צפייה בגרסה מלאה : שאלה מה היתרונות של סוגי השילדות והתצורות השונות לרחפן?
Friman
02-07-2012, 10:50:17
אני רואה בשוק מגוון רחב שרק הולך וגדל של שילדות ותצורות לרחפנים. אז אשמח לשמוע הסבר כללי על סוגי השילדות והתצורות השונות, וחוץ מזה למקד כמה שאלות ספציפיות:
1. נראה שהכניסה הפשוטה והזולה ביותר לתחום היא או קוואד סטנדרטי או טריקופטר עם סרבו זנב - מה משניהם עדיף? חישבתי שהעלויות דומות, מה היתרון בטריקופטר לעומת הקוואד שיותר פשוט מכנית ויותר נפוץ?
2. מה היתרונות של שילדת סקורפיון מול קוואד סטנדרטי חוץ מהמראה החייזרי המדליק? לשם מה פרקטית נחוצה הזרוע מלמעלה? והאם ניתן לבנות טריקופטר עם שני מנועים הופכיים מלמטה ולמעלה בזרוע האחורית כמו בשילדת סקורפיון, ללא הזרוע מלמעלה?
3. מה היתרונות של Y6 על פני הקסה?
4. בקוואדים סטנדרטיים ראיתי שיש 2 משפחות שילדות נפוצות - שילדות גבוהות יותר שיושבות לרוב על סקידים של מסוק, ושילדות שטוחות יותר שיושבות על זרועות או תושבות בקצוות מתחת למנועים. יש הבדל בהתנהגות הטיסה ביניהם? מניח שהגבוהות נוחות יותר לחיבור ציוד צילום, האם לשטוחות יש יתרונות אחרים?
5. תרגילים אקרובטיים ובכלל טיסות קוואד שאינן FPV ראיתי אנשים מבצעים רק עם קוואדים סטנדטיים עם שילדה שטוחה... לא ראיתי אף סקורפיון או הקסה או Y6 עושה לופים ורולים... אני מניח שאם אכנס לעולם הרחפנים זה אכן בעיקר בשביל FPV אבל ככה סתם לסקרנות - האם אכן רחפנים אחרים מיועדים בעיקר לfpv ולא מעבר?
Gil Friman
שישי בבוקר באנדרטה
למכירה ג׳יירו ספרטן קווארק כחדש (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?53181-%EC%EE%EB%E9%F8%E4-%E2%D7%E9%E9%F8%E5-%F1%F4%F8%E8%EF-%F7%E5%E5%E0%F8%F7-%EB%EE%F2%E8-%E7%E3%F9-outrage-limited-edition)
-------------------------------
T-rex 500E 3GX
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9
guy1a
02-07-2012, 12:00:58
אני רואה בשוק מגוון רחב שרק הולך וגדל של שילדות ותצורות לרחפנים. אז אשמח לשמוע הסבר כללי על סוגי השילדות והתצורות השונות, וחוץ מזה למקד כמה שאלות ספציפיות:
1. נראה שהכניסה הפשוטה והזולה ביותר לתחום היא או קוואד סטנדרטי או טריקופטר עם סרבו זנב - מה משניהם עדיף? חישבתי שהעלויות דומות, מה היתרון בטריקופטר לעומת הקוואד שיותר פשוט מכנית ויותר נפוץ?
ה"בעיה" של טרי היא המכניקה של הזנב שכמו שראינו אתמול ניפתרה על ידי השוודי .. ה"יתרון" של הטרי הוא המפתח המאד רחב של הזרועות הקדמיות - זה טוב לצילום כי לא רואים פרופ בפריים
2. מה היתרונות של שילדת סקורפיון מול קוואד סטנדרטי חוץ מהמראה החייזרי המדליק? לשם מה פרקטית נחוצה הזרוע מלמעלה? והאם ניתן לבנות טריקופטר עם שני מנועים הופכיים מלמטה ולמעלה בזרוע האחורית כמו בשילדת סקורפיון, ללא הזרוע מלמעלה?
היתרון של שלדה חייזרית היא שהיא נורא מאאאגניבה, מהנסיון האישי שלי, שלדה קשיחה ( מוטות אלומיניום למשל או פלסטיק ) יותר טובות מאשר משהו שמורכב מכל מיני פיסות חומר מהונדס במבנה מתוחכם שחזק בגלל המבנה ולא בגלל החומר ( אבל אני גם חושב שמכונית אמריקאית ששוקלת 5 טון יותר טובה מסובארו :) ) הזרוע האחורית היא עיצובית, המנועים אמורים להיות על אותו מישור. יש סוג של רחפן עם שני מנועים קדמיים וזוג אחוריים אחד מעל לשני, זה לדעתי נקרא Y4
3. מה היתרונות של Y6 על פני הקסה?
כניראה שאין באמת יתרון. יתירות של מנועים - רחפן עם 6 מנועים יצלע הביתה בשלום בעוד שרחפן עם פחות מנועים מזה יתהפך בלי מנוע אחד.
4. בקוואדים סטנדרטיים ראיתי שיש 2 משפחות שילדות נפוצות - שילדות גבוהות יותר שיושבות לרוב על סקידים של מסוק, ושילדות שטוחות יותר שיושבות על זרועות או תושבות בקצוות מתחת
למנועים. יש הבדל בהתנהגות הטיסה ביניהם? מניח שהגבוהות נוחות יותר לחיבור ציוד צילום, האם לשטוחות יש יתרונות אחרים?
ציוד צילום שתלוי למטה לא "רואה" פרופים וזה יותר מיקצועי.
5. תרגילים אקרובטיים ובכלל טיסות קוואד שאינן FPV ראיתי אנשים מבצעים רק עם קוואדים סטנדטיים עם שילדה שטוחה... לא ראיתי אף סקורפיון או הקסה או Y6 עושה לופים ורולים... אני מניח שאם אכנס לעולם הרחפנים זה אכן בעיקר בשביל FPV אבל ככה סתם לסקרנות - האם אכן רחפנים אחרים מיועדים בעיקר לfpv ולא מעבר?
בשביל כל מיני תרגילים אתה רוצה לשמור על משהו עם מרכז כובד צר/דק ולא לפזר את ה"איברים" של הרחפן על נפח גדול
Gil Friman
שישי בבוקר באנדרטה
למכירה ג׳יירו ספרטן קווארק כחדש (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?53181-%EC%EE%EB%E9%F8%E4-%E2%D7%E9%E9%F8%E5-%F1%F4%F8%E8%EF-%F7%E5%E5%E0%F8%F7-%EB%EE%F2%E8-%E7%E3%F9-outrage-limited-edition)
-------------------------------
T-rex 500E 3GX
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9
ובגלל שהמערכת מתעלמת מכל מה שכתוב בתוך הציטוט .. אני מוסיף כמה מילים בחוץ :)
Friman
02-07-2012, 13:18:14
ובגלל שהמערכת מתעלמת מכל מה שכתוב בתוך הציטוט .. אני מוסיף כמה מילים בחוץ :)
תודה על התשובה המפורטת גיא
אם כך אם אני מבין נכון:
קוואד - בסיסי והכי פשוט, פחות יציב מהקסה או אוקטו, מתאים לאקרובטיקה יותר מהאחרים, לצילום עדיף עם כן נחיתה מוגבה
טרי- מתאים לצילום אך מכניקת הזנב מוסיפה מורכבות, אפשר לעשות אותו קוואד על שלוש זרועות ולפתור את הבעיה כך
הקסה y6 או כל 6 מנועים ומעלה - יותר יציב וחזק
סקורפיון - נראה טוב. לתומי חשבתי שהזרוע למעלה אולי משמשת למיתרון מצלמה מלמעלה..
אגב לסיני יש שילדת סקורפיון מפיבר ואלומיניום בתצורת y4 אבל ראיתי שלא כל הלוחות תומכים בזה.
Gil Friman
שישי בבוקר באנדרטה
למכירה ג׳יירו ספרטן קווארק כחדש (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?53181-%EC%EE%EB%E9%F8%E4-%E2%D7%E9%E9%F8%E5-%F1%F4%F8%E8%EF-%F7%E5%E5%E0%F8%F7-%EB%EE%F2%E8-%E7%E3%F9-outrage-limited-edition)
-------------------------------
T-rex 500E 3GX
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9
guy1a
02-07-2012, 13:26:48
אם אתה רוצה אקרובטיקה.
שלדת זרועות אלומיניום ומרכז קרבון מ glb ב 25$
אם צב'ר .. שלדת דמוי fw. של הסיני. יש כמה אפשרויות ויש הארכה לרגלים
SGS2 ..
Friman
02-07-2012, 17:08:05
מה זה fw...?
Gil Friman
שישי בבוקר באנדרטה
למכירה ג׳יירו ספרטן קווארק כחדש (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?53181-%EC%EE%EB%E9%F8%E4-%E2%D7%E9%E9%F8%E5-%F1%F4%F8%E8%EF-%F7%E5%E5%E0%F8%F7-%EB%EE%F2%E8-%E7%E3%F9-outrage-limited-edition)
-------------------------------
T-rex 500E 3GX
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9
guy1a
02-07-2012, 17:29:39
flame wheel
s.mario
02-07-2012, 19:16:09
בעניין השלדה,
אישית היה לי מאד קשה באוריינטציה עם שלדה "שטוחה",
וכשאר עברתי לשלדה "מוגבהת" זה מקל מאד על הזיהוי עקב המפתח בין הסקידים, וציוד הצילום בין הרגלים...:rolleyes:
guyst
03-07-2012, 00:04:44
בצב"ר אין בעיית זיהוי... ;)
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.