PDA

צפייה בגרסה מלאה : מיקום הג`יירו



giladba
20-07-2012, 15:52:11
חשבתי לעצמי באמצע ביצוע תרגילי 3D מאוד מורכבים (עדיין מרחף בקושי :-)), למה הג`יירו מורכב מאוד קרוב למרכז הגוף (היכן שהבום מתחבר לגוף) ולא על החלק שמחזיק את תומכי הבום? כי ככל שהג`יירו יהיה רחוק ממרכז הגוף, כל תנועה תורגש "חזק" יותר והג`יירו יוכל לתקן טוב יותר.
אני לא הולך לנסות זאת, אבל מה אומרים המומחים?

גלעד

paylot
20-07-2012, 16:38:34
אני לא מומחוי אבל היצרן קבע מקום לגירו במקום שיש הכי פחות ויברציות והתחשב גם לשאר האלקטרוניקה

עומר בנימיני
20-07-2012, 16:41:07
אין לי תשובה לשאלה שלך, אבל דווקא ההפך הוא הנכון, ככל שהג'ירו קרוב יותר לציר הראשי הוא יעבוד טוב יותר בפועל.

Friman
20-07-2012, 16:43:37
כי אז הוא ירגיש תנועה רוחבית משולבת בתנועה סיבובית ולא תנועה סיבובית נטו..


Gil Friman

שישי בבוקר באנדרטה
-------------------------------
T-rex 500E 3GX
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9

giladba
20-07-2012, 16:54:16
אבל תנועה רוחבית לא אמורה להשפיע במילא על הג`יירו, רק סיבובית, לא?


גלעד

wind556
20-07-2012, 18:20:13
אתה צריך ללמוד גיאומטריה
ככל שתרחיק את הג'יירו מהציר, כך הוא ישפיע פחות
המקום האידאלי לג'יירו זה בדיוק בציר המסוק, זה רק לא פרקטי, ולכן הג'יירואים מתוכננים לעבודה במרחק ממוצע מהציר שמתאים לרוב המסוקים.
הג'יירו לא "מבין" תנועה, רק סיבוב.

Friman
20-07-2012, 18:36:09
אבל תנועה רוחבית לא אמורה להשפיע במילא על הג`יירו, רק סיבובית, לא?


גלעד

בדיוק
ולכן כשהוא יהיה מרוחק מהמרכז הוא יחווה גם סיבוב וגם תנועה רוחבית והתיקון לא יהיה מותאם לסיבסוב האמיתי של המסוק.



Gil Friman

שישי בבוקר באנדרטה
-------------------------------
T-rex 500E 3GX
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9

Flying_student
20-07-2012, 18:44:17
לפני כמה חודשים הראו פה סרטון שבו שני ג'יירויים שהותקנו במקומות שונים הגיבו בדיוק אותו דבר.

במסוק זה מותקן במיקום נוח, בטיחותי, נגיש ומאפשר הדבקה עם דו"צ למניעת ויברציות.
אז.... שלא יעבדו עליך!

HeliDraco
20-07-2012, 20:22:08
בנוסף לטענה שהעלו החברים (גיאומטריה) אני יכול לחשוב על עוד כמה סיבות:

חיווט - חבל על חוטים ארוכים בין הג'ירו לסרוו זנב ולמקלט. לא פרקטי, מכוער והכי חמור - עלול לצבור רעשים (למשל רעשי ESD).
ויברציות - על בום ארוך יותר סיכוי לרעידות שיפגעו בתפקוד הג'ירו.
פיזור משקלים - עדיף לרכז את כל רכיבי המסוק קרוב למרכז. יותר קל להגיע למרכז כובד אופטימלי (בציר הראשי) ולצמצם מומנטי אינרציה (פוגעים ביכולת המסוק לתמרן). אגב זו עוד סיבה למה ברוב המסוקים החדשים סרוו הזנב עבר מהבום לתוך הפריים (הסיבות האחרות הן, כמובן, דיוק כיוון והגנה על הסרוו).
הגנה - הג'ירו הוא, בערך, הרכיב היקר ביותר על המסוק. בטוח שכדאי לשים אותו על הבום?

giladba
20-07-2012, 21:09:30
הבנתי, מעניין מאוד.


תודה על ההסברים,
גלעד