צפייה בגרסה מלאה : שאלה מנוע OS61 - בעית הנעה
itai_r
22-07-2012, 22:36:32
מנוע OS61 - עבד מצוין הניע בנגיעה ואז:
לא מצליח להניע אותו בסרק
-החלפתי פלג
-בדקתי שדלק זורם בכל הצינורת עד הקרבורטור
-הצינורית מהאגזוז מחוברת ולא סתומה
-קומפרסיה חזקה כמו שאיתה
-בוסטר טעון ותקין
כאשר אני מציף אותו (כלומר סותם את הקרבורטור ומסובב פרופ ללא בוסטר עד שדלק משפריץ מהקרבורטור (4-5 סיבובי פרופ)) אני מצליח להניע אותו, ברגע שאני מנתק את הבוסטר הוא נכבה.
כאשר אני מנסה להניע אותו במצערת פתוחה עד הסוף הוא מניע ונכבה רק כאשר אני יורד לחצי מצערת.
אנא יעצו
תודה
איתי
ZvikaF
23-07-2012, 06:26:58
הרי לך כמה אפשרויות:
- משהו השתנה בסיכה של הסרק.
- השתחררו הברגים של הקרבורטור ונכנס לך אויר מסביב.
- חור בצינורית דלק שמכניס אויר לדלק.
- נפלה המשקולת/נקרע הצינור במיכל הדלק.
כדאי שמשהו שמבין יעיף מבט במנוע...
גבי א
23-07-2012, 06:51:29
כל מה שצביקה כתב - נכון רק תבדוק גם (בסעיף, משהו השתנה בסיכה של הסרק, (הקטנה) ) זה יכול מאד להיות ליכלוך, או אפילו גרגר חול אחד שלא נותן לך מעבר דלק במצב סרק.
flatspin
23-07-2012, 16:56:53
כמו שכתבו לך לפני, הכל נכון. היות ולדבריך, כשאתה סוגר את פתח כניסת האויר לקרבורטור מגיע דלק, ואינו מגיע בפעולה סדירה, לדעתי הבעיה נעוצה בסתימת דלק באיזור הסיכה הראשית או בתוך צינורית הפליז הדקה שבקרבורטור. אם הבעיה היתה חור בצינור, המנוע היה ממשיך לעבוד תוך כדי שאתה רואה בועות בצינור הדלק. כל זאת בתנאי שלא שינית משהו בכיוון הסיכות, הראשית והסרק.
כמובן שיש לבדוק תקינות הצינורות והחיבורים בתוך המיכל וממנו למנוע.
itai_r
23-07-2012, 22:25:23
האם לצורך ניקוי הסיכה הראשית עלי לפרק אותה ע"י הברגה החוצה (נגד כיוון השעון)?
צינורית הפליז - האם הכוונה לצינורית שמימול הסיכה הנגדית? כיצד לנקות את הסתימה?
תודה
איתי
flatspin
24-07-2012, 18:08:57
לניקוי מעבר הדלק בסיכה הראשית עליך להבריג את הסיכה החוצה ממקומה ולנתק את שני הצינורות המתחברים לבית הסיכה. אם יש בידך אפשרות להשתמש בלחץ אויר, עדיף, אתה נושף בכוח לתוך בית הסיכה, מהצד החיצוני כלפי פנים, ועוקב לראות אם ניתז מאחד הפתחים גוף זר. אם כן, הבעיה כנראה פתורה.
אפשרי לבצע את הפעולה הזו גם באמצעות לחץ דלק ממשאבת הדלק (חשמלית או ידנית). את צינורית המשאבה אתה מכניס לתוך מקום הסיכה, ממש כמו בלחץ אויר ושואב פנימה דלק. יציאת הדלק צריכה להיות שווה בשני הניפלים.
לניקוי צינורית הפליז הדקה בתוך הקרבורטור יש להתחבר לצינורית הסיליקון בכניסה וללחוץ אויר או דלק, כמו בבית הסיכה הראשית. יש לבצע פעולה זו כאשר המצערת במצב פתוח לרווחה. האויר או הדלק צריכים לזרום מהצד הפנימי בשטף.
itai_r
28-07-2012, 20:00:22
התקדמתי קצת, המצב הוא כזה:
המנוע מניע בקלות
מאיץ מצוין ושומר על סרק.
הבעיה: ברגע ניתוק הבוסטר הוא נכבה, מה לעשות?
תודה
ZvikaF
28-07-2012, 20:17:54
תתחיל בהחלפת פלג, יש כמה סוגים - תבדוק איזה פלג מתאים למנוע :)
itai_r
28-07-2012, 20:28:52
לפני התחלת הבעיות המנוע עבד מצוין עם os8.
וזה גם הפלג הנוכחי.
על איזה פלג אתה ממליץ?
תודה
flatspin
28-07-2012, 20:50:54
התקדמתי קצת, המצב הוא כזה:
המנוע מניע בקלות
מאיץ מצוין ושומר על סרק.
הבעיה: ברגע ניתוק הבוסטר הוא נכבה, מה לעשות?
תודה
המקרה שאתה מתאר יכול לנבוע משתי סיבות אפשריות: אחת, כמו שציינו לפני, מפלג פגום. האחרת, מכיוון סיכת סרק עשיר מידי.
לבדיקת כיוון הסרק, כאשר הבוסטר מחובר, ובעוד המנוע פועל מעט מעל סרק , סגור לאט את סיכת הסרק. אם אמנם הסיכה היתה פתוחה מידי, הסל"ד יעלה עם סגירת הסיכה. המשך כך עד שמנוע יפחית סל"ד. ממצב זה, סובב את הסיכה מעט לכיוון פתיחה ופתח את המצערת בחטף. אם מגמגם, פתח עוד מעט ונסה שוב, עד שהמנוע יאיץ ללא היסוס. אם בשלב זה המנוע כבה בהסרת הבוסטר, הבעיה בפלג, חד משמעי.
ZvikaF
29-07-2012, 13:35:52
נראה שסוג הפלג אכן מתאים.
רצוי שתדווח מה מצאת ותיקנת.
סיכוי גדול שהסיבה והדרך לפתרון שהציג גדעון למעלה יפתרו לך את הבעיה.
ולא, פרק את הפלג, החזק אותו עם פלייר וחבר אותו לבוסטר, בדוק את חוט הלהט לפעולה מלאה ותקינה, ודא שאין ליפופים שלא מתלהטים, לפעמים פגיעה קלה בסליל מקצרת את חלקו.
ותחזור עם דיווח :)
itai_r
29-07-2012, 19:23:12
הי,
הפלג נראה לי תקין - חוט הלהט אדום די אחיד לכל אורכו, בכל מקרה לאורך הניסיונות שלי החלפתי גם פלג.
אני אנסה לכוון את הסיכה הנגדית.
תודה
איתי
משה לוי
29-07-2012, 19:39:40
תבדוק דלק חדש יתכן ויש לחות בדלק
היה מקרה בדיוק במו שאתה מתאר אצלנו בשטח
החליפו דלק והכל הסתדר
בהצלחה משה
itai_r
29-07-2012, 22:54:12
בטיסן אחר יש לי OS46 - ואין לי בעיה איתו
תודה
איתי
ZvikaF
30-07-2012, 07:41:36
נראה לי שהמקרה שמשה הזכיר נובע משינויים בתערובת הדלק, נדרשו שינויי כיוון סיכות (שכנראה לא נעשו..) ולא בגלל לחות בדלק... :)
itai_r
30-07-2012, 11:51:54
כן, הבנתי שאין מנוס מלכוון את הסיכה הנגדית.
דרך אגב - האם הכיוון של הסיכה יכול להשתנות לאורך זמן (מרעידות, מכות בנחיתה)?
תודה
איתי
ZvikaF
30-07-2012, 18:37:06
כן, יכול להשתנות, שינויי טמפרטורה, לחץ אטמוספרי, לחות וכמובן תערובת הדלק, יגרמו לשינוי נדרש בסיכות.
רעידות בד"כ לא יגרמו לשינוי מצב הסיכה :cool:
מנוע OS61 - עבד מצוין הניע בנגיעה ואז:
לא מצליח להניע אותו בסרק
-החלפתי פלג
-בדקתי שדלק זורם בכל הצינורת עד הקרבורטור
-הצינורית מהאגזוז מחוברת ולא סתומה
-קומפרסיה חזקה כמו שאיתה
-בוסטר טעון ותקין
כאשר אני מציף אותו (כלומר סותם את הקרבורטור ומסובב פרופ ללא בוסטר עד שדלק משפריץ מהקרבורטור (4-5 סיבובי פרופ)) אני מצליח להניע אותו, ברגע שאני מנתק את הבוסטר הוא נכבה.
כאשר אני מנסה להניע אותו במצערת פתוחה עד הסוף הוא מניע ונכבה רק כאשר אני יורד לחצי מצערת.
אנא יעצו
תודה
איתי
לי הייתה בעיה דומה במשך הרבה זמן עד שמצאתי שיש סדק במיכל בהדבקה בין שני החלקים . תבדוק גם את הצינוריות בלחץ אם אין חור. נראה לי שבטורים נמוכים הדיחוס למיכל נמוך יותר ואם יש בנוסף זליגת לחץ לא מגיע מספיק דלק למנוע. בדרך כלל מנועי OS מצויינים ולא רגישים לכיוון. בהצלחה
אלי 0547289527
itai_r
02-08-2012, 12:04:45
בדקתי את זה ע"י נשיפה (ניפוח) של המיכל, ולא ראיתי דליפה או רטיבות.
תודה
איתי
itai_r
03-08-2012, 19:04:14
תודה לכל המיעצים
מניע - כיוון סיכה נגדית
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.