התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תא נמוך בסוללה 6 תאים



ELIRANBS
18-07-2012, 19:44:33
שלום לכולם ,
יש ברשותי סוללה 6 תאים 4000 / 40 C , של זיפי.
הסוללה חדשה ללא כל שימוש ,
בהטענת הסוללה , המטען מציג שתא אחד נמוך משמעותית מכל שאר התאים.
האם ניתן ''להציל'' את הסוללה ?
יש ברשותי מטען icharger , שכידוע לי הוא מסוגל לתקן זאת.

אודה לעזרתכם בנושא ,

תודה אלירן.

נולד לטוס
18-07-2012, 20:20:45
הטענה ראשונה?
אם כן תשלח חזרה ותחליף
גם אם תתקן בעיה זו היא לא תשרוד הרבה

בגדול ניתן להטעין רק את התא הסורר במצב טעינה של תא בודד

כך מאריך סרבו ואת צד הנקבה תחתוך טיפה מהפלסטיק ותחשוף את הפינים ,חתוך את הפין המיותר מעבר לשניים הרצויים
וחבר את צידו השני לקונקטור כזה אם יש לך ואם לא אז לתנינים וכמובן בזהירות ולפי הצבעים אדום שחור
בהצלחה

guylederer
18-07-2012, 20:36:55
תן קצת יותר פרטים ...
שקיבלת את הסוללה מה היו המתחים ?
ושהטענת מה היו המתחים כשהמטען סיים ?
באיזה אפשרות טעינה בחרת ? FAST\BAL

אם יש בעיה לא הייתי חושב פעמים ושולח תסוללה בחזרה...

Friman
18-07-2012, 20:50:19
ממליץ לך לא לגעת בכלום, ואני מקווה שלא חתכת והחלפת קונקטורים. אני עשיתי לי כלל קודם כל עם סוללה חדשה לבדוק אותה עם מודד תאים ולו פרימיטיבי לאישור סביר שהיא תקינה. אפילו לפני שאני מוריד את הניילון. ברגע שנגעת במשהו מהסוללה ושינית, הסיני לא יחזיר לך אגורה עליה ולא משנה אם היא תתלקח לך בבית. אפשר לפעול בהליך שהציע כפיר, אבל הוא עלול להיות מסוכן, ולא בהכרח יעבוד לאורך זמן. ניסיתי את זה פעם מסקרנות עם סוללת 3 תאים שהגיעה במשלוח מהסיני עם תא אחד מת לחלוטין - ות'כלס הצלחתי, אחרי כמה הטענות בNIMH הצלחתי להעלות את התא המת למתח שהספיק להפעיל בזריזות תוכנית BALANCE ולהציל את הסוללה - אבל, למרות שאני מטיס עם הסוללה הזו טיסן כבר חצי שנה כמעט ובסה"כ די מרוצה ממנה (אני מטיס 7:15 דקות פאן קאב באינטנסיביות מתונה והיא יורדת מאוזן ונטענת מאוזן), איתה אני תמיד מטיס אחרונה, ואם כבר הטסתי כמה פעמים עם כלים אחרים היום אז אני מעדיף לוותר עליה. ובאמת כשהייתה לי תקלה במנוע והייתה לי צריכת זרם גבוהה פעם שגרמה לי לקאט מהבקר, זה היה בגלל התא הזה שצנח ל3 וולט. אז עם מסוק לא הייתי לוקח סיכון כזה - תתאזר בסבלנות ובאיפוק ושלח אותה לסיני בצילום של מדידת התאים שלך, של הסוללה בתוך המארז מהקרטון עם כל הדברים בפנים, ועם צילום תעודת המשלוח שלהם שעל העטיפה. צלם את הסוללה ואת האריזה וכל מסמך שהוא מכל כיוון אפשרי כי הם עלולים לבקש בדיעבד תמונות נוספות, אפילו שהפריט אצלם. חודשיים משכו אותי פעם בהחזר על זוג להבי קרבון.
אגב עם הסוללה הראשונה שקיבלתי מהסיני עם תא מת חששתי אגב לנסות לתקן וזרקתי לפח, זו הייתה השנייה. זה נהיה מכה אצלו.

mustaki
18-07-2012, 21:27:56
הבודקי מתח של הסיני ודיל אקסטרים, אפילו אלה המובנים במטענים, יכולים לזייף ביותר מוולט אחד שלם. לא הייתי זורק סוללה על סמך אינדיקטור אחד.

hagpel
19-07-2012, 10:43:43
יש דרך להעלות מתח תא נמוך כשהמטען אומר שהתא תקול ולא נכנס למוד טעינה רגיל,
אני לא ממליץ להתעסק עם סוללה עם בעיה בכל מקרה בטח אם אפשר להחזיר ולהחליף,
אם בכל זאת אתה רוצה על דעתך להתעסק עם זה,

חבר את הסוללה רק עם הפלג הראשי (לא הבאלאנס)
במטען תבחר טעינה של סוללה רגילה כמו אוטו (PB) ותבחר 24V עבור 6 תאים ותגביל את הזרם ל500mA
תטען כ5דקות ותבדוק כל הזמן שהסוללה לא מתחממת
בסיום ה5 דקות תחבר חזרה את פלג הבאלאנס ותנסה שוב במוד טעינת ליפו,
עם עדיין המטען לא מזהה את התא התקול תחזור על התהליך עד שרמת המתח בתא יעלה מעל המינימום והמטען יזהה 6 תאים.
אז תטען בבאלאנס

התא הנמוך אף פעם לא יהיה כמו תא שלא הגיע למתח נמוך מדי ותמיד יפרק ראשון לפני האחרים ובסופו של דבר יגרום לקריסה רגעית של הסוללה...ראה הוזהרת!
תמיד רצוי לחבר lipo tester buzzer בטיסה שבודק כל תא ויתריע באם אחד מהתאים יורד במתח לפני הקריסה הרגעית של המכלול

מה שנכתב למעלה הוא לא המלצה ובאחריותך המלאה!!!

bartovmoti
19-07-2012, 10:53:55
יש דרך להעלות מתח תא נמוך כשהמטען אומר שהתא תקול ולא נכנס למוד טעינה רגיל,
אני לא ממליץ להתעסק עם סוללה עם בעיה בכל מקרה בטח אם אפשר להחזיר ולהחליף,
אם בכל זאת אתה רוצה על דעתך להתעסק עם זה,

חבר את הסוללה רק עם הפלג הראשי (לא הבאלאנס)
במטען תבחר טעינה של סוללה רגילה כמו אוטו (PB) ותבחר 24V עבור 6 תאים ותגביל את הזרם ל500mA
תטען כ5דקות ותבדוק כל הזמן שהסוללה לא מתחממת
בסיום ה5 דקות תחבר חזרה את פלג הבאלאנס ותנסה שוב במוד טעינת ליפו,
עם עדיין המטען לא מזהה את התא התקול תחזור על התהליך עד שרמת המתח בתא יעלה מעל המינימום והמטען יזהה 6 תאים.
אז תטען בבאלאנס

התא הנמוך אף פעם לא יהיה כמו תא שלא הגיע למתח נמוך מדי ותמיד יפרק ראשון לפני האחרים ובסופו של דבר יגרום לקריסה רגעית של הסוללה...ראה הוזהרת!
תמיד רצוי לחבר lipo tester buzzer בטיסה שבודק כל תא ויתריע באם אחד מהתאים יורד במתח לפני הקריסה הרגעית של המכלול

מה שנכתב למעלה הוא לא המלצה ובאחריותך המלאה!!!

1+
באמת אתה יכול עם המטען הזה לעשות נסיון.. אבל כמו שכבר אמרו סוללה שהגיעה במצב כזה לך תדע איך היא תהיה גם אם תצליח להציל אותה, אם באמת הסוללה חדשה לגמרי לא הייתי מתעסק איתה כלל..
פנה לסיני מייד ושלח להם הסוללה בלי הרבה חוכמות.

wind556
19-07-2012, 11:27:58
כל עוד הסוללה באחריות חבל על המאמצים, כי לעולם היא לא תהיה מושלמת
תחזיר אותה וזהו, נסיונות עושים כשהאופציה השניה היא לזרוק לפח

ELIRANBS
22-07-2012, 14:53:00
ברגע שאחבר ללא באלאנס , התאים יעלו משמעותית.
מה שיקרה אח"כ זה שהמטען בבאלאנס לא יאפשר טעינה.

Friman
22-07-2012, 15:49:39
אני לא מבין למה אתה מסתבך...
הסוללה באחריות? שלח אותה חזרה לסיני ובקש חלופית! תהליך ה״החייאה״ הזה מסוכן, לא תמיד מצליח וגם כשהוא מצליח הסוללה תשאר עם ״צלקות״- התפקוד שלה בשום מצב לא יהיה מושלם כמו של סוללה חדשה תקינה. בשביל מה לך הכאב ראש הזה? זה תהליך שעושים רק אם חתכת כבר את הקונקטורים ואז אין אחריות או שהסוללה הייתה כבר בשימוש ונדפקה או כל סיבה אחרת שבגינה האחריות לא תופסת ואז כן, כשהאלטרנטיבה היא לזרוק לפח, שווה לנסות להחיות בתהליך שהוסבר לך.


Gil Friman

שישי בבוקר באנדרטה
-------------------------------
T-rex 500E 3GX
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9

hagpel
22-07-2012, 15:59:49
כמו שגיל אמר,
אם אתה יכול להחזיר תחזיר, סוללה פגועה לא תהיה כמו חדשה
אם חתכת את הקונקטורים (שזה בדרך כלל השלב שאתה מגלה שיש בעיה...) תבצע תהליך החיאה כמו שכתבתי למעלה

לשאלתך, טעינה במוד BP (כמו סוללה של אוטו 24V ) התא הנמוך ישאב אליו את האנרגיה ושאר התאים לא ימשיכו לעלות יחסית אליו כמו בטעינה רגילה,
חשוב להגביל את התהליך הזה לזרם נמוך כמו 500mA כדי לא לאפשר אנרגיה גבוהה כך שלא יתפתח מצב בעיתי...
המטרה היא להביא את התא לרמה שהמטען יזהה אותו ומשם לטעון רגיל במוד באלאנס ליפו