PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! כיוון מסוק הוריקאן וזריקת זנב



kfirlan
19-05-2012, 22:35:00
שלום חברים.
ביום שישי האחרון רציתי לעשות טיסה עם מדריך.
לבד המסוק טס יופי קודם שחיברנו את החניך מדריך מה שקורה זה שברגע שמעלים את המצערת הזנב נזרק הצידה כמו שאפשר לראות בסרטון. אני משתמש בגיירו קווארק וסרוו פוטאבה 9256
אני חושב שהמסוק אולי יצא מכיוון או משהו אשמח עם מישהו יכול להגיד לי מה הבעיה ואולי גם לעזור לי לכוון את המסוק.
אני משתמש בפוטאבה 10CG

תודה רבה חברים
http://www.youtube.com/watch?v=mC56VD-vHSI&feature=youtu.be

kfirlan
20-05-2012, 17:46:11
:)

paylot
20-05-2012, 18:06:11
שלב א תוודה שהזנב מכוון בצורה מכנית (סרוו זנב במרכז ), ולאחר מכן לרחף במצב שומר זנב לא נועל זנב ולסגור או לפתוח את הלינקים של הפושרוד עד למצב שהמסוק לא יסתבסב (במהירות ראש מתאימה כמובן) לבדות שאתה בגיין לא נמוך מדי בזמן הכוון הנ"ל, לאחר מכן לרחף במצב נועל זנב ,ולכוון את הגיין הרצוי (הגיין רצוי שיהיה סמטרי
מקווה שעזרתי

kfirlan
20-05-2012, 18:20:26
שלב א תוודה שהזנב מכוון בצורה מכנית (סרוו זנב במרכז ), ולאחר מכן לרחף במצב שומר זנב לא נועל זנב ולסגור או לפתוח את הלינקים של הפושרוד עד למצב שהמסוק לא יסתבסב (במהירות ראש מתאימה כמובן) לבדות שאתה בגיין לא נמוך מדי בזמן הכוון הנ"ל, לאחר מכן לרחף במצב נועל זנב ,ולכוון את הגיין הרצוי (הגיין רצוי שיהיה סמטרי
מקווה שעזרתי

תודה לך הזריקת זנב קוראת רק בעלאה פתאומית של סלד

paylot
20-05-2012, 18:46:32
שתדע זה כרוך בכמה אפשרויות ,עקומת מצערת לא נכונה בנורמל או גיין נמוך מדי או חסר מהירות ראש בריחוף

Rexiguru
20-05-2012, 18:48:30
נשמע כמו גיין נמוך

eitan
20-05-2012, 21:05:32
תבדוק שרצועת הזנב לא רופפת

Friman
20-05-2012, 21:43:03
גיין, או עקומת מצערת תלולה מדי. שינוי מהיר בסל״ד יגרום לזריקת זנב.
הכי נכון יהיה לבדוק את הסוגייה באיידל כשגרף המצערת פחות או יותר שטוח ואז תוכל לראות האם נטו זו סוגיית גיין כי המצערת קבועה פחות או יותר. תגיע באיידל למצב שאין לך זריקות זנב במכות פיטץ׳ ע״י כיוון הגיין ואז בנורמל כון את הגיין ל2-3 אחוזים יותר מבאיידל. אם במצב שכזה עדיין יהיו לך זריקות זנב במכות פיטץ׳ בנורמל, ייתכן מאד שגרף המצערת שלך בנורמל תלול מדי- אם זה המצב, כוון את גרף המצערת כך שתדמה מצב גוברנור- עלייה מהירה יחסית בסל״ד מנקודת האפס ועד לאמצע הגרף, ומשם התמתנות של תלילות גרף המצערת עד למקסימום. למשל, לעלות לינארית עד ל70-75% מצערת בנקודת אמצע הסטיק ומשם לעלות לינארית עד לסוף הסטיק לסביב ל80-85%, אין לך כמתחיל צורך ביותר מ85% מצערת. אם גם בגרף מצערת שכזה ואחרי כיוון גיין כפי שאמרתי באיידל יהיו לך זריקות זנב רציניות במכות פיטץ׳, תתחיל לחפש בעיות מכניות או אלקטרוניות אחרות.
אגב כמתחיל יכול להיות שתעדיף דווקא מהירות ראש מעט יותר איטית, נניח לא בטווח 75-85% אלא למשל 65-75% שינוי במצערת מנקודת אמצע הסטיק לקצה הסטיק. כמתחיל זה ייתן לך מעט יותר זמן הטסה, תנועות פחות חדות בסייקליק, ויהיה לך יותר קל לשלוט על הריחופים הראשוניים. אבל זה לא מתאים להטסה מתקדמת יותר, כי אז המסוק יהיה לך כבר עצל ופחות יציב. אל תתייחס לאחוזים שציינתי כמספר אבסולוטי לא כאן וגם לא למעלה, זה רק כדוגמא, את האחוז המדוייק צריך לקבוע בהתאם להתנהגות המסוק, סל״ד נמוך מדי יביא לאסקלציה ורעידות של כל המסוק, סל״ד גבוה - עבורך כמתחיל לא ייתן לך הרבה, רק יאכל לך יותר זרם וייתן לך פחות זמן טיסה

yuvalnet
21-05-2012, 16:05:03
יש לי גם הוריקן והיתה לי בעיה של זריקת זנב
יצא מצב שהחלפתי אצל ליאור את הסרוו זנב והיום גם הרמתי אותו לאוויר
והוא היה יציב חבל על הזמן
אולי תבדוק דגם של סרוו אחר אצלי זה עבד
בהצלחה

kfirlan
21-05-2012, 17:14:30
אצלי זה סרוו של פוטאבה חדש עם גיירו קווארק יכול ליהיות הגיירו באמת לא מכוון כראוי?