צפייה בגרסה מלאה : עזרה! בניית אופניים חשמליים
ziv pro tisanim
02-06-2012, 00:17:54
שלום לכולם ,
חשבתי לעשות פרוייקט ולבנות אופניים חשמליים רציניים, ורציתי לשאול כמה שאלות:
האם יש פה משהו שעשה דבר דומה?
והאם אני יכול לקנות מנוע מתאים מהסיני ? ובמידה וכן האם זה (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19040__Turnigy_G160_Brushless_Outrunner_290kv_16 0_Glow_.html)יתן לי מספיק כוח?
אני אשמח גם אם שמכיר יוכל לתת לי לינקים בנושא .
תודה מראש,
זיו
גיא חנוך
02-06-2012, 12:32:59
endless-sphere.com
תהנה :)
שתי האופציות שיש לך בעיקרון הן :
1.שימוש במנוע שמתחבר על השרשרת וההילוכים , רוב האנשים שעושים את זה לוקחים מנוע סיני 80-100 או כל מנוע 4000-6000W אחר ובונים גיר על מנת שיתחבר לשרשרת
2.שימוש במנועי HUB חזקים , שניים כאלה עם מפסק שיכול לנתק אחד לחיסכון בחשמל ויש לך כוח שלא נגמר ומהירות גבוהה במיוחד
בשני המקרים תוודא שהשלדה של האופניים לא תתפרק לך ב50 קמ"ש ומעלה שאתה כנראה מתכנן עליהם
"Mr Nice Guy"
02-06-2012, 14:06:48
חבר גם אני חשבתי על העניין , היו לי לפני כמה שנים כמה כלים ממונעים בנזין אך זה מאוד מרעיש ומסורבל , שתף אותנו בתוצאה ובתהליך , בהצלחה !
ziv pro tisanim
02-06-2012, 14:35:47
endless-sphere.com
תהנה :)
שתי האופציות שיש לך בעיקרון הן :
1.שימוש במנוע שמתחבר על השרשרת וההילוכים , רוב האנשים שעושים את זה לוקחים מנוע סיני 80-100 או כל מנוע 4000-6000W אחר ובונים גיר על מנת שיתחבר לשרשרת
2.שימוש במנועי HUB חזקים , שניים כאלה עם מפסק שיכול לנתק אחד לחיסכון בחשמל ויש לך כוח שלא נגמר ומהירות גבוהה במיוחד
בשני המקרים תוודא שהשלדה של האופניים לא תתפרק לך ב50 קמ"ש ומעלה שאתה כנראה מתכנן עליהם
גיא , המנוע G160 של TURNIGY שמספק 2700 וואט לא יספיק?
הרי זה 3.6 כ"ס.
ובמקרה ואני משתמש במנוע זה או אחר על השרשרת וההילוכים באיזה בקר אני יכול להשתמש? סיני HV יהיה טוב?
והאם יש מקום שמוכרים בו ידית גז בעלת פוטנציומטר כמו סרוו טסטר ? או שצריך להכין לבד?
גיא חנוך
02-06-2012, 18:56:14
אתה לא יכול למשוך ממנוע של 2700 וואט את מה שרשום עליו , העומס יטגן לך אותו מהר מאוד וחסר גם קירור האוויר..
למנוע 6364 כמו ה G160 אתה תאלץ למשוך עד 700W ומניסיוני זה יביא אותך ל25 קמ"ש מקסימום
מנוע 6374 למהירויות 30-40 קמ"ש , מעבר לזה תטגן גם אותו
מנוע 8085 \80-80 \80-100 לא משנה מה תקנה , אלו מנועים שיצליחו להתמודד יותר טוב עם העומס הגדול שיש על האופניים .
יש עדיפות לעבוד על מתח גבוה בגלל נצילות אבל בשביל זה תצטרך מנוע בעל KV נמוך במיוחד (כמו ה 130KV)
לדעתי מומלץ מנועי האב , נצילות מקסימלית (אין תמסורת וKV נמוך שמאפשים מתח גבוה)
נשמע מעניין.
אני די מקדים מאוד את המאוחר, אבל יהיה אפילו עוד יותר מאתגר אם תוכל להתקין גם מערכת טעינה שפועלת בבלימה.
כמו למשל, דינמו שנצמד לגלגל רק כשלוחצים על הבלם, ומפעיל איזה מטען טורניג'י :p (סתם לשם ההמחשה)
או לחילופין, יכול להיות שיהיה יעיל יותר לבלום באמצעות המנוע שיפיק חשמל לטעינת הסוללה
guy1a
03-06-2012, 08:36:21
יש עוד אפשרות
מנוע שמודבק לו על החלק החיצוני "נייר שיוף" גס שמסובב את הגלגל על ידי חיכוך.
חבר בעבודה בנה כזה לפני שנה ומאז בא עם זה יום יום לעבודה משהו כמו 20 ק"מ כל כיוון.
אני אצלם לכם אם אתם רוצים ..
גיא חנוך
03-06-2012, 09:57:52
גם פרוייקטים כאלה יש שם ..
http://666kb.com/i/bh09pm4rjwq7t9g2h.jpg
guy1a
03-06-2012, 10:18:41
http://sites.google.com/site/commuterbooster/
גיא,
זה גם רעיון מגניב.
האם הוא יכול לנתק את המנוע מהגלגל ולנסוע רגיל?
גיא חנוך
03-06-2012, 10:47:45
אין לי מושג מה הבחור עם הספינדל שהראתי עשה , אני מעריך שכן מבחינת היגיון
את המערכת שגיא העלה לפני כמה דקות יצא לי כבר להכיר ושם זה מתנתק , יש קפיץ
אני אישית תמיד העדפתי קורקינטים , זה היה אצלי עד שנמכר לא מזמן .. יצא לי 8 ק"ג עם טווח נסיעה של 10-14 ק"מ עם אפשרות לחיבור סוללת גיבוי והגדלת הטווח ל 30 ק"מ
המנוע השחור (6364) הוחלף בכסוף (6374)על מנת לקבל כוח מטורף , לא האט בעליות
oz_adari
03-06-2012, 12:17:40
גיא, יש איזה משהו שאני רוצה לעשות כרגע ואני לא בטוח שזה יצא לפועל, החלטתי שאם זה לא יצא לפעול אני בונה קורקינט חשמלי כזה,
יש לי כמה שאלות ואם כבר פתחו פה נושא כזה אז למה לא לשאול כבר (: ?
כמה תעלה (הערכה גסה) בניה של קורקינט /אופניים כאלו שיצליחו לסוע 10-15 קילומטר, במהירות של 50-60 קמש, לאנשים במשקל 75-85 גג.?
השאלה היא כדאי שאני אדע כמה זה ריאלי בשבלי
תודה רבה!
"Mr Nice Guy"
03-06-2012, 12:33:58
גיא הקורקינט שלך מחברת GO PED ? כמה עלה ? היו לי המון קורקינטים שלהם , יותר בכיוון של בנזין ..
ziv pro tisanim
03-06-2012, 15:36:55
ראיתי את הקיט הזה (http://www.ebay.com/itm/36V-800W-26-Front-Wheel-Electric-Bicycle-Motor-Kit-E-Bike-Cycling-Conversion-Hub-/221040471202?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item337709eca2) ועוד מבחר גדול ב EBAY ובעוד אתרים , זה יעבור במכס מבחינת חוקיות?
גיא חנוך
03-06-2012, 23:59:30
גיא, יש איזה משהו שאני רוצה לעשות כרגע ואני לא בטוח שזה יצא לפועל, החלטתי שאם זה לא יצא לפעול אני בונה קורקינט חשמלי כזה,
יש לי כמה שאלות ואם כבר פתחו פה נושא כזה אז למה לא לשאול כבר (: ?
כמה תעלה (הערכה גסה) בניה של קורקינט /אופניים כאלו שיצליחו לסוע 10-15 קילומטר, במהירות של 50-60 קמש, לאנשים במשקל 75-85 גג.?
השאלה היא כדאי שאני אדע כמה זה ריאלי בשבלי
תודה רבה!
למהירויות כאלה תכוון על מנוע 80-100 על 10-12 תאים לפחות
מנוע - 650 ש"ח
בקר - אני משתמש בפוניקס 160 שעולה 1200 ש"ח
סוללה - 900-1500 ש"ח אם תעבוד עם ליפו
אביזרים נוספים - 500-800 ש"ח
לדעתי בגלל הדרישה למהירות גבוהה תכוון על מנוע האב , מנוע 250W יוכל להזיז אותך במהירות 20 קמ"ש .. מנוע 1000W האב יטיס אותך כמו מטורף
גיא הקורקינט שלך מחברת GO PED ? כמה עלה ? היו לי המון קורקינטים שלהם , יותר בכיוון של בנזין ..
זאת שלדה של גופד ספורט בנזין שריתכתי לה חלק אחורי חדש ונעשו עבורה חלקי קארבון פיבר , השלדות הכי מוצלחות לדעתי :)
גיא חנוך
04-06-2012, 00:01:25
כל מנוע לאופניים בהספק של מעל 250W אסור לייבוא , לא יעבור מכס..
תאלץ להסתכן או לקנות בארץ
ziv pro tisanim
04-06-2012, 08:20:44
כל מנוע לאופניים בהספק של מעל 250W אסור לייבוא , לא יעבור מכס..
תאלץ להסתכן או לקנות בארץ
איפה אפשר להשיג מנועים כאלה בהספק של מעל 250W בארץ ?
לא מצאתי
guy1a
04-06-2012, 09:08:49
הפוך גוטה ... הפוך ...
אתה לא צריך לקנות מנוע לאופניים ... אתה צריך לקנות מנוע לטיסן מעל 250 ואט !!!!!!!
ziv pro tisanim
21-08-2012, 18:51:14
אחרי הרבה חשיבה וחיפוש מצאתי מצאתי את זה : http://www.ebay.com/itm/24V-250W-NEW-MID-ELECTRIC-MOTORIZED-E-BIKE-CONVERSION-KIT-NEW-CRANK-ARM-/190698560967?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c66851dc7#ht_2032wt_1257
שזה קיט שכולל קראנק שמאפשר שימוש בהילוכים של האופניים, אז רציתי לשמוע מה אתם אומרים על זה ואם נראה לכם שאפשר להחליף את המנוע לבראשלס ?
alex1312
21-08-2012, 22:27:26
אחרי הרבה חשיבה וחיפוש מצאתי מצאתי את זה : http://www.ebay.com/itm/24V-250W-NEW-MID-ELECTRIC-MOTORIZED-E-BIKE-CONVERSION-KIT-NEW-CRANK-ARM-/190698560967?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c66851dc7#ht_2032wt_1257
שזה קיט שכולל קראנק שמאפשר שימוש בהילוכים של האופניים, אז רציתי לשמוע מה אתם אומרים על זה ואם נראה לכם שאפשר להחליף את המנוע לבראשלס ?
תקשיב ידידי כל המנועים שמונעים בשרשרת הם הכי חלשים שיש במיוחד מנועים כמו שאתה העלת 250וואט אלו בתמנות האופניים שלי נתונים טכניים מנוע בראשלס גלגל קידמי 1000W מפלצת לא קטנה
בקר 48V 1000W סוללה 48וולט 20 אמפר שמספיקה לי לטווח של 60-70 ק"מ נסיעה ומהירות נסיעה בין 60-70קמ"ש במישור בעליות גם מדהים עולה בערך 40-45קמ"ש אני מאוד נהנה מהם והאופניים עצמם של חברת אלקטרה טאוני אלו אופניים עירוניות מאוד נוחות
סופראירוי
21-08-2012, 23:58:44
יש לי מנוע 130KV 6500W בבית
וגם סוללות 12s ובקר 200 אמפר נראה לך זה יתאים לאופניים?
alex1312
22-08-2012, 07:59:58
יש לי מנוע 130KV 6500W בבית
וגם סוללות 12s ובקר 200 אמפר נראה לך זה יתאים לאופניים? בטח שזה יתאים רק תצתרך ליבנות גיר לשרשרת שיהיה יחס העברה טוב שתוכל לנצל את המנוע גם לכוח וגם מהירות אני לא מבין כזה גדול במנועים כמו שלך אני חושב שמנועי HUB בראשלס כמו שלי הם הכי טובים לאופניים הם עצמיים אין צורך בשרשרת אין שחיקה אין יחס העברה שמקשה על המנוע בקיצור הכל טוב אתה צריך לפי דעתי לדבר עם מישהו שמבין בסטאפ שהצגת פה אני בטוח שאפשר לעשות עם זה הרבה אתה צריך לדבר אולי עם גיא חנוך חמד של בחור מבין עיניין על בוריה במנועים כאלו בהצלחה
ziv pro tisanim
22-08-2012, 20:35:44
תקשיב ידידי כל המנועים שמונעים בשרשרת הם הכי חלשים שיש במיוחד מנועים כמו שאתה העלת 250וואט אלו בתמנות האופניים שלי נתונים טכניים מנוע בראשלס גלגל קידמי 1000W מפלצת לא קטנה
בקר 48V 1000W סוללה 48וולט 20 אמפר שמספיקה לי לטווח של 60-70 ק"מ נסיעה ומהירות נסיעה בין 60-70קמ"ש במישור בעליות גם מדהים עולה בערך 40-45קמ"ש אני מאוד נהנה מהם והאופניים עצמם של חברת אלקטרה טאוני אלו אופניים עירוניות מאוד נוחות
מאיפה השגת HUB של 1000W ?
סופראירוי
22-08-2012, 21:14:20
בטח שזה יתאים רק תצתרך ליבנות גיר לשרשרת שיהיה יחס העברה טוב שתוכל לנצל את המנוע גם לכוח וגם מהירות אני לא מבין כזה גדול במנועים כמו שלך אני חושב שמנועי HUB בראשלס כמו שלי הם הכי טובים לאופניים הם עצמיים אין צורך בשרשרת אין שחיקה אין יחס העברה שמקשה על המנוע בקיצור הכל טוב אתה צריך לפי דעתי לדבר עם מישהו שמבין בסטאפ שהצגת פה אני בטוח שאפשר לעשות עם זה הרבה אתה צריך לדבר אולי עם גיא חנוך חמד של בחור מבין עיניין על בוריה במנועים כאלו בהצלחה
גיא?
alex1312
22-08-2012, 22:34:23
כל מנוע לאופניים בהספק של מעל 250W אסור לייבוא , לא יעבור מכס..
תאלץ להסתכן או לקנות בארץגיא זה הבחור הזה
alex1312
22-08-2012, 22:34:59
מאיפה השגת HUB של 1000W ? קניתי את האופניים מוכנות ממישהו
Guyazulay@
18-09-2012, 16:33:40
אהלן חברים
שרשור מעניין :)
בכל אופן לי אישית אין ניסיון עם מנוע מובנה בגלגל אבל אשמח להתנסות בעתיד.
למרות שאם המהירות של 70 קמש במישור ובעלייה הוא יורד ל40 זה לא מה שאני חיפשתי.
אני מאד מרוצה מהפלטפורמה שלי ,יש לי עליה כ400 קילומטר של נסיעה ועוד בערך 500 קילומטר על פלטפורמה זהה לחלוטין של חבר (גיא אביטוב)
מעבר למנוע נתחיל מהאופניים עצמם.
אני פוגש מידיי פעם ברכבת המון דגמים של אופניים חשמליות שנקנו בהרבה מאד כסף .
בנוסף יצא לי לרכב על לא מעט סוגי אופניים.
המסקנה האישית שלי שהמרכיב הכי חשוב באופניים חשמליות הוא הפרקטיות
שזה כולל קיפול מהיר של שנייה/שתיים
נפח שהם תופסות בקיפול
והיכולת לנוע איתם שהם מקופלות.
אתה עולה לרכב אחרי קיפול של שנייה
אתה עולה לרכבת , אתה הולך איתם ללא בעיה .
האופניים מדגם מוביקי שעברו הסבה לחשמלי.
האופניים עצמם מאד איכותיות ולא קרובות להיות כמו האופניים שהגיעו מסין.
המנגנון הקיפול שלהם מושלם, הילוכים עם גיר פלנטרי מובנה בגאט, ברקס דיסק מקדימה
והם נוחות ויציבות בטירוף.
המנוע הוא טוריניגי 160KV בקר 200 אמפר
סוללות 6 תאים 8000 מילי כפול 3 סוללות מחוברות יחד
ידית מצערת מאיביי
כמובן שהם מאובזרות קצת ב
חובק לאייפון שעמיד ברעידות קפיצות וכו..
ספידומטר
פנס 1200 לומינס
תיק לאכסן דברים
מנעול עם אזעקה מובנת
והכיסא הוחלף לכיסה רחב ונח
האופניים נוסעות 45 קמ"ש אמיתיים (גם בעלייה המהירות לא יורדת-יש עודף כח רציני)
הם מאיצות למהירות הזו מאד מאד מהר.
את המהירות אפשר בקלות להעלות ל50 או יותר ע"י החלפת גלגל שיניים במנוע לגדול יותר , כרגע לא נחוץ לי.
הצריכה שלהם בדוקה והיא אמפר לקילומטר.(אפילו יותר זה כולל מקדם ביטחון)
יש לי סוללה של 24 אמפר
בהתחלה חשבתי שזה מעט אבל אחרי שאתה מטייל ונוסע אתה מבין שזה הרבה וכל נסיעה שנראת לך ברכב ארוכה היא סך הכל 6-7 קילומטר.
אני כרגע מטעין אותם מטען 400W ומטעין 4 סוללות יחד.
אני רוצה לרכוש את המטען הזה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9005__iCharger_208B_350W_8s_Balance_Charger.html
והוא יהיה בתוך מארז מוקשח לסוללות קבוע על האופניים ויהיה מחובר לסוללות באופן קבוע.
כל מה אני יצתרך לטעינה הוא חיבור של ספק כח ולהפעיל טעינה.
היום די מעצבן לחבר את המטען לכל סוללה בנפרד ושכל החוטידה בחוץ :)
מה אתם אומרים?
קצת תמונות של האופניים
אגב הם מתקפלים הרבה יותר מהתמונה - הידיות מתקפלות,פדלים, כיסה והקידון יכולים עוד.
74196741977419874199
Guyazulay@
18-09-2012, 18:15:58
תמונה שהכל מקופל
74202
בוואז
18-09-2012, 23:19:16
וואו גיא נראה מאוד נחמד הדבר הזה, תוכל לתת עלות משוערת סופית עם כל מה שכתבת פה?
כבר הרבה זמן רציתי לבנות אופניים חשמליים אבל זה תמיד היה נראה לי יקר מידי גם בבנייה עצמית
תוכל להגיד גם מה השם של האופניים?
Guyazulay@
18-09-2012, 23:30:56
היי
תראה הסיפור הזה יכול להיות מאד יקר ויכול להיות סבבה.
האופניים האלה כמו שציינתי לא סיניות והם עולות 4000 שח בערך (הם צרפתיות)
אני מצאתי מציאה ביד 2 מאיזה בחורה שנסעה עליהם מס פעמים ונימאס לה פשוט התלהבה בחנות
אני רכשתי אותם ב1500 שח
מנוע 750 שח
בקר 150 שח
סוללות 1500 שח (אפשר לחסוך פה המון אם בונים תאים לבד..)
גלגלי שיניים, שרשרת, מתאם לגלגל שיניים הגדול עם ראצט= 350 שח
ידית מצערת 110 שח
רגולטור כמה דולרים, כנל סרוו טסטר,כנל סרוו דילאיי.
ספידומטר 100 שח
מנעול 60 שח :)
כיסה 100 שח
פנס 200 שח
זהו בערך סה"כ סביב ה5000 שח.
אני יכול להגיד לך שלתוצאה שאתה מקבל זה ממש שווה.
אני פגשתי ברכבת מישהו עם אופניים דומות רק חיקוי סיני
עם מנוע מובנה בגלגל וסוללה המלבנית הנפוצה.
הוא טוען שאמרו לו שזה יגיע ל30 קמש ויחזיק ל20 קילומר
בפועל הוא ממש מאוכזב הם נוסעות לו 15-20 קמש
והסוללה מחזיקה 10 קילומטר בערך.
האופניים עלו לו מחיר די דומה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.