צפייה בגרסה מלאה : שאלה הצלת סוללה "חלשה"
Friman
03-05-2012, 17:03:44
המטענים הפשוטים לא עושים בלאנס בזמן הפריקה אלא רק בטעינה במצב בלאנס
ככה במצב כזה התא הבעייתי עלול בקלות להיפרק פריקת יתר בתהליך הפריקה כיוון שהמטען יעצור כשמתח הסוללה הכללי יגיע למתח סף שנקבע ולא לפי מתח כל אחד מהתאים. אם תא כזה או אחר נפרק פריקת יתר, ייגרם לו נזק בלתי הפיך שמידתו תלויה בעד כמה נמוך הוא נפרק אם אני לא טועה. לכן, עצתי לך אם את עושה פריקה, שתשגיח טוב טוב על הסוללה, בעיקר כשמתח הסוללה מתחיל להתקרב ל3.3-3.4v, ותעצור את הפריקה לפני שהתאים יורדים מתחת ל3.2v. אני לא יודע אם זה יציל לך את הסוללה, אגב. אני חשבתי שלי תהליך כזה הציל פעם סוללה אבל אחרי 2 טיסות גיליתי שהתא הבעייתי מסרב להיות yes man וממשיך לעשות צרות
yanivalmog
03-05-2012, 18:47:49
שלום,
אני מטיס Blade 450 ויש לי סוללה אחת שהתחילה להיות חלשה (במקום 8 דק' נגמרת אחרי 4-5 דקות).
מדובר בסוללת 3 תאים 11.1 וולט 2200mah
לאחר בדיקה ראיתי שאחד התאים חלש משמעותית מהשניים האחרים ושמעתי ממטיס אחר שאם אני אבצע לה discharge ואז-balance יש סיכוי להציל אותה.
האם זה נכון וכדאי להשקיע בה או פשוט לזרוק ולקנות חדשה (היא בשימוש חצי שנה).
אם ניתן להציל, אשמח לשמוע איך בדיוק עושים זאת והאם יש לכם המלצות על מטען טוב שיודע לעשות את העבודה (כרגע יש לי מטען פשוט מאוד שקיבלתי עם המסוק).
ראיתי את המטען הזה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6478__IMAX_B6_AC_Charger_Discharger_1_6_Cells_GE NUINE_.html
האם מישהו מכיר \ ממליץ?
ראיתי גם את זה (של Turnigy) אבל לא הצלחתי להבין אם יש לו אופציה של discharge:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7028__Turnigy_Accucel_6_50W_6A_Balancer_Charger_ w_accessories.html
תודה מראש למשיבים,
יניב
נולד לטוס
03-05-2012, 18:54:13
תבצע לה השתלת תא במרכז רפואי תל השומר זה יציל אותה:o
naor14
03-05-2012, 21:11:53
כדאי לעשות לה גם הזרקת ליפו אם מנתחים כבר ;)
wind556
04-05-2012, 11:16:00
שלום,
אני מטיס Blade 450 ויש לי סוללה אחת שהתחילה להיות חלשה (במקום 8 דק' נגמרת אחרי 4-5 דקות).
מדובר בסוללת 3 תאים 11.1 וולט 2200mah
לאחר בדיקה ראיתי שאחד התאים חלש משמעותית מהשניים האחרים ושמעתי ממטיס אחר שאם אני אבצע לה discharge ואז-balance יש סיכוי להציל אותה.
האם זה נכון וכדאי להשקיע בה או פשוט לזרוק ולקנות חדשה (היא בשימוש חצי שנה).
אם ניתן להציל, אשמח לשמוע איך בדיוק עושים זאת והאם יש לכם המלצות על מטען טוב שיודע לעשות את העבודה (כרגע יש לי מטען פשוט מאוד שקיבלתי עם המסוק).
ראיתי את המטען הזה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6478__IMAX_B6_AC_Charger_Discharger_1_6_Cells_GE NUINE_.html
האם מישהו מכיר \ ממליץ?
ראיתי גם את זה (של Turnigy) אבל לא הצלחתי להבין אם יש לו אופציה של discharge:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7028__Turnigy_Accucel_6_50W_6A_Balancer_Charger_ w_accessories.html
תודה מראש למשיבים,
יניב
ראשית, אין אף סיבה בעולם לפרוק ליפו, למעט בהרצה.
בדרך כלל הבאלאנסרים המוטבעים במטענים הרגילים לא יצילו סוללה בעייתית, לעומת זאת זה המכשיר שיכול להציל:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10786__HobbyKing_HK_010_Wattmeter_Voltage_Analyz er_.html
לגבי המטענים:
תשכח מהראשון. מטען לא מומלץ
לגבי השני, הוא בהחלט מומלץ. יש בו פריקה, אבל כאמור אתה לא תשתמש בה לעולם בליפו
נולד לטוס
04-05-2012, 11:31:14
עכשיו ברצינות
יש מצב שהסוללה מתחילה לסיים את החיים שלה וזה תא אחד שנופל כנראה ובעל התנגדות פנימית גבוהה מהשאר ולכן זמני הטיסה מתקצרים ,גם אם תצליח להעלות את התא לערך דומה לשאר התאים תחת עומס תמיד ייפול התא הסורר לפני האחרים ויגרום להתנגדות פנימית גבוה שתפגע ביעילות שאר התאים .
להלן האפשרויות:
1. ניתן לגשר את התא הסורר ולקבל סוללת שני תאים מעולה
2. ניתן לשתול תא דומה בתכולתו ופריקתו (ערך c) והחזיר לחיים אותה
3. להשתמש כך עד מוות סופי
נ.ב
4דקות זה אחלה זה הזמן הממוצע של מטיסי 3D
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.