PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מה להחליף ומתי?



Yoav Lahav
04-06-2012, 22:58:15
בהעדר ריסוק איך אפשר לדעת מתי חלקים במסוק מתקרבים לסוף חייהם וכדאי להחליף?
כמו למשל ברכב או במטוס אמיתי שם לא מחכים שמשהו יתקלקל - יש הגדרות ברורות מה מחליפים ומתי.
המטרה שלי היא להמנע מריסוק מיותר ויקר מצד אחד ולא סתם להחליף חלק שאולי יחזיק גם עוד 100 שעות, מצד שני.
האם ליצרנים יש נתונים לגבי אורך חיי הרכיבים? אם לא איפה אפשר למצוא נתונים כאלה?

adi 29338
05-06-2012, 13:59:15
אותי זה גם מעניין;) אני מדבר על TREX 700 ניטרו, בגלל שלא החלפתי מסבים בזמן ריסקתי אותו6913569136 ,למשל אני יודע שבריסוק שנשברים הלהבים חובה להחליף את הברגים בתוך הגריף של הזנב,זה מה שקרה לי שלא החלפתי ב - TREX 500 6913369134 אני גם הייתי רוצה לדעת מה צריך להחליף במסוק וכל כמה זמן.

naor14
05-06-2012, 14:13:04
לא חייבים להחליף את הבורג הזה אם הוא המצב טוב, לטירקס 500 ESP יש מחלה שהבורג של הגריפ בזנב נתלש,
תחליף את הזנב לזנב לשל 500E (כן הפלסטיק) או לזנב של ה-V2 ותראה שהבורג הזה לא ייתלש לך יותר.

wonderd
05-06-2012, 14:16:22
אין הגדרות יצרן, כל מספר שיזרקו לך כאן יהיה בגדר המלצה על בסיס נסיון ולא על בסיס הגדרות רשמיות.
באופן עקרוני הכל תלוי בתחזוקה ובשעות ההטסה. לדוגמא
1. מייסבים - אם יגורזו על בסיס קבוע - הם יישארו טובים לאורך זמן
2. החלפת ברגי ספינדל בראש ובזנב כל כמה חודשים לא תזיק
3. בדיקה וחיזוק ברגים על בסיס קבוע כל שבוע, במיוחד במסוקי ניטרו.
4. בדיקה ויזואלית של כל המסוק כולל גג"שים - הנסיון ילמד אותך מה כדאי להחליף ומה לא חייבים
5. בדיקת חופשים - ראש, זנב וגג"שים, קבועה כל שבוע
6. והכי חשוב לדעתי - הקשבה למסוק - כמישהו שמכיר את המסוק שלו אני תמיד יודע מתי צץ לו רעש חדש או התחזק רעש קיים - לא להזניח, למצוא את מקור הרעש ולטפל בו.

אלה הטיפים שלי, אולי שכחתי דבר או שניים אבל זה העיקר.

בהצלחה.

adi 29338
05-06-2012, 19:57:45
אין הגדרות יצרן, כל מספר שיזרקו לך כאן יהיה בגדר המלצה על בסיס נסיון ולא על בסיס הגדרות רשמיות.
באופן עקרוני הכל תלוי בתחזוקה ובשעות ההטסה. לדוגמא
1. מייסבים - אם יגורזו על בסיס קבוע - הם יישארו טובים לאורך זמן
2. החלפת ברגי ספינדל בראש ובזנב כל כמה חודשים לא תזיק
3. בדיקה וחיזוק ברגים על בסיס קבוע כל שבוע, במיוחד במסוקי ניטרו.
4. בדיקה ויזואלית של כל המסוק כולל גג"שים - הנסיון ילמד אותך מה כדאי להחליף ומה לא חייבים
5. בדיקת חופשים - ראש, זנב וגג"שים, קבועה כל שבוע
6. והכי חשוב לדעתי - הקשבה למסוק - כמישהו שמכיר את המסוק שלו אני תמיד יודע מתי צץ לו רעש חדש או התחזק רעש קיים - לא להזניח, למצוא את מקור הרעש ולטפל בו.

אלה הטיפים שלי, אולי שכחתי דבר או שניים אבל זה העיקר.

בהצלחה.

אם שכחת משהו שתחזור מהחופשה עם ראש נקי הזיכרון שלך יהיה הרבה יותר טוב ;)