צפייה בגרסה מלאה : שאלה כל מי שיש לו טיסן בננה שיכנס - מרכז כובד
therider1
27-05-2012, 16:47:00
שלום לחברי הפורום,
אחרי כמה שנים שלא הטסתי את הבננה רציתי לחזור להטיס אותה.
אני משתמש בקיט המקורי : מנוע COX, שלט 2 ערוצים (להגה גובה וכיוון), בלי מאזנות .
נתקלתי בבעיה שאני מטיס את הבננה - היא ישר צוללת ומתרסקת אחרי שאני עוזב אותה.
1. בדקתי אם המנוע חלש מדיי וזה לא זה - אני מתניע אותו ומביא אותו למהירות מירבית (רעש מאוד חזק) , והוא גם לא נפסק עד ההתרסקות.
2. הגעתי למסקנה שמשהו לא בסדר במרכז הכובד..
אני צריך לדעת איפה ממקמים את הסוללות שמתחברות למקלט, וגם איך אני בודק שהבננה מאוזנת?
אגב ניסיתי כמה פעמים להעיף אותה והיא התרסקה (על הפרופלו).. היה לי מזל שלא נגרם נזק רק הכנפיים נפרדו ל2 והדבקתי אותן.
תודה לכל העוזרים!
אני מצרף פה גם תמונות שאולי יעזרו להבין את המצב (בתמונות החלפתי בין המיקום של הסוללה למקלט, אבל לא בדקתי אם הטיסן יכול לעוף כך)
http://i28.photobucket.com/albums/c216/the_rider123/a8bb4da7.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c216/the_rider123/bfc3323d.jpg
flatspin
27-05-2012, 16:58:43
בהנחה שהבניה נכונה, זוית הטיית המנוע כלפי מטה היא בגבול 2 מעלות וזויות ההכוונה בין הכנף, הגוף ומייצב הגובה נכונות, עליך לבדוק את מרכז הכובד. מיקמו הנכון הוא באמצע הקורה העוברת לאורך הכנף. אם מרכז הכובד איננו במקום, עליך להזיז את הסוללה קדימה או לאחור, לפי המקרה, עד לקבלת איזון נכון. במקרה הצורך יש להוסיף משקולות. דבר שני שעליך לבדוק אם בזמן הפעלת מערכת הרדיו (בשלט ובטיסן) כאשר הסטיקים חופשיים והקיזוז באמצע, הגה הגובה נמצא בקו ישר עם מייצב הגובה. אם לא, עליך לכוון אותו למצב הנכון.
אם שני אלו נראים תקינים ובכל זאת התופעה קיימת, שאל מישהו מהמומחים בסביבתך. יש להניח שיאתר את הבעיה וייתן את הפתרון.
ובאופן כללי, טיסן מטיסים, לא מעיפים.
therider1
27-05-2012, 17:17:11
בהנחה שהבניה נכונה, זוית הטיית המנוע כלפי מטה היא בגבול 2 מעלות וזויות ההכוונה בין הכנף, הגוף ומייצב הגובה נכונות, עליך לבדוק את מרכז הכובד. מיקמו הנכון הוא באמצע הקורה העוברת לאורך הכנף. אם מרכז הכובד איננו במקום, עליך להזיז את הסוללה קדימה או לאחור, לפי המקרה, עד לקבלת איזון נכון. במקרה הצורך יש להוסיף משקולות. דבר שני שעליך לבדוק אם בזמן הפעלת מערכת הרדיו (בשלט ובטיסן) כאשר הסטיקים חופשיים והקיזוז באמצע, הגה הגובה נמצא בקו ישר עם מייצב הגובה. אם לא, עליך לכוון אותו למצב הנכון.
אם שני אלו נראים תקינים ובכל זאת התופעה קיימת, שאל מישהו מהמומחים בסביבתך. יש להניח שיאתר את הבעיה וייתן את הפתרון.
ובאופן כללי, טיסן מטיסים, לא מעיפים.
תודה על התשובה העניינית!
הגה גובה והגה כיוון - נמצאים בקו ישר.
אוקי אז מרכז הכובד הוא לאורך הקורה המרכזית, השאלה אם למקם את הבטריות יותר קרוב לאף או יותר קרוב לזנב ביחס לקורה?
וגם אחרי שאני ממקם את הסוללות, איך אני בודק שהבננה מאוזנת ? (יש צורך למלא את המיכל דלק? ) שהיא לא תתרסק לי שוב
flatspin
27-05-2012, 17:51:13
לאיזון הטיסן סביב מרכז הכובד עליך לתמוך את הטיסן באצבעות ידיך, אחת בצידו האחד של הגוף והשניה בצידו האחר, מתחת הקורה של הכנף. זה המקום בו גוף הטיסן צריך להיות מאוזן, כלומר האף והזנב יהיו באותו הגובה. את הסוללה עליך להזיז קדימה או אחורנית, או גם להדביק משקולות בהתאם לצורך, עד שתקבל את האיזון הדרוש.
בדיקת האיזון סביב מרכז הכובד נעשית תמיד ללא דלק במיכל.
Oran_T
29-05-2012, 08:39:18
לאיזון הטיסן סביב מרכז הכובד עליך לתמוך את הטיסן באצבעות ידיך, אחת בצידו האחד של הגוף והשניה בצידו האחר, מתחת הקורה של הכנף. זה המקום בו גוף הטיסן צריך להיות מאוזן, כלומר האף והזנב יהיו באותו הגובה. את הסוללה עליך להזיז קדימה או אחורנית, או גם להדביק משקולות בהתאם לצורך, עד שתקבל את האיזון הדרוש.
בדיקת האיזון סביב מרכז הכובד נעשית תמיד ללא דלק במיכל.
מרכז הכובד צריך להיות טיפה קדימה. הפרופלור של הטיסן זה כמו עוד כנף. ברגע שהוא מסתובב הוא רוצה למשוך את הטיסן למעלה. כדי שיהיה איזון צריך שמרכז הכובד יהיה טיפה יותר קדימה.
סבא זיו
29-05-2012, 09:50:17
שורה תחתונה בכל טיסן כנף עילית ישרה (לא משוכה לאחור ) מרכז הכובד הוא שליש קדמי של מיתר הכנף זאת אומרת למדוד את הכנף משפת ההתקפה לשפת הזרימה לחלק לשלוש למדוד שליש משפת ההתקפה וזה המרכז כובד
therider1
30-05-2012, 22:10:47
שורה תחתונה בכל טיסן כנף עילית ישרה (לא משוכה לאחור ) מרכז הכובד הוא שליש קדמי של מיתר הכנף זאת אומרת למדוד את הכנף משפת ההתקפה לשפת הזרימה לחלק לשלוש למדוד שליש משפת ההתקפה וזה המרכז כובד
זה יוצא בדיוק איפה שהקורה המרכזית.
flatspin
31-05-2012, 17:42:33
שורה תחתונה בכל טיסן כנף עילית ישרה (לא משוכה לאחור ) מרכז הכובד הוא שליש קדמי של מיתר הכנף זאת אומרת למדוד את הכנף משפת ההתקפה לשפת הזרימה לחלק לשלוש למדוד שליש משפת ההתקפה וזה המרכז כובד
מרכז הכובד המומלץ לכל טיסן, בין אם כנף עילית או כנף תחתית, שאיננו 3D, הוא כ-28% ממיתר הכנף. הטיסן יטוס גם במרכז כובד אחורי יותר, אבל הוא יהיה בעל רגישות יתרה בציר העלרוד ופחות ידידותי. בטיסנים בעלי כנף מקבילית, לרוב, הקורה הראשית לאורך הכנף ממוקמת באותו מקום. בכנף טרפזית, או משוכה לאחור, יש טבלאות מתאימות לחישוב היכן אמור להיות מרכז הכובד, לפי אחוז נתון.
כמובן שכל אחד יכול לקבוע לעצמו היכן למקם את מרכז הכובד, בהתאם לסגנון הטסתו.
therider1
31-05-2012, 18:39:30
אני כבר לא בטוח שזה מרכז הכובד.
עשיתי ניסוי עם המנוע וראיתי כמה דברים:
1. המנוע לא מצליח לפעול יותר מ-3 דקות. גם נשמע כאילו המהירות של הפרופ' עולה ויורדת. וכל זה למרות שהוא עושה רעש מחריש אוזניים!!
2. התסכלתי על הצינורית שמזרימה דלק למנוע, חוץ מדלק גם נכנסות הרבה בועות אוויר, זה צריך להיות ככה??
ניסיתי לקחת את הטיסן כשהמנוע שלו פועל ולזרוק אותו כלפי מעלה לראות אם המנוע מצליח להרים את הטיסן , כל פעם הטיסן לא הצליח להתרומם ותפסתי אותו..
מה עושים במקרה כזה?
yuval-the-pilot
31-05-2012, 19:10:21
אני כבר לא בטוח שזה מרכז הכובד.
עשיתי ניסוי עם המנוע וראיתי כמה דברים:
1. המנוע לא מצליח לפעול יותר מ-3 דקות. גם נשמע כאילו המהירות של הפרופ' עולה ויורדת. וכל זה למרות שהוא עושה רעש מחריש אוזניים!!
2. התסכלתי על הצינורית שמזרימה דלק למנוע, חוץ מדלק גם נכנסות הרבה בועות אוויר, זה צריך להיות ככה??
ניסיתי לקחת את הטיסן כשהמנוע שלו פועל ולזרוק אותו כלפי מעלה לראות אם המנוע מצליח להרים את הטיסן , כל פעם הטיסן לא הצליח להתרומם ותפסתי אותו..
מה עושים במקרה כזה?
זה לא צריך להיות ככה....
אני כבר לא בטוח שזה מרכז הכובד.
עשיתי ניסוי עם המנוע וראיתי כמה דברים:
1. המנוע לא מצליח לפעול יותר מ-3 דקות. גם נשמע כאילו המהירות של הפרופ' עולה ויורדת. וכל זה למרות שהוא עושה רעש מחריש אוזניים!!
2. התסכלתי על הצינורית שמזרימה דלק למנוע, חוץ מדלק גם נכנסות הרבה בועות אוויר, זה צריך להיות ככה??
ניסיתי לקחת את הטיסן כשהמנוע שלו פועל ולזרוק אותו כלפי מעלה לראות אם המנוע מצליח להרים את הטיסן , כל פעם הטיסן לא הצליח להתרומם ותפסתי אותו..
מה עושים במקרה כזה?
שיטה טובה מאוד כדי להגיע לבית חולים עם אצבעות קצוצות ! מסוכן !!
אתה חייב לקבל עזרה מטיסנאי שמבין מה הוא עושה !!
תכתוב מאיפה אתה, יהיה יותר קל להפנות אותך למנחת הקרוב כדי לקבל עזרה.
מנוע קוקס לא אמור להיות מסוגל להרים טיסן בננה אנכית כלפי מעלה ולכן זה לא הצליח.
וכמו שגם אמרו מעלי - זה מסוכן!!!
אתה חייב להעזר במישהו שמבין.
flatspin
31-05-2012, 20:11:59
1. בדקתי אם המנוע חלש מדיי וזה לא זה - אני מתניע אותו ומביא אותו למהירות מירבית (רעש מאוד חזק) , והוא גם לא נפסק עד ההתרסקות.
2. הגעתי למסקנה שמשהו לא בסדר במרכז הכובד..
קודם אתה כותב שהמנוע במיטבו ועכשיו פתאום הוא חלש ומקרטע.
התגובות שאתה מקבל מתיחסות ישירות לרוח הודעתך. אם הודעתך שגויה, שום תגובה לא תפתור לך את הבעיה האמיתית.
ולגופו של ענין, אני לומד מדבריך שהבנתך בתחום נמוכה ביותר. הצעתי לך, פנה למטיס מיומן במנחת, הצג לו את הבעיה. אין ספק שבדרך זו תקבל טיפול מהימן וטיסן טס היטב.
רוצה עצה? תחליף את המנוע בחשמלי. יותר טוב, תשקיע קצת ותקנה ביקסלר.
הטיסן הראשון של הבן שלי היה בננה, כמה חרא אכלנו מהקוקס המחורבן הזה! זה הוציא אותו (ואותי) מהתחום לעשר השנים הבאות... העולם היום פשוט טוב יותר.
ולמעשה הטיסן הממונע הראשון שאני בניתי, לפני 37 שנים, גם היה עם אותו קוקס מאפן. התוצאות היו אפילו יותר גרועות מהבננה.
דרור
68805
therider1
01-06-2012, 00:15:08
קודם אתה כותב שהמנוע במיטבו ועכשיו פתאום הוא חלש ומקרטע.
התגובות שאתה מקבל מתיחסות ישירות לרוח הודעתך. אם הודעתך שגויה, שום תגובה לא תפתור לך את הבעיה האמיתית.
ולגופו של ענין, אני לומד מדבריך שהבנתך בתחום נמוכה ביותר. הצעתי לך, פנה למטיס מיומן במנחת, הצג לו את הבעיה. אין ספק שבדרך זו תקבל טיפול מהימן וטיסן טס היטב.
רשמתי בהודעה הראשונה שהמנוע פועל טוב מכיוון שחשבתי שאם הוא עושה רעש כ"כ חזק אז זה בסדר, לא בדקתי אותו לאורך זמן.
אין לי מישהו מיומן שאני יכול להתייעץ אותו .. אחרת לא הייתי פונה לפורום
flatspin
01-06-2012, 17:00:33
לדעתי אין לך ברירה אלא שמישהו מנוסה יראה את הטיסן, יבדוק אותו ויאתר את הסיבה לתופעה שתיארת. לא מן הנמנע שהתופעה היא שילוב של מספר גורמים. כפי שנראה, כל האפשרויות שניתן לחשוב עליהן, מעל דפי הפורום, מוצו במלואן, אבל אם אינך יודע ויכול להגדיר אותן בבירור, בוודאי גם לא תוכל לפתור את הבעיה לבדך.
שווה לך המאמץ להגיע למנחת מסודר כלשהו בסביבתך ולקבל עזרה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.