התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מייסבים לOS 46FX



yani
18-08-2012, 18:46:13
שלום לכולם,

אני צריך להחליף את המייסבים במנוע הOS 46 FX הזקן שלי.
מישהו יודע איזה מייסבים בדיוק אני צריך? (גודל?, יצרן מומלץ?, דגם?/ מספר קטלוגי? - אם יש).
ראיתי בפורום מלא שאלות ותשובות בנושא - אבל לא מצאתי מה בדיוק עליי לבקש בחנות המייסבים? ומאיפה כדאי לקנות.

אני לא רוצה לפרק את המייסבים ולקחת כדוגמא, אני מעדיף לרכוש את המייסבים מראש ולעשות את ההחלפה בפעם אחת...

תודה מראש לעונים,


יניב.

ZvikaF
18-08-2012, 20:30:59
עדיף שתפרק ותיקח כדוגמא, תשקיע במיסבים אמריקאיים/שודיים/יפניים.. לא סיניים/רומניים.
בכל מקרה זה כמה עשרות שקלים.

flatspin
18-08-2012, 21:36:45
המיסבים למנוע שלך הם:
R6-ZZ
MR6902-Z
סימונים אלו מייצגים את המידות של המיסבים. אתה יכול להשיג אותם מכל יצרן ו/או סוג שתבחר.

yani
19-08-2012, 06:26:39
המיסבים למנוע שלך הם:
R6-ZZ
MR6902-Z
סימונים אלו מייצגים את המידות של המיסבים. אתה יכול להשיג אותם מכל יצרן ו/או סוג שתבחר.

תודה רבה,

לגבי סוג המייסב: פשוט לקחת את מה שיתנו לי במידות האלו? או לבקש steinless steel? או נירוסטה? או משהו אחר? - מה ממולץ לדעתך?

*אגב, קראתי את המאמר שלך בנוגע להחלפת המייסבים - כל הכבוד.

יניב.

Shahar_Hz
19-08-2012, 21:09:58
נירוסטה זה שם של STAINLESS STEEL שם נוסף לזה פלב"ם
אבל לעינייננו... מיסבים איכותיים SS יקרים יותר, לדעתי זה לא שווה את הכסף.
עדיף לקנות את הפלדה הפשוטים ולהחליף באופן תדיר יותר.
אגב, מיסבי פלדה יהיו תמיד יותר חזקים ממיסבי SS (למעט מיסבים SS מנתך אקזוטי שיעלה הון וזה לא לשימושים כמו שלנו)

tamos
21-08-2012, 00:33:53
מה שהורס מייסבים בתחביב שלנו זו ההתחמצנות, כלומר חלודה.
כמובן שמייסב בעל חומר לא מתחמצן טוב יותר, אולם ניתן להשיג אורך חיים טוב ממייסבים פשוטים רגילים אם תטפל במנוע כמו שצריך(ניקוי לעיתים רחוקות, שריפת הניטרו מהמנוע בסוף ימי הטסה ושימוש באפטר ראן).
בהצלחה.

yani
21-08-2012, 10:01:59
תודה לכולם,
אגב - מדובר במנוע ישן, עם המון שעות. שחזר לאויר אחרי כמה שנים במחסן... עובד מצויין (כמו OS) רק שכשמסובבים את הפרופ' ידנית שומעים קצת חיכוך מכיוון המייסבים.
בהתחשב בעובדה שמעולם לא פתחתי את המנוע אלא רק ניקיתי חיצונית ושימנתי באפטר ראן - הגיע הזמן למייסבים.

אבל הכי מעצבן שאני לא מליח לחלוץ את הסליב החוצה בדרך להגיע אל המיסבים.
ניסית לחמם - והסליב בשלו... תקוע לא יוצא. היות ואני לא יכול להשתמש בכלים (כדי שלא לשרוט) - אני לא מצליח להוציא אותו.

יש למישהו רעיון?

flatspin
21-08-2012, 16:31:23
כן, יש לי דווקא רעיון ממש טוב.
היות וזה מנוע ראשון שאתה פותח, וגם חילוץ והחזרת המיסבים איננו כל כך פשוט, אני ממליץ לך מאד ליצור קשר עם טיסנאי ותיק ומנוסה שיבצע איתך את העבודה בפעם הראשונה. תוך כדי כך ידריך אותך ותדע לבצע את זה בפעמים הבאות כאשר ואם תידרש לכך.

yani
21-08-2012, 17:13:31
כן, יש לי דווקא רעיון ממש טוב.
היות וזה מנוע ראשון שאתה פותח, וגם חילוץ והחזרת המיסבים איננו כל כך פשוט, אני ממליץ לך מאד ליצור קשר עם טיסנאי ותיק ומנוסה שיבצע איתך את העבודה בפעם הראשונה. תוך כדי כך ידריך אותך ותדע לבצע את זה בפעמים הבאות כאשר ואם תידרש לכך.

ידידי,
לפני כעשרים ומשהו שנים, כשהתחלתי עם התחביב הזה, לא היה לי מושג וגם לא היה כמעט את מי לשאול ולהתייעץ. עשינו, טעינו, שרטנו, שברנו ולמדנו אני בדרך הקשה...
היום, בעידן הגלובלי, כשיש כלים כמו הפורום הזה כדי לשאול ולהתייעץ - אז שואלים, עונים, מתייעצים, מכירים, לומדים ומלמדים...
אני ממש לא מתבייש לשאול ולהתייעץ, גם את אלו שנסיונם קטן משלי, ואפילו שפירקתי מלא מנועים בחיי.
אולי אני לא מצליח לשלוף את הסליב ואולי אתה כן תצליח לשלוף אותו - אבל בכל מקרה אני רק שאלתי אם יש למישהו רעיון או עצה איך לשלוף אותו?
תלמד אותי לשלוף את הסליב ומבטיח שאני אלמד אותך איך לא להתנשא על אחר.
הולך?

יניב

flatspin
21-08-2012, 17:46:38
יניב
אני מצטער שלא ירדת לסוף דעתי. הרי אינני מכיר אותך אישית, אלא רק מהפורום, ואינני יודע מה הנסיון שלך. מה עוד שבכרטיס שלך אינך מוסר שום פרט לגבי גילך וניסיונך.
כוונתי היתה בדיוק למה שרשמתי. קל מאד לגרום נזק למנוע, הן בפירוק, הן בהרכבה. בהצעתי ניסיתי לכוון אותך לדרך שנראתה לי נכונה באותו רגע, ועל בסיס התרשמותי משאלתך.
אם נראה לך שאני מתנשא עליך, אתה טועה בגדול.
כך או אחרת, אני מתנצל בפניך. אם לא הבנת, משמע לא הסברתי די ברור.

adibenbasat
21-08-2012, 17:57:38
יניב, בוא בשבת לסטודיו שלי אחרי הג'חנון, ננסה לעזור לך:)

yani
21-08-2012, 18:56:37
יניב
אני מצטער שלא ירדת לסוף דעתי. הרי אינני מכיר אותך אישית, אלא רק מהפורום, ואינני יודע מה הנסיון שלך. מה עוד שבכרטיס שלך אינך מוסר שום פרט לגבי גילך וניסיונך.
כוונתי היתה בדיוק למה שרשמתי. קל מאד לגרום נזק למנוע, הן בפירוק, הן בהרכבה. בהצעתי ניסיתי לכוון אותך לדרך שנראתה לי נכונה באותו רגע, ועל בסיס התרשמותי משאלתך.
אם נראה לך שאני מתנשא עליך, אתה טועה בגדול.
כך או אחרת, אני מתנצל בפניך. אם לא הבנת, משמע לא הסברתי די ברור.

No hurt feelings!
יתכן ולא הבנתי את כוונתך.

אבל אם עד שבת לא אצליח לשלוף אותו בעצמי אז בהחלט אעזר בחבריי המנוסים.

אדי - תודה רבה! נתראה בשבת, וכמו שאתה מבין - לא יהיו באאאאאזים מהירים על המסלול בשבת עד לחזרתו של המנוע לתפקוד. :)
נסתפק בפייפר.

Shahar_Hz
21-08-2012, 21:48:34
היי יניב,
תפתח את ה BACK PLATE ולדעתי משם תוכל ללחוץ עם מברג על הפאה התחתית של
הסליב באזור של ההחריצים לכניסת הדלק, אזור זה לא עובד עם הבוכנה לכן אפשר ללחוץ עליו. (לחץ פיזי מתון...)
תנסה לעטוף את המברג במשהו שגם לא ישאיר סימן על החתן התחתון כמו פיסת פלסטיק/גומי. תוכל גם
להשתמש במברג כדורן אם יש לך פטיש פלסטיק ולדפוק קלות אם הוא ממש תקוע.
תהנה,
שחר.

ZvikaF
22-08-2012, 07:23:34
ייתכן שיש לך הדבקה ע"י השמן קיק, "תאפה" את הגוף המפורק בתנור ל 150 מעלות, ותנסה לשלוף במצב חם (זהירות) ואם לא במצב קר.

yani
22-08-2012, 08:13:04
צביקה,
אני משוכנע שהוא דבוק ע״י שמן. ניסיתי לאפות אותו - ואמנם קשה לגעת בסליב עם כפפות, אבל ככל שהצלחתי - הוא דבוק ממש.
אגב, ניסיתי את הפעולה הזו של החימום פעמיים.
נראה לי שהשלב הבא יהיה לנסות את הצעתו של שחר - ואנסה לראות אם ניתן להגיע לתחתית הסליב דרך הback plate, ולאחר חימום לנסות לדחוף (בעדינות).
תודה בכל מקרה.

יניב.

flatspin
22-08-2012, 16:46:41
אני לא הייתי מנסה לדחוף בכוח. מה שכן הייתי עושה, הייתי מחמם לטמפ. יותר גבוהה (250-300). 150 מעלות זו טמפ. נמוכה, יחסית, להפרדה בין גוף המנוע והשרוול. עם עלית הטמפ. המרווחים גדלים כתוצאה מההתפשטות הטרמית של החומרים השונים, השמן שהפך לדבק, נמס, והשרוול יחליק החוצה ללא מאמץ.

נועם ג
22-08-2012, 17:11:33
ידידי,
לפני כעשרים ומשהו שנים, כשהתחלתי עם התחביב הזה, לא היה לי מושג וגם לא היה כמעט את מי לשאול ולהתייעץ. עשינו, טעינו, שרטנו, שברנו ולמדנו אני בדרך הקשה...
היום, בעידן הגלובלי, כשיש כלים כמו הפורום הזה כדי לשאול ולהתייעץ - אז שואלים, עונים, מתייעצים, מכירים, לומדים ומלמדים...
אני ממש לא מתבייש לשאול ולהתייעץ, גם את אלו שנסיונם קטן משלי, ואפילו שפירקתי מלא מנועים בחיי.
אולי אני לא מצליח לשלוף את הסליב ואולי אתה כן תצליח לשלוף אותו - אבל בכל מקרה אני רק שאלתי אם יש למישהו רעיון או עצה איך לשלוף אותו?
תלמד אותי לשלוף את הסליב ומבטיח שאני אלמד אותך איך לא להתנשא על אחר.
הולך?

יניב
הי יניב
אני לא בטוח שאתה יודע מי אותו הבחור שייעץ לך. אבל אם זה מה שאתה בוחר לעשות לעיצתו, ההפסד כולו שלך.

בכל מקרה אני ייתן לך טיפ קטן שאותו בחור חכם לימד אותי בעבר
מבלי לדחוף כל מיני אביזרי מתכת לתוך המנוע ולדפוק ולשרוט ולהרוס

קח סמרטוט ודחוף חלק ממנו(לא גדול מידי) דרך פתח הפליטה
לאחר מכן (בהנחה שפרופ עדיין מחובר למנוע(אם לא אז תחבר ותהדק)) סובב את הפרופלור
הסמרטוט ידחוף עם השרוול למעלה והוא יעלה למעלה.

לא מומלץ להישתמש בכל אביזר מתכת עם המנועים שלנו.

נועם.

עמוס201
22-08-2012, 22:21:43
היי יניב
תבוא בשבת אחרי הקפה אני אשאיר את הגזיה עובדת ותיראה איך הכל נישלף מהר מאוד ללא מאמצים ודחיפות לא רצויות
ביי
עמוס

yani
23-08-2012, 11:38:08
עמוס האלוף,

השארתי אותך כברירה האחרונה.
יש לי עד שבת ״לאפות״, ״לטגן״, ״להרתיח״ ולנסות הכל כדי לשלוף עת הסליב בעצמי
אם לא אצליח לבד אז ברור שאתה או אדי תנסו ותשלפו אותו בשניה - אבל אז אני סתם אעלב שלא הצלחתי...:(:D:)

נתראה בשבת!

yani
23-08-2012, 17:41:06
שמח לבשר שבא לציון גואל... :D;):o
המנוע מפורק לגורמים, כולל הסליב העקשן ושני המייסבים.
המון תודה לעוזרים! עובדה שעצותכם עזרו.
לקחתי את עצתו של flat spin (מתנצל שאינני יודע את שמך) וחיממתי יותר - 250 מעלות בתנור למשך כ20 דקות,
בנוסף, השיטה של נועם עם הסמרטוט מעולה ושלפה את הסליב החוצה. (להכניס סמרטוט דרך פתח האגזוז ולסובב את הציר וכך הבוכנה עם הסמרטוט דוחפת את הסליב).
המייסבים, אגב, יצאו בקלות רבה (בגלל שהמנוע היה חם כמובן).

אבל אני רק בחצי הדרך, עכשיו צריך לנקות קצת את המנוע (הוא כבר מפורק...), להרכיב מייסבים חדשים ולהרכיב את המנוע חזרה.
אני מאוד מקוה שהכל ילך חלק בחצי הדרך הבא...

מבטיח לעדכן בהמשך.

יניב

flatspin
23-08-2012, 17:49:59
שמחתי לשמוע שעצתי הואילה לך. כך גם שיטת הסמרטוט בפתח הפליטה :p
לענין ניקוי המנוע. תנקה הכל פרט להיקף החיצוני של הבוכנה. אין לגעת בפיח שהצטבר סביבה.
את המיסבים החדשים תכניס כך: את המיסב הראשי תלביש בחוץ על גל הארכובה. כאשר גוף המנוע מחומם היטב, דחוף את המכלול למקומו, תוך כדי שאתה מכניס מולו את המיסב הקדמי. אופן הרכבה זה מבטיח יישור המיסבים במקומם וסיבוב קל של גל הארכובה בתוכם.

ZvikaF
23-08-2012, 17:54:54
יפה מאוד, אין כמו העצות שלך גדעון.
שים לב בהרכבה לכיוון של הבקפלייט, יש חשיבות למיקום השיחרור :)

yani
23-08-2012, 18:00:56
תודה גדעון - כך אעשה.

צביקה - לא בטוח שהבנתי אותך. לשים לב לכיוון הבקפלייט? התכוונת לכיוון המכסה האחורי עצמן? אם כן, אז זה המכסה עם הבית של הסיכה כך שאין מקום לטעויות בכיוון. (אם לזה התכוונת)

יניב

flatspin
23-08-2012, 18:45:40
במכסה האחורי של המנוע יש חלק מסויים שטוח מתוך הבליטה העגולה. צד זה צריך לפנות כלפי ראש המנוע. זהו שחרור מקום לבוכנה בעת ירידתה לנקודה מתה תחתונה. אל תשכח את האטם בין המכסה האחורי וגוף המנוע !!
כאשר אתה מחזיר את הבוכנה למקומה, שים לב למיסב הברונזה בטלטל. צד אחד שלו חלק אם גוף הטלטל, הוא יפנה לאחור ובצידו השני יש פזה (שיפוע כלפי פנים). זה הצד שצריך להיות מופנה כלפי חזית המנוע.

yani
01-09-2012, 13:43:44
טוב, שמח לבשר שהמנוע הורכב בהצלחה, עם מייסבים של NSK
והיום היה באוויר. ללא בעיות. הניע בנגיעה. היה כיף גדול לשמוע אותו טס היום!

שוב תודה לכל מי שעזר!

יניב.

ZvikaF
01-09-2012, 15:15:24
מעולה... הטסות שמחות ובטוחות :)