חותך בזרם גבוה במקום להישרף וזו הגדולה של המערכות הטובות, הן לא רק טובות יותר בחווית המשתמש ובאיכות הטיסה, הן בנויות נכון יותר.
בנוסף, אני לא סבור שיש בעולם מערכת שחסינה מכשלים אבל בהשקעה כספית כה גדולה בכלי כגון מסוק (שהוא גם מסוכן) צריך לחשוב טוב טוב על נושא האמינות.
TooLy
06-04-2012, 10:55:09
אני מסכים עם כל מילה שלך ציקי..
דרך אגב ,
לבקריי JIVE יש BEC מאוד חכם ויעיל.
אנחנו השתמשנו בו בריג'יד.
בכל מיקרה קונטרוניק ממליצים ( וכמעט מחייבים ) לחבר במקביל ל-BEC שלהם סוללת גיבוי למיקרה שה-BEC יחתוך , או בכל מיקרה אחר שההזנה למקלט תקטע.
רועי כמובן לא עשה את זה והכל עבד בצורה תקינה.
אני נמנה עם השמרנים יותר , ודוגל בדעה שכדאי להפריד ביין מעגליי ההזנה למנוע לביין הזנת הרדיו.
לעולם אינך יכול לדעת מה יקרה , ולא משנה אם אתה משתמש בציוד של אליין או אחר..
עוזי
meshushelly
06-04-2012, 12:26:35
כן...אני מניח שזו בדיוק הסיבה שגם סרוו הזנב נשרף.
למעשה , גם אם המקלט נבדק ונמצא עובד , אני הייתי מהסס אם להשתמש בו בעתיד.
בסופו של דבר סביר להניח שגם הוא קיבל מתח גבוה מהמותר בשל שריפת ה-bec ( מה שמסביר את שריפת סרוו הזנב שלא היה נעול מכנית כמו הרוטור הראשי ).
בזמנו הטסנו את ה-700 נייטרו עם מקלט חדש לחלוטין שחובר לא נכון לכמה שניות.
המקלט נבדק ונמצא תקין לחלוטין , אולם לאחר מספר שניות של הטסה המקלט כשל והתוצאה הייתה כואבת !
ודרך אגב , למרות שאני חסיד גדול של המערכות הגרמניות ( מערכות יצוב , בקרים , מנועים ...ומה לא ) , למען היושר אני חייב לציין , מניסיון , שגם הן לא חסינות מפאקים ושאר מרעין ומבשין...
כמו בקרים שמאבדים את התיכנות שלהם ,ומערכות יצוב ( מהיקרות שיש !!! ) שהסנסור כושל באויר תוך כדיי טיסה...( כן כן...אמיתי לחלוטין )..
בכל מיקרה , כפי שציינו קודמיי , אם אתה כבר נמצא בסיטואצייה הלא נעימה הזו , וחייב להשקיע סכום נכבד , לך כבר על אלקטרוניקה יותר איכותית מזו של אליין..
ודרך אגב , מניסיון , אליין מעולם לא ענו על פניות שלנו !!
בברכת חג שמח
עוזי
הי, תודה על הטיפים.
המקלט הוא מקלט פוטאבה והחיבור היחיד שלו לשאר המערכת היה דרך חיבור S.Bus ל 3GX. יכול להיות שה S.Bus זה מה שהציל אותו פה, או שלא לבנות על זה?
מאוד מדאיג מה שאתה אומר לגבי המקלט, ה S.Bus יכול להיות רלוונטי?
תודה,
משה.
TooLy
06-04-2012, 12:40:44
אינני מכיר את חיבוריי ה-3G.
אבל , אני מבין שהשתמשת ב-BEC של הבקר ...אותו ה-BEC שכנראה נפגע ולקח איתו את שאר הרכיבים..
אני מניח שגם המקלט ניזון מאותו ה-BEC...
במידה וכן , למרות שהמקלט עובד , שקול להחליף אותו ולא להשתמש בו.
זו איננה המלצה חד משמעית ומחייבת , ואני מניח שיש חברים שהיו כן משתמשים בו.
סך הכל אתה עומד בפניי הוצאה כספית לא מבוטלת , ולא כדאי לסכן את העסק שוב בגלל מקלט שספג מכת מתח.
אני מבין שהיית רוצה לקבל תשובה יותר ברורה וחד משמעית , אולם עד שתנסה לא תדע.
וכשתנסה , עלול להיות מאוחר מידיי...
בברכה
עוזי
lior_bar_ami
06-04-2012, 13:15:27
אינני מכיר את חיבוריי ה-3G.
אבל , אני מבין שהשתמשת ב-BEC של הבקר ...אותו ה-BEC שכנראה נפגע ולקח איתו את שאר הרכיבים..
אני מניח שגם המקלט ניזון מאותו ה-BEC...
במידה וכן , למרות שהמקלט עובד , שקול להחליף אותו ולא להשתמש בו.
זו איננה המלצה חד משמעית ומחייבת , ואני מניח שיש חברים שהיו כן משתמשים בו.
סך הכל אתה עומד בפניי הוצאה כספית לא מבוטלת , ולא כדאי לסכן את העסק שוב בגלל מקלט שספג מכת מתח.
אני מבין שהיית רוצה לקבל תשובה יותר ברורה וחד משמעית , אולם עד שתנסה לא תדע.
וכשתנסה , עלול להיות מאוחר מידיי...
בברכה
עוזי
למרות ההתנסחות בדבר היותי משוחד, אני אסתכן כאן ואסכים עם עוזי.
יש פה בעיה מורכבת, מחד טולרנס המתחים המוצהר של המקלטים הללו (יש לי את הסימוכין איפה שהוא) הוא 3.5V-9V, וכשמגדירים טולרנס גם לוקחים מרווח ביטחון על המשתמש - ככה שאני מאמין שהמקלט יעמוד בספייק של מתח שגם קצת עובר את ה 9V. מנגד הסרוואים לא מיועדים לעבוד במתח HV ולא מכוסים באחריות במתח כזה, אך יחד עם זאת ישנם דיווחים של מספר משתמשים (כולל wondered מהפורום) של עבודה במתח סוללת LiPo ישירה (לא מומלץ!!) - ככה שלפחות רגעית הסרוואים היו אמורים להחזיק במתח המקסימאלי שבו המקלט היה מחזיק..
בהפוך על הפוך על הכול אני מזכיר לך שהסוללה שחיברת מזינה מתח של מעל ל 22 וולט, כל שלא ניתן לדעת באמת מה המערכת חטפה שם.
כל המלצה או תחקיר שינתנו לך על מה שהיה ועל צורת ההתנהלות להמשך עם הציוד שהשתתף באירוע - הינו ספקולציה כולל זו שלי. כמו שעוזי אמר, במקום שאתה נמצא בו הללכת על בטוח היחידי זה להחליף את המקלט יחד עם שאר הציוד - להשתמש בו יכול לעבוד, אך אם לא הנזק (ולא רק ברכוש - מדובר במכונת מוות שיכולה לצאת משליטה) יכול להיות גדול..
מצטער על הפסימיות, היא מדאגה לך.
חג שמח ובשורות טובות יותר!!!
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?shzyhf
אם ה BEC נשרף וכל היחי' קיבלו מתח גבוה אז אין לסמוך על המקלט יותר בטח לא כשמדובר במסוק.
נורת האזהרה הגדולה ביותר היא העובדה שצויין שסרוו הזנב נשרף, עדות למעבר מתח גבוה על רכיב שלא היה בעומס ולא היתה שום סיבה הגיונית אחרת לשרפתו.
בקשר לעבודה עם סרוואים שיועדו למתח 4.8V-6V ועובדים ב 8V, אני נגד.
לכל מוצר יש את הייעוד שלו, יש המון רכיבים שיעבדו מחוץ לתחום הגדרת היצרן אך לעולם לא תוכל לדעת האם לאורך זמן אתה מאיץ את הבלאי שלהם ובמה אתה מסתכן.
בעניין הזה אני נוטה ללכת עם המלצות היצרן שכן אם לא הייתי סומך עליהם לא הייתי משתמש במוצריו.
meshushelly
06-04-2012, 15:28:09
יכול להיות שמהסיבות האלו סוללות ה LiFe נהיות פופולריות, זה הרבה יותר בטוח מלסכן את המערכות במתחים גבוהים.
ליאור תודה על התשובות, הדברים שלך דברי טעם, למרות המשוחדות. תודה גם לכל שאר העונים.
מקווה שלפחות אחרים ילמדו מהמקרה, כמו שגיל אמר זו אלי תהיה קצת נחמה.
תודה לכולם וחג שמח
משה.
סאונד בראש
06-04-2012, 15:47:58
אחרי כמה זמן ניגרם הנזק אחרי שחיברת את הסוללה ?
meshushelly
06-04-2012, 16:18:31
אחרי כמה זמן ניגרם הנזק אחרי שחיברת את הסוללה ?
שניות, בזמן האתחול של המערכת
ohadsh
06-04-2012, 16:36:51
משה אחי היקר שיהיה חג שמח תיהיה רגוע נמצא פיתרון ...
להחזיר אותך לאויר מהר ככל שאפשר.
מי כמוך יודע שהזלתי דמעות ששמעתי .
ובנימה זאת שתגיע ליכולות של ציקי בהטסה תלך על הויבר או איזה גרמנית :)
כרגע אתה ואני עוד מתלמדים .
אוהב אותך אח יקר תעלה חיוך יהיה בסדר.
רק 3GX :)
סאונד בראש
06-04-2012, 16:54:28
שניה חמש 10 ?
TooLy
06-04-2012, 17:16:13
משה אחי היקר שיהיה חג שמח תיהיה רגוע נמצא פיתרון ...
להחזיר אותך לאויר מהר ככל שאפשר.
מי כמוך יודע שהזלתי דמעות ששמעתי .
ובנימה זאת שתגיע ליכולות של ציקי בהטסה תלך על הויבר או איזה גרמנית :)
כרגע אתה ואני עוד מתלמדים .
אוהב אותך אח יקר תעלה חיוך יהיה בסדר.
רק 3GX :)
ובאוירה אופטימית ומפויסת זו , שיהיה לכולם חג שמח ואני בטוח שהוא יעלה את המסוק לאויר במהרה ובהצלחה.
רק , ברשותך הערה קטנה :
ע"מ להגיע או להתקרב ליכולות ההטסה של ציקי , כדאי לו ללכת על אחת הגרמניות...
האמן לי...זה יתן לו פוש אדיר !!
ולא...אני לא חבר של אף אחד כאן !!!:cool:
חג שמח.
עוזי
meshushelly
06-04-2012, 17:20:09
שניה חמש 10 ?
באיזור ה 5
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.