צפייה בגרסה מלאה : טווח תנועה לא שווה בין סרוו זנב לסטיק
hagpel
09-04-2012, 09:22:11
שלום לכולם
אחרי ריסוק קשה סוף סוף ה TREX500 מוכן, כמעט...
יש לי עליו גירו CY520 וסרוו 9257,
עקרונית לא השתנה כלום בסטאפ,
הגירו דוחף את הסרוו נכון וה END POINTS מכוונים טוב,
הבעיה היא ש20% תנועת סטיק גורמת ל100% תנועת סרוו (לכל כוון),
זה משאיר 80% טווח מת לסטיק כשהסרוו כבר ב END POINT
אני פשוט לא זוכר שככה זה היה ולא נראה לי תקין,
מה הפרמטר שמשפיע על יחס תזוזה בין הסטיק לסרוו?
בשלט או בגירו?
תודה לעונים
חגי
lior_bar_ami
09-04-2012, 09:32:45
חגי זה בדיוק האופן שבו הזנב צריך להתנהג במוד שומר כיוון, תעביר את המפסק למצב לא שומר ותראה שזה מתנהג יותר ״סרוואי״ (עדיין יהיה טווח שהוא לא יגיב, יש לזה הסבר) - בקיצור זה מצב תקין.
סאונד בראש
09-04-2012, 10:39:14
ברור שהסרוו יזוז ככה
הרי אתה מזיז את הזנב דרך הסטיק , אבל בפועל המסוק לא זז כי הוא כבוי
אז הסרוו מנסה להביא את הזנב למקום שרצית עד שניגמרת לו התנועה
hagpel
09-04-2012, 10:52:10
@ליאור
בשני המודים (שומר/לא שומר) הוא הוא מגיב אותו דבר מבחינת טווח התנועהשל הסטיק לעומת הסרוו
אני פשוט לא זוכר כל כך הרבה טווח מת בסטיק...
@סאונד
המסוק עובד ומגיע לסל"ד עבודה ללא בעיות,
ברגע שאני מכניס תנועת זנב המסוק מגיב בפראות לכוון הרצוי,
כאילו שסיגנל הפיקוד מוכפל פי 5, מהסטיק בכל אופן, רק באויר אני אוכל לבדוק תיקונים של הגירו...
אני אוריד חור בהורן של הסרוו זנב ואכוון מחדש END POINTS גם בשלט וגם בגירו ונראה
תודה
סאונד בראש
09-04-2012, 11:04:59
אתה עם EXPO בזנב ?
אתה עם EXPO בזנב ?
אתה מתכוון אולי לD\R???
ב D\R אתה יכול לכוון את מהיר סיבסוב הג'ירו ולתקן בנפרד ימין ושמאל במידה והמהירות לא שווה..
ב EXPO מכוונים טווח רגישות מרכז סטיק לא משנה את מהירות הסיבוב. נקודה!
הם מופיעים יחד בשלט אך יש להם תפקיד שונה לגמרי...
hagpel
09-04-2012, 12:13:32
D/R ב100%
EXPO היה ב15%- וביטלתי רק כדי לבדוק ולא שינה
EXPO אכן לא אמור להשפיע אבל D/R אמור אבל הוא מכוון ל100% אז הוא לא משפיע
אגב אם אני מוסיף EXPO אני רואה שבמרכז אכן פחות תנועה כלומר הפונקציה פועלת כראוי...אבל זה לא מגדיל תחום רק תנועה סביב המרכז
Friman
09-04-2012, 14:03:04
חגי זה תקין. באוויר זה ייתנהג אחרת. היות ואתה מזיז סטיק והמסוק לא מסתובב קצב ההגבר של הג׳יירו גבוה ביחס לתנועת הסטיק. באוויר המסוק ייסתבסב הרבה לפני שתגיע לרבע סטיק
סאונד בראש
09-04-2012, 14:09:33
הוא אמר שהוא הרים לאוויר והזנב התנהג בפראות
Friman
09-04-2012, 14:43:55
אחד מאיתנו איתי לא מבין נכון את הנקרא.
ממה שאני מבין התנועה בפראות הייתה על הקרקע. וזה תקין. חגי אם תוכל לפרט האם בדקת את הסוגייה באוויר ומה היו התוצאות?
bartovmoti
09-04-2012, 14:57:55
@ליאור
בשני המודים (שומר/לא שומר) הוא הוא מגיב אותו דבר מבחינת טווח התנועהשל הסטיק לעומת הסרוו
אני פשוט לא זוכר כל כך הרבה טווח מת בסטיק...
@סאונד
המסוק עובד ומגיע לסל"ד עבודה ללא בעיות,
ברגע שאני מכניס תנועת זנב המסוק מגיב בפראות לכוון הרצוי,
כאילו שסיגנל הפיקוד מוכפל פי 5, מהסטיק בכל אופן, רק באויר אני אוכל לבדוק תיקונים של הגירו...
אני אוריד חור בהורן של הסרוו זנב ואכוון מחדש END POINTS גם בשלט וגם בגירו ונראה
תודה
הפעולה שאתה מתאר תקינה לחלוטין,
לראיה בצע הניסוי הבא:
1 וודא שהגירו במצב שומר
2. הזז הסטיק של הזנב תנועה מזערית מאד ושים לב שגם אז הסליידר יזוז עד הסוף
אל תשכח שג'ירו זה בעצם רכיב אקטיבי ש "עובד בשבילך" בעצם זה טייס אוטומטי..
באויר זה יתנהג אחרת..
אתה מוזמן להיכנס לבלוג שלי ולצפות בסרטוני הדרכה של כיוון זנב וג'ירו (סרטון 5 מדבר בדיוק על ההתנהגות שאתה מתאר)
hagpel
09-04-2012, 16:00:48
הסבסוב הפרוע קרה על הקרקע,
כמובן לא הרמתי לאויר עד שהנושא לא יובהר...
אני הולך לכוון הכל היום שוב ולבדוק,
מוטי,
אתה יכול היות בטוח שאני הולך לראות את הסרטון הנ"ל היום!!!
אפרסם תוצאות מחר, אולי גם סרטון שיתאר מה קורה
תודה לעונים!
Friman
09-04-2012, 16:05:00
אני מניח שכיוונת מחדש לימיטים?
עוד משהו השתנה בהגדרות הג׳יירו? התופעה שאתה מתאר קצת מזכירה לי את ההסבר שהסביר ליאור ברעמי בנושא deadband בשרשור שפתחתי לפני כמה ימים בנושא..
יש לי תחושה שמה שאתה מתאר הוא לא מדוייק ומה שאתה צריך לעשות זה לכוון כיוון תיקון של הג'ירו, בדקת את זה... ?
hagpel
10-04-2012, 06:39:05
יש לי תחושה שמה שאתה מתאר הוא לא מדוייק ומה שאתה צריך לעשות זה לכוון כיוון תיקון של הג'ירו, בדקת את זה... ?
כשדברים לא מתפקדים כצפוי מומלץ לחזור על הפעולות הבסיסיות,
אז טומי צדק,
ושוב תודה למוטי על הסרטונים שבאמת ממחישים בצורה פשוטה את כיווני המסוק, (במיוחד למוח עקשן כמו שלי)
למרות שבדקתי כמה וכמה פעמים, קראתי הפוך את כוון התיקון של הגירו (וחשבתי שכמו שהוא היה לפני הריסוק זה נשאר בסדר, הכוון נשמר אבל כבר לא היה הכוון הנכון) ,
הסרטון של מוטי סגר את העניין בהצצה אחת...
בכל אופן, כוון התיקון של הגירו היה הפוך, איך זה קרה אני לא מבין,
הדבר היחיד שהשתנה הוא שהגירו הותקן 90 מעלות למה שהוא היה פעם שעברה (החוט פונה אחורה במקום הצידה כמו מקודם),
יכול להיות שזה משנה לו אוריינטציה של כוון התיקון?
אני מניח שבעיית טווח תנועה הלא שווה היא בעצם תקינה והפירואט הפרעי הוא תוצר של כיוון התיקון השגוי...
אני אנסה לבדוק במשך היום אם התופעה נעלמה ואדווח
זה עוד יטוס!!!
שוב תודה לכולם
חגי
Friman
10-04-2012, 06:42:49
בטח שיטוס!
hagpel
11-04-2012, 13:17:55
טס כמו ענק!!!
תודה לעוזרים!!!
חגי
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.