צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מנוע קר רועד בבוקר
Menash
22-06-2012, 04:49:59
הי. ברשותי רובר 25 2003 מנוע 1.8.
רכב מפנק ברמות מבחינת אבזור פנים וחווית הנסיעה.
לאחרונה המנוע רועד בבוקר כשמניע למשך תקופת ההתחממות ומתייצב.
כשהמנוע חם לא שומעים ולא מרגישים אותו, הרבה פעמים רציתי
להניע אותו כשהוא היה מונע כבר מרוב שהמנוע שקט ועובד עגול.
אבל כשהוא קר הסיפור אחר לגמרי והורס את כל הכייף.
החלפתי מצתים, חיישן טמפרטורה, ניקיון מנוע שמן פילטר, פילטר אוויר
פילטר דלק והתופעה לא נעלמת.
אני בא למוסך- הכל תקין כי המנוע כבר חם. זה קורה כשהוא ממש מתקרר.
דעתכם/ עזרתכם, אודה לכל קצה חוט שיוביל אותי לפתרון.
חשוב לציין שסיבובי המנוע זהים בלי תלות לטמפרטורה.
דיאגנוסטיקת מחשב ניהול מנוע לא הצביעה על תקלה כלשהיא ועלה מהבדיקה שכל החיישנים תקינים.
צחי ניצני
22-06-2012, 05:42:41
מהיכן אתה בארץ? ישנו בעל מוסך מורשה של רובר בחיפה שהוא גם טיסנאי.
אולי הוא יוכל לעזור לך בפתרון הבעיה.
שם המוסך תילתן.
אני אגב הייתי מהמר על כך שהבעיה היא בתושבות המנוע
Sent from my iPhone using Tapatalk
Menash
22-06-2012, 06:54:16
אני מעכו. חיפה זה מתאים לי.
הוא חבר פורום? שם, טלפון?
תודה.
צחי ניצני
22-06-2012, 08:50:29
לא חושב שהוא מסתובב פה בפורום
תבקש את ירון במוסך התילתן
04-8421499
המוסך נמצא מול ״שזר כלי עבודה״
Sent from my iPhone using Tapatalk
ZvikaF
22-06-2012, 10:11:31
העלאת סל"ד קטנה כשהמנוע רועד מעלימה את התופעה ? (לדוגמה מ 600 ל 700) ...
tomer_inbar
22-06-2012, 13:07:47
תבדוק את המצבר.
Menash
22-06-2012, 16:38:39
העלאת סל"ד קטנה כשהמנוע רועד מעלימה את התופעה ? (לדוגמה מ 600 ל 700) ...
הסרק של המנוע הזה הינו 900. אבל כשסהל״ד עולה ל 1000-1100 זה נעלם.
Menash
22-06-2012, 16:40:31
תבדוק את המצבר.
איך זה קשור?
מישהו כבר אמר לי שרעידות זה כיוון פרונט עד שלקח לי זמן לשכנע אותו שזה קורה כשהרכב עומד.
tomer_inbar
22-06-2012, 17:23:25
אם המצבר חלש ומספק מתח נמוך תחת עומס זה מבלבל את המחשב ניהול מנוע, ואז קורה מצב שהמנוע מגמגם (מעלה ומוריד סל"ד). קורה בד"כ בסרק כאשר האלטרנטור לא מספק די טעינה למצבר.
לך לחשמלאי רכב ובקש ממנו שיבדוק את המצבר.
flatspin
22-06-2012, 18:13:51
אינני מכיר את הרכב והמנוע הספציפי שלך, אבל אני יודע איך פועלת בקרת התערובת של המנוע.
בהתנעה ממצב קר, החיישן המסויים, הנמצא בסעפת היניקה משנה את יחס התערובת בין האויר והדלק למצב עשיר. עם התחממות המנוע, אותו חיישן מחזיר את התערובת למצבה האופטימלי.
אני מניח שמקור הבעיה שהצגת נעוץ במנגנון הזה. מה בדיוק קורה שם, את זה צריך לבדוק במוסך.
Menash
22-06-2012, 18:36:33
יש לי סיוט מהמוסכים האלה במיוחד כשמדובר ברכב עדין ורגיש כמו שלי.
עם הרובר הישנה פעם ניגשתי למוסך בגלל בעיה אחרת, עזוב שמכרו לי אין ספור סיפורים
ורצו להחליף לי חצי רכב הם אפילו לא היו בכיוון. את הפתרון מצאתי באינטרנט
וכל הבעיה הסתכמה בהחלפת חיישן טמפ׳ שעלותו 120₪.
זה לא רק לרכב זה, מדובר בכל הרכבים. ברגע שבעל הרכב לא יודע
מה הבעיה המוסכניקים חוגגים עליו.
בקשר לחיישן הממוקם בסעפת היניקה- מדובר בair flow meter
שתפקידו למדוד את כמות האוויר הנכנסת ובהתאם לזה להתאים את התערובת.
ניקיתי גם אותו, למראת שהיה עליו הרבה לכלוך זה לא עזר.
tomer_inbar
22-06-2012, 21:02:28
היי מנשה,
תעשה סקר שוק ותחפש בעל עסק מוסכניק טוב, אחד שמתעסק ומכיר את המכוניות האלה, ולא מוסכניק כללי.
גם לי יש רכב עדין ויקר לליבי ואני הולך למוסך ספציפי מאוד שמתעסק אך ורק במכוניות האלה.
http://i35.photobucket.com/albums/d155/tomer_inbar/Alfetta/DSCF3664333.jpg?t=1295694962
Menash
22-06-2012, 22:14:53
יש לי מכונאי עם ידיים זהב, עושה עבודה טובה. שנים אני כבר אצלו, אבל אין לו מכשור מתאים לפטור את הבעיה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.