התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חשיפה ראשונה: שלדה כשרה חדשה מתקפלת לקווד 5AY-555-V1.



ay_hobby
11-06-2012, 10:27:00
מעט נתונים:
מרחק ציר מנוע למנוע (הרחוקים): 555מ"מ.
אורך מקסימלי: 593מ"מ
אורך שלדה מקופלת: 552מ"מ.
רוחב שלדה מקופלת: 130מ"מ.
חומרים: 1.57מ"מ FR4 (אפוקסיגלאס) ואלומיניום.
כל השלדה בעיבוד CNC.
בעתיד, תושבת מצלמה ותושבת סוללה כאיזון.
והכי חשוב משקל כולל ברגי השלדה: 202 גרם.

ולמי שלא שם לב,
משקל הזרועות נמוך עקב כרסום CNC באלומיניום,
ובעברית פשוטה פחות מחצי, לפני כרסום 31.6 גרם אחרי כרסום 15 גרם.
לצורך השוואת משקל:
מוט קרבון 14מ"מ באורך 22 ס"מ שוקל 13.4 גרם.
תושבת אלומיניום + שני ספייסרים לחיזוק מוט הקרבון למסגרת, 18.15 גרם.
קרבון סה"כ 31.55 גרם (Turnigy Talon V2.0).
משקל זרוע אלומיניום אחרי כרסום 15 גרם.

בסופו של דבר כל זרוע אלומיניום מכורסמת (וללא צורך בתושבת) שוקלת 16.5 גרם פחות מזרוע קרבון,
וב- 4 זרועות סה"כ 66 גרם פחות מקרבון...

ורק לסבר את האוזן/העיין:
שלדה Turnigy Talon Quadcopter (V2.0) Carbon Fiber Frame 550mm: שוקלת 280 גרם (תיקון: לאחר שקילה 284.7 גרם).
שלדה 5AY-555-V1: שוקלת 202 גרם.


78 גרם הפרש (תיקון: 82 גרם).
שווה ערך לתוספת FPV, מצלמה + משדר + אנטנה,
או סתם סוללה גדולה יותר
נחמד לא?

אשמח לקבל הערות והארות...

ay_hobby
13-06-2012, 00:32:16
תמונת חלקי הקווד לא כולל הזרועות.

s.mario
13-06-2012, 15:42:17
וואו!!!
מטורף. עבודה שלך?!

noamsmadja
13-06-2012, 15:58:30
כמה עולה? :)

ay_hobby
13-06-2012, 18:29:19
וואו!!!
מטורף. עבודה שלך?!

אכן כן לגמרי עבודה שלי.

ay_hobby
13-06-2012, 18:52:36
כמה עולה? :)

עוד לא יושבנו ועוד לא חושבנו,:)
ולכן עוד לא חישבנו.
אבל, גם זה יבוא.
קודם צריך לחפש פשלות (אם יש), אח"כ צריך להרכיב ולראות איך השילדה מתנהגת באויר וכו'.
נכון לרגע זה השילדה הרבה יותר חזקה מה-Turnigy Talon V2.0 (נבדק באמצעות חצי אבטיח 4.5 קילו:) )

אח"כ יש סיכוי טוב מאוד שיוצעו שלדות כאלו למכירה.

s.mario
13-06-2012, 19:31:10
כמה זמן בערך עבודה לזרוע?

igalr
13-06-2012, 19:44:57
תמונת חלקי הקווד לא כולל הזרועות.

אם החורים של שני הברגים המחברים את תושבות המנוע לזרועות יהיו 19 ממ , תיהיה האופציה להתקין את רוב המנועים על הזרועות באופן ישיר.

ay_hobby
13-06-2012, 19:55:16
כמה זמן בערך עבודה לזרוע?

104 דקות לזרוע.

ay_hobby
13-06-2012, 20:28:52
אם החורים של שני הברגים המחברים את תושבות המנוע לזרועות יהיו 19 ממ , תיהיה האופציה להתקין את רוב המנועים על הזרועות באופן ישיר.

א'
EMAX CF2822 מרחק 22מ"מ.
hexTronik DT750 מרחק 22מ"מ לא ממורכז (גם לשלושה ברגים).
Turnigy TR2213/20 מרחקים לא זהים 15.8מ"מ, 18.5מ"מ.
בשלדה Turnigy Talon Quadcopter V2.0) יש שלושה מרחקים 16מ"מ, 25מ"מ, 19מ"מ.
ב'
מפסידים את תושבת המנוע אשר נועדה גם להפחתת רעידות.
ג'
יהיה צורך להפוך את הזרוע, מה שבאופן עקרוני אכן אינו מהווה בעייה אבל מעלה את המנועים ב-14מ"מ גבוה יותר.

בסופו של דבר נראה לי שההחלטה היא לא להחליט בנתיים.

בכל מקרה תודה, רשמתי לפני.

noamsmadja
14-06-2012, 23:37:08
שאלה שאלתית,

אולי במקום לתת למכרסמת לכרסם את הפרופיל, אולי פשוט "להדפיס" זרוע כבר עם חורים מאלומיניום. ראיתי כל מיני שיטות להדפסה של מתכות. לא בטוח אם זה עובד גם עם אלומיניום או אם אפשר לעשות את זה בארץ או אם זה 10 פעמים יותר יקר :)

אני מוכן לעשות "בטא טסטינג" אם אתה מעוניין :) שלח לי פרטית עם מחיר לבטא אם אתה מעוניין

ay_hobby
15-06-2012, 14:32:42
שאלה שאלתית,

אולי במקום לתת למכרסמת לכרסם את הפרופיל, אולי פשוט "להדפיס" זרוע כבר עם חורים מאלומיניום. ראיתי כל מיני שיטות להדפסה של מתכות. לא בטוח אם זה עובד גם עם אלומיניום או אם אפשר לעשות את זה בארץ או אם זה 10 פעמים יותר יקר :)

אני מוכן לעשות "בטא טסטינג" אם אתה מעוניין :) שלח לי פרטית עם מחיר לבטא אם אתה מעוניין

לא מוכרת לי אופציה של "הדפסת אלומיניום" בניגוד ל-"הדפסת פלסטיק" שכן מוכרת לי, בכל מקרה מה שזמין זה כרסומת ואלומיניום.

לגבי "בטא טסטינג", א) קודם כל אני צריך לבדוק בעצמי :cool:. ב) אין עדיין כל תחשיב למחיר. ג) כשיהיה זמין נשקיע מחשבה מחודשת.

בכל מקרה בנתיים תודה.

ay_hobby
17-06-2012, 23:18:42
אז ככה,

נחרטו 4 מתאמי מנוע לפרופים.
שוייף שטח על ציר המנועים בעבור המתאמים.
היות והשילדה הייתה מורכבת היה צורך לפרק אותה ולהרכיבה ללא לוח עליון מרכזי.
הולחמו תוספות חוטים למנועים DT750 .
הושחלו חוטי המנועים לתוך הזרועות.
הורכבו 5 מנועים DT750 (אחד מתברר היה דפוק חשמלית), נחדקו חורים נוספים לתושבות המנועים (שינוי לגרסה הבאה).
הושחלו שתי רצועות וולקרו (צמדנים) ללוח התחתון לאבטחת תפיסת הסוללה.
הורכבו 4 בקרים RED BRICK 25A על הלוח התחתון.
הולחמו חוטי בקרים/מנועים, לאחר בדיקת כיוון כמובן, ולאחר בדיקה שלא נפגמה אפשרות קיפול הזרועות.
הולחמו חוטי בקרים/סוללה ישירות, ללא לוח חיבור (התעצלתי לייצר כזה).
על הלוח העליון הורכבו 4 ספייסרים ניילון בעבור בקר הטיסה (כדאי לפני הרכבה סופית ולא אחרי:( ).
פורקו ברגי הזרועות והורכבו מחדש, הפעם כולל הלוח העליון.
הורכב בקר טיסה.
חובר מקלט (לא חוזק עדיין).

משקל לא כולל פרופים וסוללה 745 גרם.
תמונות מצורפות.

אז עד עכשיו הכל טוב.
בהמשך:
לאזן את ארבעת המנועים DT750 שרועדים??? בלי עיין הרע.
החלפת ברגי חיזוק הבקר לברגי ניילון (לא הכרחי אך רצוי).
בדיקת תפקוד מקלט/בקר/מנועים.
הרכבת פרופים כיוון ראשוני.
והכי חשוב ניסוי טיסה ראשון:)

עוד תמונות יבואו.

ומה עוד שכחתי שלא זכרתי.

הערות, הארות יתקבלו בברכה.

ay_hobby
19-06-2012, 01:33:36
אז החדשות הטובות להיום/אתמול:
אוזנו ארבעת המנועים, סרט נחושת דביק כמשקולת.
הורכבו פרופים 1045.
וכמובן נבדק תפקוד בקר טיסה/בקרי מנועים/מקלט על חצי רטוב (ביד).

טיסה בכורה ראשונה מוצלחת (נכון לילה חושך...)
מטיס: sharonarn
בקר טיסה: TMF FH-X46 (עובד לא רע בכלל).
נכון לרגע זה לא נצפו כל רעידות מכניות בזרועות או במרכז השילדה (לא רעידות ייצוב).
לא נבדקה עמידות בנחיתת אונס;)

תוספת למידות ומשקלות:
משקל קוואד מורכב RTF (לא כולל סוללה): 780גרם.
משקל קוואד מורכב בטיסה (כולל סוללה): 1000גרם בדיוק (מספר יפה ובכלל לא רע).
Nano-Tech 2250Mah 3S 65c/130c
מידות במצב מקופל כולל פרופים: אורך 580מ"מ, רוחב 350מ"מ, גובה 125מ"מ (כולל צירים באורך מלא DT750).


בקיצור, הניסוי עבר בהצלחה :)

תמונות מצורפות:
מנוע DT750 לאחר איזון.
קוואד מקופל.
קוואד פתוח.
קוואד שנייה לפני טיסה ראשונה.

עוד כמה טיסות יום, עוד כמה צילומי וידאו על הקוואד בזמן טיסה, מעט שינויים ותוספות.
וכך תיוולד לה גרסה 2.0

וגם וידאו לילי (שחום מעט):



http://youtu.be/ULVCICaKq0o

עצות, הערות, הארות ושאיפות יתקבלו בברכה.

ay_hobby
22-06-2012, 18:12:38
היום הייתה טיסת ניסוי שנייה מוצלחת,
והפעם לאור יום.
ממתין להערות, הארות או שאיפות.


http://youtu.be/4XkM9RsD5bg

ay_hobby
24-06-2012, 01:02:14
עוד טיסת ניסוי מוצלחת:

http://youtu.be/RvpWgS6tC7E

ay_hobby
24-06-2012, 02:28:15
ללא קשר ישיר ל-FRAME החדש.
לאחר טיסה מספר 3 הוחלט שכדאי לכוון מעט את ה-GAIN בבקר FH-X46
לאחר הכיוון נוסה throttle חזק, הרחפן החל לרעוד, נשמע צפצוף מוזר והרחפן התהפך וכמובן גם נפל, הנזק לא רציני אבל זה לא העניין.
כמה שאלות:
1) האם מוכרת התופעה של רעידה חזקה ב- throttle חזק?
2) האם יש קשר לאיכות הפרופים?
3) האם מוכרת התופעה של הצפצוף (באיזור 220HZ)?
מעט נתוני מצב:
הבקר מכוון כך שמוציא לבקרים 250HZ.
מנועים: DT-750 750KV
סוללה: 3S
פרופים: 1045
סל"ד תיאורטי כ-8000-RPM ז"א 133 סיבובים לשנייה כפול שתי כנפיים בפרופ -260HZ רעש

וכך זה נראה (המצלמה מחוזקת לגוף הרחפן ללא שיכוך רעידות)
(נייר הדבק שמצטלם לו בהנאה, אלתור לסימון הפרונט של הרחפן)


http://youtu.be/ibnug5pgM7s

התיאוריה שלי היא כזו:
1א) בזמן עומס גבוהה (throttle חזק) מתכופפים (מתעוותים) הפרופים, והיות והם מסוג פשוט וזול הם מתכופפים לא בצורה זהה, התוצאה רעידות עזות.
1ב) האם ייתכן שהבקר מייצר רעידות ואח"כ סובל מהן?
2) נראה כי הבקר FH-X46 סובל מבעייה שברעידות בתדר נמוך יחסית הוא פשוט משתגע ואז שולח לבקרים 'פקודות' תיקון/עדכון בתדר המקסימלי שהוא מסוגל, התוצאה ברורה.

בסרטון שמצאתי ביו-טיוב בקר זהה, ישנה תופעה שנראית/נשמעת לי זהה לחלוטין (דקה 4:00 בדיוק)
שם נשמע כאילו תזר הצפצוף כפול, קרוב ל-400HZ
אולי זו פשוט תקלה מובנית בבקר הזה:(

יש רעיונות???


http://www.youtube.com/watch?v=O51gzFTHLvQ

sharonx
24-06-2012, 05:16:38
כן, זה נשמע כמו טיימינג לא נכון שגורם למנוע "להחליק" ולעשות את הרעש ששמעת. נסה TIMING שונים בבקרים על הקרקע כשאתה מחזיק את הרחפן (בזהירות !!) ותראה שזה לא קורה. אין קשר ל GAIN שכיוונת.

haimgil
24-06-2012, 22:41:41
גם לי קרה כמה פעמים כשאני משחק עם המיצערת למעלה ולמטה מהר מנוע אחד פשוט מפסיק לעבוד .לפי דעתי המייצב עושה את כל הבאלגן.אני לא חושב שהביעה עם המנוע או הבקר של המנוע.לי זה קורה עם הבורד של הסיני 2.1V .במצב טיסה רגיל הכל בסדר אבל ברולים וסלטות הוא מישתגע.אני מטיס טרי קופטר.אבל אני רואה שהבעיה קיימת גם בבורדים אחרים.מעניין.

ay_hobby
25-06-2012, 00:02:51
כן, זה נשמע כמו טיימינג לא נכון שגורם למנוע "להחליק" ולעשות את הרעש ששמעת. נסה TIMING שונים בבקרים על הקרקע כשאתה מחזיק את הרחפן (בזהירות !!) ותראה שזה לא קורה. אין קשר ל GAIN שכיוונת.

קודם כל תודה על התגובה.
זה אכן נשמע כבעיית טיימינג כזו או אחרת אבל מה שנראה לי דיי ברור זה שכיוון ה-GAIN קשור בצורה כזו או אחרת לתופעה, דקות קודם כפי שניתן לראות ברוב הסרטונים הייתה פעולות throttle זהות/דומות אבל התגובה לא הייתה כזו, ייתכן ששילוב של throttle וטיימינג לא מתאים הציפו את התופעה.
ייתכן שהרעידות העזות בשילוב תגובה מהירה של בקר הטיסה גרמה ליציאות לכיוון בקרי המהירות להגיע לתזמון מטורף שבקרי המנוע אינם עומדים בו.
נראה לי שפשוט השילוב הספציפי המקרי הזה של פרופים, ויברציות, בקר טיסה ובקרי מנועים יצר את המצב.
יש לי נסיון אם כל מיני בקרים אבל את הצפצוף הזה עוד לא שמעתי.
בכל מקרה נראה לי שאשתמש בבקר אחר HK-KK ונראה מה ייקרה.

ay_hobby
25-06-2012, 00:30:59
גם לי קרה כמה פעמים כשאני משחק עם המיצערת למעלה ולמטה מהר מנוע אחד פשוט מפסיק לעבוד .לפי דעתי המייצב עושה את כל הבאלגן.אני לא חושב שהביעה עם המנוע או הבקר של המנוע.לי זה קורה עם הבורד של הסיני 2.1V .במצב טיסה רגיל הכל בסדר אבל ברולים וסלטות הוא מישתגע.אני מטיס טרי קופטר.אבל אני רואה שהבעיה קיימת גם בבורדים אחרים.מעניין.

תודה בעבור התגובה.
בטרי קופטר יש עוד רכיב משמעותי הסרוו, היות ויש פה גם אחד כזה, שמתי לב שהתגובה שלו הרבה יותר איטית כנראה גם בגלל הסרוו, יכול להיות שבגלל התגובה האיטית הבורד מנסה לתקן עוד ועוד עד שבעצם אחד המנועים באפס אבל בסופו של דבר הוא חוזר להסתובב כך שאם יש מספיק זמן/גובה אפשר לצאת בשלום מהתופעה (ייתכן גם שהתאוריה שלי היא שטות גמורה).
במקרה הזה המנוע כנראה הפסיק אבל לא התחיל שוב כי כנראה בקר המהירות לא ידע מה לעשות עם הפיקוד שקיבל מבקר הטיסה, ייתכן שמה ש SHARONX אומר יכול גם להיות אפשרות.
יש לי הרגשה שהתופעה הזו מופיעה רק בבקר הזה FH-X46 חיפשתי התרסקויות של אחרים שבהם מוקלט גם צליל ולא מצאתי כזה צפצוף חוץ מהסרטון שצירפתי (מה שלא אומר כמובן שום דבר).
דרך אגב שמתי לב שברחפן הזה, בזמן throttle חזק יש צליל טרטור לא נקי/יפה כמו באחרים (אפשר לשמוע בסרטונים) נראה איך זה יישמע כאשר מורכב הבקר של הסיני, אם זה יישמע אחרת אז כנראה שיש בעייה ב- FH-X46

בכל מקרה אני אמשיך לדווח איך מתנהג בקר אחר.

שוב תודה.

oren_ben_nun
25-06-2012, 20:02:33
יפה מאוד

בסירטון השני יש רעש רקע של מוזר מזכיר לי את הקווד שלי בהטסה השניה שלי לאחר חיפוש ראתי
כשאני אוחז בקווד ישר וביד השניה מעלה את המצערת המנוע מפעיל לחץ על התושבת (היא גמישה יחסית ) ויוצרת רעידות קטנות + משיכה מעלה פנימה דבר שיוצר אצלי שאחד המנועים משטפשף בקטנות בשילדה
(השילדה שלי זה הספידר מGOODLUKBUY תבדוק שהמנועים לא צמודים לשילדה אם כן תשייף מעט.
אני חש רעידות בקווד ואני חושד בתושבות המנוע ובטופסי הפרופ שאחד מהטופסנים היה מעט עקום

ay_hobby
25-06-2012, 21:47:38
יפה מאוד

בסירטון השני יש רעש רקע של מוזר מזכיר לי את הקווד שלי בהטסה השניה שלי לאחר חיפוש ראתי
כשאני אוחז בקווד ישר וביד השניה מעלה את המצערת המנוע מפעיל לחץ על התושבת (היא גמישה יחסית ) ויוצרת רעידות קטנות + משיכה מעלה פנימה דבר שיוצר אצלי שאחד המנועים משטפשף בקטנות בשילדה
(השילדה שלי זה הספידר מGOODLUKBUY תבדוק שהמנועים לא צמודים לשילדה אם כן תשייף מעט.
אני חש רעידות בקווד ואני חושד בתושבות המנוע ובטופסי הפרופ שאחד מהטופסנים היה מעט עקום

חן חן,

אין סיכוי שהמנוע נוגע במסגרת משתי סיבות, הראשונה: התוף של המנוע גבוה מהמסגרת בכ-5מ"מ, ורחוק כ-1מ"מ כך שיש צורך בזוית מטורפת כדי שהמנוע יגיע למסגרת אבל בכל מקרה חיפשתי סימנים, אין.
השנייה: אם היה כזה מצב הייתי אמור לתת לעצמי סטירת לחי מצלצלת, כי הרחפן תוכנן ויוצר על ידי כך שיתאים גם ל- DT-750 (רחפן יהודי כשר כבר אמרנו?:) ).
לגבי הרעש/הצלצולון שבסרטון שבהודעה 15, זה מייסב לא תקין באחד המנועים, לא היה לי אחר אז שמתי אותו והזמנתי מייסבים חדשים, אז עד שהם יגיעו יהיה צליל פעמונים.
לגבי הגמישות של התושבות: התושבות הרבה פחות גמישות מאשר ב-SPIDER כי הן רחבות יותר במקום בו הן מחוזקות לזרוע כפי שניתן לראות בתמונה.
רעידות, אצלי התושבות שוב, ייצור שלי כי לא מצאתי תושבות זולות ומאוזנות, שלא לדבר על הפרופים הזולים שאת חלקם אי אפשר לאזן בכלל, אפילו את המנועים היה צורך לאזן.

Shlomi4046
25-06-2012, 22:02:17
זה מתחיל ונגמר בבקרים נקודה ....
גם אני אכלתי תופעות דומות השקעתי בבקר טוב ואיכותי וזה נעלם כפי שלא היה ....
נכון שאפשר לשחק עם בקרים זולים ולהגדיר אותם עד לקצה היכולות אבל גם זה בספק

ay_hobby
25-06-2012, 22:53:56
זה מתחיל ונגמר בבקרים נקודה ....
גם אני אכלתי תופעות דומות השקעתי בבקר טוב ואיכותי וזה נעלם כפי שלא היה ....
נכון שאפשר לשחק עם בקרים זולים ולהגדיר אותם עד לקצה היכולות אבל גם זה בספק

כשאתה אומר/כותב בקרים, האם אתה מכוון לבקר טיסה או לבקרי מנועים?

ay_hobby
01-07-2012, 19:37:15
הוחלף בקר טיסה ל- HK KK קושחה V4.7 בבדיקה ראשונה נראה בסדר,
עכשיו צריך לבדוק מחוץ לבית באם התופעות המשונות נעלמו.

ללא קשר הוחלט להקטין מעט את גודל הרחפן מ-555מ"מ ל-500מ"מ.

ay_hobby
01-07-2012, 19:43:01
זה מתחיל ונגמר בבקרים נקודה ....
גם אני אכלתי תופעות דומות השקעתי בבקר טוב ואיכותי וזה נעלם כפי שלא היה ....
נכון שאפשר לשחק עם בקרים זולים ולהגדיר אותם עד לקצה היכולות אבל גם זה בספק

אני לא בטוח, יכול להיות שאם נחפש טוב נמצא טביעות אצבע שלך על ה-FH-X46 הספציפי הזה :)

ay_hobby
03-07-2012, 00:01:17
אז שוב יש שינוי קטן, ובפעם זה נראה לי סופי,

מטעמי התאמת גודל רחפן לא גדול מידי ולא קטן מידי ומטעמי ניצול מירבי של החומר,
נפל הפור והוחלט על ייצור רחפן בגודל 510מ"מ.(מנוע למנוע דיאגונל)

עכשיו לחלק הכי הקשה, חישוב עלויות חומרים עבודה וכו'
בקיצור מתארגנים לייצור...

להערות/הארות אחרונות זה הזמן...

ay_hobby
08-07-2012, 00:00:22
וכך נראית הזרוע מהדגם החדש, 16.7g בלבד.

b1yossi
08-07-2012, 05:51:51
שאלה - למה לא פרופיל משולש ?
נראה לי שתוכל להרוויח עוד כמה גרמים מבלי להפסיד חוזק.

igalr
08-07-2012, 07:03:24
שאלה - למה לא פרופיל משולש ?
נראה לי שתוכל להרוויח עוד כמה גרמים מבלי להפסיד חוזק.

המשקל הסופי של רחפנים בגודל הזה הוא 1-1.5 ק"ג
כמה גרמים ממש לא יעשו שום הבדל.

dror
08-07-2012, 07:32:35
וכך נראית הזרוע מהדגם החדש, 16.7g בלבד.
מה החתך? 10 מ"מ?
נראה לי שבחישוב כולל חסכת אולי 0.1% ממישקל הרחפן תמורת סיבוך ניכר בייצור הזרוע, לא כך?
מה ששוקל באמת זה 4 מנועים + סוללה. כל השאר די זניח.

sharonx
08-07-2012, 07:33:32
וכך נראית הזרוע מהדגם החדש, 16.7g בלבד.

ואו נראה ממש יפה.
כמה זמן מכונה לכל זרוע ?

master_bebe
08-07-2012, 11:37:16
הצפצוף הזה נשמע כמו נסיון להתניע מנוע שנעצר (כתוצאה מפגיעה בעץ), מה שגם, אפשר לראות שהמנוע באמת נעצר לאחר ההתנגשות.
אני לא מבין איך הוא התכוון להשתולל עם כלי כזה לא יציב....

בד"כ בקוואדים, אם ה GAIN לא מתאים, אתה תראה את הכלי נכנס לאוסצילציות מתבדר ואז מתהפך. לא מתהפך לכיוון אחד ישר.
נשמע ונראה כמו כשל בבקר.

ay_hobby
08-07-2012, 13:30:08
שאלה - למה לא פרופיל משולש ?
נראה לי שתוכל להרוויח עוד כמה גרמים מבלי להפסיד חוזק.
אכן נכון אבל קשה יותר לחיזוקים.

ay_hobby
08-07-2012, 13:49:01
המשקל הסופי של רחפנים בגודל הזה הוא 1-1.5 ק"ג
כמה גרמים ממש לא יעשו שום הבדל.

ומה זה עושה לזמן הטיסה?
משקל הרחפן ללא סוללה 786.8 גרם.
כולל סוללה (משקל טיסה) 986.8 גרם.
בשני המקרים פחות מ-1 קילו.
תוסיף מצלמה כולל מארז 20 גרם
תוסיף משדר ואנטנה 30 גרם
תוסיף OSD ו-GPS עוד 28 גרם
78 גרם לציוד מינימלי FPV
מה שנותן רחפן טס כולל FPV במשקל כולל של 1064.8 גרם.

ay_hobby
08-07-2012, 14:06:26
מה החתך? 10 מ"מ?
נראה לי שבחישוב כולל חסכת אולי 0.1% ממישקל הרחפן תמורת סיבוך ניכר בייצור הזרוע, לא כך?
מה ששוקל באמת זה 4 מנועים + סוללה. כל השאר די זניח.

14x14x1mm
אל תיקח את זה כבד, לפי החישוב שלך אתה טועה בגדול...
6.93% משלדה ללא סוללה.
5.53% משלדה כולל סוללה.
5.12% מרחפן FPV קומפלט.

חשבון? לא היית בשיעור, גם אני לא:p

ay_hobby
08-07-2012, 14:12:07
כמה זמן מכונה לכל זרוע ?

כרגע כ-75 דקות אבל זה יתקצר בהרבה אחרי החלפת כרסום והוצאת הצ'יפים בעזרת אויר.

ay_hobby
08-07-2012, 14:44:18
הצפצוף הזה נשמע כמו נסיון להתניע מנוע שנעצר (כתוצאה מפגיעה בעץ), מה שגם, אפשר לראות שהמנוע באמת נעצר לאחר ההתנגשות.
אני לא מבין איך הוא התכוון להשתולל עם כלי כזה לא יציב....

בד"כ בקוואדים, אם ה GAIN לא מתאים, אתה תראה את הכלי נכנס לאוסצילציות מתבדר ואז מתהפך. לא מתהפך לכיוון אחד ישר.
נשמע ונראה כמו כשל בבקר.
ההתיחסות שלי לסרטון הייתה לצליל שנשמע בלבד הוא אכן התנגש, אצלי לא הייתה התנגשות והצליל זהה אבל כמו שכתבתי וזה אחרי throttle חזק בטיסות קודמות, הבקר במצב יציאות של 250HZ כך שאני כמעט בטוח שבקרי המנועים לא כשלו בהבנת הנתונים מבקר הטיסה.

ללא קשר ישיר ל-FRAME החדש.
לאחר טיסה מספר 3 הוחלט שכדאי לכוון מעט את ה-GAIN בבקר FH-X46
לאחר הכיוון נוסה throttle חזק, הרחפן החל לרעוד, נשמע צפצוף מוזר והרחפן התהפך וכמובן גם נפל
לי נראה שבקר הטיסה מאוד רגיש לשינויים חריפים בטיסה בכלל ובמיוחד במצב של GAIN גבוה יחסית.
או בעצם הבקר נכנס (כמו שכתבת) לאוסצילציות עד כדי אפס למקסימום (full swing) ביציאות לבקרים ומשם הדרך למטה קצרה.

בכל מקרה תודה.

האמת שהפסקתי להתעמק כי המטרה הייתה לבדוק את המסגרת חדשה, בסוף מצאתי עצמי משחק בבקר עם סימני שאלה, בנתיים החלפתי ל-HK KK וכרגע הכל בסדר ואפשר להתמקד במסגרת.

dror
08-07-2012, 14:57:09
14x14x1mm
אל תיקח את זה כבד, לפי החישוב שלך אתה טועה בגדול...
6.93% משלדה ללא סוללה.
5.53% משלדה כולל סוללה.
5.12% מרחפן FPV קומפלט.

חשבון? לא היית בשיעור, גם אני לא:p
נניח שחסכת 5%. אז תטוס 15:45 דקות ולא 15 דקות. שווה את ההבדל? אולי...
אגב הזמן שכתבתי למעלה הוא מהנסיון שלי עם סוללה (כבדה!) של 5000mAH. נראה לי שעשית את החישוב עם סוללה קלה קצת יותר. כמו כן תלוי איזה ציוד FPV אתה שם עליו. GoPro היא כבדה יחסית (200 גרם), בייחוד אם אתה רוצה שהיא תצא בחיים אחרי ריסוקים (שיהיו!) ומשתמש בקופסה שלה (לא זוכר כמה גרם). גם לסגור את האלקטרוניקה בקופסה עולה במישקל (ומוסיף מאד בעמידות).

ay_hobby
08-07-2012, 15:57:13
נניח שחסכת 5%. אז תטוס 15:45 דקות ולא 15 דקות. שווה את ההבדל? אולי...
אגב הזמן שכתבתי למעלה הוא מהנסיון שלי עם סוללה (כבדה!) של 5000mAH. נראה לי שעשית את החישוב עם סוללה קלה קצת יותר. כמו כן תלוי איזה ציוד FPV אתה שם עליו. GoPro היא כבדה יחסית (200 גרם), בייחוד אם אתה רוצה שהיא תצא בחיים אחרי ריסוקים (שיהיו!) ומשתמש בקופסה שלה (לא זוכר כמה גרם). גם לסגור את האלקטרוניקה בקופסה עולה במישקל (ומוסיף מאד בעמידות).

מעט סדר,
ל- GO PRO ול-FPV אין קשר אלה אם כן אתה מטיס FPV ורוצה גם לצלם ב-HD.
משקל ה-HERO2 כולל מארז ותושבת חיזוק כ-190 גרם.
סוללה: מדובר (כרגע) ב- ZIPPY 25C 2200MA.
FPV סביר, כמו שכבר כתבתי 78 גרם.
גם לשיטתך "לסגור את האלקטרוניקה בקופסה עולה במישקל"
אז בבקשה הוספת קופסה בלי תוספת משקל.
ד"א מדובר ב5% לא ב-0.5%

מדוע אנחנו מחפשים מנועים יותר יעילים, פרופים יותר יעילים, בקרים יותר יעילים וכן גם מסגרת קלה וכו' וכו' ועוד משלמים יותר בעבור זה הלא כן???

אני לא הייתי מזלזל בכזו קלות במשקל ובזמני טיסה, כל גרם חשוב וגם כל שנייה חשובה במיוחד ב-FPV, אני לפחות לא נוהג כך.
טוב שלפחות בעולם התעופה המסחרית/הצבאית כן עושים את החשבון הזה על כל גרם בודד מתוך טונות (ראה Airbus a380).

אבל בכל מקרה, רצונו של אדם כבודו, זכותך וזה לגיטימי.

igalr
08-07-2012, 21:32:11
זה לא עושה כלום לזמן טיסה
זה רק מייקר את הסוללה ב 2$ כי אז צריך לרכוש סוללה 2600 במקום סוללה 2200

ay_hobby
08-07-2012, 23:03:58
זה לא עושה כלום לזמן טיסה
זה רק מייקר את הסוללה ב 2$ כי אז צריך לרכוש סוללה 2600 במקום סוללה 2200

וכמה היא שוקלת?

igalr
09-07-2012, 01:54:51
וכמה היא שוקלת?

2$ יותר

ay_hobby
09-07-2012, 05:36:41
2$ יותר
מצוין חסכתי 2$
ומשקל של 2$

ay_hobby
10-07-2012, 18:51:56
שינויים עקרוניים שנערכו: שינוי באורך הזרועות, שינוי שם דגם ל- 5AY-510-V1,
שינוי בגאומטריית הכרסום בזרועות (יותר חזק מכנית, לכן למרות הקיצור יש עלייה קלה במשקל).
מעט נתונים שינויים:
מרחק ציר מנוע למנוע (הרחוקים): 555מ"מ. חדש 511מ"מ
אורך מקסימלי: 593מ"מ (כולל תושבות מנוע) חדש 548מ"מ
אורך שלדה מקופלת: 552מ"מ. חדש 505מ"מ
רוחב שלדה מקופלת: 130מ"מ.
משקל כולל ברגי השלדה: 202 גרם. חדש 208.8 גרם

משקל זרוע אחרי כרסום 15 גרם. חדש 16.7 גרם

לצורך השוואה:
שלדה Turnigy Talon Quadcopter (V2.0) Carbon Fiber Frame 550mm:
בשקילה 284.7 גרם (לא כפי שבפרסומים).
דגם השלדה החדש 5AY-510-V1 שוקל 209 גרם

82 גרם הפרש. חדש 75.7 גרם.
ועדיין שווה ערך לתוספת FPV, מצלמה + משדר + אנטנה.

תכולת הרחפן לצורך שקילה:
1 * שילדה: 5AY-510-V1
4 * מנועים: DT-750
4 * פרופים: 1047 (פשוטים).
4 * בקרי מנועים: RED BRICK 25A.
1 * בקר טיסה: KK HK.
1 * מקלט: Hobby King 2.4Ghz Receiver 6Ch V2.
? * חוטים: למנועים + בקר/מקלט.
1 * סוללה: ZIPPY 2200 25C (מלאה :) ).
משקל טיסה כולל סוללה 998 גרם
מדגדג קילו:)

haimgil
10-07-2012, 20:01:41
טוב לאחר שגם אני נתקלתי בתופעה כזאת שהמנוע מפסיק,ועשה קול כאילו נחנק או משתנק הגעתי למסקנה שהבקרים של המנועים יוצרים את הבעיה הזאת .
היות ויש לנו את אותם המנועים שהם לדעתי מצויינים,אני הולך להתחיל לשחק עם התיזמון של הבקרים על מנת לסיים את התופעה המציקה הזאת.לך יש רד בריק ולי יש טורניגי 30 פולס.אני משאר שהם כימעט זהים בתכונות שלהם ולכן עם התופעה תיפטר אצלי אז היא בטח תיפטר אצלך לאחר שינוי הגדרות בבקר.
תעשה ניסוי קטן,חבר סוללה של 4 תאים ותנסה לשחק עם הגז תוך כדי תפיסה ביד של הקוואד ותראה איך התופעה מגיעה בשניה הראשונה שאתה נותן גז.לאחר שאני ניסיתי את זה הגעתי למסקנה שזה קשור לתיזמון של הבקרים.התופעה מוכרת לי יותר מטיסני הEDF ששם זה ממש קריטי.

ay_hobby
10-07-2012, 20:32:29
טוב לאחר שגם אני נתקלתי בתופעה כזאת שהמנוע מפסיק,ועשה קול כאילו נחנק או משתנק הגעתי למסקנה שהבקרים של המנועים יוצרים את הבעיה הזאת .
היות ויש לנו את אותם המנועים שהם לדעתי מצויינים,אני הולך להתחיל לשחק עם התיזמון של הבקרים על מנת לסיים את התופעה המציקה הזאת.לך יש רד בריק ולי יש טורניגי 30 פולס.אני משאר שהם כימעט זהים בתכונות שלהם ולכן עם התופעה תיפטר אצלי אז היא בטח תיפטר אצלך לאחר שינוי הגדרות בבקר.
תעשה ניסוי קטן,חבר סוללה של 4 תאים ותנסה לשחק עם הגז תוך כדי תפיסה ביד של הקוואד ותראה איך התופעה מגיעה בשניה הראשונה שאתה נותן גז.לאחר שאני ניסיתי את זה הגעתי למסקנה שזה קשור לתיזמון של הבקרים.התופעה מוכרת לי יותר מטיסני הEDF ששם זה ממש קריטי.

RED BRICK היה מת להיות PLUSH, ה-PLUSH יודע לעבוד ב-400-500HZ ה-RED BRICK לא.
אצלי התופעה הייתה קיימת רק כשהיה מותקן בקר טיסה TMF FH-X46, בלוח KK התופעה לא קיימת.
בכל מקרה תעשה ניסוי קטן לפני,
תנסה לבדוק בעזרתו האדיבה של "סרוו טסטר" ואז אתה לא קשור לכלום, בקר, סוללה וטסטר
אמנם זה רק 50HZ אבל לך תדע...

עריכה:
זה מעלה לי רעיון לבנות לי איזה גאדג'ט קטן, SERVO TESTER עם כל מיני אפשרויות יציאה 50-500HZ.

ay_hobby
11-07-2012, 07:27:41
ועכשיו אחרי שיש זרועות מדגם חדש עולה מחשבה חדשה,
אנודייזינג anodizing.
שניים בצבע אחד ושניים בצבע אחר

מה אומרים חברי מועצת החכמים? :)
אשמח לקבל פידבק.

****

ay_hobby
12-07-2012, 12:06:08
ניסוי צבע/אנודייז ראשון,

הצבע במציאות מעט כהה יותר מאשר בתצלום
כמו כן הצבע אחיד (בעיית תאורה).
(חלק הזרוע שבתצלום הנו מהדגם הישן)
ולמתעניינים טכנית, Aluminium 6063-T5, Anodize type II, about 15 micron

sharonx
12-07-2012, 12:17:38
נראה טוב. בדקת כמה משקל מוסיף האנודייז ? מה רמת הדיוק של המשקל הכי עדין שלך ?

ay_hobby
12-07-2012, 15:13:19
נראה טוב. בדקת כמה משקל מוסיף האנודייז ? מה רמת הדיוק של המשקל הכי עדין שלך (0.1-גרם) ?
קודם כל אין סיכוי שיש לי משקל כזה עדין אבל, אנודייז לכשעצמו אינו מוסיף משקל, נהפוך הוא, המשקל אף יורד מעט משום שתהליך הניקוי הכימי של האלומיניום שלפני האנודייז מוריד/ממיס שכבה דקיקה.
הסיבה העקרית לכך שאנודייז בפני עצמו אינו מוסיף משקל היא שאנודייז הא בעצם פעולה כימית בשכבה החיצונית של האלומיניום כך שהיא חלק ממנו ולא תוספת אליו.
השכבה המטופלת גדלה/צומחת לשני הכיוונים, פנימה והחוצה ביחס זהה, ז"א נאמר שעובי השכבה הכולל הוא 10 מיקרון מה שנותן 5 מיקרון לעומק החומר ו-5 מיקרון על/מעבר לחומר כביכול האלומיניום גדל ב-5 מיקרון (בכל צד מטופל) מעבר למידה המקורית.
היות ומקורו של החומר שגרם לגדילה (הפיזית) הוא האלומיניום עצמו כך שאין יש מאין.
מה שכן השכבה (החדשה) שנוצרה גדולה יותר בנפחה מהאלומיניום המקורי ומלאה בחורים מיקרוסקופיים (נטולי חומר) כמו צינוריות. את החורים הללו ממלאים בפיגמנט (צבע) עכשיו מקבלים אלומיניום עם שכבה מבוקרת של צינוריות בעלת שטח פנים מחורר שמולא בפיגמנט.
בשלב הזה אם מעבירים ניגוב, חלק גדול מהפיגמנט יוצא מהחורים.
ע"מ למנוע את יציאת הפיגמנט מהחורים הדקיקים שבשכבה ישנו תהליך נוסף אשר 'סוגר' את החורים, כך שבעצם אחרי תהליך הסגירה הצבע כלוא בצינוריות ואינו יכול לצאת.
וחזרה לנושא המשקל, כמות הפיגמנט שבחורים כל כך זעירה עד כדי שקופה, ועצם העובדה שהוסרה שכבת חומר לפני תהליך האנודייז סביר להניח שבסופו של דבר עדיין 'הפסדנו' משקל, זעיר אמנם.
הערה: "צבע" כפי שאנחנו מכירים בנוי מבסיס (דבק) ופיגמנט (או חומר צובע אחר), בנקרה שלנו מדובר בפיגמנט בלבד בעצם בחומר הצובע ולא בצבע.
בנוסף מעבר לצבע כן או לא השכבה העליונה החדשה הסגורה קשה בהרבה מהאלומיניום המקורי 'הערום' מה שמוסיף חוזק עמידות מכנית ועמידות בקורוזייה למוצר כולו, שכבה זו אינה מוליכה חשמל (אלה אם כן חורצים/מורידים אותה).

מקווה שלא פספסתי משהו.

alex1312
12-07-2012, 22:09:50
1+ עבודה יפה עשית

ay_hobby
13-07-2012, 00:11:01
1+ עבודה יפה עשית

תודה :o :)
מסתבר שוב ושוב,
כל החיים בית ספר.

sharonx
13-07-2012, 06:55:30
תודה על ההסבר המאלף

ebay007
13-07-2012, 09:44:18
ולמה לא מאלמניום תעופתי? (7075)

עבודה מאוד יפה!

ay_hobby
13-07-2012, 10:32:12
ולמה לא מאלמניום תעופתי? (7075)

עבודה מאוד יפה!
תודה,
אני הייתי מתחיל ב-6061 אילו רק היה במלאי שוטף בארצנו, ארץ הקודש.
6063 כידוע מאוד 'לא נוח' לכרסום (בלשון המעטה).

ay_hobby
13-07-2012, 10:37:41
תודה על ההסבר המאלף
ברצון.

ay_hobby
31-07-2012, 03:45:49
אחרי הרבה זמן התארגנות לאנודייז בצורה מסודרת יש תוצאות,
אמנם לא הצבע שרציתי אבל לא רע בכלל.
כפי הנראה אלו יהיו צבעי האנודייז של הזרועות.
בתמונה,
זרוע ניסוי קצרה בצבע כחול כהה.
זרוע שלמה מהדגם החדש בצבע סגול זוהר.
(ראוי לציין שתצלום מעט כהה אבל מאוד דומה למציאות)

ay_hobby
11-08-2012, 07:42:18
שוב שינוי,

היות והצבע לא מצא חן בעיני במיוחד ה-'פוקסייה' וורוד,
נערכו מספר שינויים בתהליך האנודייז (מעט חומצה פה, מעט בסיס שם),
והתוצאות אפילו יפות.

לצערי התמונה לא משהו ועושה עוול למקור, הייתי חייב לצלם עם רקע תכלת ע"מ לקבל גוונים קשורים למציאות.
הגוון שבתמונה דיי משקף את הגוון האמתי, זרוע אחת כחול כהה, הזרוע השנייה אדום עמוק עם נטייה קלה מאוד לכתום, מה שנקרא 'אדום דם' (בתמונה האדום בהיר מעט והכחול כהה מעט).

עכשיו אני מרוצה מהתוצאה:) לא מהצילום;)

התמונה הוסרה, יש תמונה טובה בהרבה בהודעה הבאה

ay_hobby
12-08-2012, 00:16:21
עכשיו התמונה החדשה והרעננה משקפת הרבה יותר את גווני האנודייז של הזרועות.

ay_hobby
24-08-2012, 23:53:31
ובסיכומו של דבר כך נראות הזרועות
יש גם שינוי בתושבות המנועים (תמונה בהקדם)

ay_hobby
26-08-2012, 03:49:31
והרי השינוי בתושבות מנועים
(נראה לי שהשינוי מסביר את עצמו).

ay_hobby
04-09-2012, 01:23:09
מצורפת תמונה של השילדה כפי שהורכבה וצולמה היום,
זו הגרסה האחרונה ושמה בישראל " 5AY-510-X "
כל החלקים מתאימים האחד לשני כמו כפפה (כמתוכנן).
לאחר תוספות ושינויים ושיפורים קלים בזרועות ובלוחות המרכזיים
המשקל הסופי עומד על 210 גרם (במצב כפי שמצולום).
(התאורה בצילום לא משהו ולכן הצבעים לא 100% אבל מספיק טובה ע"מ לראות פרטים).

נתונים:

Weights and Measures
Unfolded Motor to Motor center (Long/Diagonal): 512mm
Unfolded Motor to Motor center (Short): 362mm
Unfolded Maximum Length (motor mounts included): 549mm
Folded frame total length: 507mm
Folded frame total Width: 132mm
Height (Top Plate to Ground): 70mm
Total weight (Including Frame Screws, no Electronics): 210g

Materials
Top & bottom Plates: CNC Machined Black Epoxy Glass 0.062" 1.57-mm, FR4/G10
Motor Holders: CNC Machined Black Epoxy Glass 0.062" 1.57-mm, FR4/G10
Landing Gears: CNC Machined Black Epoxy Glass 0.062" 1.57-mm, FR4/G10
Red & Blue Feet: Silicon rubber
Arms: 14x14x1mm 6063-T5 Aluminum, CNC Machined, with Blue/Red dyed Anodize
Metal Screws: Stainless Steel
Metal Nuts & Washers: Stainless Steel
Other Hardware: Nylon Screws, Nylon washers & Nylon spacers

ay_hobby
05-09-2012, 04:28:36
ועכשיו הצילומים מעט יותר טובים, גם הצבע דיי תואם למציאות.