צפייה בגרסה מלאה : מהירות ראש trex 550
meshushelly
07-05-2012, 09:36:51
שלום חברים,
בשעה טובה עשיתי טסט פלייט הבוקר, להזכירכם היה לי את סיפור האלקטרוניקה כולה שנשרפה (בקר+3gx+4 סרוואים). אגב הציוד השרוף בדרך לאליין נראה מה יצא מזה.
לאחר שעברתי את כל שלבי האבל - הכחשה, זעם, מיקוח, דיכאון והשלמה - הזמנתי הכל חדש, הרכבתי, קנפגתי וכיוננתי. הבוקר הטסטי והמסוק מרגיש מצויין.
יש לי בעיה עם מהירות הראש ואשמח לקבל עצה. הבקר הוא Phoenix ICE HV 80A, מתוכנת למוד Governor (בעזרתו האדיבה של מוטי בר-טוב התותח).
המנוע הוא הסטוק מהקיט, 600MX 1220KV. הלהבים גם הם סטוק, אליין 520.
בחוברת היו מהירויות ראש שנראו לנו מוזרים כשכיוונו את הבקר, עד 2700 סל"ד במקסימום.
מכיוון שזה לא היה נראה לנו הגיוני, כיוונו 1900, 2100 ו 2220 בגוברנור.
הבוקר בהטסה מייד הבנתי שזה ממש ממש לא מספיק, ב NORMAL המסוק עלה אבל הרגיש כבד מאוד, וב IDLE מלא פחדתי אפילו להפוך מרוב שזה הרגיש איטי.
בקיצור - מה מהירות הראש המומלצת?
תודה,
משה.
kondason
07-05-2012, 10:27:24
2450 rpm באיידל לפחות.
ככל שהלהבים קטנות יותר נרשת מהירות ראש גבוהה יותר
kal1311
07-05-2012, 11:32:34
משה
אכן סל"ד נמוך
את ה-600 אנחנו מטיסים עם הסלד שהגדרת
לדעתי תצמד לחוברת ההוראות-הכי יעיל
shirankaner
07-05-2012, 12:05:30
אני מטיס את ה600 עם 2300 סל״ד ואת ה 550 עם 2500
meshushelly
07-05-2012, 12:14:17
תודה,
נראה לי שאנסה 2450-2500 באיידל, ונראה איך זה מתנהג.
אגב כשעשינו את הסטפ התוכנה של הקסטל זרקה לנו אזהרה ברגע ששמנו יותר מ 2250 בשדה של ה RPM. אפשר להתעלם מזה?
bartovmoti
07-05-2012, 13:11:07
משה,
באמת המהירות שכיוונו כנראה לא בתחום הנכון אך מצד שני עם הסטאפ הזה (פניון 11 וגגש ראשי 112 סלאנט) הגוברנור יתקשה לשמור הסלד הרצוי (שכאמור צריך להיות באיזור 2600-2700)
נראה שכרגע כדאי לחזור למצב Fixed Endpoints ולשקול להגדיל פניון כדי שהגוברנור יוכל לעבוד ביעילות.
אגב, עם פניון סלאנט 12 הגוברנור כבר יכול להחזיק 2500 נראה שכדאי באמת לשקול להחליף הפניון.
giliav
07-05-2012, 16:38:55
אצלי הוא עם גלגל"ש של 700 הליקלי 112 שיניים ופיניון של 700 12 שיניים (יחס כמעט 1:10) עם בקר קסטל 100A במצב גוברנור על 2450 סל"ד באיידל.
ה550 ידוע במהירות ראש מהירה יחסית (כי הלהבים קצרים יותר - 520 מ"מ בד"כ). כיוון שיש להם 80 מ"מ פחות מ600 אז הם צריכים להסתובב "מהר יותר" כדי לייצר אותה כמות "רוח".
ממליץ בחום על 2450-2500 סל"ד בראש לתחושה של יציבות ותגובה מהירה לסטיקים.
meshushelly
07-05-2012, 16:46:54
אצלי הוא עם גלגל"ש של 700 הליקלי 112 שיניים ופיניון של 700 12 שיניים (יחס כמעט 1:10) עם בקר קסטל 100A במצב גוברנור על 2450 סל"ד באיידל.
ה550 ידוע במהירות ראש מהירה יחסית (כי הלהבים קצרים יותר - 520 מ"מ בד"כ). כיוון שיש להם 80 מ"מ פחות מ600 אז הם צריכים להסתובב "מהר יותר" כדי לייצר אותה כמות "רוח".
ממליץ בחום על 2450-2500 סל"ד בראש לתחושה של יציבות ותגובה מהירה לסטיקים.
תודה על השיתוף, אני אולי באמת אנסה להזמין את ה 12T כי עם ה 11 אי אפשר לקנפג את הקסטל למהירויות האלה.
מעניין למה הגוברנור מגביל את המהירות, הרי ללא מוד גוברנור המהירות מגיע גם ל 2600 ו 2700 לפי החוברת, עם אותו פיניון 11T ואותו 112T שיש כרגע, אז למה זה מגביל?
paylot
07-05-2012, 19:44:08
מד מהירות ראש חובה:)
giliav
08-05-2012, 08:26:38
הבקר לא מגביל אלא אני בוחר שהוא יגביל (מצב גוברנור). ככה הוא שומר ב"כח" על מהירות ראש קבועה ומאזן את הכח שיהיה זהה (פחות או יותר) לאורך הטיסה (גם כשהסוללה נחלשת הוא פשוט לוקח ממנה יותר זרם כדי לשמור על המהירות שהגדרתי לו).
giliav
08-05-2012, 08:28:09
אגב - אם אתה עובר להליקלי של 700 שים לב שחובה להחליף את הבקר סטוק! הזרם שם חוצה את ה120-130A מדי פעם וזה ישרוף את הבקר סטוק של אליין.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.