PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! התקנת משאבת עשן



dikoz
04-08-2012, 14:39:12
שלום לכולם,

אני זקוק לעזרתכם.... אני מתכונן להרכיב על הטיסן שלי wind 50 ' sebart משאבת עשן מתוצרת Sullivan . ( שאקנה מהסיני )
באתר של ידידנו הסיני יש דבר שכזה במחיר של 70$.
בנוסף לצינורות שמצורפים למשאבה, יש צורך לקנות גם מיכל דלק...מהו הגודל האופטמילי, כך שלא יתפוס הרבה מקום בטיסן וגם שיתן את ההנעה בעשן ?
כמן כן הבנתי שצריך לקדוח באגזוז ע"מ לחבר לשם את הצינור שיוצא מהמשאבה, היכן קונים מחבר שכזה ?
בנוסף כיצד יוצרים עשן צבעוני ?

תודה על העזרה

flatspin
04-08-2012, 16:09:20
1. אין הגדרה מדויקת לגודל מיכל הדלק. צריכת נוזל העשן היא פונקציה של גודל המנוע והטמפ. במשתיק. אני מציע לך לקבו את גודל המיכל בהתאם למקום האפשרי, אבל בפרופורציה לגודל הטיסן.
2. ניפל כזה אתה יכול להשיג בכל חנות טיסנים, או לפרק ממשתיק ישן (שבור) הנמצא ברשותך. כמובן יהיה צורך לקדוח ולחרוץ הברגה במשתיק עבור הניפל הזה.
3. במשך שנים ניסיתי להשיג עשן צבעוני ולא הצלחתי. אולי היום ניתן להשיג, אינני בטוח. גם לא הצלחתי לייצר גוונים שונים באמצעות תמהילים כאלו ואחרים. תמיד העשן, אם יצא, יצא לבן.

שים לב להתקנת השסתום החד כיווני בין המשאבה והמשתיק. יש לו חשיבות עליונה בתפקוד מערכת העשן.

dikoz
04-08-2012, 19:29:09
גדעון, תודה על ההסבר המקיף,
גדעון ,המנוע שמורכב על הטיסן הוא מסוג OS95 ארבע פעימות, האם אתה חושב שהוא יוכל להפיק חום בכדי לתת עשן סמיך או חבל על הנסיון והמתין למנוע בנזין ?....אם כן עבור לשאלות הבאות :)
היכן הנקודה שבה צריך לחבר פיה נוספת לאגזוז ?
לצורך העשן הבנתי שיש לערבב סולר ושמן תינוקות, האם כך ? מה היחס ?
האם ישנו נוזל אחר ?
תודה

yani
04-08-2012, 20:36:54
גדעון, תודה על ההסבר המקיף,
גדעון ,המנוע שמורכב על הטיסן הוא מסוג OS95 ארבע פעימות, האם אתה חושב שהוא יוכל להפיק חום בכדי לתת עשן סמיך או חבל על הנסיון והמתין למנוע בנזין ?....אם כן עבור לשאלות הבאות :)
היכן הנקודה שבה צריך לחבר פיה נוספת לאגזוז ?
לצורך העשן הבנתי שיש לערבב סולר ושמן תינוקות, האם כך ? מה היחס ?
האם ישנו נוזל אחר ?
תודה

ראשית, אין שום בעיה להרכיב את משאבת העשן על המנוע שלך. זה יוציא יופי של שובל. אני הרכבתי את המשאבה שלי על מנוע 70 4 פעימות וזה עבד יופי.
מומלץ לעשות את החור בחלק העליון של האגזוז (הקרוב יותר למנוע) - אני עשיתי את החור מול פיית הדיחוס של האויר. וכדי לקבל תוצאה טובה - מומלץ להכניס פיה ארוכה, שתיכנס פנימה לתוך האגזוז בצורה ספירלית - זה גורם לזה שהחומר שנשאב לתוך האגזוז מתחמם בתוך הפיה (והאגזוז) לפני שהוא יוצא אל האגזוז, ואז הוא יוצא חם ונשרף בקלות יחסית - ומתקבל עשן סמיך ויפה.
אגב, אני חרטתי פיה כזו אצל חרט - ממוט פליז רגיל. לא נראה לי שיש לקנות כזה.
לגבי החומר - מומלץ לרכוש חומר יעודי מוכן. אני קניתי מהחנות ממנה קניתי את המשאבה. יכול להיות שסולר ושמן תינוקות עובד - אבל אני אישית מאמין במוצרים ייעודיים ומקוריים.
דבר נוסף, במשאבה של סוליבן ניתן (באמצעות השלט) לכוון את עוצמת הספיקה של המשאבה - כי אם המשאבה תעבוד בספיקה גבוהה מידי - אז ברגע שתפעיל אותה היא תחנוק את המנוע ותגרום ל״קאט״. שים לב וכוון בהדרגה את העוצמה.

בהצלחה!

flatspin
04-08-2012, 22:15:10
הכל נכון, אני רוצה להוסיף מעט משלי.
את ניפל העשן במשתיק אני נוהג להאריך ב1.5 ס"מ צינור פליז בקוטר 3 מ"מ. החיבור לניפל נעשה בהלחמה, את הקצה הפנימי אני מועך כך שיתקבל פתח שטוח. דבר זה מקטין את גודל טיפות הנוזל ומגביר את כמות העשן.
הצפת המשתיק בעודף נוזל עשן, לא רק חונקת את המנוע, אלא גם עוצרת את היווצרות העשן. חום הפליטה אינו מספיק לאידוי נוזל העשן.
גם אני משתמש אך ורק בנוזל עשן ייעודי. קבל קישור
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAN64&P=ML