PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה שלט פוטאבה T8FG ?



nlior
18-07-2012, 09:11:12
שלום לכולם
יש לי שלט פוטאבה T8FG , ובפונקציות שלו יש FAIL SAFE.
רציתי לדעת אם זה נכנס לפעולה גם שמאבדים קשר או רק על ידי מתג ?
ואם צריך מקלט מיוחד ?
ומה ההגדרות המומלצות ? ( במידה שזה נכנס לעבודה גם בניתוק קשר)
ואם לא הבנתי מה זה אומר אז גם אשמח להסבר קצר .
תודה והמשך יום טוב

AmitB
18-07-2012, 09:19:51
הי,

אלו הגדרות שעוברות למקלט - ונכנסות לפעולה כשהמקלט מאבד קשר עם השלט.
יש צורך במקלט שתומך בפיצ'ר הזה (קבלת הגדרות FS מהשלט)

במקלטי FrSky FAAST למשל, נדמה לי שזה לא נתמך - וקביעת ערכי FS מתבצעת על ידי לחיצה קצרה על לחצן Bind/FS במקלט, בזמן שכל הערוצים נמצאים במצב הרצוי.

ההגדרות המומלצות משתנות בהתאם לסוג הטיסן, ומה תרצה שהטיסן יעשה במקרה של איבוד קשר, בטיסנים רגילים בד"כ סגירת מנוע וישור הגאים, ברחפנים - מצערת שמתאימה להנמכה מבוקרת, ובטיסני FPV עם RTH, ערכים שיפעילו חזרה הביתה.

nlior
18-07-2012, 10:04:35
אז איך אני יודע אם המקלט שלי נתמך ?
יש לי מקלט futaba R6008 HS

dror
18-07-2012, 12:20:09
למיטב זכרוני נתמך.
יש מקלטים שבהם ניתן לתכנת רק את ערך ערוץ ה-throttle בזמן איבוד קליטה.
הבדיקה היא פשוטה. תגדיר Fail Safe כרצונך ותבדוק מה המקלט מוציא כשמכבים את השלט (למשל חבר לו סרבו).

guy1a
18-07-2012, 12:37:48
במקלטי פריסקיי תואמי פוטאבה יש שני מצבי FS

אם אתה לא מגדיר בבמקלט, אז המקלט לוקח מה שמוגדר בשלט כדיפולט
ואם אתה כן מגדיר במקלט, אז ההגדרה הזאת תופסת למרות מה שמוגדר בשלט.

אתה מכוון את המתגים והסטיקים של השלט במצב שאתה מעוניין שישמר במצב FS ואז לוחץ לחיצה קצרה של שניה על המתג הקטן שבמקלט.
כמובן שהשלט והמקלט פועלים ובמצב bind !!

יהיה לך שני הבהובים קצרים של הנורה במקלט וזהו ..

אני מזכיר לבצע את הפעולה הזאת בלי פרופ(ים) מורכבים !!!! זה מסוכן.

על מנת לוודא שזה פועל, אתה יכול להפעיל את המערכת, ואז לכבות שלט.

שוב אני מזכיר !! בלי פרופ !!

nlior
18-07-2012, 18:59:59
תודה לעוזרים.
לא היה צריך ביינד , סך הכל היה צריך
להגדיר בהגדרות . בבריירת מחדל זה עמד
על hold והיה צריך לשנות ל -f/s. וכל מצב בסטיק צריך
להחזיק איך שרוצים ולעשות ok לחיצה ארוכה.
ויש לי עוד שאלה . ( אני חדש בטיסנים )
טיסן בנזין במצב של איבוד קליטה
שמתי מצערת למטה , אליבטור טיפה אפ , ואלירון טיפה ימינה.
כדי שהטיסן לא יברח רחוק מיד .
האם זה בסדר ?
אם לא מה לתקן ?
תודה ליאור

ויזל ישי
30-07-2012, 13:29:00
מאזנות (אלירון) עדיף שיהיו ישרות בגלל שאתה לא יודע באיזה מצב הטיסן יהיה כאשר האיבוד קליטה תתרחש
לכן אם תשים אותם באמצע יש סיכוי שהטיסן יתישר אחרת קיים סיכוי גבוה מאוד שהוא רק יכנס לסחרור

nlior
30-07-2012, 17:18:12
אישית אני מעדיף סיחרור וריסוק קרוב מאשר שיעלם באופק

motti
30-07-2012, 18:07:03
אישית אני מעדיף סיחרור וריסוק קרוב מאשר שיעלם באופק

ברוב המקרים איבוד הקשר הוא קצר מאוד ואם המאזנות והגה גובה במצב נאוטרלי יש סיכוי סביר שתוכל לשלוט חזרה על הטיסן. במידה ותכוון לפי רצונך הטיסן יכנס מיד לסיחרור ויהייה לך קשה לצאת ממנו במידה והקשר יחזור. גם אם הטיסן "בורח" אפשר לעקוב אחריו.....מניסיון:D

ויזל ישי
30-07-2012, 21:53:38
מה גם שאתה מגדיר הורדת מנוע לסרק אז במילא הוא לא יתרחק.
וכמו מה שמוטי אומר אם תגדיר אותו כמו שאתה אמרת הוא יכנס לסחרור במילא
ולא יהיה שום סיכוי להציל אותו .
ותחשוב על זה שלפעמים האיבוד קליטה הוא לשניה ואז זה חוזר וזה סתם יפריעה לטיסה.