PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה איזה בדיקות אתם עושים לפני ואחרי הטסה



yuvalnet
26-05-2012, 08:13:05
בוקר טוב
אני רוצה לדעת איזה בדיקות צריך לעשות לפני הטסה?
ואילו בדיקות לאחר הטסה אם המסוק יורד שלם:cool:?

Friman
26-05-2012, 09:06:32
אני בודק לפני כל טיסה את מצב הסוללה, בודק תגובה מתאימה לסטיקים, מושך קצת את להבי הראש והזנב לצדדים לוודא ששום דבר לא זז. במשדר - מוודא שאני על המודל הנכון ושהטיימר רץ, מעלה מצערת לאט ובודק ששום דבר לא עף (אף פעם לא עף שום דבר but never say never...;)), ואז נותן זינוק למעלה. כמובן בתחילת יום הטסה בדיקת טווח לרדיו.
אחרי טיסה - בודק מתח תאים בסוללה, נוגע בסוללה מנוע ובקר לבדוק כמה התחממו, וזהו בערך. אחת לשבועיים שלושה אני עובר על כל הברגים במסוק לוודא שהכל מוברג טוב, בודק מתיחה של הרצועה, ומשמן בספריי סיליקון את מכלול הזנב ומובילי הפושרודים. אחת לחודש משמן בסיליקון את הרצועה ואם צריך גם מנקה ומשמן קצת את מכלול הראש ומיסבי הציר הראשי.

wonderd
26-05-2012, 09:51:56
לפני כל יום הטסה אני עובר במבט על כל המסוק לוודא שהכל במקום, בודק להבים וחופשים בראש ובזנב.
לפני כל הטסה בודק תגובת סטיקים - כיוונים בסווש ובזנב, אור מקלט/לווינים תקין, בד"כ אני לא מעלה את המסוק לאויר בקפיצה אלא לאט לאט בשניות הראשונות כדי לוודא שהכל תקין.
לאחר כל הטסה הדבר היחיד שאני בודק זה חום המנוע והבקר ואת מצב הסוללות, לא נוגע במסוק.
לאחר יום ההטסה אני מוודא שהסקידים נקיים כדי שלא ילכלכו את האוטו... :)

פעם בשבועיים-שלושה אני עובר על המסוק בביקה קצת יותר מעמיקה כדי לוודא שהכל יושב במקומו ושום דבר לא משוחרר.

yuvalnet
26-05-2012, 14:27:31
אני יגיד לך אני גם בודק את הבדיקות האלה אבל כבר כמה פעמים יש לי נפילה
של המסוק ולא בגללי לשם שינוי:)
1. ניתוק פיתאומי במהלך ריחוף של חוט שמחובר לסוללה
נזק - גלגל שיניים ראשי,גלגל שיניים משני,להבים
2. שוב במהלך ריחוף המסוק התחיל לזוז בצורה מוזרה באוויר נשבר לינק
נזק- רק הלינק הסדוק
3. במהלך ריחוף המסוק שוב התחיל לזוז מוזר ניסיתי להוריד לאט יצא חיבור של סרוו
נזק - גלגל שיניים קידמי
ועכשיו המסוק בזמן ריחוף יש לו ויברציות בזנב ובסקידים
אני מעלה סירטון איך המסוק רועד
אשמח לקבל חוות דעת

http://youtu.be/ApV2CAnRG_Q

wind556
26-05-2012, 15:43:44
לפני הטסה אני בודק את תקינות המסוק
אחרי הטסה אני בודק חום, לחץ דם ודופק :cool:

wonderd
26-05-2012, 18:48:05
ככה לא בודקים רעידות, אם אתה אומר שיש רעידות בריחוף - אז תצלם ריחוף.
בכל מקרה רעידות לא תמיד קל לפתור ומרחוק אפשר רק לנחש את מקור הבעיה.

Friman
26-05-2012, 19:13:22
אף אחד לא בודק כל חוט וחוט וכל לינק ולינק לפני כל טיסה. אבל אם דואגים לבנות ולתחזק כמו שצריך ואחת לכמה שבועות עושים בדיקה יסודית של כל המכלולים אפשר למנוע את רוב הבעיות שציינת.את חוטי הסרבואים יש כאלו שנוהגים לאבטח למקלט עם קצת דבק חם; אצלי באורורה אני בקושי מצליח להוציא את הקונקטורים כשאני כבר מתאמץ להוציא, קשה לי להאמין שיכולים לצאת לבד משם אבל אני יודע שיש חברות שבמקלטים שלהם זה יותר נוטה לקרות.

wonderd
26-05-2012, 19:24:09
היה לנו מקלט שחוטים היו משתחררים ממנו כל הזמן, בסוף התברר שמשום מה לא הכנסנו את התקעים עד הסוף..
גם אם מחברי הסוללה משתחררים לך - אפשר בהחלט לסדר את זה ע"י הרחבת אחד הצדדים עם מברג בעדינות.

meshushelly
26-05-2012, 19:29:07
מומלץ לשמן? מכלול זנב וראש?

yuvalnet
26-05-2012, 21:56:36
אבל ככה צריך המסוק לרעוד כאשר סוגרים מנוע?
נראה לי מוגזם קצת לא
עברתי על המסוק ולא ראיתי משהו שבור או חסר

jzamero
26-05-2012, 23:28:51
תראה אולי ה main shaft התעקם לך

amijan27
27-05-2012, 07:35:44
תבדוק את הלהבים הראשיות על מואזניים הלהבים של 3D PRO לא תמיד באות מאוזנות
עם כלי כזה
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11452__Turnigy_R_C_Helicopter_Blade_Balancer_Car bon_Fiber_.html

saportas
27-05-2012, 08:37:17
תשחרר את הלחץ מהברגים שתופסים את הלהבים כלל הזנב לשחרר לחץ ,חוץ מזה המסוק שלך לא נשמע טוב תבדוק את כל מה שקשור בפיניון.ןבגלגל הראשי

naor14
27-05-2012, 10:56:20
יכול להיות שהציר זנב וההאב זנב שלך עקומים ? תבדוק אותם גם כן.

yuvalnet
28-05-2012, 22:57:11
פירקתי והציר הראשי קצת עקום
אני מקווה שזה יפתור את הבעיה
אני רוצה כבר ללכת להטיס ולא לחזור כל פעם עם מסוק מפורק
טכני או לא זה מעצבן