PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלת כיוונים ב TREX 450



asafh1
24-01-2009, 17:49:05
שלום , לאחר השירשור הקודם עם הבעיה בזנב אשר תוקנה תודות לעיצות שלכם ,
אני מנסה לכוון את המסוק כך שאני גם יכול להנות ממנו סוף סוף .
אקדים ואומר שאני לא מטיס 3D אלא מתחיל בהקפות שמיניות וטיסה רגועה .

שאלתי היא כזו :

אני מתחיל לכוון את ה PITCH כאשר הוא במצב 0 שהסטיק השמאלי הוא למטה עד הסוף .
(ללא PITCH שלילי ) נכון ? אני עדיין לא מטיס ב IDELE UP .

נכון או לא נכון ?

תודה
אסף

flybywire
24-01-2009, 17:55:13
מומלץ להתחיל עם מעט מעלות שליליות 1.5- , כדי למנוע מהמסוק לזנק לא רצונית בהגברת הסל"ד

asafh1
24-01-2009, 18:07:03
אבל כיוון החשיבה נכון ...... נכון ?

Nlackrif
24-01-2009, 18:19:56
לא נכון.

זוית 0 מאוד תקשה על ההטסה שלך.

אני מטיס, שהמצערת עד הסוף מטה ב 4- מעלות שני שליש מצערת 0 מעלות אמצע 5+ וכך הלאה...

1.5- מעלות יותר הגיוני אבל לא מספיק.

תתחיל עם 2- תטיס עם מדריך ולפי הנוחות שלך כוון את הפיצ'.

שים לב ל-
1. שברגע שאתה מוריד מצערת, המסוק לא נופל בצורה מפחידה (זה אומר שהפיצ' נמוך מידי)
2. ברגע שאתה רוצה לנחות, אתה מוריד מצערת למינמום והמסוק לא יורד (פיצ' גבוהה מידי) אגב, מצב זה מסוכן כי אתה מאבד בשלב הזה סיבובי ראש וברגע שתרצה להחלץ אתה בבעיה...

בהצלחה.

asafh1
24-01-2009, 18:23:41
3ניר 3 - \1 מצערת 0 מעלות ........ נכון ?

ori_lavee
24-01-2009, 18:27:04
לא צריך לעשות מזה סיפור גדול מדי

-4 +5 +11

Nlackrif
24-01-2009, 18:32:02
אורי כרגיל שוב אתה טועה!!!

זה צריך להיות

4- 5+ 11+

:p

Nlackrif
24-01-2009, 18:32:47
3ניר 3 - \1 מצערת 0 מעלות ........ נכון ?


לא ברור לי מה רשמת פה...?

ori_lavee
24-01-2009, 18:33:51
אורי כרגיל שוב אתה טועה!!!

זה צריך להיות

4- 5+ 11+

:p
טוב נו...כרגיל, אתה שוב צודק ;)

dptr
24-01-2009, 19:21:53
שלום , לאחר השירשור הקודם עם הבעיה בזנב אשר תוקנה תודות לעיצות שלכם ,
אני מנסה לכוון את המסוק כך שאני גם יכול להנות ממנו סוף סוף .
אקדים ואומר שאני לא מטיס 3D אלא מתחיל בהקפות שמיניות וטיסה רגועה .

שאלתי היא כזו :

אני מתחיל לכוון את ה PITCH כאשר הוא במצב 0 שהסטיק השמאלי הוא למטה עד הסוף .
(ללא PITCH שלילי ) נכון ? אני עדיין לא מטיס ב IDELE UP .

נכון או לא נכון ?

תודה
אסף


לא נכון בכלל בפיצ 0 הסטיק צריך להיות באמצא בדיוק.
בלי קשר זה מאוד כללי מה שאתה כותב פה מה עקומות של המצערת ושל הפיצ וכו.
אני ממליץ לך לראות את הווידאו של FINLESS BOB לגבי כיוון של CCPM.

ori_lavee
24-01-2009, 19:27:58
לא נכון בכלל בפיצ 0 הסטיק צריך להיות באמצא בדיוק.
אתה טועה.

הוא דיבר על מצב Normal, ובמצב הזה שהסטיק באמצע זווית הפיץ' צריכה להית +5 !
במצב Idle זיוות הפיץ' שהסטיק באמצא היא 0.

אורי

dptr
24-01-2009, 19:52:32
אתה טועה.

הוא דיבר על מצב Normal, ובמצב הזה שהסטיק באמצע זווית הפיץ' צריכה להית +5 !
במצב Idle זיוות הפיץ' שהסטיק באמצא היא 0.

אורי

לא נכון כל הרעיון הוא שמעבירים ל - IDLEUP אין שינוי בזוית הפיצ וזה קורה כאשר גם ב- NORMAL וגם ב- IDLEUP יש זוית 0.

תבדוק ותראה שאני צודק.

ori_lavee
24-01-2009, 20:31:49
לא נכון כל הרעיון הוא שמעבירים ל - IDLEUP אין שינוי בזוית הפיצ וזה קורה כאשר גם ב- NORMAL וגם ב- IDLEUP יש זוית 0.

תבדוק ותראה שאני צודק.בדקתי, אתה טועה :)

Roi
24-01-2009, 20:56:26
בדקתי, אתה טועה :)

:D:D:D:D:D:D:D

דניאל דקל
24-01-2009, 20:57:54
ORI LAVEE צודק (והאמת, לא מבין על מה הוויכוח בכלל)

במצב NORMAL (מצב שאני מטיס בו) המסוק מרחף בסביבות 5-6.5 מעלות PITCH

כלומר, כאשר ה STICK באמצע

אם זה יעזור, יש לי BELT CP והוא מכוון למצב NORMAL כך:

0% מצערת 2- מעלות PITCH
25% מצערת 5 מעלות PITCH
50% מצערת 6.5 מעלות PITCH
75% מצערת 8 מעלות PITCH
100% מצערת 10 מעלות PITCH

lior_bar_ami
24-01-2009, 21:05:45
חברים לא צריך לריב, במקרה זה גם לא להתווכח...
אין צודקים במקרה זה - ישנן מס' אסכולות ומס' שיטות לכיוון המסוק כשהכול ניתן לשינוי ולחלוטין תלוי נוחות המשתמש.
צודק אורי שהשיטה הנהוגה ברוב המסוקים במחוזותינו היא שיטת הריחוף בנורמל ב"אמצע סטיק" (באיזור ה 5 מע' פיטצ') כשבמצב IDLE אנחנו מעוניינים בגרף סימטרי לחלוטין שאמצעו הוא 0 מע'.
לעומתו צודק גם DPTR שטוען כי אינו מעוניין בקפיצה שבמעבר בין NORMAL ל IDLE ולכן השווה את נקודת ה 50% בין שני מודי הטיסה ב"מחיר" של ריחוף באיזור ה 3/4 מצערת בנורמאל - שיטה זו אמנם פחות נהוגה במחוזותינו עקב סיבות כאלו ואחרות (בלי קשר לטיבה) אך בעולם רבים הנוהגים לכוון כך.
בסופו של פסוק אין נכון לא נכון וכל עוד שומרים על הכללים הבסיסיים המון ניתן לשינוי והתאמות לסגנון וההעדפות האישיות של המטיס.
אני אישית נוהג להשתמש בשיטה הראשונה ברוב המסוקים שלי אך הרקסי הקטן (450) מכוון עפ"י השיטה השנייה (בא לי ;)) - שתי השיטות עובדות מצוין, מניסיון!

ori_lavee
24-01-2009, 21:19:05
ריחוף ב Normal במצב 3/4 מצערת ???
נראה לי שגוי לחלוטין להטיס ככה.

זה יוצר מצב שהרבע האחרון של המצערת רגיש ברמות מטורפות בהנחה שמקסימום פיץ' במצערת מלאה הוא +11 ב Normal.
הקפיצה מ +5 ל +11 במהלך של רבע מצערת היא לא הגיונית...לא מכוונים ככה מסוק.
(זו דעתי לפחות).


אורי

Nlackrif
24-01-2009, 21:19:19
לא נכון כל הרעיון הוא שמעבירים ל - IDLEUP אין שינוי בזוית הפיצ וזה קורה כאשר גם ב- NORMAL וגם ב- IDLEUP יש זוית 0.

תבדוק ותראה שאני צודק.


גם אני בדקתי ואתה טועה...;)

ידידי במצב נורמל כפי שתואר הכי מומלץ אמצע מצערת ב5+

בIDLE אמצע מצערת ב-0 מעלות

szgal
24-01-2009, 21:35:03
כתבת שאתה מתחיל, אז תתחיל עם 5 מעלות בחצי סטיק :)

lior_bar_ami
24-01-2009, 22:09:15
גם אני בדקתי ואתה טועה...;)

ידידי במצב נורמל כפי שתואר הכי מומלץ אמצע מצערת ב5+

בIDLE אמצע מצערת ב-0 מעלות


ריחוף ב Normal במצב 3/4 מצערת ???
נראה לי שגוי לחלוטין להטיס ככה.

זה יוצר מצב שהרבע האחרון של המצערת רגיש ברמות מטורפות בהנחה שמקסימום פיץ' במצערת מלאה הוא +11 ב Normal.
הקפיצה מ +5 ל +11 במהלך של רבע מצערת היא לא הגיונית...לא מכוונים ככה מסוק.
(זו דעתי לפחות).


אורי

אורי וניר היקרים!
צר לי אך הינכם טועים בתפיסתכם...
אורי הניתוח שלך למצב הוא לא מדוייק, ואסביר את עצמי... אין שום הבדל בין ריחוף ב NORMAL ב 3/4 מצערת לבין ריחוף ב IDLE UP ב 3/4 מצערת בשני המצבים אתה תקבל את אותה רמת רגישות לשינוי PITCH ברבע האחרון של הסטיק, ייתכן אף וההפך הוא הנכון, וב IDLE תקבל אפילו רגישות גבוהה יותר לפחות או יותר אותו אחוז מצערת (מעט פחות) עקב סל"ד גבוה יותר.
אחת והתחלת להטיס במצב IDLE UP והתרגלת למצב טיסה כזה לא תרגיש שום שינוי ברמת רגישות במצב NORMAL בכיוון המתואר, אדרבא, זה יהיה לך יותר טיבעי.
לגבי "לא מכוונים ככה מסוק", שוב אחזור ואסביר שאין אקסיומות בכיווני מסוקים רק מס' חוקי בסיס, והדבר לחלוטין נתון לשינוי - השיטה הנהוגה בארץ קיימת עפ"י רוב רק בגלל החבר'ה המעט יותר ותיקים שהשרישו שיטה זו ודבקו בה, אך שוב - בעולם נהוגות שתי השיטות ולראיה אתן לך להטיס מסוק שמכוון בשיטה השנייה ותראה שיהיה לך אפילו יותר קל לשלוט בשיעור השקיעה של המסוק לקראת הנחיתה.
אין שיטה יותר נכונה - יש יותר נוחה למטיס ולכן אין פה צודק או לא צודק.
גם בשיטה הזו ניתן להוריד את רמת החריפות של המסוק ע"י הקטנת ה PITCH המירבי והקטנת תנועת ה CYCLIC, שוב העדפות אישיות בלבד - הן אלו שיקבעו את אופן הכיוון ולאו דווקא מה שנהוג.
אגב עוד דוגמא טובה לנושא זה היא גרפי ה PITCH של מצב ה HOLD, גם כאן יש מס' אסכולות כיוון וגם כאן הכול כשר ויושפע אך ורק מהעדפות המטיס רמתו והרגליו, זאת כמובן כל עוד שומרים על הכללים הבסיסיים.

ori_lavee
24-01-2009, 22:52:26
ליאור.

לא אמרתי שאי אפשר, אפשר בוודאי שאפשר, רק לכוון מסוק שמצב מצערת Normal הוא כמו ב Idle ברבע עליון...זו טעות לדעתי.

חוץ מזה...התעייפתי. :)

אורי

Nlackrif
24-01-2009, 22:58:28
ליאור,
אז לא הבנת אותי נכון, לגבי ה-3/4 מצערת אני מסכים מאוד ואפילו המסוק שלי מכוון כך...

וכפי שנאמר מקודם אני לא מסכים שבנורמל אמצע מצערת נותן פיצ' 0 לדעתי (ורק דעתי זה לא נכון ללמוד כך)

כמובן, מהסיבה שבין אמצע מצערת למצערת מלאה המסוק יהיה עצבני בטירוף...

lior_bar_ami
24-01-2009, 23:07:14
ליאור,
אז לא הבנת אותי נכון, לגבי ה-3/4 מצערת אני מסכים מאוד ואפילו המסוק שלי מכוון כך...

וכפי שנאמר מקודם אני לא מסכים שבנורמל אמצע מצערת נותן פיצ' 0 לדעתי (ורק דעתי זה לא נכון ללמוד כך)

כמובן, מהסיבה שבין אמצע מצערת למצערת מלאה המסוק יהיה עצבני בטירוף...

פה הטעות שלך,
הוא לא יהיה יותר "עצבני" ממסוק ב IDLE UP, לא המצאנו את הגלגל...
אין נכון ולא נכון, אך מכיוון שלא נגיע לעמק השווה בדיעותינו (למרות שאיני לא פוסל שום דרך כיוון ואף משתמש בשיטה שאתם דוגלים בה) אין טעם להמשיך את הדיון/ויכוח.
שיהיה לך ערב טוב,
ליאור

Nlackrif
25-01-2009, 05:08:00
פה הטעות שלך,
הוא לא יהיה יותר "עצבני" ממסוק ב IDLE UP, לא המצאנו את הגלגל...
אין נכון ולא נכון, אך מכיוון שלא נגיע לעמק השווה בדיעותינו (למרות שאיני לא פוסל שום דרך כיוון ואף משתמש בשיטה שאתם דוגלים בה) אין טעם להמשיך את הדיון/ויכוח.
שיהיה לך ערב טוב,
ליאור


מקסימום שנגיע זה ל"עמק האלה"...:rolleyes:

אגב מקום מדהים, יש שם כמה משטחים להרים מסוקים...:cool:

lior_bar_ami
25-01-2009, 07:06:20
לא הייתי :o

asafh1
25-01-2009, 07:10:03
אני יצאתי יותר מבולבל :confused::confused:

Nlackrif
25-01-2009, 15:25:50
לא הייתי :o

יכול להיות שהיית ואתה לא יודע...עמק מדרום לבית שמש, אחד היפים בארץ.




אני יצאתי יותר מבולבל :confused::confused:

אל תהיה, המסקנה מכל השירשור הזה שבסוף אין צודק (כמובן שאני;)) אלא יש מה נוח למטיס (במסגרת הבטיחות)
כוון פעם אחת לפי שלמדת וכל השאר ניסוי וטעייה.

בהצלחה.

נאור
25-01-2009, 17:26:02
חוברת
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=5646&stc=1&d=1232900681

אפשר ב Normal
לשים 2- בנקודה התחתונה

רון333
27-01-2009, 11:45:15
?

רון333
27-01-2009, 11:56:52
לא נכון כל הרעיון הוא שמעבירים ל - IDLEUP אין שינוי בזוית הפיצ וזה קורה כאשר גם ב- NORMAL וגם ב- IDLEUP יש זוית 0.

תבדוק ותראה שאני צודק.

אך גורמים לזה לקרות?:confused:

silverwing
27-01-2009, 14:46:23
להרים מסוקים ולהשכיב אופנועים:D

bendisar
27-01-2009, 15:12:53
להרים מסוקים ולהשכיב אופנועים:D
מה ??:confused:

wind556
27-01-2009, 15:32:03
מה ??:confused:



אם אינך יודע SILVERWING זה שם של קטנוע מתוצרת הונדה ;)