צפייה בגרסה מלאה : אוף! ריסקתי את הקוואד.
ebay007
04-08-2012, 15:44:07
הי.
היום עליתי עם הקוואד וכשהייתי בערך בשניי מטר גובה הוא פתאום התהפך ימינה עשה עשה איזה רול ונכנס הפוך באספלט.
הנזק שראיתי בהתחלה היה שני מתאמי ציר עקומים.
אחרי בדיקה קצת יותר מעמיקה ראיתי שנשבר חוט המנוע באיזור ההלחמה לבולט.
אז הסיבה להתרסקות היתה שהחוט התנתק כשהייתי באוויר.
אז לפחות את הסיבה אני יודע.
אז אחרי שזה קרה, רציתי לעשות ארמינג (לוח FF) ולהפעיל את המנועים בשביל לראות אם יש עוד בעיה. אבל הוא לא נתן לי לעשות ארמינג.
הלד הירוק לא מהמהב כשאני עושה את הפעולות הנדרשות.
נסתי למצוא אולי יש איזה חוט מנותק, וראיתי שהPCB של הלוח נסדק. :(
אני חושד שבגלל הסדק בלוח נוצר נתק ובגלל זה הוא לא מסכים לעשות ארמינג.
יש דרך לתקן את זה או שהלך הלוח?
sharonx
04-08-2012, 15:58:21
שים תמונת מאקרו של הסדק ונראה. איך החוט נשבר באוויר? הוא בטח היה סדוק והתנתק סופית באוויר. התעללת בו כשזה קרה?
Sent from my Samsung Galaxy II using Tapatalk
ebay007
04-08-2012, 18:26:40
עוד מעט אני אעלה תמונה.
לא היה שום לחץ על החוטים ולא הזזתי אותו הרבה פעמים.
הבעיה היא שהכבל של המנוע די דק, והסיני שהלחים חשף כבל יותר מהנדרש, והבדיל כמובן הקשיח את החוט וזה נקרע.
הרי הכבלים של המנוע זה כבלים שיוצאים ישירות מהסטאטור (ככה זה נקרא נכון?) והם לא ממש חזקים.
אז כנראה שאני צריך עכשיו להלחים 12 בולטים...
guy1a
04-08-2012, 20:20:25
בדיוק אותו דבר קרה לי לפני כמה ימים ... הלך המנוע :-(
אל תשתמש בבולטים או כל סוג אחר של קונקטור למנוע! זו סיבה נפוצה לריסוקים. פשוט תלחים את כבלי המנוע ישירות לכבלי ה-ESC.
AmirSierra
05-08-2012, 12:48:19
משתתף בצערך מתן,חח...
וטוב לדעת (הזמנתי בולטים)
כנראה שאני לא ישתמש בהם...
s.mario
05-08-2012, 14:53:47
לדעתי אם עושים זאת נכון, אין בעיה ואפילו מומלץ להשתמש קונקטור "בולט" למנוע\בקר.
רצוי גם לשים שרינק מתכווץ על גבי הבולט לאחר החיבור של הזכר-נקבה.
למה מומלץ. מה זה נותן חוץ מצרות?
sharonx
05-08-2012, 15:07:28
למה מומלץ. מה זה נותן חוץ מצרות?
יותר קל להחליף מנוע מרוסק כי רוב המנועים כבר מגיעים עם בולט. גם יותר קל להפוך כיוון סיבוב.
אצלי יש גם ככה וגם ככה, לא תמיד פשוט להלחים במיוחד אם חותכים את החוט אחרי הקטע המולחם מראש (זה סיוט, גם אחרי חימום ומשחה הנחושת מצופת הלקה לא תופסת בדיל - יש לזה פתרון ??)
alexk
05-08-2012, 15:17:51
יש לזה פתרון, צריך לבודד חוט חוט, ולעבוד על כל חוט בודד עם מלחם חזק בנפרד
מכניסים את החוט לגולת בדיל מומסת על המלחם ומשאירים שם עד שהלכה נמסה ונעלמת
אחרי שעבדת על כל חוט בנפרד תאגד את כל הגידים ותחבר אותם מחדש עם מלחם
ebay007
05-08-2012, 15:39:33
אפשר גם לעבור עם שופין על החוטים בשביל להוריד את הלקה.
היום בערב אני אעלה תמונה.
sharonx
05-08-2012, 16:17:14
יש לזה פתרון, צריך לבודד חוט חוט, ולעבוד על כל חוט בודד עם מלחם חזק בנפרד
מכניסים את החוט לגולת בדיל מומסת על המלחם ומשאירים שם עד שהלכה נמסה ונעלמת
אחרי שעבדת על כל חוט בנפרד תאגד את כל הגידים ותחבר אותם מחדש עם מלחם
אצלי זה היה גיד אחד וחימום עם מלחם וולר 100W עם גולת בדיל לא עזר בצורה ניכרת.
איך משיגים חום גבוה יותר ? על האש? על כיריים שממיסים בדיל באיזשהו מיכל מתכת קטן ?
sharonx
05-08-2012, 16:18:27
אפשר גם לעבור עם שופין על החוטים בשביל להוריד את הלקה.
היום בערב אני אעלה תמונה.
זה רעיון... תודה
ebay007
05-08-2012, 20:53:08
תמונות:
https://lh4.googleusercontent.com/-PBbpE_Q8dcI/UB677DmdAbI/AAAAAAAAAio/IykIRH5Sk4o/s640/%25D7%25A1%25D7%2593%25D7%25A7%2520%25D7%2591%25D7 %259E%25D7%25A2%25D7%2592%25D7%259C%2520%25D7%259E %25D7%2595%25D7%2593%25D7%25A4%25D7%25A1%2520%25D7 %25A9%25D7%259C%2520%25D7%2594%25D7%25A7%25D7%2595 %25D7%2595%25D7%2590%25D7%2593%2520-1.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-e79rT-Wqpmw/UB677L2O6UI/AAAAAAAAAik/pLEwut1Afok/s640/%25D7%25A1%25D7%2593%25D7%25A7%2520%25D7%2591%25D7 %259E%25D7%25A2%25D7%2592%25D7%259C%2520%25D7%259E %25D7%2595%25D7%2593%25D7%25A4%25D7%25A1%2520%25D7 %25A9%25D7%259C%2520%25D7%2594%25D7%25A7%25D7%2595 %25D7%2595%25D7%2590%25D7%2593%2520-2.jpg
rc airplane
05-08-2012, 23:56:02
הי.
היום עליתי עם הקוואד וכשהייתי בערך בשניי מטר גובה הוא פתאום התהפך ימינה עשה עשה איזה רול ונכנס הפוך באספלט.
הנזק שראיתי בהתחלה היה שני מתאמי ציר עקומים.
אחרי בדיקה קצת יותר מעמיקה ראיתי שנשבר חוט המנוע באיזור ההלחמה לבולט.
אז הסיבה להתרסקות היתה שהחוט התנתק כשהייתי באוויר.
אז לפחות את הסיבה אני יודע.
אז אחרי שזה קרה, רציתי לעשות ארמינג (לוח FF) ולהפעיל את המנועים בשביל לראות אם יש עוד בעיה. אבל הוא לא נתן לי לעשות ארמינג.
הלד הירוק לא מהמהב כשאני עושה את הפעולות הנדרשות.
נסתי למצוא אולי יש איזה חוט מנותק, וראיתי שהPCB של הלוח נסדק. :(
אני חושד שבגלל הסדק בלוח נוצר נתק ובגלל זה הוא לא מסכים לעשות ארמינג.
יש דרך לתקן את זה או שהלך הלוח?
כתבת עשה פעמיים!!!!!!
ebay007
06-08-2012, 19:32:08
כתבת עשה פעמיים!!!!!!
אלעד, עד שאתה מגיב או מראה אות חיים זה מה שאתה כותב?
אז מה אתם אומרים, יש סיכוי לתקן?
ay_hobby
11-08-2012, 07:06:22
יותר קל להחליף מנוע מרוסק כי רוב המנועים כבר מגיעים עם בולט. גם יותר קל להפוך כיוון סיבוב.
אצלי יש גם ככה וגם ככה, לא תמיד פשוט להלחים במיוחד אם חותכים את החוט אחרי הקטע המולחם מראש (זה סיוט, גם אחרי חימום ומשחה הנחושת מצופת הלקה לא תופסת בדיל - יש לזה פתרון ??)
אז ככה,
יש מספר סוגים של חוטי ליפוף מתוחכמים יותר או מתוחכמים פחות,
אציין כאן ארבעה סוגים נפוצים (יש עוד רבים):
הסוג הראשון מצופה בלכה שנמסה בין 150-250 מעלות צלזיוס, סוג זה ניתן להלחמה בקלות יחסית משום שרוב המלחמים מגיעים לטמפרטורה זו ע"מ להתיך את הבדיל, פשוט מחממים ליותר זמן, הציפוי נמס ואפשר להלחים.
סוג שני מאוד דומה לקודמו, רק שהלכה נמסה בטמפרטורה של 400-450 מעלות כאן כבר מגיעים לגבול היכולת של מלחם רגיל, מלחם אם אפשרות כיוון חום יכול בקושי להגיע לחום כזה ובד"כ זה מצליח.
סוג שלישי הוא חוט בעל ציפוי כפול ציפוי ראשון (הצמוד לנחושת) נמס ב-350 מעלות והציפוי השני נמס ב-150 מעלות. ולמה זה טוב? כשמלפפים סליל ולאחר מכן רוצים לקבע את הליפוף כך שלא יוכל לזוז ממקומו, מעבירים זרם גבוהה יחסית דרך הליפוף מה שגורם לחוט להתחמם עד כדי שציפוי הלכה החיצוני נמס (150 מעלות), כשהכל מתקרר מתקררת כמובן גם הלכה החיצונית ובכך גורמת לליפופים להידבק, הלכה הראשונה זו שנמסה ב-350 מעלות לא נפגעה כך שבעצם לא נפגם הבידוד בין הליפופים, מה שקיבלנו זה בעצם ליפוף/סליל קשיח ויציב (לדרישה זו ישנן הרבה סיבות), אשר ניתן להלחימו במלחם רגיל (עם אפשרות כיוון חום).
סוג הציפוי רביעי טוב מכולם אך גם השנוא מכולם הוא ציפוי אמייל סינטטי (פעם אמייל אמיתי) אשר עמיד בחום מטורף אפילו יותר מטמפרטורת ההתכה של הנחושת עצמה (מעט יותר מ-1000 מעלות), יש כמובן ציפויים מאותה משפחה אשר נמסים גם ב-600 מעלות.
ראי לציין שהמושג "אמייל סינטטי" הוא סוג של בלוף אך קיבל את שמו מהמקור "אמייל" באופן מעשי האמייל הסינטטי הוא ציפוי סינטטי עמיד בחום בדומה לאמייל, אך הקשר בינו לאמייל פשוט לא קיים.
הערה: ישנם יישומים שבהם לא כדאי להשתמש בחוטים המצופים בלכה שנמסה בחום נמוך יחסית במיוחד כאלו שטפמפרטורת העבודה שלהם עלולה להיות גבוהה, לכן במנועי בראשלס אשר השקיעו בתכנונם מעט מחשבה ובידיעה שהם מתחממים משתמשים בחוטים המצופים באמייל סינטטי.
הפתרון היחידי ומבלי לעשות נסיויים במנועים חיים :) הוא הפרדת כל החוטים המגיעים לנקודת ההלחמה, להוריד את הציפוי בעזרתו האדיבה של נייר זכוכית או בד שמיר, (200 גריט) שיוף גס מידי עלול לגרום לשריטות/חריצים אשר עלולים ליצור נקודות שבר חדשות (שימוש בסכין או פצירה גרוע אף יותר), יש לשייף את החוט בכל הקיפו לצפות בשכבת בדיל דקה, לאחד את הקצוות של כל החוטים ולהלחים יחד.
וכדי לטרוף את כל הקלפים, ישנה אפשרות קלושה אמנם, שבמנועים מסויימים משתמשים בחוט אלומניום מצופה ע"מ להפחית משקל, ואז הסיפור שונה לחלוטין, ניתן לשייף בעזרת נייר שיוף וראות אם הצבע לבן או צהבהב, חוטי אלומיניום ניתנים להלחמה אך לא בקלות ולא בדרך הרגילה המיועדת לנחושת.
הערה לעניין בידוד מתכווץ,
אם מישמים את הבידוד המתכווץ בצורה נכונה אז אכן יש לו ערך, ולמה הכוונה
באופן עקרוני וטבעי החלק הפגיע ביותר הוא החלק הקשה ביותר ז"א שבמקרה המדובר החוטים הבודדים עמידים לתנועה (שבירים פחות) יותר מנקודת ההלחמה של כולם יחד (במיוחד בנקודת המעבר), אם משתמשים בבידוד מתכווץ בקוטר הנכון כך שיחבוק את כל איזור ההלחמה ועוד כמה מ"מ מכל צד גורמים לשיכוך התנודות בנקודות המעבר, באופן מעשי מעבירים את התנודות למקום פחות רגיש, המקום בו יש חוטים בודדים גמישים ולא חוט עבה וקשיח.
ועוד הערה קטנטנה: חיבורי תקע שקע 'בולט' לא מומלצים מכמה סיבות, אמינות חיבור נמוכה, מפלי מתח מיותרים ובזבזניים וכמובן מקור נוסף לתקלות.
בהצלחה!
alexk
11-08-2012, 18:08:15
ay_hobby (http://www.efly.co.il/forums/member.php?3527-ay_hobby)
אהבתי, לא ניתן לתאר את זה בצורה יותר מקצועית.
יעקב אתה עוסק בהוראה או בתעשייה ?
ay_hobby
11-08-2012, 21:46:49
אהבתי, לא ניתן לתאר את זה בצורה יותר מקצועית.
יעקב אתה עוסק בהוראה או בתעשייה ?
תודה.
לומר את האמת, אני די מתעב הוראה שלא לדבר על חלק מהמורים,
אז חוראה בשום פנים ואופן לא.
לעומת זאת תעשייה זה דיי נחמד, תעשייה זעירה במיוחד (יעני בקטנה), בכייף.
אבל לרגע של רצינות, מילות המפתח, 'ניסיון חיים'.
sharonx
12-08-2012, 10:11:30
יעקב , תודה על ההסבר, גזרתי ושמרתי (-:
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.