צפייה בגרסה מלאה : התחילו הצרות בטרי קופטר
haimgil
01-07-2012, 20:21:19
לאחרונה חוויתי ריסוקים מעצבנים עם הטרי קופטר.
התופעה מאוד חדשה לי שכן רוב הבעיות של הלחמות לקויות או נתקים מסויימים שללתי וגם את ההתחממות שללתי .
התופעה קוראת לי בזמן ריחוף ללא קשר לכמות הטיסות שאני מבצע פיתאום אחד המנועים מפסיק לעבוד והוא נופל.
בהתחלה זה היה קורה בזמן לופ או רול ועכשיו קרה לי ביום שישי בזמן ריחוף פשוט וחצי שעה הטסה בערך המנוע האחורי הפסיק לעבוד .
עד אז זה היה קורה עם המנוע השמאלי ועכשיו זה קרה גם עם האחורי.לאחר הריסוק בדקתי את המנוע והבקר של המנוע דרך הבורד והכול היה תקין .מכות פול גז ,מצערת מלאה למשך 5 דקות ,הורדה ועליה איטית ואין זכר לבעיה.
פתאום משהוא מת והוא נופל.
יש למשהוא איזה פיתרון,אולי הכרטיס של הסיני דפוק(2.1V) אולי הצריבה דפוקה ואלי הוא נידפק בעצמו לעזזל.
אני חייב לציין שבזמן שהוא טס הוא יציב בטירוף והטיסה איתו מהנה מאוד ואני יכול לעזוב את הסטיקים והוא בכלל לא יזוז.
אין טיפת ווברציה שיכולה לשגע את הבקר.
אולי הסרוו זנב מקצר בזמן מסויים למרות שהוא עובד ללא בעיה(סרוו של הוביקו),אולי הבק של הבקר עושה בעיות.למרות שבהתחלה כולם היו מחוברים ביחד והתופעה היתה קיימית אז החלטתי לנתק את הבק משני הבקרים האחרים ולעבוד רק עם אחד.
הלוואי שיהיה פיתרון לדבר כי אני כבר מאבד את הביטחון של יפול על משהוא או משהו.
ay_hobby
02-07-2012, 00:29:15
אין לי כמובן תשובה חד משמעית אבל אני מנסה מעט מחשבה לוגית
אז לפי ההגדרות שלך:
אין קשר לסוג הטיסה.
כל פעם מנוע אחר מפסיק.
הסרוו כנראה תקין כן/לא.
הבקר קיבל הזנת מתח מכל הבקים אח"כ מבק אחד.
לא תיארת אם אחרי הנפילה הבקר דרוך או לא (נתון חשוב מאוד).
לא דיברנו על רדיו בכלל.
הסקת מסקנות חלקיות:
אם הסרוו היה מפסיק, הרחפן היה מתחיל כנראה להסתובב לפני בזמן הנפילה.
אם הסרוו היה מקצר יש סיכוי טוב שהבקר היה מפסיק את כל המנועים כי אין לו מתח זה מתאים לבק אחד או לשלושה, קצר הוא קצר.
אם אחד הבקים היה מפסיק את המתח היו נשארים עוד שניים, במצב של שלושה כמובן.
אם הבק הבודד היה מפסיק, כל המנועים היו מפסיקים כי אין בקר.
אם אחרי הנפילה הבקר עדיין דרוך ז"א שהמתח לא הפסיק.
אם אחרי הנפילה הבקר לא דרוך ז"א שהבקר עשה ריסט או בגלל תקלה עליו, קצר, הפסקת מתח וכו'.
צמצום האפשרויות:
כנראה שכל בקרי המנועים תקינים, כל פעם מנוע אחר...
כנראה שכל המנועים תקינים, כל פעם מנוע אחר...
כנראה שהבקים תקינים, נוסה בק בודד או כולם...
כנראה שהסרוו לא מקצר (אין סבסוב לפני נפילה והבקר לא מפסיק את כל המנועים מחוסר מתח).
אם רק לרגע נכניס את אופציית הרדיו אז יש סיכוי אבל קטן, ז"א הרדיו מעביר שדר של רול חזק וכו'
אז מה נשאר לנו?
רדיו, אני הייתי שולל את זה משום שפעם מנוע אחורי ופעם מנוע צידי, שני ערוצים שונים? לא נראה סביר.
נראה לי מאוד שהכל מתנקז בבקר טיסה,
* בקר HK KK עם בעייה אולי באחד הגיירויים שמתנתק לו ואז הכל משתגע, אני הייתי בודק הלחמות לגירו שעומד.
* בעייה בגירסת תוכנה.
* בקר HK KK עם בעייה אחרת.
אשמח לשמוע מסקנות, אם יהיו כמובן.
עריכה: הייתי בודק גם אם אחד הכיסויים של הגיירויים רופף.
sharonx
02-07-2012, 01:41:30
הבקר מתחמם ? ברחפנים הם עובדים קשה יותר בגלל המיתוג המהיר במהירות המנועים.
וגם מה שאמרת, BEC לא מספיק לסרוו. נסה BEC אחר חיצוני (הוא מתאמץ מאוד כנראה בגלל המומנט של הפרופ).
elim55
02-07-2012, 11:32:52
רעיון.....
תנסה להוריד את ה-GAIN של הג'ירויים מתחת ל-50% (מצב RATE ).
בעבר ניסיתי ליצב טיסן עם ג'ירויים ונתקלתי בתופעה שאם ה-GAIN גבוה מ-50% (מצב HEADLOCK )מופיעה סחיפה של הסרוו לכיוון אחד כאשר הסטיקים במצב מרכזי.
שווה בדיקה.
MRDATA
02-07-2012, 13:53:31
אצלי בקוואד היו מספר אירועים דומים (מנוע עוצר באויר)
ורק אחרי שהחלפתי/חיזקתי את ה (Propeller Adapter (Colet התופעות נעלמו
מסתבר שאם ה Colet מחליק ונוצר אבדן כוח הבקר מפסיק את המנוע...
בהצלחה
רונן
haimgil
02-07-2012, 21:18:50
הבקר מתחמם ? ברחפנים הם עובדים קשה יותר בגלל המיתוג המהיר במהירות המנועים.
וגם מה שאמרת, BEC לא מספיק לסרוו. נסה BEC אחר חיצוני (הוא מתאמץ מאוד כנראה בגלל המומנט של הפרופ).
הבקר ממש לא מתחמם,יש לי בקר 30 אמפר טורניגי והמנוע הוא DT 750 שצורך לא יותר מ18 אמפר.
haimgil
02-07-2012, 21:19:39
אצלי בקוואד היו מספר אירועים דומים (מנוע עוצר באויר)
ורק אחרי שהחלפתי/חיזקתי את ה (Propeller Adapter (Colet התופעות נעלמו
מסתבר שאם ה Colet מחליק ונוצר אבדן כוח הבקר מפסיק את המנוע...
בהצלחה
רונן
בדקתי את זה גם.כל הפרופים מחוזקים הייטב.
haimgil
02-07-2012, 21:22:29
רעיון.....
תנסה להוריד את ה-GAIN של הג'ירויים מתחת ל-50% (מצב RATE ).
בעבר ניסיתי ליצב טיסן עם ג'ירויים ונתקלתי בתופעה שאם ה-GAIN גבוה מ-50% (מצב HEADLOCK )מופיעה סחיפה של הסרוו לכיוון אחד כאשר הסטיקים במצב מרכזי.
שווה בדיקה.
אלי כל הגיינים שלי פחות מ50% .משום מה הכל בסדר במשך 3 או 4 טיסות עם הפסקות של חצי בערך בניהם ופתאום בום אחד המנועים מפסיק לעבוד.
haimgil
02-07-2012, 21:25:21
אין לי כמובן תשובה חד משמעית אבל אני מנסה מעט מחשבה לוגית
אז לפי ההגדרות שלך:
אין קשר לסוג הטיסה.
כל פעם מנוע אחר מפסיק.
הסרוו כנראה תקין כן/לא.
הבקר קיבל הזנת מתח מכל הבקים אח"כ מבק אחד.
לא תיארת אם אחרי הנפילה הבקר דרוך או לא (נתון חשוב מאוד).
לא דיברנו על רדיו בכלל.
הסקת מסקנות חלקיות:
אם הסרוו היה מפסיק, הרחפן היה מתחיל כנראה להסתובב לפני בזמן הנפילה.
אם הסרוו היה מקצר יש סיכוי טוב שהבקר היה מפסיק את כל המנועים כי אין לו מתח זה מתאים לבק אחד או לשלושה, קצר הוא קצר.
אם אחד הבקים היה מפסיק את המתח היו נשארים עוד שניים, במצב של שלושה כמובן.
אם הבק הבודד היה מפסיק, כל המנועים היו מפסיקים כי אין בקר.
אם אחרי הנפילה הבקר עדיין דרוך ז"א שהמתח לא הפסיק.
אם אחרי הנפילה הבקר לא דרוך ז"א שהבקר עשה ריסט או בגלל תקלה עליו, קצר, הפסקת מתח וכו'.
צמצום האפשרויות:
כנראה שכל בקרי המנועים תקינים, כל פעם מנוע אחר...
כנראה שכל המנועים תקינים, כל פעם מנוע אחר...
כנראה שהבקים תקינים, נוסה בק בודד או כולם...
כנראה שהסרוו לא מקצר (אין סבסוב לפני נפילה והבקר לא מפסיק את כל המנועים מחוסר מתח).
אם רק לרגע נכניס את אופציית הרדיו אז יש סיכוי אבל קטן, ז"א הרדיו מעביר שדר של רול חזק וכו'
אז מה נשאר לנו?
רדיו, אני הייתי שולל את זה משום שפעם מנוע אחורי ופעם מנוע צידי, שני ערוצים שונים? לא נראה סביר.
נראה לי מאוד שהכל מתנקז בבקר טיסה,
* בקר HK KK עם בעייה אולי באחד הגיירויים שמתנתק לו ואז הכל משתגע, אני הייתי בודק הלחמות לגירו שעומד.
* בעייה בגירסת תוכנה.
* בקר HK KK עם בעייה אחרת.
אשמח לשמוע מסקנות, אם יהיו כמובן.
עריכה: הייתי בודק גם אם אחד הכיסויים של הגיירויים רופף.
אכן שללתי את מה שבהחלט בדקתי ורשמת למעלה.
לגבי הבקר ,ברגע שהייתי הולך להביא אותו הבקר עדיין היה במצב דרוך.הייתי נותן מיצערת והכול היה עובד.
כנראה שיש איזה בעיה עם הבורד או הצריבה של התוכנה.
תודה על התגובה המופרטת.אכן חומר למחשבה.
ay_hobby
02-07-2012, 23:38:20
אכן שללתי את מה שבהחלט בדקתי ורשמת למעלה.
לגבי הבקר ,ברגע שהייתי הולך להביא אותו הבקר עדיין היה במצב דרוך.הייתי נותן מיצערת והכול היה עובד.
כנראה שיש איזה בעיה עם הבורד או הצריבה של התוכנה.
תודה על התגובה המופרטת.אכן חומר למחשבה.
זה מביא אותנו למסקנה אחת ברורה זה לא הבקים או לחילופין זה לא קשור לאספקת מתח לבקר הטיסה.
מה שכן זה מעלה עוד שאלה, האם אחרי הנפילה שהיית נותן מצערת כל שלוש המנועים פעלו???
בהתחלה זה היה קורה בזמן לופ או רול ועכשיו קרה לי ביום שישי בזמן ריחוף פשוט וחצי שעה הטסה בערך המנוע האחורי הפסיק לעבוד
מטרידה אותי מעט העובדה שבציטוט הנ"ל, זה מביא אותי למחשבה שאכן משהו רופף על הלוח ומתרופף עוד ועוד.
בעצם הבקר נמצא בעומס המכני 'G' הכי גדול בזמן לופים (ללא קשר למשכך רעידות) ואז זה אולי מסביר למה התופעה התחילה בלופים ורק אח"כ בטיסה רגילה, בעצם במילים אחרות התופעה מחמירה עוד ועוד עם כל טיסה.
וזה אומר שאולי באמת הבעייה באחד הגיירויים שמתנתק אני הייתי מסתכל (עם זכוכית מגדלת של שען חרש) בתחתית הלוח ובודק את הלחמות הפינים של הלוח של הגירו שעומד YAW בשני הקצוות (גם בלוח הראשי וגם בלוח הקטן) זה מאוד הגיוני שההלחמות יפתחו יותר ויותר עם חלוף הזמן, צריך לא לשכוח שהלוח הקטנצ'יק הזה הוא החלק הכי כבד על לוח הבקר לא כל שכן שהוא מחוזק אך ורק ע"י הלחמות הפינים.
לגבי כיסוי רופף של גיירו, זו תופעה מוכרת, אבל יכולה להשפיע כל עוד כיסוי הפח נמצא אבל רופף ואז הוא 'דופק' על הסנסור ומעביר לו כל מיני תנועות משונות. האמת נראה לי שהכיסוי היה אובד מזמן אילו היה רופף והיית רואה זאת מיד.
אני עדיין לא שולל בעייה אחרת בבקר או אולי בעייה בגירסת תוכנה.
ברגע האחרון עלה לי עוד רעיון/שאלה, האם המנועים מחוברים לבקרים בהלחמה או באמצעות קוננקטורים (בולט), משום שתופעת רופפות כזו מוכרת לי היטב וזה מאוד מתאים לפעם כן, פעם לא ופעם למה לא, פעם זה ופעם אחר.
הצעה ידידותית למרות הנוחות וללא קשר לתופעה כרגע, לא לעבוד עם קונקטורים למנועים!!! אלא אם כן מחפשים צרות כמובן.
haimgil
03-07-2012, 18:18:20
יעקב תודה על התשובה המפורטת ועל הכוח לירשום את כל זה.אני היום יוציא את הבקר ויבחן אותו עם סכוכית מגדלת.מה שעוד לא בדקתי זה החיבורים של המעריכים מהמקלט לבורד.יתכן שיש שם חיבור לא תקין.כבר קרא לי פעם באיזה מאריך שהיה עושה לי נתקים.אין ספק שהביעה נובעת מהבורד.למען האמת אני כבר מפחד להטיס עם הבורד הזה.יש חדש בדרך .
גם ככה אני מטיס בקרבת אנשים ומכוניות וממש לא מעוניין בתקלה נוספת מהסוג הזה.זה אומנם מעץ ופרופ פלסטיק גמיש אך יכול להיות כמו חרב פפיות.אני בהחלט הולך לרדת לעומק הבעיה עד שאני ימצא אותה.לא איכפת לי עם הכרטיס דפוק או לא העיקר לעלות על התקלה.רק חבל שזה כרוך בעוד נזקים נילווים במיקרה של תקלה.
ay_hobby
03-07-2012, 19:43:59
אין בעייה העיקר שכולם בסוף נהנים.
מה התשובה לשאלה האם המנועים מחוברים לבקרים בהלחמה או באמצעות קוננקטורים (בולט)?
לגבי המאריכים, אני לא כל כך מאמין, אבל כמובן יכול להיות.
אתה אכן צודק לא כדאי לקחת סיכונים, לפגוע במישהו/משהו יכול היות מאוד לא נעים בלשון המעטה,
וגם הנזקים הישירים, כל נפילה קורה משהו קטן או גדול, ואיך לומר בעדינות זה דיי מבאס...
בהצלחה
haimgil
03-07-2012, 21:04:09
המנועים מחוברים עם מחברים .דבר ראשון שבדקתי זה אותם.אין חופשים הלחמות תקינות,ניסיונות משיכה וקריעה והכול היה תקין.
לגבי השאלה עם כל המנועים עובדים אחרי נפילה אז התשובה היא כן.למעשה רואים בבירור בזמן הנפילה איזה מהמנועים מפסיק לפעול.אז אני מנתק את השאר האחרים ועושה בדיקות של מצערת מלאה למשך 4 דקות רצוף ואז משחק עם המיצערת לוודא שאיו ניתוקים במישחק מהיר עם הסטיק.
ay_hobby
03-07-2012, 23:09:02
המנועים מחוברים עם מחברים .דבר ראשון שבדקתי זה אותם.אין חופשים הלחמות תקינות,ניסיונות משיכה וקריעה והכול היה תקין.
לגבי השאלה עם כל המנועים עובדים אחרי נפילה אז התשובה היא כן.למעשה רואים בבירור בזמן הנפילה איזה מהמנועים מפסיק לפעול.אז אני מנתק את השאר האחרים ועושה בדיקות של מצערת מלאה למשך 4 דקות רצוף ואז משחק עם המיצערת לוודא שאיו ניתוקים במישחק מהיר עם הסטיק.
אז בתור יהודי טוב (נו לא כל כך) אני מרשה לעצמי להגיב בשתי מילים "אוי וואיי":)
אני כמובן בכלל לא בטוח שזו הבעייה במקרה הזה.
אבל הבעייה של תקעי ה- BULLET מוכרת מאוד, הבעייה היא בצד הזכר (כרגיל תמיד הזכרים אשמים), הבעייה היא בקפיץ שמשתחרר מעט אבל זה מספיק לגרום לרופפות, אם תשים לב כשהתקע בחוץ אפשר לסובב את הקפיץ על הפין דיי בקלות.
אני מציע למרות הנוחות לוותר על התקעים ולהלחים ישירות.
למזלי לי זה קרה אבל לא בטיסן/קוואד שיכול ליפול אלה במכשיר אחר שם הרכבתי מנוע BL ובקר, פתאום הפסיק המנוע, נגיעה קלה בחוטים והמנוע חזר לפעול, ניסיתי לשחזר את ההפסקה הזו נענוע ניעור וכו' אך ללא הצלחה, רבע שעה אחר כך זה קרה שוב, כאן באה נקודת השבר בה ויתרתי על התקעים הלחמתי ישירות, מאז עשרות שעות עבודה ולא קרה יותר כלום.
אז לדעתי כדאי לקחת את זה בחשבון...
היות ויש בידי כרגע מכשיר שיכול לבדוק התחלה של רופפות מהסוג שמופיע בתקעים אז אולי מחר אם ייצא לי אני אלחים תקע/שקע (חדשים לצערי) לחוטים ואנסה לבדוק מה אומרת המדידה אני אדווח ואולי גם אנציח את המדידה בוידאו לטובת כולם.
sharonx
04-07-2012, 01:47:15
אז בתור יהודי טוב (נו לא כל כך) אני מרשה לעצמי להגיב בשתי מילים "אוי וואיי":)
אני כמובן בכלל לא בטוח שזו הבעייה במקרה הזה.
אבל הבעייה של תקעי ה- BULLET מוכרת מאוד, הבעייה היא בצד הזכר (כרגיל תמיד הזכרים אשמים), הבעייה היא בקפיץ שמשתחרר מעט אבל זה מספיק לגרום לרופפות, אם תשים לב כשהתקע בחוץ אפשר לסובב את הקפיץ על הפין דיי בקלות.
אני מציע למרות הנוחות לוותר על התקעים ולהלחים ישירות.
למזלי לי זה קרה אבל לא בטיסן/קוואד שיכול ליפול אלה במכשיר אחר שם הרכבתי מנוע BL ובקר, פתאום הפסיק המנוע, נגיעה קלה בחוטים והמנוע חזר לפעול, ניסיתי לשחזר את ההפסקה הזו נענוע ניעור וכו' אך ללא הצלחה, רבע שעה אחר כך זה קרה שוב, כאן באה נקודת השבר בה ויתרתי על התקעים הלחמתי ישירות, מאז עשרות שעות עבודה ולא קרה יותר כלום.
אז לדעתי כדאי לקחת את זה בחשבון...
היות ויש בידי כרגע מכשיר שיכול לבדוק התחלה של רופפות מהסוג שמופיע בתקעים אז אולי מחר אם ייצא לי אני אלחים תקע/שקע (חדשים לצערי) לחוטים ואנסה לבדוק מה אומרת המדידה אני אדווח ואולי גם אנציח את המדידה בוידאו לטובת כולם.
הי
תודה על העצה שלך, אולי עלית על בעיה שהייתה לי פעם עם טיסן. אפשר פרטים על המכשיר שציינת ? נשמע מעניין
ay_hobby
04-07-2012, 04:45:23
מחוסר סבלנות וציפייה לראות את התוצאות,
לקחתי את המכשיר מהפינה החשוכה הכנתי איזה זוג BULLET קוטר 4מ"מ שזה טוב יחסית ל-2 או 3מ"מ וכמובן צלמנייה,
חיברתי ל- MILLIOHM METER LUTRON MO-2013 (תשובה ל SHARONX) לצערי ללא פרוב מתאים כי אין לי, אבל זה לא משנה, לחילופין השתמשתי בחוטים מחורבנים אבל מולחמים ולא רופפים.
וכמו שהבטחתי יש כבר וידאו:
http://youtu.be/ax71OLmW0N8
והתוצאות הדיי עצובות להלן:
אי יציבות חיבור די בולטת, התנגדות של 0.06-0.2 מילי אוהם מה שלא מאוד נורא בפני עצמו, אבל כדאי לקחת בחשבון שזוג הקונקטורים שבבדיקה חדשים לחלוטין שלא עברו זרם גדול ועינויים כאלו או אחרים, הקפיץ עדיין לא עבד יותר מידי, הציפוי עדיין חדש ולא פגוע, הפינים נקיים, כמו כן התקעים לא עברו רעידות. כל זה נותן במדידה תוצאות טובות בהרבה מאשר תוצאות שהיו מתקבלות בבדיקה של קוננקטורים משומשים, אמנם נכון עיניתי מעט את הזוג שנבדק (כיפוף לא רגיל לחיצה חזקה וכו') אבל זה ממש כלום,
מה שמאוד מדאיג זה שהמגע בתקע חדש לחלוטין דיי רופף מה שבוודאות מתגבר מאוד בתקע משומש אחרי רעידות, הכנסה/הוצאה, חימצון, לכלוך/חול, זרם, זמן ועוד.
בנוסף, כדאי לקחת בחשבון שבקוואד למשל יש 12 זוגות תקעים כאלו מה שאומר 12 אפשרויות כשל, כל כשל שכזה עלול להיות עצוב יקר ומסוכן...
עכשיו תוספת של קצת הרהור ומחשבה,
אם התקעים רופפים והזרם שזורם בהם די גדול אז יש סיכוי סביר שהם מתחממים.
היות והתקעים מתחממים וגם מעט רופפים יש סיכוי שיש ניצוצות (קטנים אמנם) בחיבור מה ששורף לאט לאט את ציפוי הזהב ויוצר נקודות פיח שאינן מוליכות.
נקודות הפיח פוגמות בהולכה ובציפוי הזהב מה שגורם להחמרה ולמגע גרוע יותר וכן הלאה והלאה...
השלב הבא הוא חוסר מגע כמעט מלא מה שגורם לריתוך קל (הדבקה בניצוץ) בנקודה החזקה יותר של המתכת שעדיין נוגעת מה שיוצר למראית עיין בלבד חיבור תקין והכל פועל.
עכשיו טסים מעט רעידות, מעט צריכת זרם גבוהה נקודת הריתוך נפתחת ואוווופפפפס הרחפן בדרך מהירה למטה.
ובסופו של דבר בוםםםםם הוא על הקרקע, עכשיו אחרי הלם המכה זזו כל החיבורים, כן נכון גם התקע הרופף ועכשיו שוב הכל עובד.
עכשיו לך תדע מה התקלה.
מנסיון חיים דיי ארוך ללא קשר למרחפים/עפים וכו', בכל מקום שיש שקעים/תקעים במכשור ש-'עובד' שם יש צרות.
אין ספק, היה שווה לבצע את הבדיקה,
אין גם ספק שתקעים זה נוח, אבל, אם ניתן להלחים בלי לפגום במערכת... להלחים.
מה שכן, יש מקומות שאין ברירה וחייבים להשתמש בתקע/שקע, שם כדאי לבחור תקעים טובים יותר, יתכן שתקעים/שקעים בסגנון ה- XT60 אולי טובים יותר (יש גם פינים בודדים).
אני לפחות כבר הסקתי מסקנות...
חיים, כל זה לא שולל תקלה אחרת כמובן.
sharonx
04-07-2012, 07:00:38
יעקב, כדי שהבדיקה תהיה אמיתית צריך להשוות לחוט ב AWG שהיה נכנס לקונקטורק הזה, ומעניין גם כמה ההתנגדות של 2 חוטים כאלה מולחמים, עם ובלי משחה.
בא לך למדוד שנדע ? כי הרי לכל דבר יש התנגדות, צריך להשוות בצורה יחסית.
ay_hobby
04-07-2012, 13:28:37
יעקב, כדי שהבדיקה תהיה אמיתית צריך להשוות לחוט ב AWG שהיה נכנס לקונקטורק הזה, ומעניין גם כמה ההתנגדות של 2 חוטים כאלה מולחמים, עם ובלי משחה.
בא לך למדוד שנדע ? כי הרי לכל דבר יש התנגדות, צריך להשוות בצורה יחסית.
שרון, אתה צודק אכן כדאי ולמדוד חוט לצורך השוואה.
לגבי המשחה לא הבנתי, האם אתה מתכוון להלחמה טובה או מח...בנת?
(ד"א אחרי הלחמה חייבים לנקות את הקונקטורים משאריות משחה/פלאקס.)
אבל כמו שכתבתי, ההתנגדות לכשעצמה לא מדאיגה במיוחד, יותר מדאיגה אותי הרופפות.
אני אשתדל למצוא איזה חוט שכתוב עליו מה הוא לצורך השוואה.
ay_hobby
04-07-2012, 16:55:46
בא לך למדוד שנדע ? כי הרי לכל דבר יש התנגדות, צריך להשוות בצורה יחסית.
כפי שהצעת,
והרי תוצאות המדידה על חוט סיליקון 16AWG שזור גמיש מצופה (צבע כסף).
30מ"מ חוט 0.099 מילי אוהם מדידה יציבה לחלוטין (אורך התקע/שקע 30מ"מ).
100מ"מ חוט 0.329 מילי אוהם מדידה יציבה לחלוטין.
אי לכך מדידת החוטים עקבית.
חשוב לציין שהתקעים שנמדדו (0.2 מילי אוהם) הם בקוטר 4מ"מ ובעבור חוט 12AWG
אני חוזר ומזכיר מה שחשוב לנו זה הרופפות שבתקעים.
מה שעוד מדדתי זה 10 מטר 16AWG מה שנתן לי תוצאה משונה מאוד
10 מטר חוט 21.9 מילי אוהם, זה כמובן העלה שאלות של חוסר עקביות,
אז עשיתי מעשה ומדדתי שני חצאים של החוט, 5 מטר כל חתיכה,
כן נכון, כל חתיכת חוט כאילו נלקחה מיצרן אחר או גליל אחר, הכבל פשוט 'סיני' שלא לומר מחורבן ושונה בהתנגדותו לכל יחידת אורך.
אבל זה ממש לא משנה לפחות לשימושים שלי אלה אם כן כמובן הייתי משלם 100$ בעבור כל מטר:)
sharonx
04-07-2012, 18:47:40
כפי שהצעת,
והרי תוצאות המדידה על חוט סיליקון 16AWG שזור גמיש מצופה (צבע כסף).
30מ"מ חוט 0.099 מילי אוהם מדידה יציבה לחלוטין (אורך התקע/שקע 30מ"מ).
100מ"מ חוט 0.329 מילי אוהם מדידה יציבה לחלוטין.
אי לכך מדידת החוטים עקבית.
חשוב לציין שהתקעים שנמדדו (0.2 מילי אוהם) הם בקוטר 4מ"מ ובעבור חוט 12AWG
אני חוזר ומזכיר מה שחשוב לנו זה הרופפות שבתקעים.
מה שעוד מדדתי זה 10 מטר 16AWG מה שנתן לי תוצאה משונה מאוד
10 מטר חוט 21.9 מילי אוהם, זה כמובן העלה שאלות של חוסר עקביות,
אז עשיתי מעשה ומדדתי שני חצאים של החוט, 5 מטר כל חתיכה,
כן נכון, כל חתיכת חוט כאילו נלקחה מיצרן אחר או גליל אחר, הכבל פשוט 'סיני' שלא לומר מחורבן ושונה בהתנגדותו לכל יחידת אורך.
אבל זה ממש לא משנה לפחות לשימושים שלי אלה אם כן כמובן הייתי משלם 100$ בעבור כל מטר:)
בדיקה יפה, תודה על השיתוף.
אכן הרופפות זה מה שמפחיד. בדקת התנגדות של הלחמת 16AWG אחד לשני? במגע חיצוני צד אל צד ? בשזור ואז מלחימים ?
ay_hobby
04-07-2012, 19:27:26
בדיקה יפה, תודה על השיתוף.
אכן הרופפות זה מה שמפחיד. בדקת התנגדות של הלחמת 16AWG אחד לשני? במגע חיצוני צד אל צד ? בשזור ואז מלחימים ?
לא, לא בדקתי,
אבל על מנת לקבל הלחמה בעלת התנגדות נמוכה יש להכניס אורך מסויים (נגיד 10מ"מ) שזירה לתוך שזירה ואז ללחוץ/להצמיד ככל האפשר, להלחים בחום גבוהה יחסית בתוספת פלקס יש אומרים להשתמש עם בדיל שמכיל מעט כסף ע"מ להפחית התנגדות (טמפרטורת ההתכה משתנה וגם הקושי).
להלחמה כזו יש תופעות לוואי:
1) יש סיכוי סביר שהחוט שמעבר להלחמה יספוג בדיל ויהפוך מגמיש לקשיח, אמנם יש לזה פתרון, בזמן ההלחמה ניתן 'לחנוק' את החוט שמעבר להלחמה משני הצדדים כך שלא יוכל לספוג.
2) זה הופך להיות אופרצייה שלמה
3) אם צריך לפתוח ולהלחים מחדש זה בלתי אפשרי ללא קיצור החוטים.
יש עוד אופצייה, להשתמש בצינורית נחושת, מכניסים לוחצים ומלחימים.
האמת, אין לזה סוף.
במקרים כמו שלנו ההלחמה צריכה להיות חזקה שזורה וטובה, במיוחד שאנחנו 'שופכים' כבלים בלי חשבון לאורך ובמקרים מסויימים גם לעובי.
מסקנה מלחימים צד לצד בתוספת שזירה קלה עד כמה שאפשר ומתפללים שלא ייפלו עלינו כל מיני חפצים מהשמיים במיוחד אם זה שלנו :)
haimgil
06-07-2012, 14:00:55
טוב לאחר בדיקות מעמיקות שהציעו חברי הפורום וכמה מהבדיקות שלי הגעתי למסקנה שבזמן תרגיל או עומס מסויים הדורש שינויים מהירים בסלד המנוע נוצר מצב של קאט יזום במנוע הימני,כאילו המנוע נחנק ומאבד את התיזמון שלו.מה שלפי דעתי קרה גם עם האחורי.
מה שמוביל אותי לפיתרון של תיזמון בקר לא תקין(כאשר מופעל עומס).
במצב של ריחוף וטיסה רגועה הכל בסדר,אבל כשמתחילים להשתולל הבקרים מתחילים להשתגע.
מה שהביא אותי למסקנה של תיזמון הוא התיקתוקים שמשמיעים המנועים בחצי מיצערת,תק,תק תקתק תק.
אם יש לכם הצעות נוספות שיכולות לגרום לתופעות האלה אשמח לראות ולישמוע.
haimgil
06-07-2012, 14:05:05
במצב של פול גז נוצר מצב של קושי בשינוי הזוויות של ימינה ושמאלה וקדימה ואחורה.אולי בעצם כדאי להגדיל את הפרופים ולרחף בין 1/3 ל 1/2 ואז יש מספיק כוח לבצע את השינויים בטיסה במקום לעלות את המיצערת לפול גז בתרגילים מסוימים.
ay_hobby
06-07-2012, 15:23:13
כל מה שאתה אומר יכול להיות
כמובן איך אפשר בלי אבל:)
מדוע התופעה התחילה לאט לאט, זה לא היה קודם והרי לא השתנה כלום, תמוה...
אני עדיין לא שולל את נושא התקעים זה אולי אפילו מחזק מעט את דעתי.
אם חוט אחד מעט רופף (או מתנתק לזמן קצר) אז בעצם קורים שני דברים,
מצד אחד: המנוע צריך 3 פאזות ע"מ להסתובב והוא לא יכול להסתובב סיבוב מלא עם שתי פאזות בלבד.
מצד שני: הבקר מחפש FEEDBACK מהמנוע ולא מוצא מאותה סיבה (חסר חוט) ולכן משתגע ואז כמובן משמיע בדיוק את התקתוקים (המוכרים) שאתה מתאר וזה כמובן מתאים לתקלה המקורית משום שהניתוק קורה בד"כ בזמן עומס.
בוודאי שמתה לב שמנוע שכזה מתחיל הוא לא יודע לאיזה כיוון להסתובב עד שהוא זז לאן שהוא (הקפיצה הראשונה) ורק אז מוצא את הכיוון, הוא מחפש את ה- FEEDBACK, רק שהוא מוצא הכל מסתדר (בניגוד גמור למנוע 3 פאזות מסחרי כזה שמתחבר לרשת החשמל שמספקת תדר קבוע ללא התחשבות במנוע/בצרכן, שם המנוע מתחיל מייד בכיוון הנכון מבלי לגמגם).
אז אם תאור התקלה הראשוני שלך היה נכון (החרפה עם הזמן) לא הייתי משנה משהו או מחליף פרופים וכו', שוב אני לא שולל את זה אבל לא הייתי בונה/סומך על זה.
בנוסף הייתי מנסה להיזכר אולי משהו שונה על ידך ואתה לא זוכר ששינית (חוטים הלחמות חיבורים פרופים וכו').
עוד דבר אחד קטנטן האם בטוח שהסוללות תקינות (וכמובן מלאות)? אני מתכוון לזה שהמתח לא נופל יותר מידי בעומס.
וללא קשר, מנסיון חיים דיי ארוך למדתי לא לעשות יותר מידי שינויים ביחד משום שזה מרחיק אותך ממציאת התקלה המקורית.
כדאי לקחת בחשבון, שקיימת אפשרות שבמקרה הזה אני רודף אחרי הזנב של עצמי (לא שיש לי) או מה שנקרא נעול על כיוון מסויים אבל... הכל יכול להיות.
ay_hobby
06-07-2012, 15:24:25
שאלה נוספת,
עם איזו גרסת קושחה אתה עובד?
כל מה שאתה אומר יכול להיות
כמובן איך אפשר בלי אבל:)
מדוע התופעה התחילה לאט לאט, זה לא היה קודם והרי לא השתנה כלום, תמוה...
אני עדיין לא שולל את נושא התקעים זה אולי אפילו מחזק מעט את דעתי.
אם חוט אחד מעט רופף (או מתנתק לזמן קצר) אז בעצם קורים שני דברים,
מצד אחד: המנוע צריך 3 פאזות ע"מ להסתובב והוא לא יכול להסתובב סיבוב מלא עם שתי פאזות בלבד.
מצד שני: הבקר מחפש FEEDBACK מהמנוע ולא מוצא מאותה סיבה (חסר חוט) ולכן משתגע ואז כמובן משמיע בדיוק את התקתוקים (המוכרים) שאתה מתאר וזה כמובן מתאים לתקלה המקורית משום שהניתוק קורה בד"כ בזמן עומס.
בוודאי שמתה לב שמנוע שכזה מתחיל הוא לא יודע לאיזה כיוון להסתובב עד שהוא זז לאן שהוא (הקפיצה הראשונה) ורק אז מוצא את הכיוון, הוא מחפש את ה- FEEDBACK, רק שהוא מוצא הכל מסתדר (בניגוד גמור למנוע 3 פאזות מסחרי כזה שמתחבר לרשת החשמל שמספקת תדר קבוע ללא התחשבות במנוע/בצרכן, שם המנוע מתחיל מייד בכיוון הנכון מבלי לגמגם).
אז אם תאור התקלה הראשוני שלך היה נכון (החרפה עם הזמן) לא הייתי משנה משהו או מחליף פרופים וכו', שוב אני לא שולל את זה אבל לא הייתי בונה/סומך על זה.
בנוסף הייתי מנסה להיזכר אולי משהו שונה על ידך ואתה לא זוכר ששינית (חוטים הלחמות חיבורים פרופים וכו').
עוד דבר אחד קטנטן האם בטוח שהסוללות תקינות (וכמובן מלאות)? אני מתכוון לזה שהמתח לא נופל יותר מידי בעומס.
וללא קשר, מנסיון חיים דיי ארוך למדתי לא לעשות יותר מידי שינויים ביחד משום שזה מרחיק אותך ממציאת התקלה המקורית.
כדאי לקחת בחשבון, שקיימת אפשרות שבמקרה הזה אני רודף אחרי הזנב של עצמי (לא שיש לי) או מה שנקרא נעול על כיוון מסויים אבל... הכל יכול להיות.
אני לא יודע למה אתה מתעקש שזה מהקונקטורים,לי הייתה את אותה בעיה בדיוק בטרי קופטר,מנוע מפסיק לעבוד וישר עושה גילגול לאדמה,אצלי כל הבקרים מחוברים בהלחמות ישירות למנוע,שמתי לב שכל פעם אותו מנוע מפסיק לעבוד(לפי כיוון הנפילה),החלפתי את הבקר של אותו מנוע והבעיה ניפתרה
haimgil
07-07-2012, 11:35:45
שאלה נוספת,
עם איזו גרסת קושחה אתה עובד?
אני עם הכרטיס kk 2.1 של הסיני וחבר צרב לי את התוכנה של הטרי קופטר כך שאני לא יודע מה צרוב לי עליו.אני יכול לישאול.
אתמול (יום שישי) הטסתי אותו והכול היה נראה תקין.
אחד הדברים שעשיתי הוא כיול של המצערת גז מחדש וכיול ליציאות של KK מחדש.
אני בכל מיקרה הולך להחליף את הבורד הזה באחד אחר ויבדוק עם התקלה חוזרת על עצמה.
בנתיים מטיס בזהירות ולא עושה תרגילים ותגובות חריפות.כמו שאומרים ,מטיס בסקייליות:cool:
ay_hobby
07-07-2012, 19:30:29
אני לא יודע למה אתה מתעקש שזה מהקונקטורים,לי הייתה את אותה בעיה בדיוק בטרי קופטר,מנוע מפסיק לעבוד וישר עושה גילגול לאדמה,אצלי כל הבקרים מחוברים בהלחמות ישירות למנוע,שמתי לב שכל פעם אותו מנוע מפסיק לעבוד(לפי כיוון הנפילה),החלפתי את הבקר של אותו מנוע והבעיה ניפתרה
קודם כל, לא מתעקש על כלום, בסה"כ מנסה לעזור מנסיוני הדל.
הדבר הכי פשוט לביצוע זה לוותר ולו לרגע על התקעים ולא לפרק את הטריקופטר ואולי בסוף להגיע לתקעים ואולי גם לא, לוגיקה פשוטה (וקצת נסיון).
וכמו שאולי ראית זה קרה בשני מנועים ולא באחד כמו אצלך (אז זו כבר לא בדיוק אותה תקלה), לא שאני שולל את עניין ה-ESC.
חוץ מזה זה הרי בפירוש יכול להיות משהו אחר, לא?
ay_hobby
07-07-2012, 19:44:38
אני עם הכרטיס kk 2.1 של הסיני וחבר צרב לי את התוכנה של הטרי קופטר כך שאני לא יודע מה צרוב לי עליו.אני יכול לישאול.
כדאי לדעת משום שבגרסאות החדשות/אחרונות יש ייעוד שונה לפוטנציומטרים.
אתמול (יום שישי) הטסתי אותו והכול היה נראה תקין.
אחד הדברים שעשיתי הוא כיול של המצערת גז מחדש וכיול ליציאות של KK מחדש.
אני בכל מיקרה הולך להחליף את הבורד הזה באחד אחר ויבדוק עם התקלה חוזרת על עצמה.
בנתיים מטיס בזהירות ולא עושה תרגילים (זה לא מתאים לחתימתך:) ) ותגובות חריפות.כמו שאומרים ,מטיס בסקייליות:cool:
כדאי לבדוק מתח סוללות בעומס, וכמו שרחפנים יודעים לעשות כשסוללה ריקה או גבולית, לך תדע.
haimgil
07-07-2012, 21:55:02
http://www.youtube.com/watch?v=9NsWmSi8_Hk&feature=related
סתם סירטון חמוד
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.