PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! רגולטור סוללה או BEC



סאונד בראש
11-06-2012, 20:04:48
אני צריך את המלצתכם להזנת מתח למערכת במסוק
כרגע אני עובד עם רגולטור של אליין שעולה 20$ ועושה עבודה טובה
אני עובר למסוק 700 ושקלתי את האופציה להחלפת המערכת בטובה יותר

אני צריך המלצה לרגולטור טוב

יש הבדל בין רגולטור לBEC ?

ראיתי בפורומים בחו"ל שיש עדיפות לעבוד עם סוללה A123 6.6 לייף במקום הרגולטור ,

והאם סרוואים שמסוגלים להתמודד עם 6V יכולים להתמודד עם 6.8

תודה

עומר בנימיני
11-06-2012, 20:13:35
ריגולטור מווסת את מתח סוללת המקלט (עובד עם סוללות ליפו 2 תאים).

bec מעביר חלק מסויים מהזרם של הסוללת מנוע למקלט, והוא יכול לווסת מתחים יותר גבוהים של סוללות 3 תאים לפחות.

לדעתי אם אתה עובר למסוק 700 כדאי לך לקנות סוללת מנוע סינית, ולהשתמש בסוללת מקלט איכותית עם או בלי ריגולטור (A123 בלי ריגולטור או ליפו עם ריגולטור).

לי יש את ה-GVR7020 ריגולטור מעולה, חדשני ואמין.

יש גם את הריגולטור הישן Arizona של Fromeco שנחשב לטוב

יש את הריגולטור הישן Reactor x של סקוט גריי שנחשב למעולה, אבל יש לך פחות אפשרויות עבודה מאשר ל-GVR 7020 שהוא גם יותר חדשני וגם יותר זול.

bartovmoti
11-06-2012, 20:58:42
לדעתי יותר יעיל להשתמש ב BEC במיוחד במסוק כמו 700 ואני אסביר למה..

בגלל שה BEC מוזן מסוללת המנוע אז המתח שהוא מוזן ממנו יחסית גבוהה, בין 6 תאים ומעלה. זה אומר, שהזרם שיצרך מסוללה כזו לכיוון ה BEC הוא מזערי יחסית לזרם שהיא יכולה לספק!
תחשוב שהסרוואים וכל האלקטרוניקה צורכים במאמץ נניח 5-6 אמפר, על מתח יציאה של 6V זה יוצא כ 30W, כלומר, אם חיברת לבק 6 תאים זה אומר 30/22.2=1.3A בערך שהאלקטורניקה תצרוך מהסוללה הראשית, בשביל סוללה שיכולה לתת כמה עשרות אמפרים טובים זה ממש כלום!! גם אם חנקת את הסוללה בטיסת 3D עצבנית אין מצב שהיא לא תוכל לספק זרמים כאלו..

לעומת זאת במקרה של רגולטור שמוזן מסוללת 2 תאים, כאן ייצרך זרם הרבה יותר גדול מהסוללה של הרגולטור (הסרוואים והאלקטרוניקה צורכים את אותו זרם כמובן), היא תיגמר מהר יותר ותועמס הרבה יותר מאשר במקרה של BEC.
כמו כן, תחשוב שהרי במקרה של BEC, אין מצב שתשכח להטעין את הסוללות הראשיות דבר שעלול לקרות במקרה של סוללת רגולטור, אתה עכשיו צריך לזכור לטעון אותה ואם שכחת או שיש בה כשל זה מסוכן מאד!

נולד לטוס
14-06-2012, 16:27:49
חסרון גדול כאשר כשל מכל סיבה נגרם בסוללות הראשיות ולרסק 700 בגלל כשל שלא מאפשר לך לעשות אוטורוטציה זה חבל
לא סתם חילקו את זה למקורות מתח שונים ,נראה שבתכנון מסוק גדול יש לכך משמעות.
שאלה לי אחרת בלי קשר לשואל?\

אם נחבר bec לסוללת ליפו כל שהיא היא תיתן את האמפר הרצוי לעבודת האלקטרוניקה

אז מה ההבדל בין רגולטור ל bec וממה שידוע לי רגולטור הוא מייצב מתח ,אז איפה מגיעה עדיפות לזה או לזה ומה השוני בניהם? תודה

ebay007
14-06-2012, 17:00:16
במסוקי 700 לא עובדים עם סרוואים של 7.4 וולט?

עומר בנימיני
14-06-2012, 17:21:47
לדעתי יותר יעיל להשתמש ב BEC במיוחד במסוק כמו 700 ואני אסביר למה..

בגלל שה BEC מוזן מסוללת המנוע אז המתח שהוא מוזן ממנו יחסית גבוהה, בין 6 תאים ומעלה. זה אומר, שהזרם שיצרך מסוללה כזו לכיוון ה BEC הוא מזערי יחסית לזרם שהיא יכולה לספק!
תחשוב שהסרוואים וכל האלקטרוניקה צורכים במאמץ נניח 5-6 אמפר, על מתח יציאה של 6V זה יוצא כ 30W, כלומר, אם חיברת לבק 6 תאים זה אומר 30/22.2=1.3A בערך שהאלקטורניקה תצרוך מהסוללה הראשית, בשביל סוללה שיכולה לתת כמה עשרות אמפרים טובים זה ממש כלום!! גם אם חנקת את הסוללה בטיסת 3D עצבנית אין מצב שהיא לא תוכל לספק זרמים כאלו..

לעומת זאת במקרה של רגולטור שמוזן מסוללת 2 תאים, כאן ייצרך זרם הרבה יותר גדול מהסוללה של הרגולטור (הסרוואים והאלקטרוניקה צורכים את אותו זרם כמובן), היא תיגמר מהר יותר ותועמס הרבה יותר מאשר במקרה של BEC.
כמו כן, תחשוב שהרי במקרה של BEC, אין מצב שתשכח להטעין את הסוללות הראשיות דבר שעלול לקרות במקרה של סוללת רגולטור, אתה עכשיו צריך לזכור לטעון אותה ואם שכחת או שיש בה כשל זה מסוכן מאד!

שניהם מעבירים לסוללה מתח מווסת ומיוצב. BEC ניזון מסוללות 2 תאים ומעלה בעוד שריגולטור יכול לעבוד עם סוללת שני תאים. בנוסף BEC מעביר מתח קבוע (שנקבע על ידי המשתמש) למקלט, ולריגולטור יש אפשרות לתת מתח לא מווסת לרכיבים שתומכים במתח גבוה (וישנה גם אפשרות bypass, כלומר מתח ישיר מהסוללה), וגם לתת מתח מיוצב לשאר הרכיבים.

מתן, זה לא חובה לעבוד עם מסוקי 700 עם סרוואים של 7.4 וולט, בטח לא במסוקי פלייבר. בכל מקרה לא כל הרכיבים (לרבות ג'ירו) עובדים במתח גבוה (בניגוד לסרוואים HV) ככה שצריך לשים ריגולטור שייתן מתח גבוה לסרוואים (אם הם HV) ושייתן מתח מווסת לשאר הרכיבים.

מוטי, אני לא מסכים איתך במקרה הספציפי הזה, להטיס מסוק 700 שניזון מסוללת מנוע זה לקחת סיכון (ולא משנה אם זו סוללת ציפי או סוללת היפריון) כי אם הבקר נשרף או הסוללה מפסיקה לעבוד המסוק מתרסק וכמובן אין לך שליטה עליו.
בקשר לחישוב הזרם, הריגולטור GVR7020 למשל יכול לקבל 15 אמפר קבוע, וכל סוללת ליפו 7.4 וולט 25c תתאים.
צריך לשים סוללת מנוע בנפרד וסוללת מקלט (איכותית) בנפרד עם ריגולטור, או סוללת life שלה אין צורך בריגולטור.

AMIR
14-06-2012, 18:17:31
אני עובד הקומפסס עם רגולטור של GRYPHONE
הכי איכותי שיש... המתח מיוצב לכל סרוו וניתן לשנות מתח לכל סרוו
בנפרד...
הוא מתריע על מתח סוללה נמוך לפי בחירתך.
יש לו מפסק בטיחות (pin flag).
והמחיר סביר בהחלט.

יצא לחברה גם BEC חדש ואיכותי... קצת יקר לטעמי אבל שווה כל סנט!
יש מצב גדול שאני ארכוש לי אחד כזה ויתקין על הקומפסס...

לסיכום, ממליץ לך ללכת או על רגולטור איכותי ( יש המון כאלה...)
או על BEC איכותי...
או שתעבוד HV עם סרוואים מתאימים...
לא ממליץ על A123 , לא אוהב את הרעיון הזה.

סאונד בראש
14-06-2012, 18:40:18
לא אוהב זה סבבה
אבל הרבה מטיסים מטיסים ככה ולא מתחילים

ד"א סרוו של 6V יכול לקבל LIFE 6.8 ?

עומר בנימיני
14-06-2012, 19:01:13
לא אוהב זה סבבה
אבל הרבה מטיסים מטיסים ככה ולא מתחילים

ד"א סרוו של 6V יכול לקבל LIFE 6.8 ?

אני יודע שלסאבוקס זה לא כל כך מומלץ (למרות שאומרים שסרוו שתוכנן לעבוד עד 6 וולט לדוגמה יוכל לקבל גם מתח של 6.6 וולט) אבל יש אנשים עם סרוואים של אליין שעובדים על 6.8 וולט ואפילו 7.4 וולט. למרות שזה לא מומלץ לפי ההוראות יצרן.

סאונד בראש
14-06-2012, 19:15:05
לא אוהב זה סבבה
אבל הרבה מטיסים מטיסים ככה ולא מתחילים

ד"א סרוו של 6V יכול לקבל LIFE 6.8 ?

מדובר על סרוואים של JR ו MKS

AMIR
14-06-2012, 22:43:56
אם זה 8717 המתח המקסימלי ג׳ף הוראות יצרן הוא6 וולט!
אני יודע על אנשים ששמו 6.6 ואפילו 7.4 וולט ישיר ועבד להם.
אני משתדל להיצמד להוראות היצרן, לא שווה הסיכון הזה.
אם רציתי לעבוד ב7.4 הייתי לוקח סרוואים מתאימים.

danoneyal
20-08-2012, 16:08:34
אמיר האם תוכל בבקשה לשים לינק לרגולטור הנ"ל ?


אני עובד הקומפסס עם רגולטור של GRYPHONE
הכי איכותי שיש... המתח מיוצב לכל סרוו וניתן לשנות מתח לכל סרוו
בנפרד...
הוא מתריע על מתח סוללה נמוך לפי בחירתך.
יש לו מפסק בטיחות (pin flag).
והמחיר סביר בהחלט.

יצא לחברה גם BEC חדש ואיכותי... קצת יקר לטעמי אבל שווה כל סנט!
יש מצב גדול שאני ארכוש לי אחד כזה ויתקין על הקומפסס...

לסיכום, ממליץ לך ללכת או על רגולטור איכותי ( יש המון כאלה...)
או על BEC איכותי...
או שתעבוד HV עם סרוואים מתאימים...
לא ממליץ על A123 , לא אוהב את הרעיון הזה.

danoneyal
20-08-2012, 16:24:48
מצטרף לשאלה
החלטתי להפריד בין מתח ההנעה של המנוע לבין המתח של הניהוג ב- trex 550 שלי (מדובר על סרוואים ds610 , זנב ds620 , ומערכת beastX )
אשמח לקבל המלצות על bec או רגולטור , ומה עדיף , bec או רגולטור והאם כדאי לחבר את סוללת 6 התאים או לשים סוללה ייעודית
תודה לכל העונים
אייל

yehuda.bitton3
20-08-2012, 16:30:15
כמו שסוללת מנוע ראשית יכולה להיכשל גם סוללת מקלט יכולה להיכשל וכמו שבק יכול להיכשל גם רגולטור יכול להיכשל, לדעתי בהתחשב בעובדה, שסוללות גדולות(6 תאים ומעלה) בנויות כדי לעמוד במתחים וזרמים גבוהים בהרבה מאשר מה שמקלט וכמה סרבואיים צורכים ובעיקר בעובדה שאם בסוללת 6 תאים, 4 תאים יכולים ליפול באוויר ועדיין תיהיה האופציה לעשות אוטורוטציה ואילו בסוללת שני תאים של מקלט מספיק שתא אחד נופל באוויר וגם את האופציה הזאת אין אז בהחלט עדיף לחבר את המקלט עם בק לסוללה הראשית ולא לסוללה נפרדת אבל כל אחד מחשב את הסיכונים אחרת ולכן שני האופציות קיימות ;)
תחליט מה שמתאים לך!

bartovmoti
20-08-2012, 16:56:09
סיפור קטן שקרה לי בשבת(יותר נכון פשוט נס משמיים!), אפרופו BEC או רגולטור..

גילוי נאות, כרגע יש לי 550 עם BEC של קסטל..
בשבת האחרונה הטסתי את ה 550 שלי בנתב"ע, הכל היה סבבה עד הפק הרביעי.. במהלך הטיסה בעת תמרון שכלל גם גלגול בגובה 3 קומות בערך, התנתקה הסוללה הראשית בטיסה! עכשיו אתם מבינים שבמצב הזה הכל מת!! אין מנוע, אין סרוואים פשוט כלום!

המסוק פשוט המשיך במגמה שהיה עד שהתיישר וצנח למטה בעדינות את כל הגובה הזה על הסקידים! אין נזק בכלל!
כשניגשנו ראינו שהסוללה התנתקה, בדקתי שהכל בסדר ועליתי לריחוף בדיקה קצר.. והבנתי שזהו להיום!

תאמינו או לא המסוק שלם, ועם כל הסיפור הזה אני עדיין חושב שבק עדיף..
פשוט במקרה הזה נפלתי על הצד הלא נכון של המטבע :rolleyes:

yehuda.bitton3
20-08-2012, 19:13:42
זאתי ההוכחה לכך שהכול יכול לקרות! כמו שסוללה ראשית התנתקה כך גם סוללת מקלט יכולה להתנתק ולהשבית הכול לכן באמת שאין עדיפות מוחלטת של אופציה אחת על השניה כל אחד וההעדפות שלו, כל עוד מתחזקים הכל בצורה נאותה ועושים פרייפלייט כמו שצריך לפני שעולים לאוויר העסק בשני הדרכים אמור לתפקד כמו שעון שוויצרי :)

danoneyal
20-08-2012, 21:03:48
מוטי, איך חיברת את ה- bec ב- 550 ? האם עם סוללה נפרדת או ישירות דרך ה-6 תאים ?
אשמח לקבל קישור ל-bec שלך
אייל


סיפור קטן שקרה לי בשבת(יותר נכון פשוט נס משמיים!), אפרופו BEC או רגולטור..

גילוי נאות, כרגע יש לי 550 עם BEC של קסטל..
בשבת האחרונה הטסתי את ה 550 שלי בנתב"ע, הכל היה סבבה עד הפק הרביעי.. במהלך הטיסה בעת תמרון שכלל גם גלגול בגובה 3 קומות בערך, התנתקה הסוללה הראשית בטיסה! עכשיו אתם מבינים שבמצב הזה הכל מת!! אין מנוע, אין סרוואים פשוט כלום!

המסוק פשוט המשיך במגמה שהיה עד שהתיישר וצנח למטה בעדינות את כל הגובה הזה על הסקידים! אין נזק בכלל!
כשניגשנו ראינו שהסוללה התנתקה, בדקתי שהכל בסדר ועליתי לריחוף בדיקה קצר.. והבנתי שזהו להיום!

תאמינו או לא המסוק שלם, ועם כל הסיפור הזה אני עדיין חושב שבק עדיף..
פשוט במקרה הזה נפלתי על הצד הלא נכון של המטבע :rolleyes:

bartovmoti
20-08-2012, 21:15:27
כן הוא מחובר לסוללה ראשית

קישור:
http://helidirect.com/castle-creations-voltage-regulator-20a-pro-010-0004-01-p-15914.hdx

Avi_Y
21-08-2012, 09:10:12
הטיעון של כשל אפשרי בסוללה הראשית כהצדקה לסוללה נוספת מתבסס כל ההנחה השגויה שהתקנת שתי סוללות נותנת יתירות, אבל היא לא. בשתי התצורות מספיק כשל בסוללה אחת או מכשיר אלקטרוני אחד כדי לאבד את מע׳ הרדיו.
לכן, מערכת מפוצלת היא לא יותר בטוחה. אם כבר, ההיפך הוט הנכון, במערכת כפולה יש יותר סיכוי לכשל.
קנה BEC איכותי, ויש לך פחות סוללה אחת לדאוג לה.

michaelgl
21-08-2012, 09:45:23
לפי פורומים בחו"ל, הבק פרו של קסטל בעייתי עם סרוואים 610 של אליין בתצורה של 6 תאים.

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=433037&page=2