PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מנוע מתחמם וקאט מהבקר לאחר כשתי דקות טיסה



satrianip
10-06-2012, 10:47:42
שאלה עבור חבר מהשטח שהגיע אתמול והטיס TREX 600 EFL (מסוק סטוק וגם ההגדרות סטוק) , הוא טס 3 טיסות ספורטיביות (קצת רולים/פליפים/הקפות וכו) והכל היה בסדר , בטיסה הרביעית, לאחר כשתי דקות , הוא עשה 3-4 טיקטוקים ולפתע עוצמת המנוע נחלשה ולטענתו זה הרגיש כמו קאט של הבקר והוא נחת מיד.
בבדיקת הסוללות התגלה כי כל תא עומד על ~3.9V (נראה תקין) והמנוע הרגיש חם מאוד.
בדקנו מיסבי ראש והם נראו תקינים, מאשינג נראה תקין וכל המכלולים זזים חלק (למעט המיסב החד כיווני שהרגיש "נעול לשני הכיוונים" אבל הוא היה כך גם לפני הטיסה הנוכחית)

הצעות ?

שחר לזרוב
10-06-2012, 11:11:58
תבדקו את מייסבי המנוע.
מייסבים גמורים או לא משומנים מייצרים חיכוך גדול שמייצר חום רב. החיכוך גם מעמיס על המנוע וגורם לצריכת זרם גבוהה ועקב כל חום גבוהה וקאט מהבקר.
למייטב זכרוני בקיט הזה מגיע בקר של CC. כדאי להתחבר לבקר ולראות את הטיסה האחרונה מבחינת צריכת זרם. זה יכול לתת רמזים על הסיבה לקאט.

satrianip
10-06-2012, 11:28:35
איך? בסיבוב המנוע באופן ידני הכל מרגיש חלק.

תבדקו את מייסבי המנוע.
מייסבים גמורים או לא משומנים מייצרים חיכוך גדול שמייצר חום רב. החיכוך גם מעמיס על המנוע וגורם לצריכת זרם גבוהה ועקב כל חום גבוהה וקאט מהבקר.
למייטב זכרוני בקיט הזה מגיע בקר של CC. כדאי להתחבר לבקר ולראות את הטיסה האחרונה מבחינת צריכת זרם. זה יכול לתת רמזים על הסיבה לקאט.

שחר לזרוב
10-06-2012, 12:08:27
יש כל מיני שיטות:

1. להריץ את המנוע בלי הלהבים הראשיות והזנב ולבדוק שאין רעשים מיוחדים מהמנוע.
2. לבדוק צריכת זרם בבקר כמו שכתבתי.
3. לפרק את המנוע ולבדוק את המייסבים
4. לנסות להרגיש עם היד חופש באזור הציר של המנוע.
5. לשמן את המייסבים ולראות אם יש שיפור.

hagpel
10-06-2012, 12:16:43
דווקא כן נשמע כמו סוללה שכשלה,
בבדיקה ללא עומס הסוללות יראו מתח תקין,
צריך לבדוק אותם תחת עומס (תפרק את הראש ותריץ מנוע),
תגלה שאחד התאים כושל מעל צריכה מסויימת...!!! (לא עלינו, בעצם כבר היה עלינו)

במקרה הזה רצוי מאד לחבר LIPO TESTER כמו זה

http://www.ebay.com/itm/Lipo-Battery-Low-Voltage-Tester-1S-8S-Buzzer-Alarm-/320726773597?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item4aacce2f5d

היחידה הזאת מודדת מתח לכל תא בנפרד ותצפצף באויר להודיע על כשל

נולד לטוס
10-06-2012, 14:18:41
מה היו הערכים בבקר? טיימניג,פולס

YarivD
10-06-2012, 15:02:51
ייתכן כי סיבובי הראש גבוהים מדי וכתוצאה מכך הבקר רצה לצרוך יותר זרם מהסוללה וכשזה לא קרה אז קיבלת קאט ...
תיכנס לתפריט ה- (ATV (END POINT ובערוץ 3 (בקר) תוריד את סיבובי המנוע לכ- 70% ... תנסה ... בדוק רק שאתה עושה זאת לכיוון אחד אחרת הבקר יתחיל לצפצף שתחבר אותו שוב לסוללה ...

Trex450
10-06-2012, 15:14:07
קרה לנו בשטח לפני שבועיים חבר שלי הטיס עלה עם סוללות טעונות לגמרי אחרי בערך קדה קיבל קאט נאלץ לנחות בשדה בבדיקה לאחר מכן הכל נראה רגיל מתח סוללות תקין אבל בעומס על הסוללות מסתבר שאחד התאים כושל ואז במקום 12 תאים הבקר רואה מתח של 11 תאים ונותן קאט ...

bartovmoti
10-06-2012, 15:22:04
יריב מדובר בבקר קסטל שונה ממה שאצלך שעובד אחרת, הורדת End Point כאן כנראה שלא תפתור הבעיה.

AMIR
10-06-2012, 19:59:27
אני רוצה לשפוך קצצת אור על המקרה.
במהלך הטיקטוק הסל״ד החלד לדעוך בין טיקטוק לטיקטוק...
עד שהבקר חתך!
לדעתי מהלך עבוד עם פיצ׳ים באופן גס הוא זה שצרך זרם גבוהה מידי
מהסוללה, מתח הסוללה ירד והבקר חתך.

אותו החבר ניתק סוללה , חיבר שוב ועלה לריחוף והכל היה תקין...
מתח של 3.9 וולט לתא ללא עומס מרמז לי שזו הסיבה.
כמו ששחר הציע, נראה שהמקור הטוב ביותר לבדוק הוא הלוג של הבקר.