PDA

צפייה בגרסה מלאה : נחיתת FPV עם רחפן - הראשונה בעולם



ofek-raan
26-05-2012, 18:26:15
אספר בקצרה טרם תצפו בלינק
לפני מס' חודשים בצענו הטסה בסמוך לשמורת אפק.
טיסה של כ 500-700 מ'. ברוח חזקה כ 15 קשר.
בשלב מסוים - נכנסתי לורטיגו - לא האמנתי לקריאות ה GPS - והתחלתי לחפש איך חוזרים הביתה.
לא תראו בסרט אבל נסינו חזרה הביתה שבדיעבד עבדה אבל בזמן אמת לא ראינו תגובה חזקה ולכן בטלנו.
במהלך נסיונות האיתור כאשר הסוללה הולכת ויורדת, לא היתה ברירה אלא לנסות נחיתה.
הנחיתה בוצעה בסופו של דבר בטווח של 1 ק"מ מאתנו כאשר אנחנו כבר כמובן לא רואים את הרחפן.
הנחיתה בוצעה - מכשירים ומצלמה בלבד. ובהצלחה - הרחפן חזר ללא פגע.
http://www.youtube.com/watch?v=-Iys31XBeck&feature=youtu.be
לקחים עקריים:
- מומלץ להאמין לGPS ולהעזר בנתוניו.
- אם התברברת - דחוף סטיק קדימה צבור מהירות קדימה ואז נווט עפ"י נק' חזרה הביתה.
- היה ערני לגובה.
- נסה חזרה הביתה אוטומטית - תן לה זמן לעבוד - אבל ברוח חזקה היה ערני לביצועים.
- אם אין ברירה ואתה נאלץ לנחות - "היכנס" לקוקפיט ודמיין שאתה מטיס מתוכו - התייחס לחלון טייס.

בהצלחה.

dror
26-05-2012, 18:48:45
והלינק?

guy1a
26-05-2012, 19:15:57
אספר בקצרה טרם תצפו בלינק
לפני מס' חודשים בצענו הטסה בסמוך לשמורת אפק.
טיסה של כ 500-700 מ'. ברוח חזקה כ 15 קשר.
בשלב מסוים - נכנסתי לורטיגו - לא האמנתי לקריאות ה GPS - והתחלתי לחפש איך חוזרים הביתה.
לא תראו בסרט אבל נסינו חזרה הביתה שבדיעבד עבדה אבל בזמן אמת לא ראינו תגובה חזקה ולכן בטלנו.
במהלך נסיונות האיתור כאשר הסוללה הולכת ויורדת, לא היתה ברירה אלא לנסות נחיתה.
הנחיתה בוצעה בסופו של דבר בטווח של 1 ק"מ מאתנו כאשר אנחנו כבר כמובן לא רואים את הרחפן.
הנחיתה בוצעה - מכשירים ומצלמה בלבד. ובהצלחה - הרחפן חזר ללא פגע.

לקחים עקריים:
- מומלץ להאמין לGPS ולהעזר בנתוניו.
- אם התברברת - דחוף סטיק קדימה צבור מהירות קדימה ואז נווט עפ"י נק' חזרה הביתה.
- היה ערני לגובה.
- נסה חזרה הביתה אוטומטית - תן לה זמן לעבוד - אבל ברוח חזקה היה ערני לביצועים.
- אם אין ברירה ואתה נאלץ לנחות - "היכנס" לקוקפיט ודמיין שאתה מטיס מתוכו - התייחס לחלון טייס.

בהצלחה.

- אם אין ברירה ואתה נאלץ לנחות - "היכנס" לקוקפיט ודמיין שאתה מטיס מתוכו - התייחס לחלון טייס.
את זה חייבים כל הטיסה .. אחרת .. מה הפואנטה ? :)

בשישי ( אתמול ? .. כאילו חלפה שנה .. ) נחתתי FPV עם הרחפן. ( זאת אגב טיסת ה FPV הראשונה שלי עם הרחפן :) )
בהחלט בעיה עניין הגובה אבל יותר בעיה מהירות הנסיקה/ירידה.
לי אין אוטומציה ברחפן, זה לוח KK.

איזה משדר וידאו יש לך שם שאתה רואה וידאו על הקרקע במרחק קילומטר ?

מטרת הטיסה היתה לוודא תקינות הציוד ולכן היא קצרה.
וכמו שרואים בסרטון מהמצלמה העילית ( לא מצלמת הטיסה ) פספסתי את הכביש בכמה סנטימטרים :)
הטיסה כולה מבוצעת עם משקפי וידאו אני לא ראיתי את הרחפן בכלל אבל היה ספוטר.


http://www.youtube.com/watch?v=BZJigYwgh2o&feature=g-upl


איפה הלינק שלך ? :)

ofek-raan
26-05-2012, 19:21:32
אופס שכחתי
הוספתי לינק

guy1a
26-05-2012, 19:29:26
יפה מאד,

כמה דברים לדעתי.
1. אם אתה רוצה לזהות את המצב, תעלה גובה ולא תוריד גובה, אתה תראה יותר טוב ויותר רחוק מלמעלה.
2. באיזה שלב הגעת ל 170 מטר גובה, אם כבר ליפול .. שיפול מגובה נמוך .. פחות נזקים :)
3. כדאי לשמור על תנועה קדימה תמיד. זה gps לא עובד כל כך במיקום קבוע.
4. בדיקה של rth עושים בטווח קצר.
5. איזה לוח יש לך שם ?

igalr
27-05-2012, 08:11:20
תצוגת ה RADAR לא תורמת בOSD שלך שום דבר מעבר למה שיש במחוון הכיוון התחתון. רואים שכשאתה מסבסב ה H מסתובב סביב נקודת האמצע.
ב ET ה RADAR הוא קצת יותר מוצלח מיקום הH הוא באמצע ומיקום הטיסן מוצג כחץ לכיוון הטיסה כאשר בד"כ למעלה זה הצפון .
תראה דוגמא כאן :

http://www.youtube.com/watch?v=REwkT2vXx0c

ofek-raan
05-06-2012, 19:53:40
חבל של ET אין חיבור למצפן היה עוזר מאו במקרה הזה

igalr
05-06-2012, 19:57:50
חבל של ET אין חיבור למצפן היה עוזר מאו במקרה הזה

לא צריך מצפן.
המצפן יכול לשפר להבין את הכיוון אליו אתה מסתכל , שים לב בOSD שלך מיקום הבית משתנה מכיוון שהOSD לא יודע HEADING מכלי עומד או טס אחורה .
לעומת זאת ב ET מה שיסתובב זה החץ בלבד אבל מיקומו לא ישתנה.
(יש לי דז'ה וו)