צפייה בגרסה מלאה : עזרה! העלתי סירטון שמראה כיבוי מנוע רעידות וזוית בפרופים עזרה בנושא
oren_ben_nun
14-07-2012, 12:46:57
http://youtu.be/MD36UxC4wnI
תתעלמו מכל האפקטים שיש בסירטון זו הפעם הראשונה שאני נוגע בתוכנה לעריכת ודאו במקרה זה של הWIN7
זה הסרטון שהעלתי
בהתחלה רואים שהמנוע כבה לדעתי בגלל רעידות רבות לאחר כיבוי המנוע הורדתי מצערת למטה כך שרק מנוע אחד או 2 נכבו
בהמשך ניתן לראות שהחלפתי פרופים אדומים ושחורים
וניתן לראות שיש זווית בין פרופ אחד לשני
האם זה הסבר לרעידות ?
אם כן כיצד לישר ?
מהיכן לדעתכם נובעים הרעידות
בתחילה חשבתי שהרעידות בגלל התושבות כיוון שהם גמישות
(המנועים הוזמנו GLB וגם השילדה יתכן )
igalr
14-07-2012, 13:10:27
תהפוך את התושבות ותחבר את התושבת העליונה לטבעת התחתונה עם הספייסרים השחורים
המנוע ישב מעל התושבת והכל יהיה הרבה יותר חזק .
כמעט בטוח שלא מזה המנוע עוצר . שחק עם הטיימינג של הבקרים.
oren_ben_nun
14-07-2012, 13:21:21
לא כל כך הבנתי
להעלות את התושבת השחורות לחלק העליון של הזרוע ?
ולעיניין הרעידות לדעתי הם לא נובעות מחוסר יציבות של הזרוע או התושבת
מהיכן הרעידות לדעתך ?
נרכש מGLB
אגב שילדת הספידר לא הכי מדוייקת שבעולם שהתושבות השחורות חוברו בהתחלה עם המנועים היה לחלק שיפשוף קל עם הזרוע ולכן שייפתי מעט את קצה הזרועות
לגבי הבקרים הם MYSTERY CLOUD 30A לא ניתן לכוון אותם יותר מידי
נרכש גם המנועים
בקרים
http://www.goodluckbuy.com/4pcs-30a-mystery-2a-5v-brushless-motor-speed-controller-esc-for-rc-helicopter-multicopter.html
מנועים
http://www.goodluckbuy.com/xxd-a2212-1000kv-brushless-motor-for-quadcopter-multicopter-4-pack.html
שילדה
http://www.goodluckbuy.com/fiber-glass-spider-style-frame-635mm-shaft-distance-for-quadcopter-multicopter.html
לוח
https://store.diydrones.com/APM_2_0_Kit_p/br-ardupilotmega-03.htm
igalr
14-07-2012, 13:30:36
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?49541-%E9%F9-%EC%EE%E9%F9%E4%E5-%F0%F1%E9%E5%EF-%F2%ED-%F9%E9%EC%E3%FA-SPIDER
בסופו של דבר המנוע לא ישב בתוך הטבעת , תושבת המנוע היתה מלמעלה והטבעת מחברת לתושבת עם הספייסר
oren_ben_nun
15-07-2012, 10:07:21
על פי האתר
User programmable brake.
- Low voltage auto setting based on battery.
- Throttle range self-adjusting.
- Soft start ramp up.
- Auto motor cutoff with reset.
- Runs motor in forward or reverse.
- Safe power arming program ensures motor will not run accidentally after turn on .
- Low torque start
- Auto shut down when signal is lost.
זה מה שניתן לתיכנות אני אחפש אם נשאר לי הקרטון לחפש מה ניתן עוד לתכנת
מה מבין האפשריות האלו זה הטיימינג וכיצד זה משפיע
כמעט בטוח שלא מזה המנוע עוצר . שחק עם הטיימינג של הבקרים.
הכיבוי של המנוע הראשון לאחר העלאה של המצערת ולאחר כמספר שניות באותו המצב
ולאחר מספר שניות גם המנוע השני כבה
מהיכן נובעים הרעדיות ?
מה עלי לבדוק ?
כיצד לטפל ולבודד את הבעיה ?
guy1a
15-07-2012, 10:24:02
דווקא לדעתי יש בהחלט קשר לרעידות
המנועים לא אמורים לעבוד לפי המצערת אלא לפי מה שהבקר טיסה חושב שהם צריכים לעשות ..
הוא מנסה כניראה לייצב את הלוח / רחפן ובגלל הרעידות הוא חושב שהוא חווה חוסר יציבות ולכן משנה מהירויות של מנועים עד לעצירה מלאה של אחד מהם ( או יותר )
זה דבר טיבעי ברחפנים על השולחן. ועוד יותר עם לוח שכולל אקסלרומטרים.
אתה צריך להתחיל בלבטל את רעידות עד כמה שאפשר.
פרופים / צירים של מנועים ( יש בהחלט מקרים שמגיעים מנועים עם ציר לא ישר ) / שלדה יותר קשיחה או מהודקת וכן הלאה ...
oren_ben_nun
15-07-2012, 13:27:49
תודה
צירים של מנועים ( יש בהחלט מקרים שמגיעים מנועים עם ציר לא ישר
כיוון שרכשתי פרופים אחרים זה לא מהפרופים אדום ושחור
חשדתי בתופס של הפרופ אבל אין לי אחרים לבדוק את החשד
וציר מנוע גם היה בחשד אבל בגלל שזה חדש היה נראה לי בילתי סביר
בכל מקרה כיצד ניתן לבדוק אם הם ישרים או לא באמצעים ביתיים ?
כיוון נוסף שהיה חשוד כיוון שיש זווית בין הפרופים שעל הזרועות או בתושבות חשבתי שכל פרופ מושך לכיוון שלא וזה מה שקורה
כמה עולים מחזקי פרופים בארץ ? כיוון שרכשתי 4 נוספים מאיבאי והם מתאים לציר של המנוע אבל ההברגה שאמורה להיות בתוך הפרופ רופפת
אגב בדקתי את פעילות המנוע אם אני תופס את הקווד ביד ומעלה מצערת ומטה את הקואד בזוית המנועים באותו הצד מפסיקים לעבוד (כיוון שהוא מבין שהוא צריך להתיישר והוא לא מצליח ) לכן אני חושב שאתה צודק
בנושא כיבוי המנוע מרעידות
oren_ben_nun
15-07-2012, 22:00:01
הרעידות הסתדרו
בדקתי כל פעם פרופ אחר על ידי אפליקציה לבדיקת ויברציות
http://www.youtube.com/watch?v=NbejROkf2vs&feature=youtu.be
אין לי מושג בזה, אבל ממש מצחיק שהתוכי שלך מחכה את הצליל של המנוע (סל"ד יורד) ב-0:27.
הוא יודע גם לעשות צליל של תכנות בקר? :p
רק שלא יבלבל אותך בטעות :cool:
oren_ben_nun
23-07-2012, 13:24:57
הרכבתי אתמול בלילה את תופסני הפרופ החדשים והיום אני אבדוק בערב את התוצאות
אם לא יפסקו הוויברציות הבעיה במנוע .
יש המלצות למנועים שמתאמים ל3s ולפרפים של 10x4.5 או 9x4.7 בקווד עם ציוד fpv וגודל של כ60סמ' ?
guy1a
23-07-2012, 13:53:33
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6247
הם חזקים ביותר. מושכים כמעט קילו ב 3 תאים.
צריכת זרם נמוכה.
אבל צריך להחליף להם את הצירים....
אם תקנה אני אשלח לך לינק לצירים.
oren_ben_nun
23-07-2012, 15:14:12
אבדוק את נושא הרעדות היום ואדע
כיצד מחליפים צירים ?
האם אני יכול להחליףצירים
למנועים שלי לפני שארכוש מנועים ותופסי פרופים ואבצע הלחמות ?
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
guy1a
23-07-2012, 15:57:56
איך אתה יכול להחליף צירים למנוע לפני שקנית אותו ?
הרכבתי אתמול בלילה את תופסני הפרופ החדשים והיום אני אבדוק בערב את התוצאות
אם לא יפסקו הוויברציות הבעיה במנוע .
יש המלצות למנועים שמתאמים ל3s ולפרפים של 10x4.5 או 9x4.7 בקווד עם ציוד fpv וגודל של כ60סמ' ?
KDA20-22L
זה מה שיש לי, החליף אצלי את ה-DT750
ואם אתה לא מאמין תסתכל בטבלה פה:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1006721&page=31
הרבה יותר איכותי
igalr
23-07-2012, 19:47:54
הרעידות הסתדרו
בדקתי כל פעם פרופ אחר על ידי אפליקציה לבדיקת ויברציות
http://www.youtube.com/watch?v=NbejROkf2vs&feature=youtu.be
איזה אפליקציה זו ?
oren_ben_nun
23-07-2012, 22:11:16
עדיין לא בדקתי אם תופסי הפרופ עזרו
איך אתה יכול להחליף צירים למנוע לפני שקנית אותו ?
הכוונה להחליף למנועים הקיימים .
האפליקציה זו smart vibration
oren_ben_nun
25-07-2012, 22:03:31
נמאס לי לנסות ולחקור את תופעת הרעידות
לדעתי יש סיכוי לבעיה באחד הבקרים ובמנוע לא אזמין יותר מGLB לפחות לא דברים אלקטרונים
מה לעשות עם מנוע
KDA20-22L לא במלאי של הובי קינג
DT750 להתפשר על זה ?
יש המלצה על בקרים ?
אני לא אטיס עד שלא אחליף בקרים ומנועים
באמצע הטסה רגוע בבדיקה גובהה של חצי מטר פתאום הקוואד העלה טורים והתהפך בשבריר שניה
זו פעם שניה שזה קרה לי פעם ראשונה הייתי בטוח שאני עשיתי משהו
לא לוקח סיכון עם הנושא ומחליף ציוד
כשיגיע ציוד ה FPV ויהיה מורכב אני לא רוצה הפתעות וחוסר יציבות
guy1a
25-07-2012, 23:42:50
פליפ זה בהחלט תופעה של ויברציות.
תוריד פרופים וקולטים. תן גז על הרצפה. נגיד חצי מצערת
שים אצבע עדינה על כל אחד מהצירים.
אם אחד מהם אקצנטרי. עלית על הבעיה. ציר עקום.
אם לא. תרכיב רק קולטים. תגע בעדינות. אם אחד מהם זורק. עלית על הבעיה. קולט עקום.
אם לא. תחבר פרופים.
תן מינימום מצערת שלא ינסה להמריא.
תנסה בזהירות להניח אצבע על הקולט עם פרופ. מי שזורק. זה פרופ דפוק.
איזה פרופים יש לך ?
SGS2 ..
oren_ben_nun
26-07-2012, 14:27:53
בדקתי את כל אשר אמרת לפני
בגלל שלא ראיתי כל שינוי העברתי את המנועים מהתושבות של הספידר לתושבות צלב על הצירים (המסגרת )
בין היתר
תופעות שגיליתי
1 כאשר יש חיבור סוללה ושלט ואני נוגע במנועים מנסה לסובב אותם ידנית הסיבוב קשה יותר ממצב בו הם לא מחוברים לסוללה . כאשר הם מחוברים לסוללה 3 נהיים קשים ואחד כמעט ולא .
2 בקר אחד מתחמם יתר על המידה
3 כאשר אני מפעיל את המנעים עם הפרופים הם נראים כמסתובבים באותו הזמן והקצב אבל אחד מהם לאחר הורדת המצערת מסתובב נעצר לאחר זמן (אותו אחד ללא התנגדות בזמן שמחובר לחשמל)
4 מנוע אחד ימני קידמי כשמסובבים אותו ידינית משמיע חריקה שחיקה עדינה מאוד אבל לא תמד
5 כשמפעילים את המנועים לא מרגיש ויבציות יותר נכון כולם עם אותה ויברציה עדינה שנובעת מסיבוב
6 כאשר אני נוגע עם האצבע אני לא מרגיש במשהוא מוזר היה לי מנוע אחד עם רעשים וציר עקום החלפתי אותו
מאז פחתו הויברציות אבל עדיין יש
7 כאשר אני מחבר את הקולטים היה לי אחד עקום אז החלפצי את כל ה4. הויבציות פחותו אבל עדיין לא מספיק
8 פרופים החלפתי גם משלוש לשתיים וגם של חברה ולסוג אחר אין שיפור
9 אתמול בדקתי שוב והבקר שהתחמם אז היום לא מתחמם
אין לי מושג מה קורה שם
1 בגלל שהחלפתי תושבת ומיקום מנועים
2 החלפתי פרופים
3 החלפתי קולטים
נותר להחליף מנוע ובקרים
תנו לי המלצה טובה לבקר ולמנוע
מנוע ?
KDA20-22L לא במלאי של הובי קינג
DT750 להתפשר על זה ?
המלצה בקר
כמובן שלא מGLB
3 כאשר אני מפעיל את המנעים עם הפרופים הם נראים כמסתובבים באותו הזמן והקצב אבל אחד מהם לאחר הורדת המצערת מסתובב נעצר לאחר זמן (אותו אחד ללא התנגדות בזמן שמחובר לחשמל)
תכנתת את הבקרים באופן זהה?
למה שהוא יעצר אחרי זמן מה? אולי לא הגדרת break?
ומה לגבי תכנות התזמונים?
אולי זה כל העניין?
oren_ben_nun
31-07-2012, 06:09:45
אתמול החלפתי מנוע אחד והרעידות פחתו . הוצאתי את בציר והוא עקום.
1 יש למשהו צירים ספייר 3.17
למרות שהחלפתי למנוע מדגם זהה הוא עם ציר עבה יותר מהשאר - המנוע ספייר נרכש מאתר אחר .
2 בכל מקרה אני מעוניין להחליף מנועים ובקרים יש המלצות אבל שיהיה זמין.
ועדיף ללא החלפה של ציר
KDA20-22L לא במלאי של הובי קינג
DT750 להתפשר על ז
אני מעדיף מנוע חסכוני בחשמל וללא צורך בהחלפת ציר
יש יתרון או חיסרון בצורה של המנוע dt750
והבקרים שהומלצו ברשימת קניות גם לא במלאי
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
guy1a
31-07-2012, 09:13:45
ה 750 זה בשום מקרה לא התפשרות.
מנועים מעולים במחיר מצחיק.
חזקים ביותר וחסכוניים מאד.
אתה כן רוצה להחליף צירים.
ציר עולה 1$
כנראה שהבעיה של מנוע פטריה היא אופן החיבור לשלדה שמחייב בדיקה וחיזוק.
מניעת רעידות מקטינה באופן ניכר את הבעיה הזאת.
הם גם אמינים מאד ומנסיון אישי של מעל שנה גם עמידים בריסוקים באופן טוב מאד.
לרחפן מומלצים גם על ידי אתרים מהמובילים בעולם מנועי פטריה מסוגים שונים.
אם אתה לא מוצא משהו אחר. שלא תהסס או לחכות למלאי או לקחת אצ ה 750.
אגב, אני חושב שמנועי פטריה מומלצים בעיקר כי הם נמוכים, זה מקרב את הפרופ למרכז הכובד ו/או מאפשר שהפרופים לא יגיעו לרצפה במקרה שהרחפן מתהפך ...
SGS2 ..
oren_ben_nun
31-07-2012, 09:34:35
טוב
יש לך לינק לצירים + בקר טוב מומלץ שיש במלאי
כנראה אלך על המלצתך
ׁׁ(כפי שעשיתׁי בסוף עם ציוד ה FPV )
ברשימת קניות כתבת
מנועים:
אני אוהב את אלו, למרות שהם פטריה ולא כיפיים ? הם יעילים וחזקים. ויש להם ציר חילופי מעולה וחזק
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=6247
guy1a
31-07-2012, 09:39:23
אני אדגיש שוב, הבעיה היחידה שאני מכיר למנועי פטריה הם החיבור לתושבת מנוע. ויברציות פותחות את הברגים .. אז או שתהדק מידי יום יומיים .. ( מה שאני ניסיתי בהתחלה ) או שתבטל רעידות ( מה שעשיתי בסוף :) )
בשבועות האחרונים לפני שהוא אבד כבר לא נפתחו לי הברגים. פרופים מעולים הם המפתח לפתרון הזה.
צירים (http://www.rctimer.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=187&productname=)
עוד מנוע שמומלץ על ידי חברים ב fpvlab הוא זה.
http://rctimer.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=549&productname
oren_ben_nun
31-07-2012, 10:58:36
אני רואה בתמונה של המנוע שציר המנוע לא בולט האם זה יתרון או חיסרון ?
http://rctimer.com/index.php?gOo=goo...49&productname
הטבלה הזו
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1006721&page=2
של השוואת מנועים מאוד ישנה יש משהו עדכני יותר ?
lool tv
03-08-2012, 20:52:52
אורן.
אני לא חושב שהבעיה תיפתר על ידי שיחות..מנוע?ציר? בקר? פרןפ? חיבור מנוע? סדק סמוי? זויות?
תביא את הרחפן למעבדה שלנו בשבוע הבא ונראה איך אפשר לעזור..
אני לא מציע הצעות אלא בדיקה שלאחריה תחליט.
הבדיקה כמובן ללא עלות.
דודי
0505550988
LOOL TV
guy1a
03-08-2012, 21:40:10
הוזמנו רביעיית כחולים
:-)
SGS2 ..
oren_ben_nun
04-08-2012, 04:50:24
KDA20-22L ?
כאלה ?
ההוביקינג BA
guy1a
04-08-2012, 08:32:59
750Dl
SGS2 ..
oren_ben_nun
04-08-2012, 10:08:44
DT 750 ?
מה זה
750Dl
שלח לינק ;)
master_bebe
04-08-2012, 10:39:20
דבר ראשון שים לקוטייט בכל ההברגות.
דבר שני, יכול להיות שהחוסר איזון של הפרופ גורם לכיפוף קל של הציר ולחיכוך בין המגנטים לסטאטור, דבר שתוקע את המנוע ?
אני לא מבין למה אתה משתמש בפרופים תלת להביים, הם לא מאוזנים בעליל. תשתמש ב APC אחרי איזון סטאטי.
oren_ben_nun
04-08-2012, 14:45:35
אני משתמש בפרופ עם שני להבים
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
guy1a
04-08-2012, 15:05:04
DT 750 ?
מה זה
שלח לינק ;)
כן לזה התכוונתי
SGS2 & er9X ..
oren_ben_nun
05-08-2012, 10:54:13
אורן.
אני לא חושב שהבעיה תיפתר על ידי שיחות..מנוע?ציר? בקר? פרןפ? חיבור מנוע? סדק סמוי? זויות?
תביא את הרחפן למעבדה שלנו בשבוע הבא ונראה איך אפשר לעזור..
אני לא מציע הצעות אלא בדיקה שלאחריה תחליט.
הבדיקה כמובן ללא עלות.
דודי
0505550988
LOOL TV
תודה רבה על העזרה והנכונות לעזור
לאחר שאקבל את הצירים ואחליף את הצירים אפנה אליך בשימחה גם אם הבעיה תפתר
אשמח לראות ולהכיר אותך ולשמוע ממקור "מקצועי" הלצות טיפים ומקצה שיפורים לקוואד שאני רואה בו תחביב ואתה רואה בו עסק :D
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.