צפייה בגרסה מלאה : אימה באוויר !!
sharonx
03-06-2012, 17:27:29
באמצע טיסת Long Range בשטח לא מוכר איבדתי GPS באוויר. לא הצלחתי לזהות את השטח מהקרקע והייתי בטוח שהלכה הכנף.
רוצים לדעת איך זה נגמר ? הכנתי סרטון תעופה בחקירה שמתאר את מה שקרה. הייתה חסימה (ולא ניתוק בכבל, אחרת היה כיתוב מתאים ב OSD) אבל לא ברור ממה.
דקות של אימה :
http://www.youtube.com/watch?v=hKTsC_UQB2s
igalr
03-06-2012, 18:00:16
עם ET זה לא היה קורה.
Arman
03-06-2012, 18:09:20
עם ET זה לא היה קורה.
על סמך מה אתה קובע?
Arman
03-06-2012, 18:25:31
שרון , למה המשכת להתרחק כאשר הסיגנל חזר פעם ראשונה?
תבדוק טוב אם זה לא מגע רופף.
igalr
03-06-2012, 18:29:27
ב ET מצב RADAR מציג את המיקום שלך כל הזמן באופן אבסולוטי כך שבקלות אפשר לדעת איפה אתה נמצא , מספיק שתדע שאתה צפונית /מערבית/מזרחית/דרומית לבית
כדי לחזור חזרה
יגאל , גם ב RV יש מצב RADAR.
Arman
03-06-2012, 18:38:13
ב ET מצב RADAR מציג את המיקום שלך כל הזמן באופן אבסולוטי כך שבקלות אפשר לדעת איפה אתה נמצא , מספיק שתדע שאתה צפונית /מערבית/מזרחית/דרומית לבית
כדי לחזור חזרה
יש לו מגנטומתר
?
Shlomi4046
03-06-2012, 18:46:58
עם ET זה לא היה קורה.
LIKE!!!
ושרון אחי היקר ..... חבל שלא הייתי שם כמה דק לפני לומר לך "עזוב אחי בוא נלך עשינו כבר את היום"
ולגבי הGPS אתה יודע בדיוק למה זה קרה למה ניטרלו אותך החברה הטובים אבל את זה אי אפשר לפרסם!!!! :)
igalr
03-06-2012, 18:57:26
יש לו מגנטומתר
?
לא.
Arman
03-06-2012, 19:16:51
לא.
אז איך ET יודע לנבה כיוון הטיסה ללא GPS וללא מגנטומטר?
הוא מחשב זווית טיסה ומשך ע"י אקסלרומטרים וזוכר?
igalr
03-06-2012, 19:32:07
http://www.eagletreesystems.com/images/OSD-Pro-screen.gif
תראה את הכיתוב RADAR
זה אומר שהטיסן נמצא צפונית לנקודת ההמראה.
כל שצריך לעשות הוא לטוס דרומה (השמש מימין)
Arman
03-06-2012, 19:47:16
http://www.eagletreesystems.com/images/OSD-Pro-screen.gif
תראה את הכיתוב RADAR
זה אומר שהטיסן נמצא צפונית לנקודת ההמראה.
כל שצריך לעשות הוא לטוס דרומה (השמש מימין)
עדיין אני לא מבין איך הוא יודע לתת כיוון ללא GPS ?
igalr
03-06-2012, 19:58:56
עדיין אני לא מבין איך הוא יודע לתת כיוון ללא GPS ?
הוא לא צריך לתת כיוון ללא GPS .
הRADAR נותן כל הזמן מידע לגבי המיקום האחרון שלך בזמן שהיה GPS בתמונה שצרפתי המיקום הוא צפונית לHOME
כמטיס אתה יודע שאתה נמצא צפונית לHOME ולכן לטוס דרומה זה פשוט .
Arman
03-06-2012, 20:04:05
את זה יש גם בRV . את הכיוון הצפון אתה אומר שאפשר לדעת לפי מיקום שמש והשעה?
igalr
03-06-2012, 20:10:40
את זה יש גם בRV . את הכיוון הצפון אתה אומר שאפשר לדעת לפי מיקום שמש והשעה?
במקרה הזה לא צריך להיות מארקו פולו כדי לדעת איפה השמש שוקעת .
כשאני מטיס בשטח חדש אני משתדל להטיס כך שהחזרה הבייתה תיהיה אל תוך השמש .
sharonx
03-06-2012, 21:58:18
עם ET זה לא היה קורה.
נכון, הוא היה מתרסק הרבה לפני מסיבה לא ידועה. סתם סתם....
יגאל , גם ב RV יש מצב RADAR.
אין, מה שיש בר RV זה RADAR של WAYPOINTS. ב ET זה מיקום הטיסן יחסית אלייך כמו מסך רדאד.
LIKE!!!
ושרון אחי היקר ..... חבל שלא הייתי שם כמה דק לפני לומר לך "עזוב אחי בוא נלך עשינו כבר את היום"
ולגבי הGPS אתה יודע בדיוק למה זה קרה למה ניטרלו אותך החברה הטובים אבל את זה אי אפשר לפרסם!!!! :)
שלומי באמת אמר לי את זה מילה במילה, ואני חמור לא הקשבתי. הוא מלך האינטואיציות, אין מה להגיד
אז איך ET יודע לנבה כיוון הטיסה ללא GPS וללא מגנטומטר?
הוא מחשב זווית טיסה ומשך ע"י אקסלרומטרים וזוכר?
יגאל - האם יש לו מצפן ?
בכל מקרה, יש משהו במה שיגאל אומר, כי כיוון בית משתנה תוך שנייה, לא שמת לב שקפא וקצת הסתובבת - הלך הבית. אבל רדאד לא משתנה כזה מהר, וגם אם יפסיק להתעדכן הרלוונטיות (לא כולל כיוון, רק מיקום) תישאר נכונה לאורך זמן.
עדיין , מ 5 ק"מ פספוס של כמה מעלות יכול להיות קריטי.
sharonx
05-06-2012, 00:41:05
המסתורין נפתר, מדובר בכבל דפוק.
האזהרה על GPS מנותק מופיעה רק בהתחלה ולכן לא ראיתי אותה בטיסה.
http://rangevideo.com/forum/showthread.php?2366-Momnents-of-HORROR-in-the-air-Lost-GPS&p=24226#post24226
איציק רונן
13-06-2012, 12:01:21
במקרה הזה לא צריך להיות מארקו פולו כדי לדעת איפה השמש שוקעת .
כשאני מטיס בשטח חדש אני משתדל להטיס כך שהחזרה הבייתה תיהיה אל תוך השמש .
זה באמת לא תרגיל של מארקו פולו, זה תרגיל של איקרוס, ואל תשכח :cool:
רוב ה OSD הסבירים נותנים לך בכל רגע נתון את הכיון של הבית. מה שאתה אומר שצריך לזכור בכל רגע נתון היכן הבית בייחס למקום בו את נמצא. לET אין שום יתרון בנושא זה (אבל יש לו המון חסרונות אחרים).
guy1a
13-06-2012, 13:42:54
איזה חסרונות למשל ? ...
איציק רונן
14-06-2012, 02:50:24
איזה חסרונות למשל ? ...
על פניו זו הייתה המערכת הראשונה שנתנה פתרון טלמטריה ו"ניהול טיסה". הרעיון של שרשור סנסורים באופן בלתי מוגבל הוא נהדר.
הם הראשונים (ברמת חובבים) שנתנו חיבור לפיטו, קראו מהירות אווירת וניהלו את המצערת לפי מהירות אווירית. עד כאן הכל נשמע נפלא!
בפועל היו לי המון באגים מכל סוג אפשרי.... חומרה, תוכנה ומה לא. המערכת הזו טסה יותר שעות במטוסי בואינג מאשר כל מערכת אחרת בעולם :confused:
לקח לי כמעט שנה לייצב אותה (כל 2008 או 7). אחרי שייצבתי את כל המערכת התחיל סיפור הכיולים ושינוי מודי טיסה. הכל היה כ"כ קשה שנמאס לי לגמרי, מה גם שבאותה תקופה התחילו לצאת כרטיסים חדשים פשוטים מאוד.... לשמחתי חבר פורום יקר רכש אותה ממני..... הוא מאוד אוהב אותה:rolleyes: לך תדע, כל אחד אוהב אותן אחרת!
guy1a
14-06-2012, 06:40:39
אוקיי ...
אפשר להניח שמשהו השתפר ב עשור האחרון ?
:-)
SGS2 ..
איציק רונן
14-06-2012, 10:08:23
אוקיי ...
אפשר להניח שמשהו השתפר ב עשור האחרון ?
:-)
SGS2 ..
אני לא חושב שהם שינו את כל שיטת הכיול של המערכת, למייטב ידיעתי היא נשארה זהה.
Shlomi4046
14-06-2012, 10:37:13
אני לא חושב שהם שינו את כל שיטת הכיול של המערכת, למייטב ידיעתי היא נשארה זהה.
איציק טוב שלא נתת פידבק משנת 1990 :D
אני במקרה עוקב אחרי המערכת הזו בקפידה ונאמן לה כבר 3-4 מערכות על כלי טייס שונים
ואני יכול לומר לך שיכולות הפיתוח ושיפור המוצרים שלהם מרשימות מאוד
כמו כן מהירות התגובה בכל מה שקשור לטיפול בתקלות
איציק רונן
14-06-2012, 12:11:40
איציק טוב שלא נתת פידבק משנת 1990 :D
אני במקרה עוקב אחרי המערכת הזו בקפידה ונאמן לה כבר 3-4 מערכות על כלי טייס שונים
ואני יכול לומר לך שיכולות הפיתוח ושיפור המוצרים שלהם מרשימות מאוד
כמו כן מהירות התגובה בכל מה שקשור לטיפול בתקלות
כן, הבנתי שהמשוב לא היה במקום.
אם אתה מצליח לכייל את המערכת, להחזיר אותה הבייתה אוט', לשנות מודים באוויר, אז בהחלט המערכת טובה בשבילך.
אני שמח מאוד שהם מרשימים אותך במהירות הטיפול בתקלות.... אני אישית מתרשם יותר מחברות שמוציאות מוצרים בלי תקלות ולא עושות את הבטא על חשבוני!
Enn0L
14-06-2012, 13:18:40
אני כרגע משתמש במערכת של איציק (אם אני לא טועה) ומרוצה ממנה. רוב הבעיות שיש לי בטיסן בזמן האחרון נובעות מרכיבים אחרים בטיסן, ודווקא בטיסה האחרונה רכיב הייצוב של המערכת שקניתי לאחרונה בנפרד עושה בעיות (Guardian). בסה"כ יש להם מערכות טובות מאוד וגמישות מאוד, אבל הבעיה העיקרית שלהם היא שהם מוציאים מוצר לפני שפני שהם סגורים עד הסוף על התוכנה. הכי טוב לקנות מוצר שכבר נמצא הרבה בשוק. בכל מקרה, לפחות מזל שאפשר לעדכן את התוכנה בקלות...
Shlomi4046
14-06-2012, 13:49:26
איציק אין מערכת ללא תקלות ! ואת למדנו כבר
מה שכן החברה אינה מכריחה את המשתמשים להתקין את הבטא רק למי שרוצה להתקדם וגם זה תורם לפיתוח המוצר
אבל ברגע שיש גרסה יציבה באתר שמתעדכנת מפעם לפעם אין סיכוי שתחווה תקלות מהסוג שאתה מדבר ..
בכל אופן יש המון דברים שניתן להעלות כאן בנוגע למערכות הללו
והאמרה שלך שכל אחד אוהב אותן אחרת .... נכונה להפליא
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.