PDA

צפייה בגרסה מלאה : פרדה מחבר .



naty
25-06-2012, 22:58:05
פגשתי בו לראשונה בגלבוע בשנת 2007 , החל את דרכו באויר .
כבר אז לא היה צעיר , אך היה להוט ומוכשר .

קשה להטיס קשה עוד יותר לטוס .

יצאתי ונפלתי למטה , כך קרה גם לאחרים אך לא לו .
הוא יצא וישב באויר כמו ציפור , כבר אז היה ברור כי האיש מוכשר כמו שד
למרות גילו הלא צעיר , היה להוט יותר מהצעירים , פעם פלטתי כמה מילות הערצה למרחף
אחר אשר בתנאים חלשים מאד תפס טרמיקה כמעט משדה הנחיתה ועלה איתה בחזרה לגובה העמדה .

איזה כיף זה היתה התשובה המחוכמת שלו שלא הסתירה חיוך ממזרי מסוים האיש היה חכם בצורה לא רגילה ושתקן כמעט באותה מידה אך מידי פעם אפשר היה לסנוט בו ....

פגשתי בו בכל פעם בה חזרתי לעמדות .

בסוף השבוע האחרון חששתי למדי לבריאותם של המרחפים החדשים עקב תנאים חזקים יחסית לעונה .
לא חשבתי עליו כלל כי הוא כבר בדרגה אחרת .

אכן מזג האויר קרוב לודאי לא היתה הבעיה , משהו אחר קרה שם שנחקר כעת .

לא משנה מה היה הדבר הבטוח הוא כי בו לא אפגוש שם יותר


פרידה מחבר :

http://www.mochileros.co.il/component/option,com_fireboard/Itemid,42/func,view/catid,7/id,1357/

naty
26-06-2012, 10:42:06
לאחר שלושה ימים של בהייה בקיר ושינוי מלא של כמעט כל הסדר יום שלי
החלטתי לחזור למקורות , לדרך שאני מאמין בה והביאה אותי עד הלום .

הדרך הזו כוללת עבודה קשה התבוננות משוב קריאה תירגול עבודה קשה וכן הלאה .

חזרתי למקורות כדי לנסות מעט טוב יותר להבין איך דברים כאלו שלא אמורים לקרות קורים .

המקורות יודעים לספר כי הדברים קורים קרו ולצערינו גם יקרו גם לטייסים מצוינים .

חסר ליורם וגם לצערי לי רק דבר אחד כדי להיות מצויין בספורט הזה :

הדבר הזה היה גיל צעיר , על הדבר הזה יורם ניסה לחפות בדברים אחרים
עבודה קשה והרבה ניסיון והבנה רק שאת התגובות האינסטיקביות לא ניתן לשנות
אלא רק באימון רב .

שאלתי את עצמי מה חסר לטייס ואדם מצוין כמוהו והנה מצאתי חלק מהתשובות
יורם חשש מאד ממצבי קיצון תירגול מצבי חירום והתמודדות עם תאוצות גבוהות מה שקרוי עומסי G
פשוט בשל גילו המתקדם .

במידה רבה בצדק טייסים רבים חוששים כי גופם לא יצליח להתמודד עם העומסים הללו , אני זוכר היטיב
איך בקורס גלישה אוירית בארה"ב לפני כחמש שנים רעדתי מפחד לאחר שהמדריך הכניס אותנו לצלילה ספיראלית .

במפתיע דוקא לאחר הצלילה הזו הביטחון שלי עלה וכן רמת ההטסה .

אני יודע בודאות כי לכתוב כאן יש קשר ישיר ואמיץ למה שקרה בפועל בתאונה הזו אך עקב העובדה
כי התאונה עדיין בחקירה אני לא יכול לכתוב את תיאור האירוע .

במקום זאת אני יכול להפנות למקורות יש תיעוד רב בהיסטוריה על מצבים כאלו .
ויש המלצות כיצד מתאמנים למצבים אלו .

http://www.mochileros.co.il/component/option,com_fireboard/Itemid,42/func,view/catid,6/id,1365/#1366

wonderd
26-06-2012, 10:46:49
לא מכיר את האיש אבל גם לי קצת כואב על אדם שנפגע ועוד יותר על אדם שנהרג - בתאונה שכזו.
לפני כמה שנים נהרג מנהל אצלנו בעבודה בתאונת ספורט של מטוס קל. בהחלט מעציב וכואב.

יהי זכרם ברוך.