PDA

צפייה בגרסה מלאה : המראה מהמקום 747



guy1a
31-05-2012, 15:03:23
http://www.mako.co.il/news-world/international/Article-d0b18975fcd8731018.htm?partner=obinsite

grim1978
31-05-2012, 15:12:58
זה מדהים אך לא חדש, בגלל זה במקרים רבים עגנים את כן הנשא הקדמי

Liav
31-05-2012, 15:41:43
הורידו את המנועים וכמעט את כל החלקים - המטוס קל יותר ומרכז הכובד זז אחורה
כנראה שגם שכחו את ההגה גובה מכוון כלפי מעלה :P

flatspin
31-05-2012, 17:55:14
הורידו את המנועים וכמעט את כל החלקים - המטוס קל יותר ומרכז הכובד זז אחורה
כנראה שגם שכחו את ההגה גובה מכוון כלפי מעלה :P

הסבר מדוייק. מרכז הכובד נמצא ממש קרוב לפני כן הנסע הראשי. המשקל שהיה על הרוח להרים נמוך מאד, בהתחשב במשקל הנגדי של אורך הגוף והזנב (אפקט נדנדה). בכל זאת, זה איננו מראה של יום יום.

guy1a
31-05-2012, 18:50:12
אל תשכחו שאתם אומרים "קל" ... עדיין זה לא מעט טונות :)

flatspin
31-05-2012, 20:16:02
נדנדה, עיוני :p.
משקל הזנב מאזן את משקל החלק הקדמי. יכול המטוס לשקול מאה טונות ובכל זאת, בתנאים מסוימים ניתן יהיה להרים את החרטום בכוחו של אדם אחד.

Bob Shark
31-05-2012, 20:51:33
טוב השאירו את הגה הכיוון ממורכז אחרת הוא גם היה מסתובב במקום ;)

noam3d
31-05-2012, 22:50:51
הגה הגובה לא צריך להיות באפ כדי שזה יקרה.. מספיק שמרכז הכובד קרוב לגלגלים האחוריים והעילוי מהכנף ירים את אף המטוס

Liav
01-06-2012, 08:08:33
הגה הגובה לא צריך להיות באפ כדי שזה יקרה.. מספיק שמרכז הכובד קרוב לגלגלים האחוריים והעילוי מהכנף ירים את אף המטוס

נכון, אבל הגה גובה "באפ" מוסיף מומנט כוח שמוריד את הזנב ועוזר במידה מסויימת להרמת האף.
יתכן שהגה גובה "בדאון" אולי היה יכול למנוע את זה (תלוי בדיוק בעוצמת הרוח ובמיקום מרכז הכובד המדוייק)

wind556
01-06-2012, 08:45:23
במקום הדיות התיאורטי למה זה מתרחש (האמת שהתופעה פשוטה מאד) הייתי לוקח אותו להטסה בצוק :cool:

Liav
01-06-2012, 09:20:53
עודד, שים עליו 4 דרדסים וישר לך איתו לצוק בת ים :D

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2